Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПАК-ФА

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Болт-нитове, потентовани специално за Ф-22.

    Иначе - признавам - пообразовах се - на места наистина има лепене на някои композитни панели (там където натоварването не оказва особено голямо въздействие). Там, където се съсредоточават разните му сили при претоварване, плюс местата на подвижни панели - болтове или по-точно - специални болт-нитове.

    лепенето - с епоксидна смола AF-191 с найлонови елементи.
    Особените болтове - Camloc на фирмата Ho-Ho-Kus Inc.

    филмче за структурата на Ф-22

    Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

    Comment


      Russia's fifth-generation jet fighter, the T-50, is to undergo more than 2,000 flight tests before full-scale production starts, Prime Minister Vladimir Putin said Monday.

      "Before the jet goes into production, it should complete over 2,000 test flights," Putin said.

      He also said now that Russia had a fifth-generation prototype fighter, it should start working on a new-generation long-range strategic bomber that he described as "an airborne missile-carrier."

      A source at the Sukhoi aircraft maker said earlier in the day the T-50 would start on a standard flight test program in April, adding it would take "several years" to complete the testing program.

      A prototype of the fighter made a 47-minute maiden flight in Russia's Far East on January 29.

      Russia has been developing its newest fighter since the 1990s. The current prototype was designed by the Sukhoi design bureau and built at a plant in Komsomolsk-on-Amur, in Russia's Far East.

      It will be delivered to the Russian Air Force from 2015 onwards.
      ПАК-ФА ще изпълни 2000 тестови полета преди да стигне до ВВС през 2015 (макар че въпреки всичките ви спорове руснаците имхо имат малко по-различни идеи от сащиянците на тема кога самолет постъпва на въоръжение, кога има доставки за армията и т.н. Тоест 2015 самолети в Липецк и във ВВС не значи постигане на операционна готовност, а просто "ВВС получават бройки от самолета, изучават го и разработват тактики, междувременно още го доизпипват от бюрото". За това и подобни примери сравняването кои са по-велики между сащ и русия е в стил сравняване на ябълки и банани).
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        ads

        Пилот написа Виж мнение
        ПАК-ФА ще изпълни 2000 тестови полета преди да стигне до ВВС през 2015 (макар че въпреки всичките ви спорове руснаците имхо имат малко по-различни идеи от сащиянците на тема кога самолет постъпва на въоръжение, кога има доставки за армията и т.н. Тоест 2015 самолети в Липецк и във ВВС не значи постигане на операционна готовност, а просто "ВВС получават бройки от самолета, изучават го и разработват тактики, междувременно още го доизпипват от бюрото". За това и подобни примери сравняването кои са по-велики между сащ и русия е в стил сравняване на ябълки и банани).
        Релна пък бойна употреба не се очертава да има и в следващите 10 години. Но не се знае. Това вече е друг дебат, де, но по-скоро няма да видим ПАК ФА директно срещу Ф22, няма такива две страни, на които Русия и САЩ да продадат. Иначе такива сравнения наистина са смешни, за които говориш, ясно е че България е номер 1!
        http://rayofhalifaxproductions.com/26662

        Comment


          кало написа Виж мнение
          1. Трудно е да се каже, особено - дали ще ги направят. Иначе - основната цел на ПАК ФА не е ПВО - той е (както сочи заглавието му) комплекс на фронтовата авиация - тоест - целта му ще бъде заявоюване на въздушно превъзходство и господство над ТВД, отцепване на ТВД, прикриване на ударни сили и участие в наземни удари - в тактически план - като част от единно действаща система за въздушно-наземен бой. Затова и сответните автоматизирани елементи и дейта-линк.
          Иначе - в обозримо бъдеще, основните задачи по авиационно ПВО ще се изпълняват и от ПАК ФА, но основно - от МиГ-31БМ (тече модернизация на всички МиГ-31 до този вариант).
          Винаги ми е била много маглива руската класификацията за "фронтови изтребител" и си мислех, че е свързана с бойният радиус на МиГ-29СМТ/шега/. От това, което изнасяш излиза, че всичко което не е МиГ-31/чист ПВО изтребител/ е фронтова авиация според руснаците.

