Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Форумна игра "Дипломация IV"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Може би по-ясно щеше да е да има подробни правила с по-малко въпроси, уточнения и примери.
    Щом почти никой не е чел дори просите и кратки правила, кой ще чете подробните? Примерите винаги са необходими, може би има нужда от повече примери. Въпросът важен за мен, защото подготвям следващата игра и се замислям дали има смисъл да пиша "подробни правила", след като разбрах, че и тези не са удостоени с достатъчно внимание.

    Comment


      Аз мисля, че примерите, които сложи на твоя сайт на играта, бяха много добра идея.

      Иначе правилата смятам, че трябва да са ясни, а не прекалено подробни. Т.е. ако едно правило може да се интерпретира по няколко начина, формулировката му трябва да се преосмисли.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        Иначе правилата смятам, че трябва да са ясни, а не прекалено подробни. Т.е. ако едно правило може да се интерпретира по няколко начина, формулировката му трябва да се преосмисли.
        Съгласен съм, точно това ще означава - ясни и прости. Но мисълта ми бе друга. Правилата на тази игра са пределно изчистени и въпреки това се въртят едни и същи въпроси. Причината за това е, че всеки опира до даден въпрос, когато реално му се наложи да се сблъска с конкретната ситуация (логично). Минусът е, че се повтарят едни и същи неща (никой не гледа какво вече е писано, а към правилата се гледа чак тогава, когато възникне съответния въпрос). Затова и примерите и често задаваните въпроси не следват една логична тенденция на разширяване и поясняване, а се развиват като естествен процес на "а, това как се прави?" или "ама защо се случва това!".
        Сега, представи си една идея по-сложна система (е, нека да са две ). Не казвам, че правилата ще са по-сложни или по-подробни: всичко трябва да е просто и ясно (затова отнема много време да се направи), но въпреки това: дори малко повече системи (една идея по-сложна икономика (за да има повече фактори, по които да върви въздействието) и една идея по-сложни военни действия (за да има повече възможности за играчите), дори и ако успея да ги сведа до съвсем прости и ясни правила (трябва да се преборя и с личната си склонност към изчерпателност), ще си означават просто много правила: ако и да са ясни и прости. А това означава повече за четене и осмисляне. Имам съмнения. Но несъмнено основното е ясния и изчистен дизайн: всяко нещо да има ясно и недвусмислено предназначение и връзка.

        ПП Примерите са на Воланд само илюстрациите са от мен.

        Comment


          Imperial написа Виж мнение
          Това вярно ли е?

          Да.

          jordani_vt написа
          Според моите разбирания на "уточненията" на "въпросите" към "правилата" са 3 хода.

          Може би по-ясно щеше да е да има подробни правила с по-малко въпроси, уточнения и примери.
          Проблемът е, че не си чел правилата, нито поясненията. Срещу това, уви, нищо не мога да направя. Правилата нарочно бяха по-къси, именно с надеждата да бъдат прочетени. Там има и за десантите, а към правилата има списък със често задаваните въпроси, както и примери, всичко е на страничката.
          Изцяло ясни правила би могло да има, ако са описани изчерпателно. Което обаче ги прави по-дълги (доооста по-дълги) и от моя опит знам, че тогава никой няма да ги прочете. Така че - избрал съм компромисен вариант, по-къси правила и въпроси там, където не всичко е описано.
          Най-лесният вариант е с примери. Които ги има, към които има и линкове и т.н. Обаче и това не помага, когато не се четат. Уви. И моят проблем е, че примерно точно когато трябва да обработвам ходовете съм закопан във въпроси и отговори, особено с Испания, на неща, които ги има в правилата и би трябвало да са прочетени, поне в кратката им версия. Но не са. Лично това мен много ме ядосва, но какво да се прави ... всеки си решава за себе си.

          Има го и момента с грешките. Реално дори и в проста система грешки, при един така ... не прекалено голям обем от данни, се допускат лесно. Аз допускам грешки (където ги видя ги отстранявам, или ако някой ми обърне внимание), но в ходовете на всички играчи също има. Това е просто неизбежно, дори и при простичка система. Не ми се мисли какво би станало при по-сложна
          Тук хм ... не би помогнала и екселска форма, а по-скоро при последваща система трябва да махна цената за движението (най-много грешки са там) и да я заменя с поддръжка, която да се плаща за съществуващите части. И може би още 1-2 такива неща.

          А за правилата с няколко формулировки - най-много въпроси наистина възникнаха около десантите. Но пък точно за тях има описание още от началото + отговори на въпроси. Но това не помогна, просто както писа и Голъм - всеки, в момента когато опира до това или пита, или направо действа
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            Интересно ми е получени ли са всички ходове преди крайния срок?
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              Англия и Австрия не са пратили, останалите са тук.
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment


                Австрийския го пратих още вчера на Крилов, ако се брои . Ама явно нещо не го е препратил.

