как юе коментираш тогава факта, че тук заповеди от армейските командири се дават на ниво дивизия?
В конкретната игра командирите на армии поемат първата роля - задават дневните задачи, т.е. какво трябва да бъде напарвено. Как ще бъде напарвено определят неигрови персонажи - управленията на корпуси и дивизии, т.е. посредника. Това как не е от компетенцията на играчите в нормалния случай (както знаем, на война се случват и ненормални неща, като да речем Хитлер да управлява отделни батальони от главната си квартира при сражението за Сталинград).
Така че в този смисъл няма нищо неправилно в игровата структура, а само в разбирането за нея, в разбирането какво означава "давам заповед".
Ами за Kriegspiel говорех. Ужасно комплексни правила - добра база за преценка колко реализъм може да има и съответно колко може да се изхвърли.
Спрямо конкретната игра - нека не бъркаме възможноситте на една текстова "форумна" игра с тези на военна щабна игра или пък на компютърна такава. Те имат различни възможности и това не е случайно. Игра от този тип може да се реализира като се направи програма за сметките. НА мен това ми е извън възможностите, но който се чувства способен и има време - нека го направи. Другото, което може да се направи е играна клубни начала - т.е. събират се 20-тина души с опит, отделят няколко дена само за това и провеждат играта, като вероятно поне половината ще трябва да са посредници. Обаче това е много над енергийните и времеви възможности на форумното "братство" . Затова и следва да се задоволяваме с по-малко.
Последното уточнение го правя от собствен опит, защото и аз имам лошия навик да усложнявам прекалено.
Comment