          кало написа Виж мнение
          5. След време ПАК ФА в даунгрейднат вариант вероятно ще се продава на всеки - на по-ниска цена от Ф-35. Като откъснати елементи от т.нар. цифрово бойно поле, Ф-35 няма шансове пред това, което се твърди, че ще бъде ПАК ФА. Силата на Ф-35 е именно при работа в мрежа. Иначе - американският самолет остъпва по редица летателни и бойни характеристики на повечето самолети 4-то поколение, при двойно по-висока цена.
          Напълно съм съгласен - Ф-35 е безпомощен срещу всеки изтребител 5-то поколение и вината не е в самолетчето, а в някой погрешни допускания при създаването му - ИМО. Повечето са от рода - англичани срещу зулуси в южна африка.
          1. Самолета няма да има други противници от същият клас освен Ф-22. Вярно до момента, но с притеснителни тенденции - Китайският проект за изтребител 5-то поколение се разработва основно с фотошоп/и благодарение на индийците така и ще си остане/, но първият прототип на ПАК ФА излетя, което е факт.
          2. За за се включат повече участници в проекта/да се чете UK/ конструкцията на самолета е продиктувана от STOL версията, която е напълно ненужна за САЩ и заради нея Ф-35 прилича на загладена тухла а конкурентът му в конкурса, като две слепени с хоросан тухли четворки. Дано позволят на Локхиид да разделят проекта на два отделни самолета - "Ф-16" и "Хариер".
          3. Тук много спекулирам, но е възможно оставянето на заден план на маневрените характеристики на самолета да е базирано на опита на САЩ в последните локални войни. Когато в единият кокпит е пилот с годишен нальот от 10-50 часа, а в другият някой с 120-200 часа полети и 700 часа в добър симулатор, дори и по някаква случайност да се стигне до БВБ, маневрените характеристики на самолетите и възможностите им/на машините/ да изпълнят "Кобра", или "Камбана" са илеревантни за изхода на двубоя. Да ама не - индийците показаха, че дори държава от третият свят може да си позволи да даде на пилотите си 200+ часа годишен нальот.
          Надявам се Локхиид да отчета всички фктори и от ф-35 да направят нов Ф-16.
          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

          Comment


            centara, никога не се грижи за това как хората си хабят времето или как си харчат парите. Това си е тяхна работа.

            И така, новини за новия двигател на ПАК ФА - интегриран двигател за втория етап на проекта. Както беше казано на много места по-рано в темата, нов двигател не е за утре или за други ден. Според шефа на "Сухой", М.Погосян, периодът за създаването на двигателя ще бъде 10-12 години. Сроковете съвпадат с тези на индийците за експортната версия - 2020 година на FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft).

            М.Погосян сообщил, что уже "определены контуры двигателя второго этапа", но уточнил, что цикл его создания займет 10-12 лет.
            С уважение контрол_alt.

            Comment


              1. -во - двигателят на ПКА ФА е "нов" във всяко отношение. но ще има и друг - вече съвсем нов.

              Иначе - снимка от друг форум:

              Comment


                Още 2 снимки на този прототип.

                тези снимки са от фен групата на ПАК ФА във фейсбук
                Attached Files

                Comment


                  Според Путин ПАК ФА ще извърши 2000 тестови полета. Пак според Путин ПАК ФА ще влезе на въоръжение през 2015 година.

                  "Before the jet goes into production, it should complete over 2,000 test flights," Putin was quoted as saying by agencies at a meeting last night with the defence industry officials.
                  До сега самолетът е летя 3 пъти. Остават още около 1997 или по 35 полета на месец. Доста натоварена програма. До колко е реалистична ще видим в близките месеци.
                  С уважение контрол_alt.

                  Comment


                    контрол_alt написа Виж мнение
                    Според Путин ПАК ФА ще извърши 2000 тестови полета. Пак според Путин ПАК ФА ще влезе на въоръжение през 2015 година.



                    До сега самолетът е летя 3 пъти. Остават още около 1997 или по 35 полета на месец. Доста натоварена програма. До колко е реалистична ще видим в близките месеци.
                    До края на 2010 ще има още един летящ прототип , към края на 2011 - още два. Тоест смятай с 4+ самолета часовете.

                    Иначе снимка на това което се предполага, че е в момента двигател на ПАК-ФА (117 ама без С?). Поне сравнението с АЛ-31Ф е малко или много поне по габарити лесно:
                    Last edited by Пилот; 03-03-2010, 18:12.
                    „Аз, Драгомир, писах.
                    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                    Модератор на раздел "Военна Авиация"

                    Comment


                      Пилот написа Виж мнение
                      До края на 2010 ще има още един летящ прототип , към края на 2011 - още два. Тоест смятай с 4+ самолета часовете.
                      Да. Не е невъзможно. Интересно е тези 2000 полета колко летателни часове ще са.

                      Противоречията в информацийте за ПАК ФА продължават. Например според главня конструктор на ПАК-ФА Т-50 - А.Н.Давиденко, самолетът ще има:

                      С това 0,3 - 0,4 интересно е какво е имал предвид Давиденко.. защото:

                      Radar Cross Sections cited (X-band):

                      F-22A Front Aspect = 0.0001 m2, Side and Rear Aspect = 0.01 – 0.001 m2
                      F-35A Front Aspect = 0.001 m2, Side and Rear Aspect = 0.01 m2;
                      Su-35-1 Front Aspect= 2 m2.