                Comment


                  Преди малко видях, че е пристигнал, практически почти по едно време с английския, така че и тях двата ще ги броя, закъснението е съвсем минимално. Тоест, имаме 9 от 9 хода пристигнали.
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    Финанси за ход 12:
                    Австро-Унгария: 53 лири
                    Великобритания: 153 лири
                    Германия: 173 лири
                    Испания: 206 лири
                    Италия: 91 лири
                    Османската империя: 176 лири
                    Русия: 238 лири
                    Франция: 139 лири
                    Швеция: 125 лири

                    Карта: http://www.history-simulations.net/t...pl-game_11.png

                    Сражения

                    Сражение в Безансон
                    Немски сили (от Вюртемберг и Елзас): 7ма армия (5ПК), 4та армия (5ПК), сила: 40
                    Френски сили: 1ва армия (5ПК), 4та армия (5ПК), отбраняващи се от посоките на атаката, сила: 60
                    Загуби и резултати: атаката е отбита, загубите са както следва:
                    Германия: 2ПК от 7ма армия, 1ПК от 4та армия;
                    Франция: 2ПК от 1ва армия, 1ПК от 4та армия

                    Сражение в Щирия
                    Атакуващи сили: 10та немска армия (5КК), 5та австрийска армия (4ПК)
                    Подкрепящи атаката сили:11та немска армия (1 немски КК, 1 австрийски КК)
                    Общо сила: 37
                    Отбраняващи се сили: 1ва османска армия (3ПК), отбраняваща се от посоките на атаката, 5та османска армия (3ПК) идваща по жп линиите, общо сила: 20,25
                    Загуби и резултати: Щирия остава в руски ръце, загубите са: 2КК от немската 10та армия, по 1ПК от двете османски армии.

                    Сражение в Горна Австрия
                    Атакуващи сили: 6та руска армия (3КК), сила: 9
                    Отбраняващи се сили: 1ва австрийска армия (2ПК), сила: 12
                    Загуби и резултати: атаката е отбита, загуби: 1 руски КК, един австрийски ПК

                    Сражение в Оверн
                    Италиански сили: 4та армия (4ПК)
                    Френски сили: няма
                    Загуби и резултати: провинцията минава в италиански ръце.

                    Сражение в Букурещ
                    Атакуващи руски сили: 1ПК и 1КК без щабове, сила: 3,5
                    Подкрепящи атаката османски сили: 3та армия (5ПК), 4та армия (5КК), 6та армия (5КК), сила: 50
                    Отбраняващи се сили: 1ва румънска армия (4ПК), сила: 18
                    Загуби и резултати: Букурещ е превзет, арсеналът и щаба са унищожени. Загуби: 1 румънски ПК, 1 руски КК.

                    Сражение в Трондхайм
                    Атакуващи сили: 2КК от 5та руска армия, сила: 6
                    Отбраняващи се сили: 1 шведски ПК без щаб, със заповед защита, сила: 3
                    Загуби и резултати: руските войски не влизат в провинцията и тя остава шведска, загубите са: 1 шведски ПК, 1 руски КК.

                    Сражение в Остерсунд
                    Атакуващи сили: 1КК, 1ПК от 5та руска армия, сила: 7
                    Отбраняващи се сили: 3та армия (2ПК), 3ПК идващи по жп линиите от Стокхолм, общо сила: 7,13
                    Загуби и резултати: провинцията остава в шведски ръце, загубите са по 1ПК от всяка страна.

                    Сражение в Лулеа
                    Атакуващи сили: 7ма руска армия (5ПК), сила: 20
                    Отбраняващи се сили: 4та шведска армия (1ПК), със заповед защита и 3ПК, атакуващи от Умеа, общо сила: 12
                    Загуби и резултати: по 1ПК, Лулеа остава в шведски ръце.

                    Сражение в Кируна
                    Атакуващи сили: 1 руски ПК без щаб, атакуващ от Лапландия, сила: 2
                    Отбраняващи се сили: 1 шведски КК без щаб, атакуващ от Умеа, сила: 1.5
                    Загуби и резултати: нито един от корпусите не влиза в провинцията, тя остава в руски ръце. Загуби: няма.

                    Сражение в Рейкявик
                    Атакуващи сили: 2ра английска армия (3ПК), сила: 12
                    Отбраняващи се сили: 1 датски ПК без щаб, сила: 3
                    Загуби и резултати: Рейкявик е превзет, загуби: по 1 ПК
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      Срок за заповедите за ход 12: неделя. Вече даже съм получил един ход, така че не би трябвало да има проблем. Войната се пренесе някак по на запад, да видим какво ще стане ...
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        Войната се пренесе някак по на запад, да видим какво ще стане ...
                        Нормалните фази на Световната война, търсят друго решение.

                        Comment


                          Надявам се, че даването на 2 дни време за хода и краен срок за почивен ден няма да е пречка за останалите - за мен не е.

                          Comment


                            Понеже в някои ходове има разни указания за загубите, да кажа: изчисляването загубите при сражение, с участващи различни армии с различен състав, става първо според правилата (където се определя количеството и съотношението на загубите), а след това, къде се падат тези загуби и дали ще са в пехота или кавалерия - се определя със зар. Според случая ползвам шестостенен, десетостенен и т.н. до двадесетостенен зар, или, когато това не е удачно - случайни числа от random.org.
                            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                            Проект 22.06.1941 г.
                            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                            Comment


                              Резултатите ще са готови вероятно утре, днес започнах да правя сметките, но не всичко е готово.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment


                                Хм, очевидно съм допуснал една грешка в сраженията около Щирия. Ще я оправя довечера и ще пусна нов вариант на картата.
                                Съответно срока за хода, предвид промяната, се измества от петък за неделя.
                                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                                Проект 22.06.1941 г.
                                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                                Comment

                                Working...
                                X