Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Т-34-85 vs. Comet A34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Ако се върнем към оръдието - да, стига то да може да се побере в купола на Т-34-85, за което не съм сигурен. Но по-важният въпрос е, че руснаците не разполагат с подобно оръдие, нито с технологията за производството на боеприпасите към това време, така че подобни предположения могат да имат само абстрактен характер. По същият начин може да се предложи друга схема на брониране за "Комет" при запазване на масата. Но важното е, че "Комет" отговаря напълно на предназначението си и на доктрината, съгласно която е създаден - той не е по-добре брониран не защото е принципно невъзможно, а защото не е било нужно според създателите му.
    А в текущата реалност противопехотните боеприпаси на 85 мм оръдие на Т-34 са с почти същата маса като тези на "Комет", да не говорим, че в боекомплекта му влизат само осколъчни боеприпаси (докато британците използват фугасни за "Комет").
    За веригите - те са само един от елементите, при това не най-важния при определяне на подвижността на местност. Достатъчно ми е, че са широки, при това останалите елементи, от които зависи проходимостта са сходни при двете машини (клиренс, налягане на грунта, преодоляване на прептствия и т.н.). ДА не говорим, че ми е досатъчна преценката, изказана в цитираната статия, още повече, направена от руснак (а повечето от статиите на armor.kiev.ua са достатъчно убедителни и достоверни). Да не говорим, че веригите на Т-34 също имат недостатъци, по-бързо се износват, особено при движение по пътна настилка, да не говорим, че благодарения на тях машината е много по-шумна (т.е., по звука може да бъде усетена на два пъти по-голямо разстояние от повечето други машини - включително и "Комет").

    Ако те интересуват някакви конкретни въпроси, по-добре ги пускай като отделни теми. Защото, разбира се има милиони подробности и техническите детайли, които не са известни или турдно откриваеми. Но те не са и толкова съществени, защото ТТ характеристиките и параметрите определят не повече от 20% от крайната ефективност на машината в бой - останалите 80% са свързани с фактори, нямащи технически характер.

    Comment


      #62
      Т-34 се е произвеждал след воината лицензно в Чехословаки и Полша.
      Като Югославия прави свои вариант на ма6ината след като не очаква да получи лиценз от СССР заради вло6ените си отно6еня.34ката която правят е произведена в много малка серия и е участвалан на парада в Белград 1 маи1950 г.
      Ма6ина има промени в корпуса ( в предната част прилича по форма на Т-50 и ИС-4(6) ) и куполата която изцяло е променена а оръдието има компенстатор и т.н.

      Арабите( Египтяните) също модифицират своте Т-34/85 като надстроиват куполата на стандартна 34ка и монтират 122мм(Д-30) гаубица като получената ма6ина се ползва като SPG. Има също една интересна модификация 34ка с 100мм( БС-3) която може да се види тук http://www.waronline.org/IDF/picture...trun/0042.html


      има ли някои повече данни или линк за 34ката на Югославия
      (техн.информация и снимки )???

      Comment


        #63
        ето я и Югославската 34ка - Возило 1( Возило"А" , Тип А)

        Comment


          #64
          gollum написа
          Аз не съм виждал снимки на Т-34-85 с допълнителен екран, а само с окачени тракове от веригата. Дали е закачен на известно разстояние този 15 мм лист или не? Защото ако отговорът е положителен става въпрос по-скоро за мярка за предпазване от кумулативни боеприпаси.

          .
          Е аз вече имам информация по въпроса. В един от броевете на Танкомастър има специална статия по въпроса, с чертежи и снимки. Общо са били екранирани към 300 машини, по-точно са били произведени толкова комплекта кули и корпуси, като се е случвало екраниран корпус да бъде зглобен с нормална кула и обратно. На корпуса се е екранирал само челния лист като върху него се е заварявал допълнителен 15мм, има различни проекти по които се е правило това.

          Comment


            #65
            С разстояние между листовете или не?
            Инак явно е било като усилването на бронирането на Pz III и Pz IV.

            Между другото, Империал днес беше изровил разни материали и в един от тях имаше интересен момент - на запад явно не са били чували за танка "Сталин" (както го наричат, но почти сигурно става въпрос за ИС-2) по време на ВСВ. Получавали информация за него от немски източници, но отначало смятали, че става въпрос по-скоро за слухове. В един момент, когато в строя влиза "Комет" те специално се обръщат към съветската страна с предложението руснаците да им пратят един такъв танк, а те съответно да им доставят един "Комет" (иначе е действала забрна "Комет"-и да се пращат към СССР по ленд-лиза). Забавно.

            Comment


              #66
              без, взел съм си списанието в службата и малко по-късно днес ще ви напиша повече подробности, за желаещите да си го имат (има готини илюстрации) мисля че в "Анжела" го има, в Пловдив в книжарницата на библ. Иван Вазов.

              Comment


                #67
                завод 264, 25 януари-23 февруари '42 200 комплекта кули и корпуси
                завод 112 "Красное Сормово" 80 корпуса и 109 кули

                Comment


                  #68
                  Това ли е цялото количество?

                  Comment


                    #69
                    Aaa ima i oщe, zawod 183 произвежда неизвестно колко, в Сталинград също се произвеждат, в два варианта (завод 264) в завод 112 са цели 5 варианта, кулите се екранират по 3 проекта. През '43 е разработен проект за разнесено противокумулативно брониране, танкове с подобна екранировка са изпитвани на север от Орел., дебелината на листовете е 16 и 20мм, защитават само бордовете на корпуса и цялата кула.

                    Comment


                      #70
                      Е, пак не ще да е много на фона на цялата серия . Напомня ми за оная модификация на "Шърман", която също била прозведена в малко количество специално за боевете във Франция - май се зовеше Jumbo или нещо от сорта. Тъй или инак, подобни експерименти по доброниране са правени често и в полевите подразделения - при това, по повечето машини, които са се използвали.
                      Инак, виждал съм на снимки, че руснаците използват като противокумулативни екрани и съоръжения от нещо като гъста мрежа. Но дали са се слагали фабрично или са си ги добавяли на място не знам.

                      Comment


                        #71
                        Da towa sa мрежи , добавяли саги когато са предстоели боеве в населени места, има няколко много известни снимки на Т-34-85 от Берлинската операция. това се е правело в полевите работилници. Когато се събираме следващия път някой да ми напомни да взема списанието, има доста интересни снимки и чертежи.
                        А модификацията наистина се казва дЖЪМБО (НА шЕРМАНА)

                        Comment


                          #72
                          а дали на някого му се намират чертежи на Комета?? по специално ме интересува разположението на разни дръжчици, антенни, и разни такива дреболии, имам една многопостан Комета от Мчабокс и се глася да я накипря за изложбата в пловдив.

                          Comment


                            #73
                            тия "мрежи" всъщност са пружинните матраци от околните къщи
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              #74
                              Не са матраци, специално направени мрежи са. Дори ако се рязгледат снимките се вижда. специално са били изработвани в ремонтните работилници и са били поставяни ако са предстоели боеве в населени места.

                              Comment


                                #75
                                моля ти се, точно на снимките се вижда че са си направо метални матраци с всичките им шашми. Чел съм го и в книжка за Т-34/85. А че са минали през работилниците, сигурно са минали, иначе как ше ги закрепят за куполата
                                albireo написа
                                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                                Comment

                                Working...
                                X