Съобщение

Collapse
No announcement yet.

F/A-18E/F vs F-35C - кой кого?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Е, чак пък лошо. Ти ако си пилота на суперхорнета какво би направил в такава ситуация. Загубил си захват, не можеш да си водиш ракетите и към тебе хвърчат 4 AIM-120. Ами точно така, тръгваш си защото повече нищо не можеш да направиш. От 40 километра в догон, дори "D" варианта не може да те настигне.
    Ако пък искаш да покажеш че по-ниското ЕОП дава интересни тактически възможности - съгласен съм че е така, особено при ситуации които не са 1-1.

    P.S. В тази ситуация Ф-35 също ще трябва да си тръгне, защото към него също летят ракети и ако задържи курса, за да стреля отново ще влезе в тези 46 процента успеваемост на АИМ-120 по неманеврираща, или слабо маневрираща цел без да бъде водена. Ще влезе в статистиката така да се каже
    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

    Comment


      #47
      Amazon написа Виж мнение
      Ами точно така, тръгваш си защото повече нищо не можеш да направиш. От 40 километра в догон, дори "D" варианта не може да те настигне.
      Това нещо трябва да се разпише в цифри. Горе съм дал някакви груби сметки, според които няма как да избягаш при пуск от 40 км.

      Amazon написа Виж мнение
      В тази ситуация Ф-35 също ще трябва да си тръгне, защото към него също летят ракети и ако задържи курса, за да стреля отново ще влезе в тези 46 процента успеваемост на АИМ-120 по неманеврираща, или слабо маневрираща цел без да бъде водена.
      Ако ракетата има радиус на захват 20 км - да. Срещу F-35 радиуса обаче е 2 км грубо, отново заради стелта. F-18 трябва да си води ракетите до последния момент, а това няма как да стане без захват.

      Comment


        #48
        Точно според твоите сметки (които са верни, но отново има уловка) ракетата трябва да гони самолета 50 секунди. Стартовият двигател на ракетата работи 7-10 секунди и след това започва да губи скорост. D - варианта май имаше втора степен, но тя е за маневриране в крайният участък.
        Прочети предпоследното мнение от тази тема. Там има всички стойности и уравнения които са ни нужни:
        The time it takes for a missile to lose 25% of its velocity after burn out at supersonic speeds.

        Never @ > 100,000 m (~300,000 ft) ; in space
        ~150 seconds @ 24,000 m (~80,000 ft)
        ~70 seconds @ 18,000 m (~ 60,000 ft)
        ~25 seconds @ 12,000 m (~ 40,000 ft)
        ~10 seconds @ 6,000 ft (~20,000 ft)
        ~5 seconds @ Sea Level
        От тук: http://forum.keypublishing.com/showthread.php?t=97983

        Значи грубо пресметнато, скоростта на ракетата ще се изравни с тази на самолета след около 20 секунди и то ако самолета не маневрира, или набира височина.

        И още един интересен момент. Пилота може да използва тези 50 секунди, за да се изкачи на височина където ракетата ще бъде неуправляема заради по-малките си управляващи повърхностти.

        Абе изобщо случаят е "синджира се върна, козела го няма" Те за това пилотите учат по 5 години.
        Last edited by Amazon; 27-11-2012, 20:04.
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          #49
          Сега нямам време да смятам подробно по тази твърде интересна схема, но на първо четене нещата изглеждат така:

          - пуск при M1.6;
          - 10 секунди ускорение до М4.3 на голяма височина (18 км);
          - 20 секунди остатъчното гориво поддържа скоростта;
          - през следващите 70 секунди скоростта плавно пада с 25% до М3.2.

          Ясно е, че далеч преди това F-18 (с максимална скорост 1.8 на голяма височина) ще е предал Богу дух. Но ще е хубаво да се сметне точно.

          Amazon написа Виж мнение
          И още един интересен момент. Пилота може да използва тези 50 секунди, за да се изкачи на височина където ракетата ще бъде неуправляема заради по-малките си управляващи повърхностти.
          Ракетата няма да е неуправляема, а с по-ниска маневреност. Същото важи и за самолета. Не съм чул някой да бяга от ракети на голяма височина, но всичко е възможно. Би било добре да се види някакъв пример.

