Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПАК-ФА

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    ще се забави с 5-6 години
    Аз не наблюдавам никъде подобно твърдение. Вероятно, защото руското "продлится не менее шести-десяти лет" се превежда "ще продължи не по-малко от шест-десет години".

    (спрямо какво
    всъщност никъде не се говори за забавяне, а за продължителност на разработката. Спрямо настоящия момент.
    За това, дали ПАК ФА ще влез на въоръжение в обещания срок, е трудно да се говори - няма конкретни данни, които да очертаят някаква тенденция. Но все пак - много голяма част от системите на ПАК ФА и в момента вървят през изпитания, включително полетни - на няколко самолета-лаборатории - Су-30МК ЛЛ, Су-35ЛЛ (от стария вариант на Су-35 - Т-10М), С-37 (известен и като Су-47 Беркут), Ту-134ЛЛ. Част от системите (най-вече елементи на ЕДСУ) са общи със Су-35 (новия вариант, който активно се изпитва в момента - започва серията тестове с употреба на въоръжението). До средата/края на пролетта се очаква да литне и Т-50-2, в същия период - да се появи първият готов за полетни изпитания пълен комплект РЛС Н050 - с четири или пет антенни решетки. До началото на следващата година вероятно ще започнат и полетни изпитания на новия двигател (изд. 127). Но дали първата ескадрила ще бъде на въоръжение през 2015-та е твърде рано да се каже със сигурност.
    Last edited by кало; 26-02-2010, 12:42.

    Comment


      Ако направим едно сравнение с предишни съветски самолети, значително по-прости като технология, какво излиза:
      Първи полет на прототипа на МиГ-29 - 1977 г., първите серийни машини започват да постъпват на въоръжение през 1983 г. Разлика между първия полет и постъпването на въоръжение 6 г. При това двигателят на МиГ-29 тогава е бил наличен, а на ПАК - ФА все още не сме сигурни какво ще е обозначението.
      Дали руснаците ще се справят с това да приемат на въоръжение несравнимо по-сложния ПАК-ФА за същия период, при положение, че двигателят още го няма и като се има предвид, че средствата за програмата за значително по-оскедни? Почти съм сигурен, че няма. Най-рано 2017 г.
      If you believe everything you read, better not read.
      Japanese Proverb

      Comment


        контрол_alt написа Виж мнение
        3. Индийците както и при Су30МКИ не щат руска електроника, а ще слагат своя.
        Уточни какво разбираш под "електроника" ако обичаш. Като изключим планера, останалата част от самолета е все електроника. Нямам достатъчно познания дори да изредя всички подсистеми отгоре-отгоре, но само тези за управление на радара са няколко - има схемички в интернет, потърси си ги. Отделно са системите за управление на двигателите, авиониката, бойните системи, оптиката, HUD, прословутото ЕДСУ, комуникационните системи, дата линка - или каквото там подобно има на СУ30МК и т.н. Още повече, всички СУ35МКИ са спарки, имат си оператор на оръжейните системи, което още повече усложнява нещата. Това за което ти верочтно говорш, са телевизорите в кокпита/многофункционални информационни дисплеи, или както там се наричат/, които не са индийски а френски. Слуховете са, че ако бяха индийски, индийските пилоти ще откажат да влязат в кабината.

