И сега - контр думи от plamenhk
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ПАК-ФА
Collapse
X
-
ВВС России получат 14 ПАК ФА уже в 2013 году
партия истребителей пятого поколения Т-50 (14 самолетов) поступит в ВВС для войсковых испытаний уже в 2013 году, а серийные машины должны поступить в войска в 2015 году.
Как така стават тези чудеса ?
Докато за F-35 са необходими 5000+ часа изпитания, за ПАКФА само 200+. Дори да приемем че удвоят часовете до 2013г цифрите са несравними.
Comment
-
Eguo написа Виж мнениеИ сега - контр думи от plamenhk
Comment
-
Eguo написа Виж мнениеИ сега - контр думи от plamenhk
Двигателите са също един от елементите за добър стелт. Замислял ли се защо F-22 има плоски сопла ? Замислял ли се защо руснаците нямат такива ? С една дума каква е разликата между двигател с "осесимметрическим отклонением вектора тяги" и двигател с "отклонением вектора тяги в плоском сопле" ?
Плоското сопло повишава маневреноста както в свръхзвуковите така и в дозвуковите скорости. Освен това намаля както пряката видимост така и най нагряваните части на двигателя (лопатките на турбината) както и температурата на отработените газове. Намалението е НЯКОЛКО ПЪТИ !!!
Частите (рус. створки) на плоското сопло могат да заемат позиции съгласувани с ръбовете на самолетната конструкция, с цел да се намали радиолокационната му забележимост и температурата на отработените газове. Такива сопла имат освен F-22, В-2 и F-117А.
И в страната на чудесата са се водили такива разработки с двигателя АЛ-31Ф. Недостатъка на плоското сопло е намаляне на тягата на двигателя, която при руснаците достига до 17% и това става една от главните причини да се откажат от него и да приемат сопло с "осесимметрическим отклонением". Освен това масата на двигателя с плоско сопло е по голяма - при амер. двигател F 100 тя е била с около 180кг по голяма. Можем само да си помислим каква е била при руският двигател.
ПАКФА ще свети на американския радар като бетлеемска звезда дори само заради двигателя си.
Comment
-
Доколкото съм чел, плоското сопло е свързано с тактиката на полета. При него инфрачервената сигнатура силно намалява извън плоскостта на самолета, но се увеличава в нея. Следователно, ако противника е предимно в плоскостта на самолета, плоското сопло не е оферта. С F-22 май основно ще се работи на много големи височини и повечето цели ще са под него. С ПАК-ФА не знам какъв е случая.
А може да съм чел глупости
Comment
-
Соплото е обсъждано многократно - плоското и кръглото си имат плюсовете и минусите. Плюс на плоското сопло е по-ниската РЛ забележимост на самолета в задна и долна полусфера. Минусите - намаляване на тягата с до 6-7%, утежняване на конструкцията, невъзможност за промяна на вектора на тягата в двете плоскости. При кръглото сопло КПД на двигателя е по-голямо, а ако има УВТ, то дава значително по-големи маневрени възможности на самолета. В случая с ПАК ФА, още вървят спорове дали двигателят от следващо поколение изд. 30 ще е с кръгло или плоско сопло (и двата варианта са проработени и проектирани). Според надделяващото мнение не си струва да се замени маневреност и тяга за не съвсем сигурния ефект на намалена РЛ забележимост в задната полусфера. Тактиката на ползване на самолета предполага той да има ниска ЕОП най-вече в предната полусфера. Според повечето оценки в този план ПАК ФА е равен на Ф-22, като не бива да забравяме пълното му превъзходство във всички летателни характеристики, авионика и СУВ (поне така се твърди, де . Ще знаем със сигурност след бая години.Last edited by кало; 16-12-2012, 19:16.
Comment
-
plamenhk написа Виж мнениеПлоското сопло повишава маневреноста както в свръхзвуковите така и в дозвуковите скорости. Освен това намаля както пряката видимост така и най нагряваните части на двигателя (лопатките на турбината) както и температурата на отработените газове. Намалението е НЯКОЛКО ПЪТИ !!!If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
centara написа Виж мнениеКое се намалява няколко пъти???
Изследванията са правени на летящата лаборатория Т 10-26, т.е. стендови изпитания на самолет СУ 27 УБ, на който левият двигател е бил с плоско сопло.
.................................
На даденият етап от изпитанията явно все още не е решен напълно въпросът с ОВТ на Т-50. Вероятно все още се изучава на Су-35 и Су-37
Аз поне не съм забелязал наличие на УВТ на Т-50.
Comment
-
кало написа Виж мнениеМинусите на плоското сопло- намаляване на тягата с до 6-7%, .
Материал из Википедии
В руската специализирана л-ра е посочено 14-17%. засягащо техният двигател.
