Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременна бронирана техника

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #91
    Gaden Gogi написа
    Дизелът на Т-90 е развитие на 5ТДФ на Т-64. Просто вече трябва да се мисли и за горивото.
    А турбините принципно имат проблем с високите температури защото при тях мощността и функция на разликата на температурата на входа и изхода на двигтеля и предвид че изходната е лимитирана от жаропрочността на материалите то с покачване на входната пада мощността и КПД-то. това е така дори за ДВГ, но там не се проявява така рязко, а за ДВГ с принудително пълнене и интерколер изобщо.

    Всъщност двигателя на Т 90 в В84 (840 кс), пряк наследник на В12 (двигателя на Т 72), който пък води началото си от В2. Другия вариант на Т 90 (за Индия) е с двигател В92С2 (В84 форсиран до 1000 кс). Всички тези двигатели са V-образни, 12-цилиндрови, четиритактови и нямат нищо общо със двигателите от семейството 5ТД - 6ТДФ. Последните са двутактови, 5- и 6-цилиндрови съответно с хоризонтални цилиндри и насрещно движещи се бутала (10 и 12 на брой съответно). Мощността им варира от 700 кс (5ТД, монтиран на Т 64) до 1200 кс (6ТДФ, монтиран единствено на Т 80УД). По-принцип двутактовите дизели има някои предимства пред четиритактовите - по-компактни (особено архитектурата на споменатите двигатели - на практика осигурявали възможност за много нисък профил на моторно-трансмисионния отсек), доста по-висока литрова мощност, упростена поддръжка. Наред с това имали и съществени недостатъци - малко по-висок разход на гориво, капризност към филтрирането на въздуха (тъй като консумират значително повече въздух от четиритактов двигател - за продухване на изгорелите газове), по-високо трмично натоварване, по-бърза загуба на мощност с увеличаване на надморската височина, невъзможност за продухване на изгорелите газове при работа под вода (затова в комплекта за преодоляване на водни прегради на Т 64 има и 4-метрова ауспухова тръба) и др.
    Що се отнася за "многогоривността" на диз. двигатели и газовите турбини - работата е малко относителна. Всички модерни танкови двигатели (дизели или турбини) са предназначени да работят с дизелово гориво. Понятието "многогоривен" двигател и в двата случая е условно - просто подсказва, че двигателя може да работи известно (кратко) време с гориво различно от нафта. Цитирам по памет и не съм съвсем сигурен, но ресурса на AGT 1500 (турбината на Абрамс) при работа с керосин e около 50 часа, а при работа с с бензин беше дори по-малко. И в двата случая мощността на двигателя се ограничава до 60% от максималната. След това се налага основно "миене" на двигателя. За двигателя В84 ресурса при работа с керосин или нискооктанов бензин е около 20 часа след което следва почти основен ремонт. Няма ограничение и двигателя може да развива пълната си мощност независимо с какво гориво работи. Руснаците препоръчват винаги когато е възможно керосина или бензина да се смесват с нафта. Като цяло газовите турбини са малко по-"многогоривни" от дизелите (едно отклонение от темата - двигателите на щурмовика Су 25 също са многогоривни и могат да работят 22 часа с нафта след което следва основен ремонт). Основното им предимство е по-високата относителна мощност, по-компактни и много по-голямата еластичност (диапазон от обороти в който отдават въртящия си момент - примерно за AGT 1500 той е от около 6000 об/мин до 26 000 об/мин, докато за В84 той е от 700 об/мин до около 3000 об/мин), което позволява използването на по-малко предавки в трансмисията на Абрамс. Недостатъците са: голяма консумация на гориво, необходимост от ОГРОМНИ количества перфектно очистен въздух, наличието на сериозен редуктор м/у турбината и трансмисията (който изяжда доста от спечелената маса) и най-накрая цената - просто несравнимо по-голяма от тази на дизелов двигател с аналогични характеристики.

