Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Китай и съседите му: съотношение ВМС и перспективите за развитието им.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #91
    Нямам представа как се отразява политическата им система на ефективността, но корветите се строят едновременно на четири места. Мисля, че им излизат около 200 милиона долара на бройка.

    Comment


      #92
      Приемам забележката и аз не знам как се отразява политическата им система на това колко ефективно си харчат парите, расъждавах си просто. Важното е че и в случаят с ракетните катери и сега с корветите показват способност да утилизират всякакви корабостроителници за военни програми...а те имат много корабостроителници, сигурно само Южна Корея ги води в това отношение и то само за големи кораби. Което значи че ако им се наложи могат да избълват много кораби за много кратко време. Нещо като САЩ през ВСВ.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        #93
        В случая с корветите точно това става - налага им се и ги бълват за много кратко време. Имат нужда от засилено присъствие край островите, а фрегатите не са съвсем подходящи. Първо, газят дълбоко и второ - прекалено тежко са въоръжени.

        Не се интересувам много от цивилното корабостроене, но доколкото съм срещал информация, Китай и Южна Корея строят горе-долу еднакво - по около 1/3 от световното производство.

        ПП Като сме заговорили за района, Малайзия май накрая ще кандиса да купи 6 бр. Gowind за около 2.8 милиарда долара. Пазарили са се на Euronaval 2012, но още не са подписали. Да му мислят китайците

        Comment


          #94
          Още един интересен детайл от оня район. РКР Маршал Устинов най-накрая отива на док, след което ще усили Тихоокеанския флот. Нема да дадат Курилите лесно...

          Comment


            #95
            Честно казано за 200 милиона бройката китайската корвета изглежда доста постна откъм въоръжение - особено откъм ПВО може да я избомбят с нормални лазерни бомби, няма как да гони надалече гаргите. Виж, Гоуинда ако е в пълно изпълнение изглежда като много хубава система, спокойно ще могат да се противопоставят на десетина бройки 054 с тях.

            За руснаците - при тях я има дилемата, че тепърва трябва в Далечния изток да оправят корабостроенето, чак след 2-3 години ще имат нови корвети там, за фрегати да не говорим. Балтийският и Черноморският флот в скоро време ще ги усилят (строи се доста за тях), Каспйската флотилия си е вече предимно новичка като за руски стандарти, Северният флот така и така си е май най-силният и Нахимов като го стегнат ще е добре + някоя и друга 22350. За това нищо чудно 1164 да се съберат във Владивосток в някой момент.
            „Аз, Драгомир, писах.
            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

            Модератор на раздел "Военна Авиация"

            Comment


              #96
              Пилот написа Виж мнение
              Честно казано за 200 милиона бройката китайската корвета изглежда доста постна откъм въоръжение - особено откъм ПВО може да я избомбят с нормални лазерни бомби, няма как да гони надалече гаргите. Виж, Гоуинда ако е в пълно изпълнение изглежда като много хубава система, спокойно ще могат да се противопоставят на десетина бройки 054 с тях.
              Там идеята е друга. Китайците я пускат с много слабо въоръжение, за да не плашат филипинците и другите маймуни. Същевременно се смята, че скъпата част е ПЛО - има отзад дупки за това нещо, дето не знам съществува ли термин на български - towed array, а не просто буксируем сонар. Има подкилна ХАС, а вместо хангар има торпедни апарати. Ще обозначава присъствие, а между другото ще дебне за по-сериозни вредители. А цената е с неясна степен на достоверност, разбира се.

              Comment


                #97
                Кухулин написа Виж мнение
                Там идеята е друга. Китайците я пускат с много слабо въоръжение, за да не плашат филипинците и другите маймуни. Същевременно се смята, че скъпата част е ПЛО - има отзад дупки за това нещо, дето не знам съществува ли термин на български - towed array, а не просто буксируем сонар. Има подкилна ХАС, а вместо хангар има торпедни апарати. Ще обозначава присъствие, а между другото ще дебне за по-сериозни вредители. А цената е с неясна степен на достоверност, разбира се.
                ПП Малайския Гоуинд е в специално изпълнение Combat, ама и цената му е специална Имаше някъде снимки, ще потърся.

