Ммм, аз може би не ги разбирам добре нещата - каква е разликата между стражеви кораб и корвета? Или първото е някакъв тип катер с артилерийско въоръжение само? Защото ако е това, все пак ми се вижда недостатъчно - за контрол на крайбрежната зона и, така да се каже, за евентуална защита на интересите на страната в Черноморската зона, ще са необходими кораби с малко повече от това - някакви възможности за действие срещу подводници, както и да имат що-годе смислено ПВО и някаква способност за действие срещу надводни кораби с нещо повече от оръдейно въоръжение.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Българските фрегати
Collapse
X
-
Голъм, ти току що описа това:
Може ли един въпрос към знаещите? Вярно ли е, че проекто договора е предвиждал, само първата корвета да се построи във Франция, а всички останали да са офсет в България? Ако е така, някой за малко да си свърши добре работата. И първият ми пост по темата, вече не изглежда толкова...хъм...мечтателен.
П.П: Със 103 метра дължина и 2000 тона, това нещо направо си отива към фрегата.
Ето линк за Gowind 200
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Могат да си го мотат около Ливанското крайрежие, колкото си искат. Корветата е с опция за Aster 15 ракети, които са точно "противоракетни". Освен това, едва ли български капитан, ще има скруполите на израелския, че може случайно да затрие съюзнически самолет. Ако пък Хизбула му изпратят ракетен катер, чудото е въоражено с 8 броя MM40 Block 3 Exocet, модел 2006 година. Екипажа, ще си спретне едно чудесно упражнение по стрелба.
Лаишкото ми мнение е, че с такава корвета, стари фрегати не ни трябват. Още повече, ако наистина се строят тук!
П.П: Със ракети Aster 15 са въоражени и френските самолетоносачи.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
gollum написаИнтересно обаче колко би струвала подобна корвета.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Thorn написаАмазон, идеята ми не е дало техническо може да се мотае по Ливан, а че НЕ ТРЯБВА. Хизбула не е български проблем! А наличието на подобни МНОГО СКЪПИ играчки стимулира българските "адмирали" да си вирят гагата и да се натискат за подобни идиотски мисии.
Просто ми се стори, че обсъждаме темата от малко по-различна гледна точка. А именно, че е нецелесъобразно изцяло да затрием флота, или който и да е род войски. Не можем да кажем, че имаме флот, ако той разполага само със стражеви катери, миночистачи и спомагателни кораби/какво точно ще спомагат тия кораби, при това положение, не е много ясно/.
И след като така и така, ще се харчат пари, нека се изхарчат оптимално.
Без да съм специалист, много ми харесва универсалността на въпросните корвети. Ще се опитам да се аргументирам:
1. Много силно и много модерно въоръжение, съответстващо по-скоро на фрегата.
2. Много силно ПВО. Шест броя такива корвети, ще могат да покрият половината от крайбрежието ни с непробиваема, първа линия на ПВО/25*6 = 150 км./. Четири броя, ще покрият най-вероятните направления, на влитане на ракети, или самолети.
3. Едни от най-модерните/както се твърди/ сонари и торпеда, което ще изгради и ПЛО линия.
4. Разполага с едни от най-доказалите се противокорабни ракети. Отгоре на всичко новият Блок 3 на Екзосет разполага с пълни възможности за стрелба и по наземни цели.
5. Твърди се, че разполага, със най-модерния радар слаган някога на кораб от подобен клас - колко е вярно, божа работа.
6. Моряците ни ще се обучават на по-модерен кораб от американските си колеги.
7. При всички тези възможности има само 80 човека екипаж!
8. Един кораб струва по-малко отколкото един Еворофайтер Тайфун, а не мисля, че бойната му полезност е много по-малка.
10. Нов кораб с 30 години ресурс - поне според производителите.
11. Чакам някой по-запознат да се произнесе за офсета. Защото ако е вярно, че 3 от корабите ще се произведат тук...ами няма изобщо какво да обсъждаме
Ще си позволя и едно малко философско отклонение: Едва ли някой може да даде количествен измерител, на връзки от типа на армия-флот-престиж на държавата-инвестиции-международна поставеност на държавата и т.н. Но и едва ли много хора, ще отрекат съществуването на такъв тип връзки.
