Знам, друго имах предвид...От съвременна гледна точка.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Научно-техническите разработки в Германия през ВСВ
Collapse
X
-
Четиво с илюстрации - "Чудесное оружие Третьего Райха":
За изтегляне:
Част първа - fire.doc
Част втора - fire2.doc /На страницата на част втора линка за продължение не работи - но текста го има във файла. Също само там ги има илюстрациите/.
При отваряне на файловете MS Word вади съобщение за липсата на някакъв речник - предполагам - руски правописен - давате ОК и...
Това чудо например е HXIIIb на братя Хортен - съвременна възстановка."Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта
Comment
-
По Дискавъри на Стена се посочваше като основен недостатък, че лесно блокирал при попадение на мърсотия в затвора а и имал неудобния приклад(метален най -масов на някой модели има и дървен приклад)) иначе за простотата на конструкцията така е.Четох някъде че най добрия картечен пистолет е бил Судаев доколко е вярно не знам............А що се отнася до Гаранд, според мене СВТ-40 е по добър.
Все пак по време на боя няма да те чакат да презаредиш на спокойствие........
Comment
-
Фактът, че СССР и САЩ се стремят да "привлекът" колкото се може повече учени от следвоенна Германия, защото не знаят какво да правят с пленените технологии трябва да говори сам по себе си да говори колко са били напреднали немците."... Проговаря сам цар Иван Шишман:
- Боже силни, боже създателю,
помогни ни с сила и юнашество!
Бой ще да ся бием на Софийско поле,
кръв ще леем за Христово име,
ще прославим християнска вяра."
Comment
-
Хайде бе, не знаели какво да ги правят- съвсем за аборигени ги изкара... Тия проекти /имам предвид осъществимите, а не като оная ареодинамична недомислица на братя Хортен/ немците могат само да си мечтаят да ги развият в следвоенна Германия. Единствено Съюзниците и СССР могат да си позволят да се занимават с такива технологии- имат средствата и базата. А това, че в първите следвоенни години няма кой знае какъв напредък, е съвсем нормално. Погледни в какво състояние са победителките след 2-ри септември /без САЩ/.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Юлиан Август написаареодинамична недомислица на братя Хортен
Предходният проект на братя Хортен /снимка - в статията/, е първият турбо-реактивен самолет "летящо крило", при това - изпълнението е съобразено със стелт-концепциите.
А този проект /почти завършен опитен образец, разрушен от съюзниците през 1945 г./, представлява безопашен свръх-звуков изтребител с максимална разчетна скорост 1500 км/час.
Впрочем, първата част на статията започва с непубликувани писма на Нилс Бор до Хайзенберг..."Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта
Comment
-
Ми като първо тази схема е на статистически неустойчив самолет, дето е пилотируем само с компютър. На пилота на му завиждам, дето е наврян в стабилизатора- няма никаква видимост, а двигателя както е разположен, ще засмуква всичките боклуци от пистата...
А това за стелт-качествата надали някои в Германия е имал и наум такова нещо, защото тогава такава концепция изобщо не е имало, както и радарно насочвани зенитни ракети, които да предизвикат и такива идеи. Наземните радари от онова поколение ако не се лъжа, използват голяма дължина на вълната и тази форма изобщо не би им повлияла...Пък и приликата между един обикновен самолет тип летящо крило и един Б-2 е само далечна. Разлика от небето до земята като технология.
Колкото до това да се постигне скорост от 1500 км/ч с възможностите на немското самолетостроене през 1945 си е фантастика. Първите изтребители с такива възможности са строени по съвсем друга схема- стреловидни, ама тънки крила, ниско челно съпротивление, двигатели с голяма мощност /недостижима за немските проекти/, приложение на Правилото на площите /не знам да е било известно на немските учени тогава/...Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Юлиан Август написаХайде бе, не знаели какво да ги правят- съвсем за аборигени ги изкара... Тия проекти /имам предвид осъществимите, а не като оная ареодинамична недомислица на братя Хортен/ немците могат само да си мечтаят да ги развият в следвоенна Германия. Единствено Съюзниците и СССР могат да си позволят да се занимават с такива технологии- имат средствата и базата. А това, че в първите следвоенни години няма кой знае какъв напредък, е съвсем нормално. Погледни в какво състояние са победителките след 2-ри септември /без САЩ/.
Не отричам, че не са имали учени. Немците по скоро дават нов тласък на научните програми на СССР и САЩ."... Проговаря сам цар Иван Шишман:
- Боже силни, боже създателю,
помогни ни с сила и юнашество!
