Юлиан Август написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Тюркска теория
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Търсени ли са паралели с тази ориентация на трупологането - Север- Юг с различни средноазиатски народи от иранската и монголоидните групи ?Не 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
Comment
-
В повечето двуобредни некрополи над 60% от погребенията са чрез трупополагане. Изключение правят само няколко некропола, където трупоизгарянията достигат до 70%. Погребенията в еднообредните некрополи с трупоизгаряне като цяло, единодушно се определят като славянски. По отношение на трупоизгарянията в биритуалните некрополи обаче мненията не са единни. В една част от погребенията чрез трупоизгаряне в тях се наблюдава нехарактерен за славяните погребален обред. Освен това, не всички трупополагания са с ориентация север - юг. В някои некрополи от Трансилвания, Извору, Влахия и др. ориентацията е на запад. В някои некрополи пък е на югоизток. Така че не можем да говорим за някакво стриктно спазване на канона или пък за наличието на два строго обособени погребални обичая. Възможни са също взаимни влияния между групите с различен произход, както и изменения в погребалните обреди с течение на времето.
С трупоизгаряне е и колективното погребение от Вознесенка, нарочено за гроб на хан Аспарух, в който беше открит трофеен сокол-пиле, набеден от мнозина за трофеен легионски орел, взет от Константин ²V.
В степите също не се наблюдава толкова стриктно спазване на посоката. Има гробове с ориентация на север, на североизток, на северозапад и т. н.Last edited by IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS; 18-07-2008, 21:33.
"oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.
Comment
-
Преобладават, да - почти двойно повече спрямо изгарянията. Обаче има и трупополагания в посока запад-северозапад. Като цяло, преимуществото на полагане в посока север-юг май не е толкова смазващо, което ми говори за една пъстрота сред обичаите и културата като цяло.
ПП. Октавиан ме е изпреварил.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
При положение, че българите, както и сходните им "племенни обединения" са съвкупност от различни етноси, явно е че погребалните обряди се различават. Ако става въпрос само за обрядите при собствено българите (т.н. "царско племе" в племенното обединение) то означава ли, че при тях трупополагането трябва задължително да е с ориентация север-юг? Не е ли въжможно част от родовете да не са изповядвали вярванията на управляващия род? Такива примери има доста. Ще се спра на уйгурите, при които през 60-те години на 8-ми век каганския род Яглакар приема манихейството по времето на най-могъщия си владетел - Бьогю каган. Със сигурност този факт коренно е променил светогледа на неговия род (а може би не само на него). Ако е така мисля, че погребалните обряди при уйгурите е нормално да се различават през периода. Че част от уйгурите не са приели новото учение говори факта, че през 895 г. е извършен антиманихейски преврат (от Тон/Тун Бага Таркан), довел на власт рода Едиз. Ще си позволя да дам и малко повече сведения за този забележителен владетел на Уйгурския каганат (745-840)
- Бьогю (Bögü; кит. Фугю) каган (759-779) – най-известния и могъщ уйгурски каган, внук на основателя на каганата – Кутлуг Билге Кюл (Kutluγ Bilge Kül) каган (744-747) и син на Елетмиш Билге (Eletmyš Bilge) каган (747-759), който в китайските извори е наричан Моянчжо (тюрк. Bayan čor). След встъпването си на престола Бьогю пренасъл столицата в Ордубалик (на р. Орхон), а малко след това (762 г.) приел согдийски мисионери-манихеи, чиято вяра приел в Лоян (на китайска територия). Заради това в уйгурски манихейски текстове той е наричан ,,Захани Мани” (Еманация на Мани). Въпреки всичко обаче за масово разпространение на манихейството сред населението на каганата, едва ли може да се говори. По-скоро тази дуалистична религия (учение) била на почит най-вече сред висшите слоеве на уйгурското общество. Че това общество не е било еднородно в религиозно отношение се вижда от факта, че в 779 г. самият Бьогю станал жертва на антиманихейски преврат, възглавяван от неговия родственик, вероятно негов вуйчо – Тон Бага таркан (Ton Baγa tarqan), който се провъзгласил за каган под името Алп Кутлуг Билге (Alp Kutluγ Bilge) (780-789). Пълният титул на Бьогю е Тенгри Елтутмиш Алп Кюлюг Инги Билге (Tängri Eltutmyš Alp Külüg Ingi Bilge) каган.
Comment
-
Дори и при собствено тюрките (рода Ашина) има разлика във вярванията. Например четвъртия каган - Таспар (572-581) приема будизма, за което свидетелства една стела (в момента не се сещам коя точно). Със сигурност той и последователите му са погребани по различен обряд. Това обаче в никакъв случай не означава, че той не е тюрк нали. Затова мисля, че погребалните обичаи (приписвани на този или онзи етнос) от този период едва ли биха дали отговор на въпроса за етническата принадлежност на покойниците.
