If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Северняците го играят скотове, пардон шотландци. Нормално е доспехите да са по-малко и да са едно-две поколения назад от тези на богатите и модерни англичани.
Северняците го играят скотове, пардон шотландци. Нормално е доспехите да са по-малко и да са едно-две поколения назад от тези на богатите и модерни англичани.
Това не са "едно-две поколения" назад, по-скоро прилича на "картината" от Визби (т.е. по-скоро като столетна разлика, което е доста решаващо в този контекст), т.е. няколко поколения. Обаче тук ставаше въпрос май за южняк (онзи с копието), а не само за северняци. Въпросът е, че поне в книгата това са кралства, които са воювали едно с друго, впоследствие са обединени с магическа сила (драконите), но магията (драконите) вече я няма и си върви "нормално" средновековие: държавата не е централизирана и местните лордове си запазват значителна автономия. А доскоро са воювали едни с други и по нищо не личи да са се намирали на различни технологични нива - най-малкото щеше да са личи в резултата. Струва ми се, че това си е особеност на сериала, не на книгата (там не помня да е имало някаква технологична разлика в самия Вестерос - всичките бяха на едно и също ниво; виж, навън имаше "странности" като разни "голи" варвари на коне (дет хич не носят защитна екипировка) и прочее, ма както и да е). Ако бяха на такива различни нива, то щеше да се отрази и в сраженията, поне в книгата не помня да се отбелязваше това по някакъв начин. Най-малкото, богатите "северняци" едва ли биха носели много по-различни като технологично ниво доспехи от "централняците" (южняците и в романа ги третират различно, в някакъв по-ориенталски стил). Т.е. разликата благородници / войници ще е по-голяма отколкото разликите между регионите. Още повече, че не изглежда самия Вестерос да е кой знае колко голям (макар че там с мащабите въобще има разни странности, ама нейсе, не е проблем).
Не че е особен проблем, де, за мен най-странно е някакъв с кожена туника и копие (сега го видях този бой) да се бие срещу друг в общо взето пълен доспех - краят би трябвало да дойде много по-бързо.
ПП Ако говорим за реалността, на която се базират събитията, то не знам да има каквато и да е разлика между Ланкастър и Йорк по тази линия . На едно и също ниво са си като цяло (разликите са според имущество и възможности при всяка от страните). Хем са пак южняци и северняци (макар че не и шотландци, де -те по-скоро ще да са варварите отвъд вала).
Не че е особен проблем, де, за мен най-странно е някакъв с кожена туника и копие (сега го видях този бой) да се бие срещу друг в общо взето пълен доспех - краят би трябвало да дойде много по-бързо.
А, мен специално този двубой не ме учуди много, защото принца с копието е съвсем друга бира (всъщност, той победи, ама трябваше да го довърши, вместо да държи речи) - но трябва да си фен на Джеки Чан, за се сетиш веднага. В западни филми не се сещам за примери с такова оръжие, особено 1 на 1: пример раз - и от нашумелите заглавия - пример 2.
"Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта
Знам, веднага си личи за коя школа (вкъщи сме му фенове) става въпрос (макар че това не се връзва много-много с това как са представени въпросните "пясъчни" южняци - повече ориенталски ми седят, но както и да е), въпросът е, че в онази школа не се бият със сериозни доспехи (и в двата ти примера е така), затова и ползата от този тип използване на копието е мнооого съмнителна (срещу такива доспехи почти никаква). още повече, че и по идея особена разлика в нивото на умения (майсторството, макар и в различни "школи") няма. Общо взето, този с доспехите може да греши много пъти, докато другият трябва да сгреши само веднъж.
Ма както и да е, тук историята е по-съществена.
Онзи без доспехите искаше просто да отрови другия. И един вид участва в двубоя на олимпийския принцип, за да може да си изпълни целта. А ако беше спечелил тази битка, трябваше бързо да убие противника си (този с доспехите) вместо да го остави да умре бавно и мъчилно с отрова.
Но иначе си прав, човек с такова въорежение няма никакъв шанс срещу противник в такава кована броня.
Благодаря за уточнението, но тогава възниква друг въпрос - наистина ли в история, която е "пълна с интриги" това е начина да убиеш някого с отрова? Историята да мълчи . Сеира е надделял щото двубой е по-зрелищно от доброто старо битово отровителство.
Имаше дълга история зад този двубой, целта беше публично признание и екзекуция. Планината (с доспехите) беше изнасилил и убил сестрата на този с копието. Който пък очевидно разчиташе на бързина и ловкост, а не на доспехи.
Т.е. не беше въпросът просто да го убие някак.
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Да, сетих се за историята (чел съм дотам). Другото е ясно и може и да сработи, ама трябват специфични обстоятелства, които няма как да се появят на арена. Иначе същият принцип се ползваше и при предишен "съдебен двубой", доколкото помня (не знам как са го предали в сериала), но там загубилия беше по-слабо подготвен и поначало подценяваше сериозно опонента си. Т.е. по-възможна донякъде ситуация. Тук при сходно ниво на подготовка и значително предимство на едната страна... хъм. Виж, ако се беше въоръжил с някой двуръчен боен чук или от онези рицарски комбинации от прът със секира и клюн (предпочитани в нашата реалност при подобен род боеве), сигурно би имал някакъв шанс да "сработи" предимството му в бързина. или пък да измори достатъчно противника си преди това също е вариант, ама ма "планината" не би трябвало да е особено податлив на това (според книгата, обрисуват го малко като "терминатор").
како ти да е, зрелищността се е получила с всичкото това размахване, не мога да отрека.
Той и в сериала е терминатор, а сега вече и зомби-терминатор.
Смениха се 3 актьори, дето го играят в различните сезони, което допринася за объркването между многото персонажи.
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Не че е особен проблем, де, за мен най-странно е някакъв с кожена туника и копие (сега го видях този бой) да се бие срещу друг в общо взето пълен доспех - краят би трябвало да дойде много по-бързо.
Бааа, хареса ми, добре го е обяснил. Току виж почна да го гледам, ако има и други подобни моменти . Цялата тази работа с въртенето и обръщането изглежда добре като хореография (на изток много си падат по тези неща, както посочи pnp5q), но имам съмнения, че е толкова добра идея в реална ситуация. Танци... хе .
Нарочно е смекчен, заради бюджета. Иначе трябва кости да се виждат, дупки, всеки епизод разходи. Същото и с Тирион, спестили са му рязането на носа, да не го бачкат постоянно.
Бааа, хареса ми, добре го е обяснил. Току виж почна да го гледам, ако има и други подобни моменти .
Според мен с всеки сезон става по-добър. Обаче тази развърляност която е по книгите не могат съвсем да я преодолеят. Това е рядък случай където адаптацията е едно ниво над книгите. Книгите не можах да ги издържа и спрях на втората.
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment