Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стратегическа концепция, доктрина и състав на хипотетичен български ВМФ (в бъдещето)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Предавам се! 2 + 2 НЕ Е 4. Съгласен съм с всичко каквото казваш. Слънцето изгрява от запад и земята е с форма на паралелепипед. Каквото кажеш! След снощната ти тирада на мен ми наложиха *** наказание за "language". Не ми се занимава с не особено умни работи. Разбирай го както искаш.

    Comment


      Ми не пиши.
      Първо помисли какви "проблеми" поставяш - ще можел ли италианският шланг за нафта да зареди наш кораб.... ще може ли чорапите да са от 93,456% памук ....
      Не, ние не можем да направим тези уникални разработки, а трябва да си ги купим за нам си колко стотин милиона...
      Ами губи смисъла дискусията. Ние какви сме ? От Судан, Уганда ?

      Comment


        Comment


          Добре, успокойте се - всеки има право на мнение. Очевидно е, че няма как точно тези мнения да се пресекат в реалността, така че да оставим въпроса както е. Факт е, че в момента „каквато и да е причината“ не произвеждаме военни кораби и военни радари, БИУС и прочее изделия от този род. Сигурно е възможно и да произвеждаме нещо, но това ще иска големи инвестиции.

          Comment


            Освен всичката стандартизация - искам да отбележа за пореден път - китайската фрегата официално струва колкото кажат, не гледайте колко безумно евтино я пробутват. Просто специфики на формата на управление.

            Иначе - какво ще кажете за виетнамските сигми? Доближават се доста до това, което нашите са искали от Гоуинд, само май в по-големичък корпус.
            На проходящей с 26 по 28 февраля 2014 года в столице Вьетнама Ханое 7-й выставке судостроения и судоходства Vietship 2014, международная (со штаб-квартирой в Нидерландах) судостроительная группа Damen Shipyards Group впервые публично представила модель корвета (малого фрегата)…
            „Аз, Драгомир, писах.
            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

            Модератор на раздел "Военна Авиация"

            Comment


              Не ,че българските заводи немогат да произведат нещо по СТАНАГ или другите НАТО стандарти,проблемът е ,че оборудването на много от заводите ни е на нивото на 80-90-те години и просто неможе да произведе нещо съвременно.За кадрите вече говорих,освен това да произведеш нещо по стандарт ...... и да му сложиш етикет,че това именно е по стандарт ..... дрябвя дя си платиш за лиценза а дали като купиш всичките тези машини и лицензи и тръгнеш да произвеждаш въпросното нещо дали няма да ти излезе по-ефтинко ако си го купиш от западният производител????Прост пример-големият производител на търговски кораби България преди години се сблъска със следният проблем-определено окабеляване на корабите вече трябваше да се извършва с 5 жилен кабел а не като досега с 3 жилен и какво се оказа,че в милата ни родина никой не произвежда и не се наема да произвежда този кабел-и се наложи Булярд да го купува този кабел защото ако не го купи и неговите кораби никой няма да ги купи.

              Comment


                Ако не са строени по евростандарт за макарони не струват.

                Comment


                  Пилот написа Виж мнение
                  Освен всичката стандартизация - искам да отбележа за пореден път - китайската фрегата официално струва колкото кажат, не гледайте колко безумно евтино я пробутват. Просто специфики на формата на управление.

                  Иначе - какво ще кажете за виетнамските сигми? Доближават се доста до това, което нашите са искали от Гоуинд, само май в по-големичък корпус.
                  http://bmpd.livejournal.com/760706.html
                  Явно ще се окаже истина,че виетнамците имат проблеми със следгаранционното обсужване на "Гепардите",иначе невиждам смисъл да се купуват кораби със сходни характеристики,освен това 1166 струват и по-ефтинко.
                  500 милиона евро за 2 корвета + лицензно производство за мен лично е малко височка сума ама тук е въпрос на договорка,мисля,че за 4 Сигми цената ще е под 1 милиард.Те наще са готови да дадът 350 милиона евра за 8/9 истребителя така,че 800-900 мил. за 4 Сигми е добра цена.МЗА-то не ми харесва и ако то се замени с Рейнметал и ПВО-то с Астер става проста бонбон.

                  Comment


                    komuso написа Виж мнение
                    Не ,че българските заводи немогат да произведат нещо по СТАНАГ или другите НАТО стандарти,проблемът е ,че оборудването на много от заводите ни е на нивото на 80-90-те години и просто неможе да произведе нещо съвременно.За кадрите вече говорих,освен това да произведеш нещо по стандарт ...... и да му сложиш етикет,че това именно е по стандарт ..... дрябвя дя си платиш за лиценза а дали като купиш всичките тези машини и лицензи и тръгнеш да произвеждаш въпросното нещо дали няма да ти излезе по-ефтинко ако си го купиш от западният производител????Прост пример-големият производител на търговски кораби България преди години се сблъска със следният проблем-определено окабеляване на корабите вече трябваше да се извършва с 5 жилен кабел а не като досега с 3 жилен и какво се оказа,че в милата ни родина никой не произвежда и не се наема да произвежда този кабел-и се наложи Булярд да го купува този кабел защото ако не го купи и неговите кораби никой няма да ги купи.
                    Ти отиваш в другата крайност. Известно време работих за няколко малки фабрики за консерви в Севлиево. Всичко вътре като аптека. Наскоро чух че са се сертифицирали по ИСО. Със собствени средства, отнело им било по-малко от година. В сравнение с железарията направена да убива която обсъждаме, сертифицирането на предприятие с всичките му био-химически лаборатории, машини и контрол на производството, достъп и използвани материали не е толкова по-различно(става въпрос за здравето на хората). Иска се желание и малко средства.
                    Това което Пилот разказваше за проблемите и стъпките необходими за това което е постигнала неговата фирма е точно така. Но съм работил за български фирми преодолели подобни проблеми и то на неща съизмерими по сложност с компонент за мобилен телефон. А колкото и да е странно в България все още се произвеждат дори чипове. Възможност има, въпроса е доколко има финансова възможност и каква ще е ефективността.
                    Но да оставим моят опит. Вижте само един Мелексис какво произвежда: http://www.melexis.com/Products.aspx
                    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                    Comment


