Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тръгват масови обиски заради пиратски филми и музика

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    byzantiner написа
    като няма да се прави разлика между възраст и пол.
    Е, не. Гениално, остана и да хващат само жените (примерно).

    byzantiner написа
    Откакто преди година са регистрирани в популярния сред потребителите сайт Arena.bg, тримата са качили общо около 22 терабайта (TB) незаконна информация (25 хил. филма) и са я предоставяли за споделяне с неограничен брой потребители. Това е над седем пъти повече от заловената информация върху двата сървъра в сградата на ЦИД миналия декември.

    Щетите на софтуерната, филмовата и звукозаписната индустрии се изчисляват на няколко десетки милиона долара.
    Мноо хитро сравнение на трафик с количество информация.
    А щетите са около 500-1000$ на свален филм от потребител, доколкото разбирам.

    Въобще - смях. Както е и забавно някой като казва, че софт. продукти не били "съобразени" с нас. Но е факт, че ако нямаше такова развито пиратство в България, компютърната култура щеше да е на минимално ниво.
    По моя преценка съм обективен.

    Comment


      #32
      lzl написа
      Както е и забавно някой като казва, че софт. продукти не били "съобразени" с нас.
      Не са съобразени много много с доходите на огромната част от българите! Съгласи се, че не всеки може да си позволи Корел Дроу с лиценз, който струва около 800- 1000 $, доколкото знам. Айде един Уиндоус стои нещо долара, как да е, ама....

      lzl написа
      Но е факт, че ако нямаше такова развито пиратство в България, компютърната култура щеше да е на минимално ниво.
      Абсолютно си прав :tup:

      THE LABARUM


      sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
      ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
      ,sevogorob eht erew ysmim llA
      .ebargtuo shtar emom eht dnA

      Бе сгладне и честлинните комбурси
      тарляха се и сврецваха във плите;
      съвсем окласни бяха тук щурпите
      и отма равапсатваха прасурси.

      Comment


        #33
        Съгласи се, че не всеки може да си позволи Корел Дроу с лиценз, който струва около 800- 1000 $, доколкото знам
        А кой е казал че всеки трябва да има корел дроу? По същата логика някои хорица казват "Нямам пари да си платя тока" и цоцат...
        И аз не мога си позволя БМВ, значи мога да го открадна ли?

        Има една основна разлика между конвенционалното изкуство и киното/музиката. Докато картини, статуи и т.н. губят от стойността си с всяко копиране, т.е. всяко следващо копие става по-евтино, при филмите и музиката не е така. Причината е че те са повече бизнес, отколкото изкуство.
        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
        "But I know none, and therefore am no beast."

        (Richard III - William Shakespeare)

        Comment


          #34
          Dinain написа
          А кой е казал че всеки трябва да има корел дроу?
          Е, никой не е казал. То така и може да се попита защо пък е нужно българите да имат компютри или компютърна култура. Да речем, ако нямах възможността навремето да си кача вкъщи Corel Draw, Photoshop и няколко други подобни програмки пиратсик, сега нямаше да умея да ги ползвам и да си изкарвам прехната с това умение. Впрочем, дори и в този момент парите, които получавам от това умение не са достатъчни, за да си позволя да си ги купя легално. Което може би отговаря на въпроса защо има смисъл от съобразяване на цената с възможностите на потребителите в различни държави (защото ако живеех примерно в Германия със заплатата, която получавам бих могъл дас и ги купя легално). От друга страна, ако цената на тези програми бе съобразена с моите доходи (да речем, бе равна на една месечан заплата) то вероятно щях да ги ползвам законно. Както и да е, това е личното ми мнение. Без съмнение собствениците на тези програми решават колко да струват.

          Dinain написа
          Докато картини, статуи и т.н. губят от стойността си с всяко копиране, т.е. всяко следващо копие става по-евтино
          Хъм, това е малко несигурно твърдение. То или означава, че с вяска селдваща репродукция самите репродзукции, както и картината поевтиняват (т.е., ако имам примерно 1000 репродукции на, да речем "Нощна стража" то едан репродукция ще струав примерно 10 лев, а ако имам 100 000 ще стурва 1 лев, което е крайно съмнително) или имаш предвид, че всеки път когато идеята се краде от някого (копира се) стояността й пада. Второто донякъде е вярно, но не е никак сигурно, че от това оригиналът става по-евтин.
          Въобще, имаше едан много хубава статия на В. Бенямин по тая тема.

          Comment


            #35
            Не говоря за оригинала, а за копията. И нямам предвид да ги притежава един човек всичките разбира се. Но е вярно, че когато се въртят по света 1000 копия на "Писък" те ще струват Х, а когато се увеличат до 100 000, ще струват вероятно 0.1Х (не мога да го изчисля точно разбира се )
            Докато при филмите и музиката не е така, цената не зависи от това колко са произведените DVD/CD-та - и от популярността също почти не зависи. Дори след продължително време цената не пада значително - ако "горещи" оригинални дискове с музика (излезли през последните 6-12 месеца) се продават по $15, диск на Run DMC няма да е по-малко от $8-$12.
            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
            "But I know none, and therefore am no beast."