        Имам предложение: Изчетох цялата тема и както обикновено в този раздел освен Пилот, Кало и Центъра останалите/с изключение на тези, които просто задават въпроси/ ръсят приказки на едро и термини, които не разбират. Въпросните трима написаха общо взето каквото за сега се знае за самолета и се надявам да продължат да ни информират и в бъдеще. До тогава, за да не се спомине темата, или да бъде зключена, предлагам да пообсъдим бъдещото тактическо/стратегическо използване на Т50. Така и тези, които не разбираме много-много от авиация, ще можем да обогатим темата вместо да я цапаме.
        Ето няколко въпроса, които ми се въртят в главата:
        1. 240 планирани бройки - достатъчни ли са за ПВО на една шеста от земната суша и ако са, могат ли да си ги позволят братята. Руснаците и те са добри по големите приказки, ама като се стигне до изпълнение...
        2. Как ще си взаимодействат Т50 и Су35 и какви задачи ще изпълняват.
        3. Кога изтича ресурса на Су27 и модернизираните 27мици, както и на все още летящите МиГ29 и какво ще им остане на руснаците, след като им изтече ресурса примерно след 10-20 години?
        4. И малко ОТ- трябват ли им на руснаците МиГ29К и варианти, или прости си подържат живо второто голямо авиостроително обединение?
        5. Експортни възможност за самолета - индийците вече забраниха самолета да се продава на Китай/много разумно от тяхна страна/, но мисля че програмата ще се изплати дори да се ограничат в планираните 500 бройки /около 50 милиарда ако не отчитаме икономии от мащаба и не включваме джапането/.
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          1. Трудно е да се каже, особено - дали ще ги направят. Иначе - основната цел на ПАК ФА не е ПВО - той е (както сочи заглавието му) комплекс на фронтовата авиация - тоест - целта му ще бъде заявоюване на въздушно превъзходство и господство над ТВД, отцепване на ТВД, прикриване на ударни сили и участие в наземни удари - в тактически план - като част от единно действаща система за въздушно-наземен бой. Затова и сответните автоматизирани елементи и дейта-линк.

          Иначе - в обозримо бъдеще, основните задачи по авиационно ПВО ще се изпълняват и от ПАК ФА, но основно - от МиГ-31БМ (тече модернизация на всички МиГ-31 до този вариант).

          2. Едва ли е ясно и на умните глави сред военните стратези и тактици - тепърва ще се пише нова книга за авиационната тактика, въз основа на показаното от ПАК ФА и Су-35

          3. По различно време. Авиацията на РФ преминава на експлоатация по техническо състояние. Върви замяна на критичен елемент от конструкцията на МиГ-29. Вероятно, обаче, става въпрос за период не повече от още 15 години, при това - в оптимистичен вариант - и за преминалите през модернизация машини. Те са на този етап - 47 Су-27СМ (един се разби) плюс договор за още 12, 36 МиГ-29СМТ и УБТ (изпълнен), поне два полка Су-24М2, три полка Су-25СМ, и при нормално финансиране - всички МиГ-31 (на този етап има поне 12 БМ, предстои модернизация на около 100 самолета).
          До изтичането на ресурса се планира приемането на МиГ-35 като основен лек тактически самолет (предстои руснаците да се откажат от делението на фронтова авиация - ИБ, Б, И, Ш и да приемат "тактическа авиация")
          Във флота - рано е да се каже - засега Кузнецов ще носи както преминалите през модернизация Су-33 (19 на брой), така и новия МиГ-29К (закупките започват тази година) - строежът на нов самолетоносач може да приключи към 20-25-та година, а дотогава и посочените ще свършат работа, особено с известни промени при МиГ-29К.

          4. По-скоро е второто - хем поддържат производството, хем имат подготвени кадри за него. Иначе - МиГ-29К внася качествена промяна в палубната авиация - първият многоцелеви самолет там, способен да носи Х-35 например или сериозен набор В-З (доста сериозна промяна и в тактиката на ползване на самолетоносача) .

          5. След време ПАК ФА в даунгрейднат вариант вероятно ще се продава на всеки - на по-ниска цена от Ф-35. Като откъснати елементи от т.нар. цифрово бойно поле, Ф-35 няма шансове пред това, което се твърди, че ще бъде ПАК ФА. Силата на Ф-35 е именно при работа в мрежа. Иначе - американският самолет остъпва по редица летателни и бойни характеристики на повечето самолети 4-то поколение, при двойно по-висока цена.

