Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременна бронирана техника

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Сун Дзъ написа Виж мнение
    ... А иначе 6х6 и 8х8 машините са проектирани и създадени с други цели. Като със сигурност са се стремили да доведат проходимостта им близка до верижните, но в никакъв начин не са се стремели да ги конкурират - безсмислено е. Скорост, по-евтина и лесна подръжка, по-голяма автономност... - това е главното при тях.
    Баща ми е бил командир на БТР 60 в Грудово и Звездец (73-75 г) и ми е разказвал, че са тествали как БТР-а е издържал до 3 попадения от калашник в 3 от 6-те гуми като подължавал да се движи на форсаж по време на учения. Поне по неговите думи изгорелите газове вместо да се изхвърлят през аспуха са се нагнетявали в пробитите гуми и така се е компенсирало загубата на налягане, но това си имало лимит. Другото нещо което му е правило впечатление, че ако механик-водача се осети и спадне малко гумите преди калчицата (по-меки и съответно по-широки гуми) БТР е бил по-проходим от танковете и др. верижни машини, но окопае ли се дотам е - и да спадаш гумите почти нямало шанс за вадене сам от мочура. Мисля, че идеята с самонапомпването е израелска идея от преди 6 дневната война, когато египтяните затъват в Синай а израелската армия си джиткала с спаднали гуми ама в движение и в това било ключа към бързото придвижване на пехотата тогава.

    п.с. Сетих се едно предимство в бой на колесарката - загубата дори на колело не спира машина, всяка ос си е за себе си, върти и в мелето е. Докато такова поражение при веригите е с надпис - Game Over! Но пък както се каза - габаритите на веригите са голям плюс. Всичко е компромиси - печелиш тук, за да загубиш друго.
    Last edited by Хатори Ханзо; 01-10-2013, 13:51.

    Comment


      Хатори Ханзо написа Виж мнение
      ама в движение
      Това е ключа към проблема. Верижните машини винаги ще имат по-добри статични показатели, но колесните машини могат да контролират параметрите на всяко колело поотделно в движение и по тоя начин впрягат новите технологии в услуга на проходимостта. А щом се доближат по тая характеристика до веригите, останалите предимства решават състезанието.

      Comment


        Да знаете дали е експиремнтирано с плътни гуми (или пълни с някакъв гел)? Това би премахнало минусите а и при определени условия, голяма гума би служила и като допълнителна странична броня. Единствено че няма да може да спуска/или надува.
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          Честно казано, изобщо не виждам какъв е смисълът от поредното сравнение между ябълки и портокали. Първо - бронираните бойни машини не са вседеходи, с каквито куриозно са сравнявани в един по-горен постинг. Целта им е проходимост извън пътищата, в това число - и по трудни терени, но това е второстепенна задача. Поради масата си те често са с по-ниска проходимост по дадени терени и релефи от Тойота Лендкрузър или Нива, например. От друга страна, нито тойота, нито Нива, държат на автоматен откос, мина, РПГ, снайперски изстрел, картечница, граната, осколки от артилерийски и минометен снаряд и прочее. На такива не държат сериозно и гумите на която и да е бронирана бойна машина. Затова и няма как да се сравняват с верижните. Пак ще повторя - ябълки и портокали.

          ПП - в контекста на спора по-горе - Ми-8, например, никак не затъва в блата.

          Comment


            Amazon написа Виж мнение
            Да знаете дали е експиремнтирано с плътни гуми (или пълни с някакъв гел)? Това би премахнало минусите а и при определени условия, голяма гума би служила и като допълнителна странична броня. Единствено че няма да може да спуска/или надува.

            Comment


              кало написа Виж мнение
              От друга страна, нито тойота, нито Нива, държат на автоматен откос, мина, РПГ, снайперски изстрел, картечница, граната, осколки от артилерийски и минометен снаряд и прочее. На такива не държат сериозно и гумите на която и да е бронирана бойна машина. Затова и няма как да се сравняват с верижните.
              Но по отношение на основните заплахи - мини и IED - могат да се сравняват.