Бой ще да ся бием на Софийско поле,
кръв ще леем за Христово име,
ще прославим християнска вяра."
Comment
-
Е, хъм, според мен "аеродинамична недомислица" е твърде силно написано. Братята Хортен определено създават ред много интересни и оригинални проекти и впрочем не са единствените, работещи в тази област (в САЩ по онова време също има подобни идеи, в крайна сметка след много-много време, и още повече различни технологии те се реализират в Б-2 ). А не си прав, че самолетът им е "управляем само с компютър", всъщност техният си е управляем и съвсем без компютър, а и съм съгласен, че "стелт" дори и като идея едва ли им е хрумвало. Ето тази машина си е съвсем летяща и управляема и е резултат от техните идеи. Съгласен съм, че при тогавашното развитие на технологиите, а и стартегическите условия, от техните идеи едва ли би имало време и възможноскт да излезе нещо. Но това не означава, че идеите им са "недомислица" или нещо подобно. Впрочем, пак по тяхна идея ако се не лъжа имаше много интересен проект за стратегически бомбардировач с огромен обсег на действие (останал също само на хартия).
Но интересни и оригинални проекти (от тези, на които често лепваме марка "изпреварил времето си") има във всички държави.
Comment
-
Абаринов В. "А-бомба для рейха" е източника относно стелт-концепциите в Go229 на братя Хортен. Самолета е пуснат в серийно производство на 12.03.1945 ...
Има и снимки на опитни образци с обратна стреловидност и променлива геометрия на крилата / последния - с максимална скорост 1025 км/час /. Като съвременна реконструкция са показани три проекта с вертикално излитане - едно трикрило чудо и две с кръгово крило /прилича на осмоъгълен геврек около корпуса /.
Но тези са само за илюстрация, докъде е можело да стигне ракето-производството - основната тема на статията е атомната бомба."Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта
Comment
-
Като съвременна реконструкция са показани три проекта с вертикално излитане - едно трикрило чудо и две с кръгово крило /прилича на осмоъгълен геврек около корпуса
колкото до проектите и единичните модели - първият самолет-триъгълно крило лети в СССР през 1937-ма (проектът "Стрела" на Москальов)...
Comment
-
М`да, както отбелязах, интересни проекти, които така и не намират тогава парктическо приложение (и рядко стигат по-далеч от прототип или няколко предсерийни бройки) има навсякъде. Може би странното е, че в държава много огарничена като ресурси и в сложна стратегическа ситуация като Германия са сякаш малко повече от "нормалното" (доколкото можем да кажем, че има някаква норма в тези неща) за останалите. Което в крайна сметка й се е отразило зле.
Иначе ето това е проектът с изменяема геометрия на крилата.
ПП Някъде, вече не помня къде, бях попадал на сведения за опити да се направи визуално незабележим/трудно забележим самолет в СССР. Също интересно хрумване без особено приложение.
Comment
-
gollum написаПП Някъде, вече не помня къде, бях попадал на сведения за опити да се направи визуално незабележим/трудно забележим самолет в СССР. Също интересно хрумване без особено приложение.
Comment
-
Мда, Гота-та е по-реалистична работа, но е дозвуков проект. Може би не се изразих правилно- може да се управлява и има и други такива проекти, но пилотирането на такава машина е изключително сложно за пилот с нормална квалификация и точно за това схемата не се налага масово, въпреки предимствата които има на хартия. Освен това Гота-та е изтребител-бомбардировач, където схемата може да даде предимство в радиуса на действие, за прехващач - има проект за витлов заместник на Ме 109 с тикащо витло и схема, подобна на Ме 163- характеристиките му не превишават с нищо тези на Ме 109 Г-6 и проекта е изоставен. Едва с появата на ЕДСУ-то и бордовите компютри става смислено и да се въвеждат неустойчиви схеми в действие. Иначе бомбардировачи тип летящо крило, но с бутални двигатели е имало по цял свят. Техните характеристики обаче са много по-назад като скорост и височинност.
променлива геометрия на крилата / последния - с максимална скорост 1025 км/час
Оп, изпреварили са ме...Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
pnp5q написаАргументи?
А отказите на реактивните двигатели тогава са често явление.
Да самолет летящо крило може да лети и без борден компютър, но ще бъде едно "летене"....
A иначе дядо ни Джак Нортроп още през 1939 създава това:
Peace Through Strength -- Victory Through Devastation
Comment
Comment