Хорхе, ще си позволя да не се съглася с теб по няколко момента. По ред:
Правилата бяха достатъчно ясни, може би единственото допълнително уточнение, което е необходимо, е за "квадратурата" на всяка единица, т.е. какво пространство заема в различните състояния (маршева колона и боен ред), т.е. да има някаква относителна преценка за ширината на фронта. А ограниченията дори не бяха достатъчни в някои отношения - ако погледнем ВСВ оперативното движение е възможно само и единствено по пътища за единици от дивизия и нагоре. Тактически придвижвания извън път са възможни, но като цяло темпа на движение е крайно малък, а коефициента на съответната единица за сражение следва да е много намален заради трудностите за съвместно действие на ниво съединение в закрита местност (гора, блата). Би трябвало може би да има и по-строги ограничения за движение на по-големи групи единици спрямо местността и пътищата.
Напротив, за да се отчитат по-добре тези неща, трябва по-прост и ясен терен. Колкото по-аморфен е, толкова повече коефициентите трябва да се отчитат на око (във всеки случай, при форумна игра). Т.е. абстрактното деление на картата улеснява усложняването на коефициентите и обратното.
Това или не го разбирам, или ако е както го разбирам, не съм съгласен с този извод. Отбранителна линия или позиция на ниво корпус е напълно възможна и осъществима при сегашната карта. Честно казано, не виждам какъв би бил проблема да се зададе подобна команда.
Повече пътища - това е добре. Но и не чак толкова. Мислете за така нанесените пътища малко по-мащабно - това е по-скоро обобщение на цяла пътна мрежа, отколкото начертаване на всеки отделен път. Да не говорим, че при този пикселен размер на картата повече пътища биха означавали голяма неразбория . По-скоро може да се въведе индекс на пътната мрежа за задаване на повече от един успореден път в даден участък (които заради мащаба се предават като една линия), т.е. задаване на места, където е възможно движението в повече от една колона (според индекса на пътя).
Въобще, при подобен мащаб на симулацията подробностите на терена нямат значение - те имат тактическо значение, но това е на и под нивото на командирите на дивизии (най-вече на нивото на командири на полкове и батальони), а играчите тук командват армии.
Много ми допадаше този тип разработка на терена, но тук трябваше да има едни по-сериозни правила за отношение плътност/ефикасност на дивизиите -особено при придвижването - за да няма такива прекалени ограничения за някои терени.
но ако се отчита бойна ефективност, трябва по-подробен терена и по-аморфен, особено при защитни действия
при досегашната карта просто няма много възможности за дефанзивни линии на ниво корпус
Повече пътища - това е добре. Но и не чак толкова. Мислете за така нанесените пътища малко по-мащабно - това е по-скоро обобщение на цяла пътна мрежа, отколкото начертаване на всеки отделен път. Да не говорим, че при този пикселен размер на картата повече пътища биха означавали голяма неразбория . По-скоро може да се въведе индекс на пътната мрежа за задаване на повече от един успореден път в даден участък (които заради мащаба се предават като една линия), т.е. задаване на места, където е възможно движението в повече от една колона (според индекса на пътя).
Въобще, при подобен мащаб на симулацията подробностите на терена нямат значение - те имат тактическо значение, но това е на и под нивото на командирите на дивизии (най-вече на нивото на командири на полкове и батальони), а играчите тук командват армии.
Comment