Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Т-34 vs. M4 Sherman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Gaden Gogi написа Виж мнение
    Това конкретно са глупости Въртящият момент на двигателя (не след трансмисията, не на задвибжващото колело) има значение единствено и само за инженера който конструира скоростната кутия, един понижаващ редуктор (който прави "главното предавателно число" и получаваме един и същ въртящ момент.....освен ако същия тоя вместо нормална трансмия е конструирам "говно", и горките танките от нямане какво тръвгхат на 3-та и карат само на нея, е тогава се иска "победа на грубата сила над здравия разум", и пак същият идиотъзъм може и с бензин да се направи. Рашките слагат дизел просто защото нямат какво друго (традиционното при тях обявяване на дефекта за ефект), и дори този дизел е "изпаднал" случайно от напъните да се копира от германцигте и да се направи авиационен дизел. В него момент и точно за тежка машина бензинът е оптимален, защото всеки кубометър е скъп. А дизела е ГОЛЯМ, той става приемлив след като се турбинира, което е няколко петилетки след ВСВ.
    Будь бензин оптимален, наверное СССР бы стал строить бензиновые танки после войны. Наш основной танковый парк сейчас состоит из Т-72 и Т-90 - и они дизельные. Ну наверное в СССР принимающие решения о танкостроении идиотами не были.

    Comment


      messire Woland написа Виж мнение


      Тук е интересно да се подчертае, че макар двете сили, САЩ и СССР, да са съвсем различни в един куп отношения, достигат до едно и също решение по отношение на най-масовия си танк, макар и излизайки от различни предпоставки. СССР, т.е. позицията на Сталин беше нещо от сорта на "при пожар се подава цялата налична вода през шланговете, а не се опитвате да променяте конструкцията на шланга", т.е. Т-34ката. При американците, след като се появяват оплаквания от срещите на Шърман с по-тежките пантери и тигри, имаше един коментар, за съжаление не помня от кой правителствен висш чиновник, че да, може един от тези тежки немски танкове да се равнява на 5 шърмана, но ние произвеждаме поне 10.
      Тут скорее заслуга не американцев а немцев. Американцы в одной только Нормандии потеряли 400 танков, это при том что сражались с солдатами возраст которых был 50 лет. Многие уверены что немцы строя тигр допустили ошибку, на один тигр можно было построить три танка IV.
      Тигр по сути своей - это противотанк. Американцы туда же ушли, их Абрамс - это тоже противотанк, хотя их концепция танка Шерман была очень разумной.
      И накрая - макар да е много по-лесно да се сравняват танкове с танкове, всички знаем, че не те решават конфликта, а сблъсъка между военните и индустриалните системи на страните. Може примерно Шърмана да е по-слаб от тигрите, обаче западните съюзници разчитат на артилерия и най-вече авиация, която в крайна сметка смачква все път немските бронирани машини. Организацията на американската пехота, която все пак си е основната им сила, е такава, че винаги могат да повикат достатъчно помощ, така че да се разправят с тези машини.
      Единствената по-сериозна криза, Арденската офанзива, се случва когато, за кратко, авиацията е неизползваема и пак - това е малка криза от локално значение. Сега в историческите предавания я раздуват много, но на практика тя е предрешен провал.
      На артиллерию в первую очередь. У нас в стране есть чудак, которые думают что мы могли бы легко дойти до Ла-Манша - это не так. Да, в 1945 у нас была сильная армия, но и у американцев она не была игрушечной.

      Comment


        Не му е много тук мястото, но понеже засегнахме (преди много време) пагона на куполата и американсите стругове...
        Та според този другар тук, в СССР са се прозивеждали стругове можещи да обработват до 2000 мм пагон. И други интересни работи.
        https://warspot.ru/17005-teoriya-bro...kanskie-stanki
        Сънят е слаб заместител на кофеина!

        Comment


          ValBo написа Виж мнение
          Не му е много тук мястото, но понеже засегнахме (преди много време) пагона на куполата и американсите стругове...
          Та според този другар тук, в СССР са се прозивеждали стругове можещи да обработват до 2000 мм пагон. И други интересни работи.
          https://warspot.ru/17005-teoriya-bro...kanskie-stanki
          На Пашолох бързо са му насипали..

          Уважаемый Николай Курносов, на сайте http://k-zts.ru/history.html утверждается:

          12 апреля 1958 года был собран 1000 станок, 24 сентября 1967 г. – 10 000-й, а 27 декабря 1976 г 25 000-й .

          То есть 1000 станков всех моделей к 1958 году, а не одной модели 152. Там же приведено изображение одностоечного токарно-карусельного станка модели 152.



          Видно, что это небольшой станок и башня Т-34 в него не влезет.

          В книге "Обработка металлов резанием", 1959 г. на странице 210 даны характеристики станка модели 152:
          Наибольший диаметр точения резцами револьверной головки - 1000 мм.
          Наибольший диаметр точения резцами бокового суппорта - 900 мм.

          "Общая технология металлов", 1957 г. страница 240:
          Станок модели 152 показан на рис. 162. На нем обрабатывают детали типа маховиков, шкивов и т. п. диаметром до 1000 мм и высотой до 700 мм.
          Click image for larger version

Name:	ural_tank_zavod_36.nf7z8i2zk0g8o048wgwggsk4.ejcuplo1l0oo0sk8c40s8osc4.th__0.jpeg
Views:	1
Size:	247.5 КБ
ID:	555853
          "Я знаю, что после смерти на мою могилу нанесут кучу мусора. Но ветер Истории безжалостно развеет ее"
          И. В. Сталин

          Comment


            piston написа Виж мнение
            На Пашолох бързо са му насипали..