    И една забележка за стабилизаторите на въоражението и прицелите - основното ограничение при тези системи идва от изпълнителните механизми, които движат оръдието и куполата. По-точно от макс. ъглови скороти които могат да развиват тези механизми. Те са от порядъка на няколко десетки градува в секунда и аз силно се съмнявам, че който и да е танк може да води наистина прицелен огън в движение при скорост по-голяма от 20 км/ч (някой бе споменал 35 по-напред).

    Comment


      #92
      Hartman написа
      )
      Иначе руските зверове са на върха.Черният орел има 152 мм оръдие.А да видим каде ще ходиш с Абрамс-а или с някой Леопард :twisted:
      Не беше ли 140?

      Comment


        #93
        Абе проверявайте преди да пишете. В момента съществуващият прототип си е със 125мм оръдие.
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #94
          А, не знам. От една руска танкова енциклопедия ми е сведението, дано да съм точен.

          Не знам до къде са стигнали със прототипите и т.н. Гледах и една снимка, доста голямо ми се видя оръдието. Но с този силует, даже и с голямата ниша отзад, не знам колко боеприпас ще съберат.
          Знаете ли повече за "Оплот" и "Ятаган"? Струва ми се, че те са със 120 мм оръдия и че руснаците се връщат към различните танкове - с по-голям и по-малък калибър. Не съм гледал обаче сириозно какво и как.

          Comment


            #95
            между другото и оплот и ятаган са украински чада.
            и са от семейсвтото на Т 84

            Comment


              #96
              dragunov написа
              между другото и оплот и ятаган са украински чада.
              и са от семейсвтото на Т 84
              A! Aз ги мисех за руски. Украинците на какъв хал са, пък си правят танкове...

              Comment


                #97
                това с танковете определено не е отсега.
                тарикатите си имат традиции.харковския машин. завод особено

                Comment


                  #98
                  Е, хъм, преминаването към по-голям калибър ще изисква и по-дълго оръдие, за да се запази балистиката. Впрочем, има прототип на "Леопард" с 140 мм оръдие, което сочи бъдещото развитие на серията. Освен това се говори за разработването на принципно нова оръдия (електромагнитно, електрохимическо), които могат да изместят традиционните.

                  Comment


                    #99
                    дори някъде бях чел че турските или гръцките
                    леота, може да бъдат съоражени скоро със 140мм
                    това определено ме кефи защото ще се появи нов калибър
                    който ще е масов.

                    Comment


                      дори някъде бях чел че турските или гръцките
                      леота, може да бъдат съоражени скоро със 140мм
                      Е, това малко ме съмнява - все пак още няма въобще серийни "Леопард-2" с подобно въоръжение. Пък и увеличаването на калибъра е нож с две остриета - води до ограничаване на боекомплекта, което на свой ре лияе върху боспособността на цялото подразделение. Да не говорим, че може да падне скорострелността (впрочем, задължително ще е да се добави и автомат за зареждане). Докато използването на алтерантивна система може да повлияе на размера на боекомплекта, както и на скоростлеността. Всичко това е малко в бъдещето, де .
                      Между дургото, доколкото си спомням, съвременното японско ОБТ не е някакво копие на "Абраамс", а си е изцяло тяхна разработка, с изключение на оръдеието, което е немското на "Рейнметал" (т.е., това с което са въоръжение "Леопард-2", "Абраамс"). От неща, които съм чел за този танк оставам с впечатлението, че е доста интересен.

                      Comment


                        не съм споменавал за сериини машини
                        а за прототипи

                        Comment


                          Основната пречка пред въвеждането на 140мм оръдие масово е липсата на нужда за него
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            това което казваш е интересно,
                            защото според мен "стандартните" танкови оръдия
                            вече са на прага на възможностите за развитие-
                            то какво ли не беше-управляеми снаряди;смесени системи
                            като при М551 и други подобни залитания...

                            Comment


                              Така, а сега се замисли а) колко държави се готвят за масова тотална война в скоро време, б) какви точно нужди имат основните армии по света и в) как точно отговарят на тези изисквания настоящите 120 и 125мм оръдия.
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment


                                Руснаците все пак не вдигат ли калибъра: "Молот" ли беше там едно нещо, чак със 152 мм (?!)

                                Comment

                                Working...
                                X