Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подводният флот на Русия, март 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Sailor_Malan написа Виж мнение
    Имайки предвид, че всякакви кабели висящи от торпедата служат основно за управлението им питам се що му е на водомет на кърмата да пази кабелите на торпедата, понеже всякакво торпедо там явно е изстреляно от друга подводница с недобри намерения
    Въпроса е доста сложен, но с две думи: след торпедния пуск подводницата трябва да маневрира, за да избегне неприятности. Едно от условията е да се покрие винта. При руснаците тази област е една от най-изостаналите в целия спектър на военната тематика, но в момента наваксват добре.

    Comment


      От друга страна пък и СЭТ-5З и СЭТ-65 са самонасочващи се торпеда и при тях няма кабели за пазене, а подводницата е свободна да маневрира както си хареса след пуска. А дори в случай на управляемо по кабел торпедо, за да отиде кабела на кърмата маневрата трябва да е много груба, което вероятно ще скъса кабела с което ще загубиш и всякакви предимства на насочването на торпедото по този начим. Ta водомета явно има друга роля. Ниските скорости са възможна такава(на високи биха консумирали доста енергия и ресурса би се изчерпвал по-бързо), само не знам как би седял въпроса със шума там.
      Виж подводница въоръжена с Мк. 48 ADCAP, в зависимост от избора на командира и на щурмана би имала грижи как да си пази кабелите(не че торпедото не е опасно след като се откъсне от кабела, но пък в този случай всички контрамерки стават къде по-ефективни)
      Last edited by Sailor_Malan; 21-01-2013, 13:04.
      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

      Comment


        Sailor_Malan написа Виж мнение
        маневрата трябва да е много груба, което вероятно ще скъса кабела
        Тц, има си начини. Потърси например:

        "Все западные тяжелые торпеды и даже новые торпеды ВМФ Китая имеют шланговое телеуправление. Применение буксируемой катушки на наших торпедах - рудимент 50-летней давности."

        Comment


          Няма какво да търся Кухулин, текста дето си постнал определено няма връзка с това дето дискутираме. Шланговото телеуправление по никой начин не означава, че за да стигне кабела от бака (където в повечето случаи са ТА) до винтовете на юта, (и да го пазиш от винта) не се налага да извършиш много рязък завой с много висока скорост. Още повече, ако торпедото си остане свързано с кабела в шланговата му защита в случая, собствения ти флот ще се окаже с една подводница и сто и двадесетина човека на минус.
          А и по принцип телеуправлението е възможност, не е единствения начин за насочване
          Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

          Comment


            Не мога да разбера някои неща:

            1) Защо трябва да извършиш много рязък завой с висока скорост, за да стигне кабела до винта?
            2) Защо изобщо трябва да извършваш рязък завой с висока скорост?
            3) Защо пращаме подводницата в минус, ако кабела закачи винта?

            По принцип, ако разглеждаме съвременните реалности на подводния бой, сериозна цел без телеуправление няма как да гътнеш, а камо ли да се измъкнеш след това.

            Comment


              Май говорите за различни системи използвайки едно и също име.
              Кало говори за "водомет" от типа на джетовете - помпа и "реактивна" водна струя, а Кухулун за винт с дифузьор, като при десантните кораби. В случая може би намалява шума.
              При всички случаи водомета е само за маневри. Как, никой не знае - секретно

              Comment


                Не мога да коментирам помощните движители, не съм срещал информация за тях. Аз имах предвид например това:





                Б-871 «Алроса»

                Comment


                  Значи "Pump jet propulsor"-а не може да е основният движител.
                  Вероятно е за "тих" ход или за подпомагане (облекчаване) на движението на винта. Руснаците си го прилагат (а сигурно и останалите...). И на нашия кораб го имаше - "духа" във винта и вървим по-добре...
                  Ама знае ли човек.

                  Comment


                    Сун Дзъ написа Виж мнение
                    Значи "Pump jet propulsor"-а не може да е основният движител.
                    Каква е причината?

                    Comment


                      Най-малко заради задният ход.
                      Погледни формата на дифузьора на първата снимка. Оптимизиран е за преден ход. За да дадеш назад използвайки само пропулсора ще е нужна сложна система, която (предполагам) обръща водната струя и съответно ще е по-шумна.
                      Лично за мен пропулсорите са помощно и малошумно средство, когато се налага. За да замениш с такава система конвенционалния винт и да искаш да постигаш определена скорост (максимална или крайцерска) ще са нужни повече обороти и голямо налягане, което предполага повече шум.

                      Comment


                        Сун Дзъ написа Виж мнение
                        Лично за мен пропулсорите са помощно и малошумно средство, когато се налага.
                        Именно, при подводниците малошумния ход е основен режим, а не помощен.

                        Comment


                          Мисля, че не сме се разбрали и говорим за различни неща
                          "Турбината" обозначена с А не може да движи лодката с пълен ход.
                          Тя има други функции. Всяка ПЛ има истински винт. Дифузьорът си има за задача да неутрализира мехурчетата (спомага за по-тихият ход) и да придаде леко реактивно действие на водната струя.

                          Кухулин написа Виж мнение
                          Именно, при подводниците малошумния ход е основен режим, а не помощен.
                          Да, но за да иде и се върне до мястото на птрулиране са и нужни и скорост, и икономичност. С тази турбина трудно.

                          Comment


                            Сун Дзъ написа Виж мнение
                            Да, но за да иде и се върне до мястото на птрулиране са и нужни и скорост, и икономичност. С тази турбина трудно.
                            Това са известни недостатъци на водомета - за дадена (неголяма) скорост иска повече мощност, харчи повече гориво. Но е с по-ниска шумност. Въпрос на задачи. За атомните подводници мощността не е проблем.

                            При големи скорости въпроса е по-сложен. При обикновения винт се явява кавитация, която силно сваля ефективността. При водомета липсва.

                            Comment


                              Именно, при подводниците малошумния ход е основен режим, а не помощен.
                              Не ще да е баш така. Тихият ход е основен режим при придвижване в опасните зони, но огромната част от пътя, изминаван за даден патрул, си е на нормален среден ход.

                              Comment


                                кало написа Виж мнение
                                Не ще да е баш така. Тихият ход е основен режим при придвижване в опасните зони, но огромната част от пътя, изминаван за даден патрул, си е на нормален среден ход.
                                Е да, така е, но пък от другата страна са приоритетите. Да речем винтовата подводница ще изхарчи два пъти по-малко гориво, за да стигне до бойния район, а там ще се движи с 6 възела. Водометната ще изхарчи два пъти повече гориво по пътя, но при патрула ще има малошумна скорост 10 възела. За съотношението на горивото не съм срещал цифри, но скоростите са горе-долу такива.

                                Comment

                                Working...
                                X