          Comment


            #50
            На някои хора явно са им много компютърните игри и явно ги играят с минимален реализъм.
            Щото докато стигнеш до:
            пуск при M1.6;
            - 10 секунди ускорение до М4.3 на голяма височина (18 км);
            - 20 секунди остатъчното гориво поддържа скоростта;
            - през следващите 70 секунди скоростта плавно пада с 25% до М3.2.
            Следва
            - включваш си радара, за да си съпровождаш ракетите и засичаш суперхорнета(пилота му вече знае, че си там, а за съпровождане от външен радар забрави);
            - правиш опити да си съпровождаш целта (тука става интересно - особено на голяма височина мога примерно в момента в който станцията за предупреждение за засичане се обади, че там има някой, да си сваля скоростта близо до сривната - време да си овладея самолета имам доволно ако е голяма височината и ЕДСУто не реши да си показва рогите). И с каквато и фазирана антенна решетка да е радара просто ще пропадна рязко извън полето на видимост на радара. Даже да изстреляш ракета в този момент, това ще повлияе кофти на полуактивна ГСН зависеща в голяма степен от самолетния радар. Пък като си изравня машината 1000-1500 метра по-надолу и леко в страни от бившата си позиция вече имам едно предимство - знам те къде си(твоя компютър знае само къде съм бил), а си маневрен като хвърлена тухла и от там нататък ако съм си учил добре уроците, Лайтнинга е на път към една особена трансформация - от самолет в петно с определена форма под кабината ми. Разбира се по-добре е да съм със Су-30МК2 или СК но и Суперхорнета ще свърши работа.
            Толкоз от мене по темата.
            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

            Comment


              #51
              Sailor_Malan написа Виж мнение
              И с каквато и фазирана антенна решетка да е радара просто ще пропадна рязко извън полето на видимост на радара.
              Защо мислиш така?

              Sailor_Malan написа Виж мнение
              полуактивна ГСН
              Къде това?

              Comment


                #52
                Кухулин. Учи материалната част драги! На AIM-120 e това. Aктивното насочване от собствения радар на ракетата е в крайния участък на траекторията. До тогава си зависим от самолетния радар.
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  #53
                  Sailor_Malan написа Виж мнение
                  Кухулин. Учи материалната част драги!
                  Подкрепям, няма как да стане иначе.

                  Comment


                    #54
                    Горе съм дал някакви груби сметки, според които няма как да избягаш при пуск от 40 км.

                    В реалността досега май няма пуск на такава дистанция в бойни условия с АИМ-120...

                    Comment


                      #55
                      Така е. Няма. Нито в Сърбия, нито в Ирак. Камо ли пък пуск със съпровождане на целта от някой друг, та да не се издава стрелящия.
                      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                      Comment


                        #56
                        кало написа Виж мнение
                        В реалността досега май няма пуск на такава дистанция в бойни условия с АИМ-120...
                        Да, това е големия проблем, няма емпирични данни. Затова се мъчим с тия аматьорски сметки. Аз доста търсих и данни за бойното приложение на APG-79, но се оказа, че Суперхорнет не се е хабил да влиза във въздушни боеве. Иначе по него можеше да се съди и за APG-81.

                        Comment


                          #57
                          Не е имало срещу кого. Единствената жертва на хорнети(F/A1-8C) e иракски МиГ-21Р опукан между другото на път за ударна мисия
                          Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                          Comment


                            #58
                            AIM-120 има само активна РЛ ГСН, няма полуактивна, като в полета до включване на ГСН и захват на целта се насочва чрез радиокорекция от самолетната РЛС/инерциално. Може да бъдат и двата варианта (май новите серийни са само така, може и само инерциално - някои по-стари модификации за износ). Пасивните РЛ ГСН също имат инерциални и радиокорекционни режими с помощта на които се реализира голямата дистанция на пуск (насочват ракетата до захват на целта от ГСН). Разбира се, същестуват някои сериозни разлики между инерциалните режими с радиокорекция при различните ракети (например, доколко ракета само изчислява съответната прогноза за целта или й се подава от самолета, и т.н.)
                            Last edited by кало; 28-11-2012, 18:52.

                            Comment


                              #59
                              Австралийците явно вземат насериозно симулациите за които споменах в началото, или са чели тази тема Май са решили да си вземат още 24 F-18 вместо очакваната поръчка за 12 F-35. 12 бойни и 12 за РЕБ плюс много оборудване:

                              http://www.defenseindustrydaily.com/...-to-jsf-02898/
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment

                              Working...
                              X