Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загубите на съветската авиация през отечествената война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Загубите на съветската авиация през отечествената война

    Вчера получих последният брой на Авиация и Время (което е прекрасно украинско авиационо списание), монографията в него (по традиция половината от обема на списанието ) е за Ла-5.

    Но не за това пускам тази тема. Обикновенно когато стане дума за руските загубу през ВСВ се надава вой, как братушките били победили благодарение на числедно рпевъзходство и минавайки през планини от тела и реки от кръв. И почват да се смятат загуби на техника (в конкретният случай самолети) на принципа „имало в началото на периода+произведенео-имало в края на периода=загуби” и се получават разни фнтасмагории.

    Та във въпросната статия в частта за бойното използване има и един абзац със статистика (пак да напомня списанието е украинско), ето загубите за 1944:

    Самолет/загуби във въздушен бои/загуби от ЗА/бркувани поради изтекъл ресурс

    Ла-5 М-82А-10/8/217

    Ла-5Ф-112/69/373

    Ла-5ФН-42/33/113

    ЯК-1-84/49/802

    ЯК-9-141/94/268

    П-39-58/35/243

    Нека припомним че съветските самолети са били предимно дървени, което оказва голямо влияние на ресурса.

    Надявам се посоченото инфо да е полезно на някой който се интересува от темата.
    Last edited by Gaden Gogi; 13-11-2006, 00:28.

    #2
    В същият брои завършва и статията за ескадрилата "Нормандия-Неман" там има и статистик аза нейна деятелност...и доста интересни неща от сорта как французите искали през зимата да са на южен фронт или изобщо в тила че им било студено.
    Интересното е че след войната по изрично нареждане на Сталин самолетите на които воюват са им подарени и се използват във Франция поне още една година.
    Също така е изплатено обещетение в долари на близките на загиналите пилоти.

    Comment


      #3
      Подарените на французите Як-3ки се ползват още около 5-6 години.
      С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

      Comment


        #4
        Казвам само какво пише в статията, иначе докато са били на източният фронта са извършили 5240 бойни полета, 869 боя, 273 свалени самолета, 80 повредени, собствени загуби 71 самолета (4 в тренировъчни полети) 45 пилота (3 в тренировъчни полети)

        Comment


          #5
          Гоги, пише ли в споменатата статия (тази за загубите) дадените бройки загубени самолети за какъв период от време са и за кои части?

          Comment


            #6
            Ami това е за цялата '44, а статията е за Ла-5 има за бойнот оизползване доста а това беше в края за съпоставка.

            Comment


              #7
              Е, те тези загуби са явно само по типове самолети, най-вероятно даже не и за цялата '44та. Все пак загубите на самолети в РККА за 1944та е петцифрено число, така че ...
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment


                #8
                Ох, ами то изрично си пише че са по типове след като са написани и типовете.


                ***
                Gogi бива баннат за 1 месец заради необмислено изказване.
                модератор
                ***

                Comment


                  #9
                  messire Woland написа
                  Е, те тези загуби са явно само по типове самолети, най-вероятно даже не и за цялата '44та. Все пак загубите на самолети в РККА за 1944та е петцифрено число, така че ...
                  E то така си и пише в статията - по типове, конкретно в случая иде реч за загуби на Ла-5(различни модификации), Як-1, Як-9 и Р-39.
                  Ако на някой му се чете статията нека почака докато дойде Авиация и время в книжарниците на Анжела. Като сметнеш всички цифри дадени за тип самолет ще видиш че по принцип си се и получава тлъста цифра.
                  А и това са само загуби на изтребители, което не пречи хем тези статистики да са верни, хем общите загуби да са петцифрени(какъвто вероятно е и случая)
                  Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                  Comment


                    #10


                    Попаднах на тия статистически данни за съветските ВВС преди време, но не съм ги разглеждал "под лупа" всичките. Според предварителните ми информации, това са данни за ген. щаб и има вероятност да са "изкривени" :kill_myse по знайни нам причини.
                    Някой знае ли нещо повече?

                    Comment


                      #11
                      Ами, при мен се отварят твърде бавно тия документи. Имах нерви да изчакам само първата таблица. Още на първия ред в нея се вижда, че данните, макар и да са точни, са само за западните военни окръзи. В таблицата е дадена цифрата 7 133 самолета, като обща за цялата РККА. Реалността е малко по-различна: в Западните военни окръзи към 22.06.1941 г. са разпределни 7 133 машини, или:
                      в Ленинградки ВО - 1 270
                      в Балтийски СВО - 1 211
                      в Западен СВО - 1 789
                      в Киевски СВО - 1 913
                      в Одеско ВО - 950
                      Не са дадени цифрите за останалите военни окръзи обаче, което добавя към тези 7 133 самолета (описани в таблицата), още 6 155 машини (от останалите военни окръзи). Точните цифри, включвайки всички машини, са:
                      ДБА - 2 311 самолета
                      Военни окръзи - 13 288 самолета
                      Военни школи и тренировъчни бази - останалите 3 934 самолета
                      Флот (всички) - 1 445 самолета
                      Или всичко 20 978 самолета. Тоест, хубаво, да, има някаква статистика, но както често става със съветските източници - не е пълна. Да, информацията не е изкривена, обаче непълнотата й е твърде съществена, или изразено в проценти е вярна само 34%
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        #12
                        messire Woland написа
                        Тоест, хубаво, да, има някаква статистика, но както често става със съветските източници - не е пълна. Да, информацията не е изкривена, обаче непълнотата й е твърде съществена, или изразено в проценти е вярна само 34%
                        Абсолютно вярно.
                        На мен определено ми е писнало да чета през последните 16 години, как руските авиационни специалисти се мъчат от девет дерета да докарат вода и да ни покажат колко слаб е бил СССР сутринта на 22 юни 41-ва по отношение на авиационната си техника и как Германците подли фашисти ги нападнали с 4500 самолета последна дума на техниката и как нашите смело се били и........... :vb_sad:
                        То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                        Comment


                          #13
                          от девет дерета да докарат вода и да ни покажат колко слаб е бил СССР сутринта на 22 юни 41-ва
                          Ами че той си е бил слаб и няма нужда да го доказват Само дето популярното разбиране е сила=количество машини.
                          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                          "But I know none, and therefore am no beast."

                          (Richard III - William Shakespeare)

                          Comment


                            #14
                            Мда, съгласен. Проблема, всъщност политическият въпрос е защо точно са се оказали слаби. Политически, защото отговорът зависи от политически причини. И когато се оказва, след много проучвания, главния фактор, виновен за това е лошото ръководство. Който извод сталинистите не могат да преглътнат и започват да търсят други "отговори". Като тези, че са виновни изпълнителите, или нашите са били малко, или е имало вътрешни врагове или ... и т.н.
                            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                            Проект 22.06.1941 г.
                            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                            Comment


                              #15
                              Това е грозната картинка, за съжаление. И се получава траги-комедия, истинска гротеска, като някои се опитва да изкара съветските машини по-малко от немските (независимо дали става дума за самолети, танкове или нещо друго), да търси разни други тъжно-смешни оправдания във времето, саботажите, терена, разположението на звездите...
                              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                              "But I know none, and therefore am no beast."

                              (Richard III - William Shakespeare)

                              Comment

                              Working...
                              X