Вчера получих последният брой на Авиация и Время (което е прекрасно украинско авиационо списание), монографията в него (по традиция половината от обема на списанието ) е за Ла-5.
Но не за това пускам тази тема. Обикновенно когато стане дума за руските загубу през ВСВ се надава вой, как братушките били победили благодарение на числедно рпевъзходство и минавайки през планини от тела и реки от кръв. И почват да се смятат загуби на техника (в конкретният случай самолети) на принципа „имало в началото на периода+произведенео-имало в края на периода=загуби” и се получават разни фнтасмагории.
Та във въпросната статия в частта за бойното използване има и един абзац със статистика (пак да напомня списанието е украинско), ето загубите за 1944:
Самолет/загуби във въздушен бои/загуби от ЗА/бркувани поради изтекъл ресурс
Ла-5 М-82А-10/8/217
Ла-5Ф-112/69/373
Ла-5ФН-42/33/113
ЯК-1-84/49/802
ЯК-9-141/94/268
П-39-58/35/243
Нека припомним че съветските самолети са били предимно дървени, което оказва голямо влияние на ресурса.
Надявам се посоченото инфо да е полезно на някой който се интересува от темата.
Но не за това пускам тази тема. Обикновенно когато стане дума за руските загубу през ВСВ се надава вой, как братушките били победили благодарение на числедно рпевъзходство и минавайки през планини от тела и реки от кръв. И почват да се смятат загуби на техника (в конкретният случай самолети) на принципа „имало в началото на периода+произведенео-имало в края на периода=загуби” и се получават разни фнтасмагории.
Та във въпросната статия в частта за бойното използване има и един абзац със статистика (пак да напомня списанието е украинско), ето загубите за 1944:
Самолет/загуби във въздушен бои/загуби от ЗА/бркувани поради изтекъл ресурс
Ла-5 М-82А-10/8/217
Ла-5Ф-112/69/373
Ла-5ФН-42/33/113
ЯК-1-84/49/802
ЯК-9-141/94/268
П-39-58/35/243
Нека припомним че съветските самолети са били предимно дървени, което оказва голямо влияние на ресурса.
Надявам се посоченото инфо да е полезно на някой който се интересува от темата.
Comment