Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвременна бронирана техника
Collapse
X
-
Не знам, Сун Дзъ, за мен клипчето, което пусна Кухулин малко по-рано е достатъчно убедително свидетелство за проходимостта на съвременна колесна лека (средна) бронетехника. Основното достойнство на верижния "движител" си остава предимството му при по-тежките машини (особено танкове). Превъзходството в проходимост в специфични условия не е чак толкова голямо (изглежда), че да дава някакво голямо предимство по този показател. Като гледам и устойчивостта на бойни повреди не е чак такъв фактор (освен, отново, за по-тежките машини). Така че изглежда, че за леки и някои средни машини колелата може и да се по-добър вариант, поне за повечето ситуации.
ПП Доколкото схващам, твоите примери показват какво се случва, когато натовариш подовата част по начин, за който не е проектирана, нали? Едва ли е много изненадващо какво се случва.
Comment
-
Едва ли диф-а на УАЗ е най-удачният пример, ако разбира се това си е нейният диференциал. И със стандартните гуми и джанти подобни неща ги прави сравнително често (разбира се не без побутване от задкормилното устройство )
Но въпросният възел не е образец за здравина даже и в стандартно изпълнение.Nobody has three balls but some people have two very good ones!
Comment
-
gollum написа Виж мнениеПП Доколкото схващам, твоите примери показват какво се случва, когато натовариш подовата част по начин, за който не е проектирана, нали? Едва ли е много изненадващо какво се случва.
А аз по-горе споменах, че не е добре да се правят изводи от рекламни "брошури", а клипът на Кухулин е такъв. Той е правен на полигон и е монтаж от различни дубли - колко може да гадаем (когато се е получило).
Никой не отрича възможностите на колесните машини - при някой те са големи. Но когато възможностите им се изчерпват неминуемо се стига до веригата. Тя е най-малко по-универсална (говоря за чиста проходимост), защото колесните за различни терени като блато, кал, пясък или сняг трябва да имат гуми с различен грайфер и понякога с различен диаметър и ширина. А това поражда много проблеми - в някой случаи дори конструктивни.
Една военна машина трябва да има възможност да се движи и изпълнява ролята си на всякакъв терен без доработки.
Затова и да има разработки на колесни танкове и т.н. то някой локално е решил така съобразявайки се със специфичните изисквания на клиента, а не че е нещо революционно.
Колесните си имат по-голямата скорост и автономия.Last edited by Сун Дзъ; 06-10-2013, 12:00.
Comment
-
Ultramarine написа Виж мнениеЕдва ли диф-а на УАЗ е най-удачният пример, ако разбира се това си е нейният диференциал. И със стандартните гуми и джанти подобни неща ги прави сравнително често (разбира се не без побутване от задкормилното устройство )
Но въпросният възел не е образец за здравина даже и в стандартно изпълнение.
Comment
-
Не се наемам да преценя точно, но без купол, боезапас и кой знае още какво е доста по-лек.
Пак да повторя: за тежки машини няма никакво съмнение, че варианта са вериги. Въпросът е за леката и средна бронетехника. Ясно е че става въпрос за компромис (винаги е така), но компромисът явно по-често е в полза на колелата поради комплекс от фактори и дори и да те да отстъпват по проходимост значително (нещо, за което засега не виждам свидетелства), то очевидно това не е достатъчно на фона на останалите предимства. А не мен ми изглежда, че за леки машини проходимостта е сходна, устойчивостта на щети при колелата е по-голяма (очевидно) при малко по-голяма обща уязвимост на самото шаси). Явно останалите предимства (скорост, удобство, цена) надделяват. И, пак съдейки от държавите, които използват такава техника и видяното по филмчета, явно не е проблем да се използват и при по-лоши условия. При наистина гадна кал, както сме виждали не веднъж, и верижните машини затъват.
Comment
-
Някаква интересна машинка:
ZTD-05 Amphibious assault tank armoured vehicle
The ZTD-05 is an amphibious assault tracked armoured vehicle designed and manufactured in China. The ZTD-05 belongs to the series of amphibious vehicles developed by China. It is the fastest and most advanced medium-sized AAV. The ZTD-05 was designed for China by the Tula KBP bureau, using the fighting compartment of the Russian BMP-3 armoured infantry fighting vehicle as the starting point. The Kurgan machine-building plant was involved in the development of the rest of the vehicle, as well as the launch of its mass production.
ZBD2000
Comment
-
И на мен не ми прилича кой знае колко на БМП-3. Правили са някакви магии, кой знае какво са каращисали по китайска поръчка
За ефективността на камуфлажа не съм срещал информация.
Между другото, ето едно ново японче от тая категория:
Maneuver Combat Vehicle
Comment
-
"Нашето бивше" МТ-ЛБ с бойния си вариант БМП-23 (30) си е направо антика сред последните образци ... А през 90-те години мислехме да правим даже корвети...
Може ли някой да каже какво е това чудо БТР на 1:09 от следния видеоклип - http://blognews.am/rus/news/93488/ch...es=og.likes&fb ???Last edited by RIZAR; 10-10-2013, 20:23.
Comment
-
RIZAR написа Виж мнениеМоже ли някой да каже какво е това чудо БТР на 1:09 от следния видеоклип - http://blognews.am/rus/news/93488/ch...es=og.likes&fb ???
Assault Amphibious Vehicle
Comment
Comment