            (Richard III - William Shakespeare)

            Comment


              #36
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment


                #37
                Tия като започнат да изчисляват щетите, които са нанесли компютърните пирати, направо ме изкарват извън нерви!

                Сумите, които се върти из медиите всъщност изобщо не са преки нанесени щети на производителите. Изчислението "сто пъти изтеглен Корел по $1000 прави $100 000 щети" е малоумно. В случая става дума за пропуснати ползи.

                Реално се използва темин, който се превежда нещо като "евентуално пропуснати ползи" и изобщо не е същото, като загуби.Това е така, защото тия от МВР и мазните типчета от организациите на разпространителите на софтуер пропускат изказванията си факта, че Първо - компанията производител не е направила никакви преки разходи за производството и дистрибуцията на конкретните нелегални копия и Второ - не всички, които са изтеглили нелегалните копия, реално биха си купили оригиналния продукт, ако нямаха достъп до пиратски.

                Т.е. реално пропуснатите ползи са около 0.1% от евентуално пропуснатите (коефициентът силно зависи от конкретни продукт или държава - този съм го изчислил за у нас на око ) - или на 1000 хлапета, които теглят Корела за да си едитват картинки, само едно би си купило оригинален ако не можеше да си изтегли безплатен. Което прави реално пропусната полза от $1 за изтеглено копие.

                Comment


                  #38
                  Dinain написа
                  Не говоря за оригинала, а за копията. И нямам предвид да ги притежава един човек всичките разбира се. Но е вярно, че когато се въртят по света 1000 копия на "Писък" те ще струват Х, а когато се увеличат до 100 000, ще струват вероятно 0.1Х (не мога да го изчисля точно разбира се [img]images/smilies/vb_smile.gif[/img])
                  Знаеш, ли ако ти попадне тази статия на Бенямин, прочети я (казваше се ако се не лъжа "Произведението на изкуството в условията на масовото му възпроизвеждане" или нещо подобно). Та по същество, за времето преди изобретяването на печатното копиране (а още повече сканиране и възпоризводство) си общо взето прав - тогава всяко копие има стойност и количеството копия имат значение за стойността (както е с ръкописите, ранните печатни книги или литографиите, офортите и гравюрите). Но това едва ли важи за репродукциите или по-точно не се забелязва подобно съотношение. Независимо в колко екземпляра е издаден да речем един албум с репродукции на Ешер или Шагал, това не се отразява на продажната му цена. Същото важи и за отделна репродукция - дали ще издадеш лист с репродукция примерно "Рицарят, смъртта и дявола" в 10 000 или в 100 000 тираж това оказва въздействие върху цената само от производствена гледна точка, а не върху пазарната цена (освен ако търговецът не реши така, но съотношението не идва от тиражирането на самото изображение).
                  Така че съотношението не е толкова различно от това при музиката, киното. Разликата е, че репродукцията не може да се сравни с впечателнията от оригинала, но последния трябва да се гледа в галерия и по разбираеми пирчини - в една определена, котео е съвразно с други разходи. При филмите и музиката това няма значение (макар че при музиката слушането на живо също дава разлика във възприятието ).
                  Малко се отколнявам с това, за което се извинявам.

                  Comment


                    #39
                    не произведеното, а продаденото количество може да има влияние върху цената - именно за това дивидитата във вестниците са по 2 лева

                    Comment


                      #40
                      За това няма никакво съмнение, Лонганлоне - въпрос на насищане на пазара. Но тук няма някаква особена принципна разлика между DVD-та, телевизори и репродукции на картини, примерно.

                      Comment


                        #41
                        Dinain написа
                        А кой е казал че всеки трябва да има корел дроу? По същата логика някои хорица казват "Нямам пари да си платя тока" и цоцат...
                        И аз не мога си позволя БМВ, значи мога да го открадна ли?
                        Точно за това, което каза Голъм, говорех. Да, аз също познавам студенти, на които им необходима Корел Дроу, но не могат да си я позволят или пък има хора, които я използват в работата си, но също не са в състояние да заплатят лицензирания продукт. Така че не е точно същото, както с БМВ-то. Аз мога да карам Опел или ФИАТ, но едно е когато правя нещо на Корел Дроу с всичките и богати опции, а съвсем друго на някоя алтернативна фрий програмка, нали! Колкото до БМВ- то едва ли са много хората в тоя форум, които могат да си го позволят, може би с изключение на живущите в САЩ ( Парабеллум май някъде тук или в Традиция се беше похвалил, че е карал Майбах...)

