Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Advanced Tactics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    ... някой да ми каже някакви съюзнически щурмови оръдия?.... Това с добавянето на нови единици е малко опасна работа в тази игра. Аз малко по инерция тръгнах както си знам немците, но като помислих малко се усетих че всъщност в АТ нещата са абстрактни и ако това се спазва, трябва да се съчинява. Щурмовите оръдия са идеален пример - съюзниците въобще нямат еквивалент на класическия StuG, руснаците имат ама не - първата част на войната се ползват леки танкове за поддръжка на пехотата, втората част вече има истински самоходки. StuG пък с развитието на войната практически преминава в танкоунищожител. То немските бронирани машини въобще не са образец за някаква стройна система - немците просто слагат всички оръдия, които имат, на всички верижни шасита, които имат. Така че или трябва наистина да се съчинява, в случая да се пише някакъв абстрактен тип щурмово оръдие, на което да му се слагат картинки на най-близкото съществувало нещо от всяка страна, или да се преработи всичко и да се ползват само реални части (което е много работа и безкрайно балансиране )


    А основния ми проблем с тази абстрактна система са ъпгрейдите. Например, картечница 4 прави 100% повече поражение от стандартната картечница. Същото важи за артилерията и въобще повечето единици. За такъв огромен скок в поражението аз се сещам само при танковете при преминаването към по-големи оръдия, но картечниците за цялата война са си едни и същи, артилерията общо взето също. Та по този параграф не съм много сигурен какво да мисля. Колкото и да е абстрактна системата все пак тези неща са си странни.
    Last edited by Imperial; 10-12-2007, 07:25.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      Ами, Империал, трябва да се подходи по-творчески . Съюзниците точно щурмови оръдия нямат, но имат танкове, които се използват за сходни цели. Мисля че може те да се сложат. Другият вариант (ако не предвиждаш да включваш самоходна артилерия, т.е. гаубици) е да включиш британските самоходки. Има и трети вариант - в ролята на щурмова артилерия при съюзниците да се включи бронетранспортьор с пехотно оръдие или гаубица (сащианците имат такива). Но така или иначе картинките не са най-важното .
      Що се отнася до ъпгрейдите - според мен четири нива са твърде много. Аз мисля да ги съкратя до три и вместо сегашните разлики да включа нещо като "дърво" на развитие - т.е. достъп до различни или качествено нови единици. При артилерията това е възможно, както и при останалите. Май само "картечниците" са по-ограничени в това отношение. Като цяло системата е много интересна и дава възможности за интересно развитие - особено при авиацията. Макар че там е и повече работа (трябват поне две нови групи или поне на мен ми се струва така и по -голямо разнообразие на единици, което ще я направи по-малко абстрактна, но и по-интересна и с повече възможности за избор).
      Но най-хубавото е, че може да се използва за да се създаде набор от единици за практически всякакво време и място .

      Comment


        Друг по-съществен проблем е липсата на общи ъпгрейди. В момента може само да се откриват нови единици, но няма възможност за примерно общо подобряване на пехотата, или пък на производството например.
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          Има такава възможност, но няма да върши работа в игра срещу ИИ-то. Това може да се направи с карта, т.е. под формата на събитие (със скрипт). Но става само за игра между хора.

          Comment


            Пробвах да оцветя няколко черно-бели снимки и това ми е най-успешния опит. Почти не си личи.
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              Аха, правил съм подобно нещо. Ако вложиш достатъчно време наистина почти не си личи. То и без друго много от цветните снимки, които се мотаят в Интернет са именно оцветени впоследствие . НО да си призная, на мен не ми се занимава толкова - дори предпочитам вместо шаренията черно-бели тонирани снимки (сиво-синьо за Оста, зелено за Съюзниците, Оранжево за СССР и сепия за останалите). Но тъй-като съм се захванал да променям почти всички единици, отнема много време, не толкова снимките, колкото данните .

              Comment


                Просто в момента отработваме идващата ваканция и всеки ден се прибирам убит към 8 вечерта и нямам енергия за нищо друго освен малко да помацам Много е вероятно като се заема по-сериозно да се наложи варианта с черно-белите едноцветни картинки.
                albireo написа
                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                Comment


                  Основният проблем за момента е количеството данни. За да се получат както трябва новите единици, които съм замислил, трябва да създам няколко нови SF-бойни типа и два нови типа движение (даже може би три). Лошото е, че веднъж създадени, те трябва да се настроят за всички съществуващи единици, а като се имат предвид и ъпгрейдите, става множко. Та реално ще се окаже по-лесно май да се създаде почти от нулата всичко. Така или иначе, тази система ъпгрейди не е лоша за по-абстрактна игра, но аз си мисля за нещо по-раздвижено, но с по-малко последователни нива. Но данните са много.

                  Comment


                    Ето вече и несъществуващи танкове правим :mhehe:

                    (Panther II)

                    Всъщност второто е страхотна снимка на модел, която намерих, наложена върху първата и ретуширана. Реших, че ниво 4 може да е ниво '46

                    Добавка: третото е съвсем истински модел на Panther II (втория всъщност беше Panther F).

                    То това обаче стана вече ОТ
                    Last edited by Imperial; 15-12-2007, 07:16.
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      В крайна сметка реших да си правя ВСВ-специфични единици. Основният ми проблем беше как да направя така, че единиците, специфични за определен режим да бъдат достъпни само за него при случайна карта - в този случай всички градове са населени с Universals. Единствения смислен начин, който измислих, беше да направя отделни Research-ове, специфични за всеки режим, а самите единици да са достъпни за всички. Така всеки град може да строи уж всички единици, но всъщност само на притежаващия го режим, защото съответният режим знае само своите си части.
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        Има и друг вариант - правиш си отделните режими, ВСВ-специфични и след това ръчно редактираш случайната карта, така че да промениш и присвоиш режимите, които искаш, на всяка страна. Макар че може би е по-добре да се правят нарочни карти - случайните стават малко странни - особено планините.

                        Comment


                          Мисля че не ме разбра. Картата наистина трябва да се едитне в началото ръчно за да се придаде съответния режим, проблемът е, че всеки град при произволна карта е населен с Universals. Това не се променя със завладяването. Така че е необходимо специфичните единици да могат да се произвеждат от Universals, но само от съответния режим. Поради неинтуитивността на редактора, единственото решение, което намерих, беше споменатото. Виктор ми даде още една идея - regime vars. Може да се задава така, че дадена единица да може да се купува само от режим който има съответния regime var. Освен това аз открих, че в item type настройката "who must own" всъщност задава точно кой може да купува такава единица. Не знам дали е бъг или feature, обаче май и самия Виктор не го знае щото единствения отговор, който ми даде, беше този за regime vars. Пък и името на настройката е подвеждащо.
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            Да, сега се сещам, че някъде ставаше въпрос за това във връзка със случайните игри. Но като гледам картите, които се получават със случайния генератор ми се струва, че май ще се ориентирам към правене на сценарии с карти, които сам да си създавам. Много странно се разпределят планините на случайните карти - най-често в хорионтална или вертикална линия и съсредоточени на едно място. Впрочем, така или иначе засега разработвам файл с еднакви единици за всички (така ми се вижда по-правилно за момента). Само графиката е различна, макар че това е малко главоболно.

                            Comment


                              Ура ура

                              Версия 1.1 ще излезе следващите няколко дни



                              За пръв път ми се случва пач за любима игра да съдържа корекции на неща които сам съм си поискал. :rock:
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment


                                М-у другото това звучи интересно.

                                albireo написа
                                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                                Comment

                                Working...
                                X