          Comment


            Amazon написа Виж мнение
            Уточни какво разбираш под "електроника" ако обичаш..
            В контекста на статията, която съм дал, разбирам под електроника това, което е написано в нея:

            Предполагается, что Hindustan Aeronautics будет заниматься разработкой бортового компьютера перспективного истребителя. Кроме того, Индия создаст навигационные системы для модифицированного ПАК ФА, большую часть информационных дисплеев в кабине пилота и систему самозащиты.

            1. 240 планирани бройки -
            Планирани за какво? Кога? Къде? За кого? Линк??? ... Кой ще ги плати като предварителната цена на първите екземпляри ще е около 100 милиона долара = около 24 милиарда?

            2. Как ще си взаимодействат Т50 и Су35 и какви задачи ще изпълняват.
            Този анализ на взаимодействието как ще го направиш? На каква база? - самолета няма нов двигател, нито монтиран радар АФАР, въоръжението е мълна мъгла? Сигурно и ти имаш кристална топка да гледаш в бъдещето.

            3. Кога изтича ресурса на Су27 и модернизираните 27мици, както и на все още летящите МиГ29 и какво ще им остане на руснаците, след като им изтече ресурса примерно след 10-20 години?
            И защо ти не си отговорил на този въпрос? Момко, нали не мислиш, че ресурса на Су27 изтича по едно и също време? Все още летящите Миг29 - знаеш ли колко Миг29 има в момента на въоръжение във федералните ВВС? А знаеш ли колко има в резерва?

            след като им изтече ресурса примерно след 10-20 години?
            Примерно след 10-20 години? По-точно след колко - 10 или 20 или може би 15?
            Last edited by контрол_alt; 01-03-2010, 13:23. Причина: ортографична грешка
            С уважение контрол_alt.

            Comment


              a_godumov написа Виж мнение
              Аз точно това засегнах. Тезата е, че двуместният вариант, който е предназначен за индийците първи ще бъде приет на въоръжение.
              Теза е доста силно казано. Просто това е възможно и доста вероятно според мен. Не желая да разводнявам темата, но ако се интересуваш виж историята за създаването на Су30МКИ и Су35. Да не забравяме, че руснаците дълго време нямаха на въоръжение в Русия самолет като индийския МКИ. А и сега мисля, че имат 2-3 бройки Су35 за изпитания, но не са на въоръжение:

              26 апреля один из экспериментальных образцов Су-35 был разрушен в результате аварии. Однако, по сообщению пресс-службы "Сухого", это не повлияет на график испытаний самолета. Начало серийных поставок российским и зарубежным заказчикам этих истребителей запланировано на 2011 год.
              С уважение контрол_alt.

              Comment


                Стига вече си писал безумия в тази тема. Сериозно дразниш. Ако нямаш какво да кажеш (информирано) по темата, по-добре недей.

                Comment


                  кало написа Виж мнение
                  Стига вече си писал безумия в тази тема. Сериозно дразниш. Ако нямаш какво да кажеш (информирано) по темата, по-добре недей.
                  А каква информация има в този твой пост?

                  И преди съм ти казвал - дискусионните клубове са клубове от хора, а не каталог от статии.

                  В дискусионните клубове се обсъждат неща, а не се копи пействат статии.

                  В дискусионните клубове се изказват лични мнения, а не се повтаря това което е казала "Правда" или NYT.

                  Изглежда тези неща не си ги схванал още.

                  Доста хора са се опитвали да ти обяснят горното, но без резултат. Така че продължавай да си талибанстваш, а ние ще си обсъждаме ПАК ФА въпреки това.

                  Поздрав.
                  С уважение контрол_alt.

                  Comment


                    Няма смисъл от диалог.

                    Малко новини за ПАК ФА - на руски. нямам време за превод.

                    МОСКВА, 1 мар - РИА Новости. Основные летные испытания истребителя пятого поколения Т-50 (ПАК ФА - перспективный авиационный комплекс фронтовой авиации) в ЛИИ имени Громова (Жуковский, Московская область) начнутся в апреле текущего года, сообщил журналистам в понедельник источник в компании "Сухой", которая разрабатывает самолеты.