                        THE LABARUM


                        sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
                        ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
                        ,sevogorob eht erew ysmim llA
                        .ebargtuo shtar emom eht dnA

                        Бе сгладне и честлинните комбурси
                        тарляха се и сврецваха във плите;
                        съвсем окласни бяха тук щурпите
                        и отма равапсатваха прасурси.

                        Comment


                          #42
                          А защо всеки българин да има право на безплатно медицинско обслужване. Доколкото знам един патрон струва стотинки. А най-евтиното лекарство струва десетли лева за курса на лечение. Така че, българи - ТРИЙТЕ ФИЛМИТЕ, ПИРАТСКИТЕ ПРОГРАМИ (на дай Боже да откраднем някой мизерен долар от джоба на най-богатия човек на планетата), МУЗИКАТА, и ако случайно сте болни бегом към най близкото заведение с въоръжени мъже да ви излекуват като за българи - евтино и окончателно.

                          П.С. Камерер - човече, ти си гений! :rock:

                          И още нещо - Кой има ПРАВОТО да ни забранява да сме информирани?
                          Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                          Неизвестен руски адмирал

                          Comment


                            #43
                            Капиталистическата логика работи срещу себе си?
                            Хроничното търсене на печалба/спестяване води и до такива резултати.
                            Нали уж конкуренцията правела цените по-ниски? Демек, купувача печелел от нея. Друг е въпроса и за колко хора са в състояние да си платят оригиналния продукт, както някои от вас споменават. Щото решението в случай, че купувача има достатъчно пари е очеизвадно - той купува оригиналната стока. Защо? Заради качеството, гаранцията и чувството на удоволствие да притежава продукт с истинска пазарна стойност.

                            Проблемите с интелектуалната собственост едва сега започват. Самата история на как се стига до тези искания и решения е доста интересна, но тва, че правителства и корпорации се споразумяват да приемат разни етично-съмнителни закони, не означава, че купувачите или ако предпочитате цивилното общество е съгласно с тях. Правене на безплатни копия, тяхното разпространяване и правене на по-евтини копия е вид съпротива срещу интересите на големия бизнес.
                            Contra la estupidez, hasta los dioses luchan en vano.

                            Злобата крепи човека, а мързела го грози!
                            (собствен патент)

                            Comment


                              #44
                              Колкото картините, токова и СД - тата губят стойността си с копиране.
                              Разлиакта е, че картините са обикновенно статусни стоки и ограниченият брой копия може да се продава силно надценено, докато увеличеният брой вече може да няма пазар. За статус хората са склонни да дават много пари. Но не всички хора, т.е. там сривът може да има много ясна граница.

                              Докато при СД - тата филмът Х искат да го гледат около 1 милиард души.
                              Та бая копиране трябва да падне. Премиерите му ще са скъпи. СД-то може да струва 5 лв. Следващите 50 милиона може и да не му повлияят цената. Но тя определено ще се задвижи с времето.

                              Но принципът е прост, Динаин. ТИ сам говореше за търсене и предлагане, сам можеш да си ги предложиш тука. Увеличеното предлагане(копиране) намалява цената. Проста азбучна истина.
                              Кривите може да не са еднакви - това нищо не значи.

                              Не ми се иск да казвам "не на аторското право". Но е грозен фактът, че в къщи си аз мога да ползвам нечие научно откритие, нечии велик труд или даже да издам статия с авторски права, в които да има нещо чуждо, но този, на когото принадлежи, вече нищо да не може да ми направи(това идва аджеба като защита на информационните средства срещу авторското право на индивида), а ценният софтуер, създаден от някое студентче като фрииуер не мога да ползвам в къщи даже и без да го разпространявам .Така е според закона - имаш право да ползваш предмети на авторски права, без софтуер.
                              Или пък не мога да гледам на Айс Кюб ценните филми без да мятам по 20-тачка.
                              Викам утре всички да си пробием тъпанчетата на ушите. Защото какво става ако вземем, че чуем в някоя кръчма радио, за музиката на която не сме платили лиценз?
                              А тоя, дето е пуснал радиото? РАЗПРОСТРАНИТЕЛ!
                              :twak: :twak: :twak: :twak: :twak:
                              Затвор!
                              Редно е също така да бъдат арестувани всички притежатели на мобилни телефони!
                              Трябва да се установи каква им е музиката и дали са си я набавяли с СМС-чета от по 5 лева. Особено ако в музиката им има МР3.
                              Изключителна опасност представляват също тея с видеокамери и видеоплейъри по телефоните.
                              Затвор за всички рецидивисти!
                              :fahr39:
                              Dic, hospes, Spartae, nos te hic vidisse iacentes dum sanctis patriae legibus obsequimur !

                              Comment


                                #45
                                Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
                                Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                                Comment

                                Working...
                                X