Миналата година, братовчед ми, заедно с останалите кадети от морското училище, направиха плаване до турски военноморски бази. Той беше меко казано възхитен. Сега за него Турция, не е държавата с 80% неграмотно женско население. За него Турция е държавата със страхотен флот, страхотни кораби и страхотни моряци, приели изключително топло българските кадети.Last edited by Amazon; 10-05-2007, 14:24.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Охрана на крайбрежието - добре. Обаче от кого ще го охраняваме. ако ще е гранично-митническа охрана то патрулните ни катери ще свършат работа. Обаче има и охрана на икономическата зона - а там се иска по-стабилно присъствие. Освен това през България ще минава (ако го построят) петролопровод - значи ще трябва да се охранява танкерния поток. Макар, че ако Русия иска да спре петролопровода може да врътне крана с нефта, но в периспектива, четох, че Бургас-Александруполис може да се пълни с Каспийски нефт през Батуми.
Освен това един балансиран флот дава възможност да се подготвят специалисти във всички области и при нужда да се използват за разгръщане на екипажи при закупуване на нови кораби. Ако сега ликвидираме подводния флот, то на страната ще й трябват поне 5-10 г. и милиони долари за подготовка на нови подводничари. Ако ликвидираме патрулните корвети - същата работа.
Според мен тези 6 прословути кораба могат да са ядрото, което да учатва в мисии на НАТО, но флота трябва да има поне още 4-6 патрулни корвети и поне 6-8 ракетни катера, за да не е като беззъба баба в Черно море. Но състава на флота ще зависи и от поставените пред него задачи. Ако тя ще е единствено участие в задгранични мисии е едно, ако ще е охрана на границите - друго. А ако ще е флот, като нормален флот - трето. Тогава (в третия вариант) се изисква да имаме корабен състав способен да защити и гарантира морските превози (за десант по нашето крайбрежие явно е минало времето).
Амазон - и за това говорех. Флота е и лицето на една страна.
Според това, което аз съм прочел "Армарис" ще строи само едната корвета във Франция. Останалите три ще се строят във Варна, но още се уточнява кой да е изпълнителя.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
A в интерес на истината това
Военноморски сили
бойни кораби ___6
кораби за бойна поддръжка ___17
спомагателни кораби ___6Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Позволявам си да вметна един съвсем излишен ОТ. Като ви чета постовете, няма как да не се сетя за няколкото теми, в които се обсъждаше защо Организацията на Обединените Нации не е ефективна Мисля че е очевидно
Извинявам се за намесата.
ПС. За въпросните фрегати и на мен ми беше попаднала статия в българските медии (преди няколко месеца). Струва ми се че ставаше дума за белгийски кораби и наистина 4-5 от 6-те кораба трябваше да се построят във варненската корабостроителница. Обаче всичко е на ниво "намерения" засега. Това трябвало да е "възкресението" на варненските корабостроителни заводи, но като си спомням как усилено тамошните железарии се разпродаваха и крадяха с години (вкл. прозорци и врати на складове и подобни), трудно ми е да повярвам че ще могат да се справят с такъв проект.
В статията се загатваше същата дилема, спомената тук: ако флота ще е за охрана на крайбрежието и тук-там инспекция на турски рибари/контрабандисти, патрулирането с такива фрегати ще е безумно скъпо сравнено с патрулни катери. Фрегатите имали смисъл единствено ако се пращат на мисии в чужбина (според статията, аз от тези неща не разбирам)."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Хм...нямам представа кое е точно, но според мен времето на разграбване на корабостроителниците във Варна е минало. И БУЛЯРД и останалите предприятия вече работят не само като донори за старо желязо.
Че ще имаме 2 фрегати и 4 корвети е факт. Въпроса е дали ще имаме стойностни кораби и покрай тях флот или ще го караме пак на парче.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Дано да си прав за корабостроителниците - аз колкото пъти съм минавал покрай тях, пейзажа ми е напомнял "1984". Безкрайно поле от изоставени хангари, складове, кранове, всякакви разпилени машинарии и строителни материали, полегнали корабни туловища във всякакви пози и едно въздесъщо бурено-ръждиво покритие навсякъде. Лятото ще гледам да щракна няколко снимки и да ги пусна тук.
ПС. Чичо ми дълги години работи във БМФ, а един познат е зам. капитан на търговски кораб, така че съм се наслушал на колоритни морски истории. Относно корабостроителниците и кораборемонтните заводи, като са ми описвали как се ремонтира кораб... да кажем че ключовите думи са "корупция до корен"."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
amazon, дал си г-170. нашите ако се появят трябва да са г-200. какви са торпедните системи дето се предполагат? и последно някои знае ли ще стартира ли тази ззззделка или наопаки. някъде имаше и опция за строеж на 2 грузински машини.
пп. това г-200 ли е?Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.
Comment
Comment