Хорхе, ще си позволя да не се съглася с теб по няколко момента. По ред:
Правилата бяха достатъчно ясни, може би единственото допълнително уточнение, което е необходимо, е за "квадратурата" на всяка единица, т.е. какво пространство заема в различните състояния (маршева колона и боен ред), т.е. да има някаква относителна преценка за ширината на фронта. А ограниченията дори не бяха достатъчни в някои отношения - ако погледнем ВСВ оперативното движение е възможно само и единствено по пътища за единици от дивизия и нагоре. Тактически придвижвания извън път са възможни, но като цяло темпа на движение е крайно малък, а коефициента на съответната единица за сражение следва да е много намален заради трудностите за съвместно действие на ниво съединение в закрита местност (гора, блата). Би трябвало може би да има и по-строги ограничения за движение на по-големи групи единици спрямо местността и пътищата.
Напротив, за да се отчитат по-добре тези неща, трябва по-прост и ясен терен. Колкото по-аморфен е, толкова повече коефициентите трябва да се отчитат на око (във всеки случай, при форумна игра). Т.е. абстрактното деление на картата улеснява усложняването на коефициентите и обратното.
Това или не го разбирам, или ако е както го разбирам, не съм съгласен с този извод. Отбранителна линия или позиция на ниво корпус е напълно възможна и осъществима при сегашната карта. Честно казано, не виждам какъв би бил проблема да се зададе подобна команда.
Повече пътища - това е добре. Но и не чак толкова. Мислете за така нанесените пътища малко по-мащабно - това е по-скоро обобщение на цяла пътна мрежа, отколкото начертаване на всеки отделен път. Да не говорим, че при този пикселен размер на картата повече пътища биха означавали голяма неразбория
. По-скоро може да се въведе индекс на пътната мрежа за задаване на повече от един успореден път в даден участък (които заради мащаба се предават като една линия), т.е. задаване на места, където е възможно движението в повече от една колона (според индекса на пътя).
Въобще, при подобен мащаб на симулацията подробностите на терена нямат значение - те имат тактическо значение, но това е на и под нивото на командирите на дивизии (най-вече на нивото на командири на полкове и батальони), а играчите тук командват армии.
Много ми допадаше този тип разработка на терена, но тук трябваше да има едни по-сериозни правила за отношение плътност/ефикасност на дивизиите -особено при придвижването - за да няма такива прекалени ограничения за някои терени.
но ако се отчита бойна ефективност, трябва по-подробен терена и по-аморфен, особено при защитни действия
при досегашната карта просто няма много възможности за дефанзивни линии на ниво корпус
Повече пътища - това е добре. Но и не чак толкова. Мислете за така нанесените пътища малко по-мащабно - това е по-скоро обобщение на цяла пътна мрежа, отколкото начертаване на всеки отделен път. Да не говорим, че при този пикселен размер на картата повече пътища биха означавали голяма неразбория

Въобще, при подобен мащаб на симулацията подробностите на терена нямат значение - те имат тактическо значение, но това е на и под нивото на командирите на дивизии (най-вече на нивото на командири на полкове и батальони), а играчите тук командват армии.
Comment