                Мда:









                Според www.defenseindustrydaily.com:

                Malaysia’s Gowinds
                Subsequent reports from Navy Recognition indicated that Malaysia is interested in the Gowind Combat corvettes. Provisional specifications appear to make them the size of small frigates, only slightly smaller than the USA’s Littoral Combat Ship:

                Length: 107 meters
                Breadth: 16 meters
                Full load displacement: 2,730 tonnes
                Max speed: 28 knots
                Crew: 106
                Range: 5,000 nm
                Endurance: 21 days

                The ship models shown at a recent defense exhibition show a full helicopter hangar. Malaysia’s Navy currently flies the AgustaWestland Super Lynx 300 naval helicopter, and Eurocopter’s AS 350 Fennec light utility helicopter. With only 6 of each in stock, however, and other naval platforms (esp. Lekiu & Kedah Classes) that need them, Malaysia may need to buy or transfer new airframes, if they want the Gowind fleet to have their own on-board helicopters.

                Key Sensors
                Early indications are that DCNS’ preference for its SETIS combat system will win the day, over the Malaysian Navy’s reported preference for Thales’ Tacticos.

                Thales SMART-S Mk2 3D multibeam radar
                Rheinmetall’s TMEO Mk2 – TMX/EO Electro-optical tracking and fire control system
                Thales Captas family for hull sonar
                ASW suite with towed array sonar

                Weapons Array
                Pictures from DSA 2012 Defense exhibition in Kuala Lumpur appear to show 12 vertical launch cells (по-скоро 8?), mounted behind the main gun. These will be DCNS’ Sylver family. Sylver A35 cells are the most likely choice, given the ship’s size and expected weapon fit.

                BAE Bofors 57 mm Mk2 main gun
                MBDA VL-MICA air defense missiles and their ACL containers in the Sylver cells
                8 of MBDA’s MM40 Exocet Block III anti-ship missiles mounted topside
                2 of MSI’s remotely operated 30mm guns on top of the helicopter hanger
                Last edited by Кухулин; 03-11-2012, 19:57.

                Comment


                  #98
                  Аз все пак си мисля, че 16 Астер-15 щяха да са по-хубав избор... Все пак инфото е мъгляво, да видим какво ще излезе. Астер си е страхотна система.
                  „Аз, Драгомир, писах.
                  Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                  Модератор на раздел "Военна Авиация"

                  Comment


                    #99
                    За Aster-15 трябва УВП Sylver A-43, а за VL MICA-M става и Sylver A-35. Не че разликата в пусковите ще е някаква кой знае каква, освен в цената... Ракетите също са от съвсем различна ценова категория. Освен това мисля, че SMART-S не става за Aster, та и там ще трябва по-скъпичък радар. Изобщо, с варианта 16 х Aster-15 отиваме към 3.5 милиарда като нищо. Французите голям глад ги гони

                    Comment


                      Още едно предположение за цената на 056:

                      As China’s Type 056 production run continues to expand, it would not be a surprise to eventually see the PLAN’s unit cost end up in the U.S. $110-120 million per vessel cost range, which would make the Type 056 a serious export competitor to the Tigr and other smaller Russian warships.

                      U.S. Navy Take Notice: China is Becoming a World-Class Military Shipbuilder

                      Пак там има и други любопитни цени:

                      Likewise, according to disclosures in the July 2011 issue of Shipborne Weapons, Wuchang shipyard can produce a late model diesel electric sub such as the Type 041 for roughly 47% less than it would cost South Korea’s DSME to make a Type 209 submarine.
                      ...
                      For instance, the July 2011 issue of Shipborne Weapons reports that China will supply 6 potentially Air-Independent Propulsion (AIP)-equipped submarines to Pakistan for as little as 1/3 the unit price at which European shipyards would be able to supply comparable boats.