                    В январе-феврале три истребителя пятого поколения выполнили первые полеты в Комсомольске-на-Амуре, где они сейчас пока находятся.

                    "В ЛИИ имени Громова для проведения летных испытаний прилетит один из трех самолетов, проходивших испытания в Комсомольске-на-Амуре", - сказал источник.

                    Отвечая на вопрос о том, сколько времени могут занять испытания в ЛИИ имени Громова, он отметил, что на это потребуется "несколько лет".

                    Впервые российский истребитель пятого поколения поднялся в воздух 29 января.

                    Ранее главком ВВС РФ генерал-полковник Александр Зелин сообщил, что поставка самолетов пятого поколения в войска начнется в 2015 году. По его словам, в 2013 году, как ожидается, будет получен главный результат по ПАК ФА, а в 2015 году начнутся его поставки в войска.

                    Главком также сообщал, что с поступлением в войска самолетов пятого поколения исчезнет разделение авиации на истребительную и фронтовую. В связи с этим исчезнут наименования истребительная и фронтовая авиация. После поступления на вооружение ВВС Т-50 авиацию будут называть тактической или оперативно-тактическсобен на внешней подвеске нести две ракеты сверхбольшой дальности разработки бюро "Новатор". Этими ракетами Т-50 способен уничтожать самолеты, например, типа АВАКС, на дальности до 400 километров.

                    Comment


                      кало написа Виж мнение
                      Няма смисъл от диалог.
                      Напротив Кало. От диалог винаги има смисъл от него може да научиш нещо, но няма смисъл от нарцистични монолози произнасяни пред виртуално огледало, в което виждаме само собствената си физиономия.

                      Интересно е, че китайците не знам дали от първия полет на ПАК ФА, също са се раздвижили и се очаква полет на техния стелт от пето поколение. За самите китайци 5то западно = 4то китайско.

                      China shocks analysts by Flight Testing 5th gen JXX Stealth fighter

                      While the Russian aircraft manufacturer Sukhoi is flight testing its T-50 PAKFA–the world is watching the tests very closely. Analysts are surprised that China too is testing its 5th generation aircraft (which it calls 4th generation). Beijing thinks that the F-22 is a 4th generation aircraft while the West considers it a 5th generation stealth fighter. With $30 Billion China building J-xx 5th generation fighter.
                      Очаква се навлизането му във ВВС да е около 2020 година, горе долу тогава имаме и първите експортни ПАК ФА за Индия:

                      General He Weirong, deputy commander of the People’s Liberation Army Air Force (PLAAF), confirmed long-standing speculations that the PLAAF is developing fifth-generation fighters (fourth-generation in Chinese standard), which may be in service within 8 to 10 years, and certainly by 2020.
                      Много инересно ще бъде - изглежда ПАК ФА и JXX ще се конкурират на един и същ пазарен сегмент. За сега единствената почти сигурна страна, която ще купи китайския Стелт е Пакистан. Русия също в момента има само една почти сигурна страна - Индия.

                      Да живее конкуренцията двигател на прогреса.
                      Last edited by контрол_alt; 01-03-2010, 20:29. Причина: добавено "почти"
                      С уважение контрол_alt.

                      Comment


                        ьяа

                        кало написа Виж мнение
                        Стига вече си писал безумия в тази тема. Сериозно дразниш. Ако нямаш какво да кажеш (информирано) по темата, по-добре недей.
                        Когато спорите за нещо, от което не разбирам си мълча. Но понякога имаш навика пък да говориш ти за неща, които или не са ти ясни, или просто не си прав (мотивите ти няма да обсъждам). Защо непрекъснато се заяждаш с всеки, който не е на твоето мнение, другарю?
                        http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                        Comment


                          Интересни новини около ПАК ФА - Още в третия полет е достигнат ъгъл на атака 27 градуса:

                          Глава ОКБ Михаил Погосян продемонстрировал Путину работу специального стенда, где моделируется функционирование электрогидроприводом самолета в комплексе с работой системы управления боевой машиной. По словам Погосяна, система приводов самолета отличается большой надежностью и даже при отказе того или иного оборудования позволяет переложить функцию управления машиной на другие органы управления. В самом самолете полностью отсутствует механическое управление - всю работу за летчиков делает "умная" интегрированная управляющая система, передает ИТАР-ТАСС. При этом, отметил Погосян, за счет новых технологий вес системы снижен на 30 процентов по сравнению с предыдущими образцами.

