Може би по-ясно щеше да е да има подробни правила с по-малко въпроси, уточнения и примери.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Форумна игра "Дипломация IV"
Collapse
X
-
-
Аз мисля, че примерите, които сложи на твоя сайт на играта, бяха много добра идея.
Иначе правилата смятам, че трябва да са ясни, а не прекалено подробни. Т.е. ако едно правило може да се интерпретира по няколко начина, формулировката му трябва да се преосмисли.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Иначе правилата смятам, че трябва да са ясни, а не прекалено подробни. Т.е. ако едно правило може да се интерпретира по няколко начина, формулировката му трябва да се преосмисли.
Сега, представи си една идея по-сложна система (е, нека да са две ). Не казвам, че правилата ще са по-сложни или по-подробни: всичко трябва да е просто и ясно (затова отнема много време да се направи), но въпреки това: дори малко повече системи (една идея по-сложна икономика (за да има повече фактори, по които да върви въздействието) и една идея по-сложни военни действия (за да има повече възможности за играчите), дори и ако успея да ги сведа до съвсем прости и ясни правила (трябва да се преборя и с личната си склонност към изчерпателност), ще си означават просто много правила: ако и да са ясни и прости. А това означава повече за четене и осмисляне. Имам съмнения. Но несъмнено основното е ясния и изчистен дизайн: всяко нещо да има ясно и недвусмислено предназначение и връзка.
ПП Примерите са на Воланд само илюстрациите са от мен.
Comment
-
Imperial написа Виж мнениеТова вярно ли е?
jordani_vt написаСпоред моите разбирания на "уточненията" на "въпросите" към "правилата" са 3 хода.
Може би по-ясно щеше да е да има подробни правила с по-малко въпроси, уточнения и примери.
Изцяло ясни правила би могло да има, ако са описани изчерпателно. Което обаче ги прави по-дълги (доооста по-дълги) и от моя опит знам, че тогава никой няма да ги прочете. Така че - избрал съм компромисен вариант, по-къси правила и въпроси там, където не всичко е описано.
Най-лесният вариант е с примери. Които ги има, към които има и линкове и т.н. Обаче и това не помага, когато не се четат. Уви. И моят проблем е, че примерно точно когато трябва да обработвам ходовете съм закопан във въпроси и отговори, особено с Испания, на неща, които ги има в правилата и би трябвало да са прочетени, поне в кратката им версия. Но не са. Лично това мен много ме ядосва, но какво да се прави ... всеки си решава за себе си.
Има го и момента с грешките. Реално дори и в проста система грешки, при един така ... не прекалено голям обем от данни, се допускат лесно. Аз допускам грешки (където ги видя ги отстранявам, или ако някой ми обърне внимание), но в ходовете на всички играчи също има. Това е просто неизбежно, дори и при простичка система. Не ми се мисли какво би станало при по-сложна
Тук хм ... не би помогнала и екселска форма, а по-скоро при последваща система трябва да махна цената за движението (най-много грешки са там) и да я заменя с поддръжка, която да се плаща за съществуващите части. И може би още 1-2 такива неща.
А за правилата с няколко формулировки - най-много въпроси наистина възникнаха около десантите. Но пък точно за тях има описание още от началото + отговори на въпроси. Но това не помогна, просто както писа и Голъм - всеки, в момента когато опира до това или пита, или направо действаМодератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Англия и Австрия не са пратили, останалите са тук.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Преди малко видях, че е пристигнал, практически почти по едно време с английския, така че и тях двата ще ги броя, закъснението е съвсем минимално. Тоест, имаме 9 от 9 хода пристигнали.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Финанси за ход 12:
Австро-Унгария: 53 лири
Великобритания: 153 лири
Германия: 173 лири
Испания: 206 лири
Италия: 91 лири
Османската империя: 176 лири
Русия: 238 лири
Франция: 139 лири
Швеция: 125 лири
Карта: http://www.history-simulations.net/t...pl-game_11.png
Сражения
Сражение в Безансон
Немски сили (от Вюртемберг и Елзас): 7ма армия (5ПК), 4та армия (5ПК), сила: 40
Френски сили: 1ва армия (5ПК), 4та армия (5ПК), отбраняващи се от посоките на атаката, сила: 60
Загуби и резултати: атаката е отбита, загубите са както следва:
Германия: 2ПК от 7ма армия, 1ПК от 4та армия;
Франция: 2ПК от 1ва армия, 1ПК от 4та армия
Сражение в Щирия
Атакуващи сили: 10та немска армия (5КК), 5та австрийска армия (4ПК)
Подкрепящи атаката сили:11та немска армия (1 немски КК, 1 австрийски КК)
Общо сила: 37
Отбраняващи се сили: 1ва османска армия (3ПК), отбраняваща се от посоките на атаката, 5та османска армия (3ПК) идваща по жп линиите, общо сила: 20,25
Загуби и резултати: Щирия остава в руски ръце, загубите са: 2КК от немската 10та армия, по 1ПК от двете османски армии.