Поздрави!!!
Comment
-
В степите също не се наблюдава толкова стриктно спазване на посоката. Има гробове с ориентация на север, на североизток, на северозапад и т. н.
Ми изглежда Полярната звезда не е била открита още...
...сори. офтоп, ама не можах да се сдържа. Весела тема!
Трий Патер!"...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми
Comment
-
Thorn написа Виж мнениеКакто и Даката изтъкна, не само, че е възможно, но е и даже доста вероятно населението да е нееднородно. Но лично на мен ми изглежда даже и много вероятно нареченото от него „царско племе” да е тюркско.
Изобщо, Рашо рулз!
Comment
-
"Но лично на мен ми изглежда даже и много вероятно нареченото от него „царско племе” да е тюркско."
Торн ,никой не подценява Р. Рашев ,все пак ,той се е занимавал 30год. с българите.
Но точно в този свой тезис ,теорията му се пука по шевовете.
Тюрките са всичко друго ,но не и "царско племе" -ковачите на хуните ,вълците на степта и прочие...
Едни индоевропейски племена ,особенно "царствените скити" -сарматите ,никога няма да поставят на власт ,неиндоевропейска династия -тюрки,китайци ,ако щеш индийци.
Comment
-
Но лично на мен ми изглежда даже и много вероятно нареченото от него „царско племе” да е тюркско.
По подобен начин по-горе ИЦА разясни, че в съвременния български език са открити няколкостотин думи с тюркски И ирански произход. Но в темата "хунската теория" се установи, че от тях само няколко са (почти) безспорно тюркски, включително топоними. Наистина имаше констатация, че лингвистиката е плъзгава тема, но сигурно ще се наложи връщане към нея, след като физическата антропология не е критерий, погребалните обряди са несигурни, а източниците, дадени от Маготин, според някои не противоречат (!!!) на тюркския произход.
описваха как хуните не слизат от конете и на тях преговарят, ядат , спят и т.н.
Въобще повечето от казаното трябва да бъде в тема "Иранска теория" (уф, как посмях ), за да може тя най-после да изиграе мач като домакин и да не се връщат участниците все към краставицата.
Comment
-
Юлиан Август написа Виж мнениеВ прабългарските некрополи се срещат и двете практики. Причините за това са все още плод на разискване - Рашев може да ги приема като доказателство за славянско влияние, омешване и т.н., но спокойно може и да не е така. Това е само една негова хипотеза.
Вторачването в културата на Дунавска България освен това играе лоша шега на някои форумци, които трябва да четат повече за Антската култура, където се срещат комплекси, напълно идентични с нашичките - биритуални некрополи, принадлежащи на сармато-славянското население на тази култура. Намерени са и техните "градове" - като например епонимното на културата Пастирско градище - оттам Пастирска култура.
Накрая трябва да се отбележи, че никой не е формулирал и обосновал задоволителна контра-теория на тази за славянската принадлженост на кремациите, а единственият известен ми докторат в тази посока никак не напредва успешно... Така че кремациите си остават безспорно славянски.
Интересно защо никой не прояви интерес към поставения от мен въпрос за българите в Юстиниановата армия, описани от Прокопий. Все пак авторът лично общува с тях и пропуска да отбележи отявлена монголоидност, което подкрепя извода, че познатите в Европа хуни имат сармато-угърски антропологичен тип. Тяхната тюркоезичност също е съмнителна.
ПП Още чакам мнение с коя керамика се родее прабългарската сивочерна излъскана керамика и как се е стигнало до това "родство".
Comment
-
Интересно защо никой не прояви интерес към поставения от мен въпрос за българите в Юстиниановата армия, описани от Прокопий.Все пак авторът лично общува с тях и пропуска да отбележи отявлена монголоидност, което подкрепя извода, че познатите в Европа хуни имат сармато-угърски антропологичен тип. Тяхната тюркоезичност също е съмнителна
Прокопий пък описва славиниите и антите като "възчервени", а не руси, с не особено светъл тен на кожата. Въпреки това днес знаем, източнобалтийският расов тип /типичният славянски/ се отличава точно с руси коси и светла кожа. Е, как да се доверяваме на описанията му за външния вид на другите племена ?Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
resavsky написа Виж мнениеНаселението доведено от Аспарух безспорно не е еднородно.Но точно пък водещото племе - оногондурите и управляващият род Дуло изглежда твърде вероятно да са с ирански произход.Практически всички представители на рода Дуло които са ни известни носят ирански имена / със спорното изключение на Курт/Кубрат/Хуубрат/.
Comment
Comment