If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Тази година "Севмаш" ще започне строителството две ядрени подводници най-новият проект на "Борей" през юли тази година - стратегическа ракета подводница "Александър Суворов", а през ноември - "Михаил Кутузов".
Общо цел - предвижда изграждането на осем "Борей", петима от тях ще бъде построен по подобрен проект 955A и може да носи 20 ракети
Сергей Оттович был человеком отзывчивым, собеседником приятным, могу поделиться только парой фактов. Оказывается, раньше наибольшие трудности при строительстве и обслуживании лодок возникали из-за разницы в конструкции проектов. Теперь, по новой технологии, их строят, и будут строить по принципу единой автомобильной платформы. То есть, носовая и кормовая части лодок будут готовиться для всех проектов одинаковыми, а средняя часть будет изменяться в зависимости от поставленных задач, сроков эксплуатации и требовании времени. Я как командир танка понял, что таким способом можно постоянно совершенствовать боевые характеристики лодки и при этом существенно экономить на строительстве.
Дали това означава, че носовите секции на всички Бореи ще са по един проект... лоша работа, ако е така.
Означава че най-веротно ще са унифицирани със Северодвинс....иначе както е написано е досволно глупави...форматана тенекето няма почти никакво значение, важно е оборудването....
Предприятие "Севмаш" планирует к 28 июля 2013 года заложить пятый стратегический атомный подводный крейсер проекта 955А "Борей", а в ноябре текущего года - шестой такой корабль. Подлодки получат имена "Александр Суворов" и "Михаил Кутузов". Подготовительные работы по этим двум кораблям ведутся на "Севмаше" с 2011 года.
не, прикритото във всички случаи е винт. водометните двигатели са в отварящи се плоскости в опашната част, но малко по-напред. Има ги в няколко вида подводници, но позволяват само ниски скорости и помагат при маневрирането. Ако ги има при 955, де. на рисунката пак е винт, ама прикрит.
В съвременните подводници основната функция на водомета (закрит винт в стесняваща се тръба) е да понижи кавитацията, съответно шумността на малка дълбочина. Винта постоянно работи във високо налягане заради стеснението. Освен това предпазва кабелите на торпедата и т.н.
При другите съдове има други конструкции и предимства.
ъъъ, не точно. не е толкова просто - водометният двигател/ задвижващ елемент е на принципа на реактивния двигател и не е просто екраниран избутващ водата винт. Такъв е основният при 955, но има и изнасящи се водометни двигатели за малки скорости (КПД-то им е малко). същото го има и при пр.885. или поне така се твърди - това е една от най-секретните части на новите подводници.
Имайки предвид, че всякакви кабели висящи от торпедата служат основно за управлението им питам се що му е на водомет на кърмата да пази кабелите на торпедата, понеже всякакво торпедо там явно е изстреляно от друга подводница с недобри намерения
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment