Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременна бронирана техника

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Две снимки - какво се случва като сложиш по-големи (по-тежки) гуми :



    4 инча в повече диаметър или около 5-7 килограма отгоре



    и счупената "солетка"...


    Разбира се БТР-а има редуктори, но и те имат лимит.
    Last edited by Сун Дзъ; 06-10-2013, 03:12.

    Comment


      Не знам, Сун Дзъ, за мен клипчето, което пусна Кухулин малко по-рано е достатъчно убедително свидетелство за проходимостта на съвременна колесна лека (средна) бронетехника. Основното достойнство на верижния "движител" си остава предимството му при по-тежките машини (особено танкове). Превъзходството в проходимост в специфични условия не е чак толкова голямо (изглежда), че да дава някакво голямо предимство по този показател. Като гледам и устойчивостта на бойни повреди не е чак такъв фактор (освен, отново, за по-тежките машини). Така че изглежда, че за леки и някои средни машини колелата може и да се по-добър вариант, поне за повечето ситуации.

      ПП Доколкото схващам, твоите примери показват какво се случва, когато натовариш подовата част по начин, за който не е проектирана, нали? Едва ли е много изненадващо какво се случва.

      Comment


        Едва ли диф-а на УАЗ е най-удачният пример, ако разбира се това си е нейният диференциал. И със стандартните гуми и джанти подобни неща ги прави сравнително често (разбира се не без побутване от задкормилното устройство )
        Но въпросният възел не е образец за здравина даже и в стандартно изпълнение.
        Nobody has three balls but some people have two very good ones!

        Comment


          gollum написа Виж мнение
          ПП Доколкото схващам, твоите примери показват какво се случва, когато натовариш подовата част по начин, за който не е проектирана, нали? Едва ли е много изненадващо какво се случва.
          Да, защото говорехме за плътни гуми.

          А аз по-горе споменах, че не е добре да се правят изводи от рекламни "брошури", а клипът на Кухулин е такъв. Той е правен на полигон и е монтаж от различни дубли - колко може да гадаем (когато се е получило).
          Никой не отрича възможностите на колесните машини - при някой те са големи. Но когато възможностите им се изчерпват неминуемо се стига до веригата. Тя е най-малко по-универсална (говоря за чиста проходимост), защото колесните за различни терени като блато, кал, пясък или сняг трябва да имат гуми с различен грайфер и понякога с различен диаметър и ширина. А това поражда много проблеми - в някой случаи дори конструктивни.
          Една военна машина трябва да има възможност да се движи и изпълнява ролята си на всякакъв терен без доработки.
          Затова и да има разработки на колесни танкове и т.н. то някой локално е решил така съобразявайки се със специфичните изисквания на клиента, а не че е нещо революционно.
          Колесните си имат по-голямата скорост и автономия.
          Last edited by Сун Дзъ; 06-10-2013, 12:00.

          Comment


            Ultramarine написа Виж мнение
            Едва ли диф-а на УАЗ е най-удачният пример, ако разбира се това си е нейният диференциал. И със стандартните гуми и джанти подобни неща ги прави сравнително често (разбира се не без побутване от задкормилното устройство )
            Но въпросният възел не е образец за здравина даже и в стандартно изпълнение.
            Въпросът в случая не е дали короната или пиньона са по-здрави и дали руските, американските или немските детайли са по-здрави. Ще навлезем в съвсем друга сфера.

            Comment


              А аз по-горе споменах, че не е добре да се правят изводи от рекламни "брошури", а клипът на Кухулин е такъв.
              Мен ако питаш, това е от вонени изпитания, а те са точно обратното на рекламна брошура.

              Comment


                Може, но нали виждаш в какъв вид е когато е без колелата. Не се наемам да преценя точно, но без купол, боезапас и кой знае още какво е доста по-лек. Когато е в бойно положение рекламата показва само скорост и придвижване с висока скорост. Е и една локва.



                За това става дума, ако изобщо сравняваме.

                Comment


                  Не се наемам да преценя точно, но без купол, боезапас и кой знае още какво е доста по-лек.
                  Виж, целта на армейските изпитания е коренно различна от тази на рекламната брошура. Точно обратната, за да сме точни. Нямам идея защо е без купол, но едва ли е за това. Е, освен ако целта им е била да се самозаблуждават, но едва ли е така.

                  Пак да повторя: за тежки машини няма никакво съмнение, че варианта са вериги. Въпросът е за леката и средна бронетехника. Ясно е че става въпрос за компромис (винаги е така), но компромисът явно по-често е в полза на колелата поради комплекс от фактори и дори и да те да отстъпват по проходимост значително (нещо, за което засега не виждам свидетелства), то очевидно това не е достатъчно на фона на останалите предимства. А не мен ми изглежда, че за леки машини проходимостта е сходна, устойчивостта на щети при колелата е по-голяма (очевидно) при малко по-голяма обща уязвимост на самото шаси). Явно останалите предимства (скорост, удобство, цена) надделяват. И, пак съдейки от държавите, които използват такава техника и видяното по филмчета, явно не е проблем да се използват и при по-лоши условия. При наистина гадна кал, както сме виждали не веднъж, и верижните машини затъват.

                  Comment


                    руските "А" и "В" на ФСБ го удариха на фантастика

                    Comment


                      Някаква интересна машинка:

                      ZTD-05 Amphibious assault tank armoured vehicle

                      The ZTD-05 is an amphibious assault tracked armoured vehicle designed and manufactured in China. The ZTD-05 belongs to the series of amphibious vehicles developed by China. It is the fastest and most advanced medium-sized AAV. The ZTD-05 was designed for China by the Tula KBP bureau, using the fighting compartment of the Russian BMP-3 armoured infantry fighting vehicle as the starting point. The Kurgan machine-building plant was involved in the development of the rest of the vehicle, as well as the launch of its mass production.





                      ZBD2000

                      Comment


                        не знам какво е имал предвид авторът на текста с "fighting compartment", ама ако е "бойно отделение", поне на пръв поглед не виждам нищо общо с купола на БМП-3 - нито като геометрия, нито като въоръжение, нито като прицелни прибори.

                        Comment


                          Не му е тук мястото, но да питам - какво сте срещали като изследвания. Този "дигитален" камуфлаж колко е ефективен ?

                          Comment


                            И на мен не ми прилича кой знае колко на БМП-3. Правили са някакви магии, кой знае какво са каращисали по китайска поръчка

                            За ефективността на камуфлажа не съм срещал информация.

                            Между другото, ето едно ново японче от тая категория:









                            Maneuver Combat Vehicle

                            Comment


                              "Нашето бивше" МТ-ЛБ с бойния си вариант БМП-23 (30) си е направо антика сред последните образци ... А през 90-те години мислехме да правим даже корвети...

                              Може ли някой да каже какво е това чудо БТР на 1:09 от следния видеоклип - http://blognews.am/rus/news/93488/ch...es=og.likes&fb ???
                              Last edited by RIZAR; 10-10-2013, 20:23.

                              Comment


                                RIZAR написа Виж мнение
                                Може ли някой да каже какво е това чудо БТР на 1:09 от следния видеоклип - http://blognews.am/rus/news/93488/ch...es=og.likes&fb ???
                                Щатното добиче на USMC.

                                Assault Amphibious Vehicle

                                Comment

                                Working...
                                X