Comment
-
Техния или чуждия - физиката работи горе-долу еднакво в Русия или САЩ.
За стелт не зная, но Ф-35 по последни наблюдения не е с плоско сопло.
Доколкото разбирам нещата:
2д соплото губи 10% от тягата, не дава толкова добри маневрени способности, изисква по-малко усилие откъм механизация (тоест с по-прости системи може да шаваш соплото), дава известно намаление в ИЧ и радарната забележимост. Мисля, че поне това на Ф-22 беше и малко по-тежко от нормално
3д соплото - имаш пълна тяга, оттам по-малък разход и по-голяма маневреност, по-голяма маневреност и заради различните отклонения, по-леко, малко по-забележимо за радар
Между другото може да се замисли човек и за следното разсъждение - 2д соплото губи 10% от тягата, значи за да лети един самолет на 2000км примерно му трябва повече гориво. Ако заменим соплото с нормално, може да олекотим самолета (няма да носи толкова гориво) и да сложим например по-тежки елементи които снижават забележимостта в други аспекти по самолета. Всичко е до оптимизация и какво ти позволяват материалите които имаш, и двата подхода могат до доведат до сравнително еднакви резултати предполагам.
Съвсем няма да се обидя и на по-малко русофобия и малко повече мислене и аргументация.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Ф-35 не е изтребител за бързо завоюване на въздушно превъзходство. Такъв изтребител е F-22. Затова е и "най-невидимият" боен самолет, напълно в съотвествие с военната му концепция - «первым увидел, первым выстрелил, первым поразил цель», което прави отказа от супер свръхманевреност напълно оправдан. Трудно ще забележите такъв самолет особенно ако се използва главно нощем или в сложни метереологични условия.
Съгласно разчетите на експертите F-22 могат да завоюват господство във въздуха, при равни условия, в течение на 5-7 дни, докато на F-15 са необходими 34 дена, като загубите му ще бъдат няколко пъти по големи.
ПС. Да не забрявяме, че само около 3% от въздушните битки са тип dogfight. Много е вероятно в бъдеще този процент да намалява.
F-22 Raptor versus Sukhoi PAK-FA
Изтребител Т 50 срещу F 22 - да се посмеем с руската техника. Майтап от форумите
Comment
-
Много ме радват хора, които сравняват прототип който не му се знаят 3/4 от характеристиките които те споменават (тоест те си ги измислят, защото и производителя едва ли е финализирал всичко) с изтребител в серийно производство (който също в някои аспекти пак не е напълно осведомена публиката за това кое как може, тоест пак си измислят).
Не зная какви са ти експертите, но примерно над България 10 Ф-15 или 10 Ф-22 ще завоюват превъзходство за 1 ден, тоест явно са еднакво ефикасни по твоята методология Много зависи къде и какъв е противника с когото се сражават, какво ги поддържа и т.н. Оттам и такива сравнения за ефективност са крайно съмнителни. Още повече, че за един Ф-22 може да имаш финансите за 3 Ф-15 и да имаш едно качество, което и най-съвършения самолет няма - да бъде на 2-3 места едновременно.
За трите процента - моля дай списък на дистанциите на които е бил свалян противников изтребител да кажем от 1980 година до наши дни - под 20км мисля, че ще бъдат към 80-90% от отговорите.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
ПС. Да не забрявяме, че само около 3% от въздушните битки са тип dogfight. Много е вероятно в бъдеще този процент да намалява.
Съгласно разчетите на експертите F-22 могат да завоюват господство във въздуха, при равни условия, в течение на 5-7 дни, докато на F-15 са необходими 34 дена, като загубите му ще бъдат няколко пъти по големи.
под 20км мисля, че ще бъдат към 80-90% от отговорите.
Пък за CAS мисии, които са си нормална част от репертоара на Калната Кокошка (е сега, случва се да го отнесат съюзниците на земята) двете перспективни летала едва ли някога ще стават освен ако не се налеят много пари в разработката на нови боеприпаси и не се намери начин да се вардят от МЗА(представям си какво кършене на пръсти би паднало ако двама талибани със ЗУ-23-2 или със 14.5 мм. ЗГУ облекчат джоба на американския данъкоплатец със 110 милиона долара, мани резил ще е)Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Дребен коментар, Сейлър, ама все пак:
Да не забравяме все пак, че от Йом Кипурската война насам въздушни битки реално не е имало, щото не са се срещали равни противници
Иначе съм съгласен, че връщането към онези тези от 60-те , че сраженията ще са само ракетни и то от далечни разстояния, са най-малкото съмнителни и при всички случаи не могат да покрият всички ситуации. Т.е. маневреността и инициативата имат своето значение във въздушния бой - независимо как точно се постигат.
Comment
Comment