            [ATTACH=CONFIG]33389[/ATTACH]
            Те последните години статиите са му все в тоя стил "ние сме страшно велики, другите са нещастници". Доста типично за "тях" нещата им като вървят на зле, а в момента са много зле.
            Особено е забавна статията за вечно изоставащите...от които само случайно са купили лиценз за най-масовия си танк и са копирали решения за многокуполните си недоразумения
            Също забавно е как напоследък пак почнаха да пеят колко безполезен бил ленд-лиза и как те дори камиони си имали достатъчно. Иначе преди имаше интересни материали, основно благодарение на достъпа до архиви. Иначе ламер с претенции. Примерно в статията за Т32 му е попаднала уникална снимка (варспот изкупуват архива на Хъникът след смъртта му) но този понеже е голям спец дори не е разпознал машината...за която самия Хънъкът пише че няма оцеляла снимка и използва снимки на модел в книгата си.

            Comment


              Кой е прав в спора за струговете изобщо не се наемам да споря, но е факт, че пагона на КВ-1 е 1590 мм. Така че някак са се справяли с такива размери, без да чакат американски стругове.
              Сънят е слаб заместител на кофеина!

              Comment


                Някъде мернах, че при евакуация от Ленинград някакъв голям струг или стругове или части от тях са изчезнали в неразлорията, но нямам никакъв спомен къде съм го мернал и доколко е достоверен източника.


                thorn

                Средновековните църкви в България

                Comment


                  На самом деле, в СССР были 2 расточных станка, способных обрабатывать погон до 1650 мм. Оба станка были закуплены в Германии в 1939-1940 гг. Они использовались для производства танков КВ.



                  thorn

                  Средновековните църкви в България

                  Comment


                    ValBo написа Виж мнение
                    но е факт, че пагона на КВ-1 е 1590 мм. Така че някак са се справяли с такива размери, без да чакат американски стругове.
                    И? Не е въпрса дали са имали един (условно) струг за да правят бутикови или експериментални машини (на Т-43 също е 1600) а да пуснат масовката с такъв.

                    Comment


                      Хе хе, това им е любимо, особенно напоследък. Имам предвид "как щяхме сами да победим", а това че са станали от "добрите" само по случайност тактично го пропускат.

                      Comment


                        Gaden Gogi написа Виж мнение
                        И? Не е въпрса дали са имали един (условно) струг за да правят бутикови или експериментални машини (на Т-43 също е 1600) а да пуснат масовката с такъв.
                        КВ правят в два завода - в Ленинград и в Челябинск, и определено не са бутикови. До тук усвоихме двата струга, купени от Германия.
                        Обаче Т-43 е правен в завод 183. И тук се явява трети струг вече. Но ЛендЛиза тече от 42-ра година, може вече да е дошъл и друг струг, макар, че уж са поръчвани чак 43-та По други места споменяват за пагона на Т-35, но аз чертеж не успях да намеря. Ис-а, ако не ме лъже паметта е с 1800 мм пагон. та немските стругове вече са аут. Не споря, че ленлизовските машини са им дошли дюшеш. Напълно съм съгласен, че са били като въздух - малко ли машинен парк загубват в началото на войната.


                        П.П. Понеже изобщо не съм запознат - как се правят пагоните на кулите на линейните кораби? Знам, че правят такива още по царско време, а после купуват оборудване за линейните кораби тип Съветски съюз
                        Сънят е слаб заместител на кофеина!

                        Comment


                          ValBo написа Виж мнение
                          П.П. Понеже изобщо не съм запознат - как се правят пагоните на кулите на линейните кораби? Знам, че правят такива още по царско време, а после купуват оборудване за линейните кораби тип Съветски съюз
                          Там е съвсем друга бира, отделно няма погон като на танковете а е контрукция която образува подоби ена ролков лагер , не се фрезова корпуса както е при танковете., иначе за Съвестки Съюз никак не са ги правили, трябвало е да купят частите или от швеция или от швейцария, отделно турбините също са вносни. Та освен че е бил калпав дизай е бил и доволно нереален- в смисъл че е било нереално да ги построят. Ако те интересува потърси Гангут, имаше много хубава статия за 23 23 бис и 24. Някъде в първата 30-ка на броевете, за пр.69 също..има си морска част за морските неща.

                          Comment


                            в Гангут 16 е статията която имах предвид.

                            Comment


                              Для проточки посадочного места, башни танка КВ, требовался ТКС с диаметром план-шайбы не менее 120″, и такой станок(возможно даже не один) был на ЛКЗ.
                              Свирин, пишет, что на ЛКЗ было три. Плюс, как минимум, один на ЧТЗ.



                              thorn

                              Средновековните църкви в България

                              Comment


                                Gaden Gogi написа Виж мнение
                                И? Не е въпрса дали са имали един (условно) струг за да правят бутикови или експериментални машини (на Т-43 също е 1600) а да пуснат масовката с такъв.
                                Въпросът е бил да не се допуска спад в темповете на производство... Чисто технологично производителността пада с около 10-15 процента (окръжност от 4.5 метра срещу 5.02 метра).

                                Разбира се, най-лесно е било тези машини да се купят/ или да се поръчат по лендлиза. Последното обаче е под въпрос, доколкото протоколите на лендлиза са по предварителна заявка и се изпълнява след период, който може да обхване няколко месеца.
                                "Я знаю, что после смерти на мою могилу нанесут кучу мусора. Но ветер Истории безжалостно развеет ее"
                                И. В. Сталин

                                Comment

                                Working...
                                X