              Comment


                Amazon написа Виж мнение
                Да знаете дали е експиремнтирано с плътни гуми (или пълни с някакъв гел)? Това би премахнало минусите а и при определени условия, голяма гума би служила и като допълнителна странична броня. Единствено че няма да може да спуска/или надува.
                Както несъмнено знаеш, има гуми за леки коли, позволяващи продължаване на движението при спукана гума - http://en.wikipedia.org/wiki/Run-flat_tire
                Поради какви причини такива системи не се прилагат във военните машини, където проблемите при тях - по-високо тегло, по-лошо представяне при голяма скорост - са значително по-слабо изразени, не знам.

                Comment


                  bsb написа Виж мнение
                  Поради какви причини такива системи не се прилагат във военните машини, където проблемите при тях - по-високо тегло, по-лошо представяне при голяма скорост - са значително по-слабо изразени, не знам.

                  Comment


                    Мерси, този южноафриканец изглежда много добре. Аз не се сещам за нито един недостатък на такава система гуми. Интерено защо тогава не е масова в големите армии с боен опит.

                    А в линка за страйкъра който си пуснал има прилично обобщение за плюсовете и минусите на двете системи:

                    Some criticism of the Stryker continues a decades-long ongoing debate concerning whether tracked or wheeled vehicles are more effective.[47] Conventional tracks have superior off-road mobility, can pivot a vehicle in place, and are more resistant to battle damage. Wheeled vehicles are easier to maintain, and have higher road speeds. The US Army chose the Stryker over tracked vehicles due to these advantages.[48]
                    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                    Comment


                      Amazon написа
                      Аз не се сещам за нито един недостатък на такава система гуми. Интерено защо тогава не е масова в големите армии с боен опит.
                      Плътните гуми (пълни с пяна или изцяло от каучук) не са никакъв технически проблем, всеки мотокар е с такива. Въобще машини, които се очаква да вдигат/носят големи тежести. Проблемът с такива гуми е, че се износват приблизително 3 пъти по-бързо от обикновенните и струват 4 пъти повече.



                      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                      "But I know none, and therefore am no beast."

                      (Richard III - William Shakespeare)

                      Comment


                        Ясно, значи основният фактор е цената. Все пак са по 6-8 гуми на машина.
                        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                        Comment


                          Не само цената. Такива са много по-тежки, а това натварва всичко по трансмисията - от семеринга до кардани, полувалове (полуоски), зъбни колела и т.н. Това ще означава да се правят по-здрави и от там по-масивни и по-скъпи.

                          Comment


                            Кухулин написа Виж мнение
                            Но по отношение на основните заплахи - мини и IED - могат да се сравняват.
                            Трудно - пак е сравняване на ябълки с портокали. Поради ред причини колесните бт-средства не могат да носят бронята и въоръжението, които носят верижните, например. Просто няма нито база, нито смисъл да се сравняват - и колесните, и верижните бт-средства си имат своите задачи, които, макар и на моменти да се припокриват, в голямата си степен остават много различни (и в качествен, и в количествен аспект).

                            Comment


                              Amazon написа Виж мнение
                              Мерси, този южноафриканец изглежда много добре. Аз не се сещам за нито един недостатък на такава система гуми. Интерено защо тогава не е масова в големите армии с боен опит.
                              Защото тази система не позволява реглаж на налягането, което - пак да кажа - е ключово за високата проходимост.

                              Amazon написа Виж мнение
                              А в линка за страйкъра който си пуснал има прилично обобщение за плюсовете и минусите на двете системи:
                              Обобщението не включва ASR, която собствено и отсъства при Stryker.

                              Comment


                                кало написа Виж мнение
                                Поради ред причини колесните бт-средства не могат да носят бронята и въоръжението, които носят верижните, например.
                                С това съм съгласен, така е.

                                Comment

                                Working...
                                X