                          Погосян представил Путину заслуженного летчика-испытателя России Сергея Богдана, который первым поднял в воздух самолет пятого поколения. Путин поздравил летчика и спросил его об ощущениях в ходе полета. Испытатель рассказал, что уже три раза поднимал боевую машину в воздух, а результаты, полученные в ходе отработки на стенде в ОКБ Сухого, позволили избежать неожиданностей во время реальных полетов.

                          Премьер-министру также продемонстрировали кадры отработки различных систем самолета, в том числе двигателя, а также полетов перспективного авиационного комплекса фронтовой авиации. Погосян подчеркнул, что уже в ходе первых полетов были проверены углы крена и достигнут угол атаки в 27 градусов. При испытаниях самолета Су-27 таких результатов удавалось добиваться только через несколько месяцев после того, как машина впервые поднялась в воздух.

                          Первый полет самолета пятого поколения состоялся 29 января 2010 года в Комсомольске-на-Амуре. Опытный образец провел в воздухе 47 минут. Машина сочетает в себе функции ударного самолета и истребителя и обладает рядом уникальных особенностей по сравнению с истребителями предыдущих поколений.

                          Путин поставил задачу после разработки истребителя пятого поколения начать работы по проекту нового стратегического ракетоносца дальней авиации. "Мы не должны ограничиться разработкой только одной новой модели, - цитирует премьера "Интерфакс". - Вслед за истребителями пятого поколения мы должны подумать и начать работу по перспективному авиационному комплексу дальней авиации - нашему новому стратегическому ракетоносцу".

                          На совещании по вопросам развития ОПК Путин также сообщил, что в рамках госпрограммы вооружений за ближайшие 10 лет в войска должно быть поставлено свыше 1,5 тысячи новых самолетов и вертолетов и порядка 200 зенитно-ракетных систем. В итоге доля современной техники ВВС должна составить не менее 80 процентов, а а комплексов ПВО - 75 процентов, что позволит в разы повысить боеспособность наших Вооруженных сил. Путин также сообщил, что в 2009 году на самолеты и системы ПВО пришлось свыше 60 процентов общего объема российского экспорта вооружений. За 2008-2009 годы были заключены долгосрочные контракты на поставку 130 боевых самолетов, а в нынешнем году для нужд армии будет закуплено 27 самолетов, более 50 вертолетов и пять зенитно-ракетных дивизионов С-400.


                          ПП- за торните два трола няма ли модерация?

                          Comment


                            Модел на кокпита на ПАК ФА в бюрото Сухой (снимката е от репортаж на ОРТ):

                            Comment


                              Снимка по тема, обсъждана тук - болт-нитовете на Ф-22, при това с видими следи от течове (долната част на фюзелажа):

                              Click image for larger version

Name:	66518c34ef6b.jpg
Views:	1
Size:	747.7 КБ
ID:	528999



                              И още - кадър от ИЧС на симулатора на Т-50:
                              Last edited by кало; 01-03-2010, 22:58.

                              Comment


                                кало написа Виж мнение
                                Снимка по тема, обсъждана тук - болт-нитовете на Ф-22, при това с видими следи от течове (долната част на фюзелажа):
                                Надявам се виждаш, че това е люк за достъп до определен агрегат. И сега, това болтове ли са, нитове ли са, що ли? На мен ми се струват болтове. Нитове засега не виждам.
                                If you believe everything you read, better not read.
                                Japanese Proverb

                                Comment

                                Working...
                                X