                      Comment


                        Добре е да се запознаете със следния доклад на Пентагона до Конгреса, относно китайските възможности. Интересно е да се види картата на 42-а страница. (ЦЪК)

                        Също и тази статия си заслужава, както и целия сайт де.


                        Излиза, че кинезите компенсират тоталното сащско морско превъзходство благодарение на прикритие от сушата. Обърнете внимание и на картата от 30 и някоя страница, на която са посочени две линии (рубежа) от островни вериги, чийто контрол, предполагам е ключов за бъдещото господство над Тихия океан.

                        Comment


                          По принцип "стратезите" имат склонност да се задълбочават прекалено много в стратегиите, без да обръщат достатъчно внимание на материалната част. Това естествено води до писане на глупости. DF-21D неслучайно е кръстена "Carrier Killer", а и Пентагона неслучайно ограничава разсъжденията до тази роля. Но не, авангардната журналистика задължително трябва да обясни каква заплаха е DF-21D за виетнамския флот и да завърти сложна геополитическа игра около това.

                          Сметките горе-долу излизат срещу самолетоносач. Срещу по-малки съдове не излизат. Засега DF-21D не е вероятна заплаха за тях, което обаче не може да се каже за хилядите други ракети с морско и въздушно базиране.

                          Щатите наистина имат огромно превъзходство в почти всички области, освен в една - разминирането. Когато дойде време да се деблокира Тайван в бойна обстановка, язък за цялото превъзходство. И те го знаят, и се мъчат да направят нещо по въпроса, но поне до момента без успех.

                          Comment


                            Обърнете внимание и на картата от 30 и някоя страница, на която са посочени две линии (рубежа) от островни вериги, чийто контрол, предполагам е ключов за бъдещото господство над Тихия океан.
                            Ъъъ, една корекция - контролът е "ключов" за Китай, но в никакъв случай не за Тихия океан . Т.е. трябва да си напомним, че в случая става въпрос за способност на Китай да защити собствената си непосредствена сфера на интереси - морската си икономическа зона (както я разбира) и политическия си интерес - Тайван. А не да застрашава (камо ли да упражнява контрол) над тази на основния вероятен противник. Това обикновено се пропуска, както и сериозната зависимост на икономиката на Китай както от внос на суровини, така и от износ (основната част от продукцията е за износ), т.е. в по-общ план - от морските комуникации в целия световен океан. Защитата на тези комуникации е задача, по която Китай тепърва ще трябва да работи и която го оставя уязвим (стратегически).
                            Вече говорихме по този въпрос някъде по-долу с Кухулин. Може да се каже, че китайците имат да решават няколко задачи по пътя си към, хъм, "световно" господство: тази отбранителна задача е едва първата стъпка, за следващите ще им трябва както истински сериозен атомен подводен флот (гарниран с "добра" ядрена бухалка), така и достатъчно на брой авионосни съединения. Дали ще успеят да извървят този път без много сътресения (и най-вече преди да ги застигне комплексът от общи проблеми (икономически, демографски, социални)), тепърва предстои да се разбере.

                            Кухулин написа
                            По принцип "стратезите" имат склонност да се задълбочават прекалено много в стратегиите, без да обръщат достатъчно внимание на материалната част.
                            Някои се изразяват иначе - "любителите говорят за тактика и стратегия, а професионалистите - за логистика" . В действителност на стратегическо ниво тези работи нямат особено значение извън общите възможности, във всеки случай .

                            Comment


                              gollum написа Виж мнение
                              В действителност на стратегическо ниво тези работи нямат особено значение извън общите възможности, във всеки случай .
                              Така е, дума да няма. Сега остава да разберем какво значение има материалната част за общите възможности.

                              Comment


                                Не знам дали се изразих ясно, Кухулин. На ниво стратегия няма значение дали вероятността за попадение на ракетата Х е 0,4 или 0,5 или пък обсега й е със 100 км по-голям или по-малък, дали самолетоносачът ти може да носи 45 или 48 изтребителя тип Z или пък фрегатата тип У може да носи 34 или 42 ракети от тип В, там играят други съображения. Тези неща имат значение на друго ниво.

                                Comment

                                Working...
                                X