                      В момента ПАК ФА не е пригоден да носи оръжия:

                      Според индийците прототипът ПАК ФА в момента не изпълнява всички изисквания за самолет от пето поколение. Основен проблем - двигателите:

                      "While they provide the necessary amount of thrust (even for supersonic cruising), they are not up to the fifth-generation spec in terms of the thrust-to-weight ratio and fuel economy," CAST experts wrote.

                      "Many observers are sceptical about Russia's chances of creating a proper fifth-generation engine that could compete with America's Pratt & Whitney F119," CAST added. "Problems also remain with the new radar and other onboard equipment, but recent progress suggests that the risks here are moderate."
                      Пак в горния линк, Давиденко казва, че Т50 ще се произвежда съвместно с Индия с участие 50/50.
                      С уважение контрол_alt.

                      Comment


                        С това 0,3 - 0,4 интересно е какво е имал предвид Давиденко.. защото:

                        Radar Cross Sections cited (X-band):

                        F-22A Front Aspect = 0.0001 m2, Side and Rear Aspect = 0.01 – 0.001 m2
                        F-35A Front Aspect = 0.001 m2, Side and Rear Aspect = 0.01 m2;
                        Su-35-1 Front Aspect= 2 m2.
                        Хм, нали знаеш какво представлява примерно графика на ЕОП на самолет? Всеки самолет може да има 0.000001 ЕОП в определен ъгъл, освен това ЕОП зависи от честотата на вълната с която е облъчен самолета. Тоест за да можеш да сравниш по някакъв смислен начин ЕОП на Ф-22 и ПАК-ФА ще ти трябва хубава 360 градусова графика с пиковете и всичко. За това и цялостна картина колко е невидим един самолет количествено е много трудно да се направи и всякаква конкретна стойност без да знаем как е формулирана е напълно безсмислена.
                        „Аз, Драгомир, писах.
                        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                        Модератор на раздел "Военна Авиация"

                        Comment


                          Именно, сравненията трябва да се правят front <-> front , side<->side, rear<->rear и т.н. защото ако тези цифри са верни излиза, че ПАК ФА не е стелт. Според мен са забравени 2 нули или поне една нула - нещо от рода 0,004 -0,04. Тези дани са нагледен пример защо Уикито трябва да се използва предпазливо като сорс.

                          От друга страна 0,4 съвпада с индийските изявления, че самолета ПАК ФА ще има ЕОП 40 пъти по-малко от от Су30. Доста конфузна работа.

                          Друго възможно обяснение е руснаците да разбират под ЕОП нещо по-различно от амигосите.
                          С уважение контрол_alt.

                          Comment


                            Ето три примера как изглежда нещото малко или много, но съвсем не е предна задна полусфера, зависи от много фактори. Абсолютно конвенционален дизайн може да има ЕОП 0.00001 от някой забутан ъгъл и това да се сложи в брошурата. Тъй че ЕОП си е чист маркетинг и несигуност, никой не би пуснал в нета ЕОП на Ф-22 примерно


                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment


                              Пилот написа Виж мнение
                              Абсолютно конвенционален дизайн може да има ЕОП 0.00001 от някой забутан ъгъл и това да се сложи в брошурата.
                              За втори път го пишеш това. Ще пуснеш ли някой пример като доказателство, или просто си говориш ей така?
                              Освен това можеше да прочетеш статията на Лагарков и Погосян, а не само да пускаш картинки с диаграми. Защото там, точно под диаграмата със Су-27, пише:
                              Естественно, что на практике интересуются значениями ЭПР, усредненными по относительно небольшому диапазону углов, поскольку из-за неизбежных колебаний траектории полета именно средние значения определяют уровень сигнала, обрабатываемого в приемнике.
                              Както виждаш и от усреднени значения на ЕОП могат да се правят изводи, а не само от графики с всички флуктуации, тъй че стойностите, които излизат в специализираните издания (ако са верни), не са толкова лишени от смисъл, колкото се опитваш да ги представиш.
                              If you believe everything you read, better not read.
                              Japanese Proverb

                              Comment


                                Това което казвам е, че никой когато казва нещо за някое ЕОП не пише какви методи са ползвани за усредняването и дали конкуренцията ползва същите (примерно ако не се лъжа сащиянците и руснаците ползваха различни методи за изчисляване на масата на двигателя), не казвам че то е ненужно. Въпросът е, че без подробни данни е твърде гадателско цялото сравнение.
                                „Аз, Драгомир, писах.
                                Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                                Модератор на раздел "Военна Авиация"

                                Comment

                                Working...
                                X