Сражение в Горна Австрия
Атакуващи сили: 6та руска армия (3КК), сила: 9
Отбраняващи се сили: 1ва австрийска армия (2ПК), сила: 12
Загуби и резултати: атаката е отбита, загуби: 1 руски КК, един австрийски ПК
Сражение в Оверн
Италиански сили: 4та армия (4ПК)
Френски сили: няма
Загуби и резултати: провинцията минава в италиански ръце.
Сражение в Букурещ
Атакуващи руски сили: 1ПК и 1КК без щабове, сила: 3,5
Подкрепящи атаката османски сили: 3та армия (5ПК), 4та армия (5КК), 6та армия (5КК), сила: 50
Отбраняващи се сили: 1ва румънска армия (4ПК), сила: 18
Загуби и резултати: Букурещ е превзет, арсеналът и щаба са унищожени. Загуби: 1 румънски ПК, 1 руски КК.
Сражение в Трондхайм
Атакуващи сили: 2КК от 5та руска армия, сила: 6
Отбраняващи се сили: 1 шведски ПК без щаб, със заповед защита, сила: 3
Загуби и резултати: руските войски не влизат в провинцията и тя остава шведска, загубите са: 1 шведски ПК, 1 руски КК.
Сражение в Остерсунд
Атакуващи сили: 1КК, 1ПК от 5та руска армия, сила: 7
Отбраняващи се сили: 3та армия (2ПК), 3ПК идващи по жп линиите от Стокхолм, общо сила: 7,13
Загуби и резултати: провинцията остава в шведски ръце, загубите са по 1ПК от всяка страна.
Сражение в Лулеа
Атакуващи сили: 7ма руска армия (5ПК), сила: 20
Отбраняващи се сили: 4та шведска армия (1ПК), със заповед защита и 3ПК, атакуващи от Умеа, общо сила: 12
Загуби и резултати: по 1ПК, Лулеа остава в шведски ръце.
Сражение в Кируна
Атакуващи сили: 1 руски ПК без щаб, атакуващ от Лапландия, сила: 2
Отбраняващи се сили: 1 шведски КК без щаб, атакуващ от Умеа, сила: 1.5
Загуби и резултати: нито един от корпусите не влиза в провинцията, тя остава в руски ръце. Загуби: няма.
Сражение в Рейкявик
Атакуващи сили: 2ра английска армия (3ПК), сила: 12
Отбраняващи се сили: 1 датски ПК без щаб, сила: 3
Загуби и резултати: Рейкявик е превзет, загуби: по 1 ПКМодератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Срок за заповедите за ход 12: неделя. Вече даже съм получил един ход, така че не би трябвало да има проблем. Войната се пренесе някак по на запад, да видим какво ще стане ...Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Понеже в някои ходове има разни указания за загубите, да кажа: изчисляването загубите при сражение, с участващи различни армии с различен състав, става първо според правилата (където се определя количеството и съотношението на загубите), а след това, къде се падат тези загуби и дали ще са в пехота или кавалерия - се определя със зар. Според случая ползвам шестостенен, десетостенен и т.н. до двадесетостенен зар, или, когато това не е удачно - случайни числа от random.org.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Резултатите ще са готови вероятно утре, днес започнах да правя сметките, но не всичко е готово.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Хм, очевидно съм допуснал една грешка в сраженията около Щирия. Ще я оправя довечера и ще пусна нов вариант на картата.
Съответно срока за хода, предвид промяната, се измества от петък за неделя.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
Comment