                      Може и да има такива "аптеки" но те са не повече от 10-15% от общото количество фирми.Да не забравяме,че от 1991 г всичко се руши а малко се изгражда/развива.Бат Бойко нанесе поредният удар в/у бизнеса.Аз имам поглед именно в/у корабостроенето(Делфин,Булярд) и отчасти военното производство(Черно море,Дунарит) а там нещата са на фаза бардак(от вариянт много зле до вариян приемлив бардак).

                      Comment


                        Мелексис е горе-долу единствената компания която се занимава с подобни неща в България и тя има много офиси и извън страната ни Освен това условията за работа там от това което съм чел са отвратителни и служителите им само гледат да избягат. Зная дори и няколко от тях, все бивши оттам, вече успешно работещи на много по-готини места като условия - я във Великобритания, я в Германия, я в Холандия. В повечето случаи ако е нещо модерно въобще не се и произвежда у нас или в Европа (освен ако не е за военните, но това и обуславя ОГРОМНИ цени), компаниите следват така нареченият fabless модел - самият хардуер се произвежда в голям завод нейде в Азия който специализира само в това, а пък в Европа се прави само проектирането на чипа. А за цените кое колко струва - тази картинка не е далече:
                        Click image for larger version

Name:	915d1302465283-gfi-42.jpg
Views:	1
Size:	39.7 КБ
ID:	539122
                        На фона й корветите изглеждат смешно евтини Отделно цифрите като инвестиция приемат и факта, че имаш в наличност много обучени хора, които не трябва да се създават от нулата. Реално нашите универиситети на тема електроника са затънали в края на 80-те, ситуацията е трагична. Проблемът не е само в какво се преподава, но и как, какви връзки има с бизнеса, колко е съобразено туй дето се преподава с каквото е необходимо и т.н.

                        Колкото до Сигмите - едва ли имат проблеми с гаранционното обслужване - поръчаха още два Гепарда след първите, този път в ПЛО изпълнение. Според мен просто искат да не разчитат на един доставчик + като ниво на техника Сигма-та ще е една класа над Гепард-а като системи.
                        Last edited by Пилот; 02-03-2014, 01:11.
                        „Аз, Драгомир, писах.
                        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                        Модератор на раздел "Военна Авиация"

                        Comment


                          Пилот написа Виж мнение
                          Онова дето го пише за Мах 4 в уики най-вероятно е пикова скорост, не средна такава.
                          Това "най-вероятно" интуиция ли е или си проучил източниците и си стигнал до обосновано заключение?

                          Пилот написа Виж мнение
                          Иначе като се замисля - май проблемът при иранският случай е, че ракетите ще бъдат изстрелвани по-близо от радиохоризонта - те имаха разни острови в протока, а и самият той беше доста тесен. Тоест май може да те стрелят от около 20 км примерно (което прецаква уравнението. Ние в играта с България срещу Турция мислехме така да пускаме последни залпове - от упор).
                          Предположението, че крейсера плава в ирански териториални води с изключена автоматика, е наистина интересно, но дори и то трябва да се подкрепи с някакви сметки

                          Comment


                            gollum написа Виж мнение
                            Като чета какво можело да се случи у нас, направо започвам да се чудя защо България не е сред най-големите корабостроители в света
                            Въпроса въпреки всичко е резонен - защо румънците могат да са четвъртата корабостроителна сила в света (след Китай, Южна Корея и Япония), а ние не можем...

                            Comment


                              Отваряме картата и гледаме - протока Хормуз на входа на Персийския залив + платформите в залива. Мерим с линийка - от бряг до бряг е 30-50км, като предполагам безопасното плаване ограничава част от маневрите покрай островите. Не броим платформи с ракети или самоубийствена стрелба от упор или скокове на ракетни катери от крайбрежието. Автоматиката няма да е включена на режим стреляй по каквото се движи, вече отиде един Еърбъс така.

                              Практически всички ПВО ракети са с твърдо гориво и двигателят работи определено време (5-10сек примерно) и после е на инерция. Има и вариации по темата, но това е общият принцип. Тоест имаш начално ускорение, пикова скорост и после ускорение, ама с минусов знак. Мах 4+ средна скорост при този профил и разстояние на стрелба... сложно според мен.

                              Румънците имат сериозен инвеститор и по-малко мафиоти бтв.
                              „Аз, Драгомир, писах.
                              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                              Модератор на раздел "Военна Авиация"

                              Comment


                                Пилот написа Виж мнение
                                Автоматиката няма да е включена на режим стреляй по каквото се движи, вече отиде един Еърбъс така.


                                Пилот написа Виж мнение
                                Практически всички ПВО ракети са с твърдо гориво и двигателят работи определено време (5-10сек примерно) и после е на инерция. Има и вариации по темата, но това е общият принцип.
                                Аха. Погледни по-подробно вариациите.

                                Comment

                                Working...
                                X