Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сравнение на качествата на самолетите от Втората световна война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    ValBo написа Виж мнение
    Хм,
    за какво ли му е на маслото да му слагат октан, пък чак и висок;-)

    Честно казано, идея нямам защо пак се опитвате да ги мерите.
    Самолетите и хората в тях са си свършили работата когато и където е трябвало. 60 години по късно да се мъчим да изкараваме едини по добър от другия, нито има смисъл, нито полза.
    Маслото как да е, ама в Русия по онова време бензина с октаново число над 100 и ниско съдържание на примеси дето задръстват какво ли не по двигателите(а и не изгарят напълно, което прави фабричния ресурс на двигателя едно леко имагинерно понятие) е идвал от едно единствено място - САЩ. И причината за това НЕ е в германското нападение. Просто в СССР няма такава технология поне докъм 1944.

    А двигатели от сорта на Мерлина на Спита, деривата му на Р-51 британските Сейбър и Нейпиър и т.н. такова грубо отношение не търпят

    контузии при опит да се напусне повредения самолет
    Е причината не е в Кобрата определено. В това отношение тя е доста безопасен самолет.
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      Мислех да отговоря на ValBo, но като гледам Сейлър ме е изпреварил. В потвърждение на казаното от него:
      В СССР вместо штатных 100-октанового бензина, высокочистого масла и в качестве охлаждающей жидкости смеси этиленгиколя с дистиллированной водой, "пожилые" "Мерлины" заставляли работать на Б-78 (либо смеси Б-78 и Б-70) и обычном масле МС, часто некачественном, и обычной воде. Следствием этого были постоянные недоборы мощности и плохая работа двигателей вообще. Все это приводило к тому, что максимальная скорость у земли вместо 427 км/ч (265 миль/ч) по техописанию 1942 г в действительности составляла всего 356 км/ч (220 миль/ч), т.е. налицо падение скорости на 71 км/ч!
      If you believe everything you read, better not read.
      Japanese Proverb

      Comment


        Всъщност закачката беше с абривиатурата ГСМ. Което си означава Горивно Смазочни Материали. Там влизат и маслото и нафтата. Пък на тях индикиране с октан не им трябва;-)

        За качеството на руския безнин съм наясно. Дълго след война им беше трудно да правят високо октанови бензини и правеха Москвичи за бензин 76
        Но все пак хората си има доста добро обяснение за леката изостаналост. Кофти наследство от царска Русия, продължила дълго гражданска война и бягството на запад на по голяма част от интелигенцията по една или друга причина. Ако приемем, че започват на чисто от към 21-22 година, доста са напреднали за 20-тина години.
        А както е известно, промишелност и обучени кадри за такова време трудно се създават.
        Сънят е слаб заместител на кофеина!

        Comment


          Прав си! Само, че прочети мемоарите на Яковлев, да речем, и ще видиш, че никъде не се говори за изостаналост. Напротив!
          Тъпото е, че руснаците продължават да тиражират една и съща пропаганда, сякаш света яде доматите с колците. То не са оспорване на победи, не са чудеса. А пък ако някой напише нещо в разрез с канона, в действие влизат и лайнометите.
          If you believe everything you read, better not read.
          Japanese Proverb

          Comment


            Задълбаваме твърде много в материя, чужда на темата. Не е ли по-добре да се съсредоточим върху качествата на самолетите и твърде обективните/субективните фактори, които ги съпровождат?
            Не че се появи ясен отговор кой изтребител е по-добър- Як-9П или Р-51Н, но както и да е. Според мен са несравними машини, естествено в полза на Р-51Н, но само по себе си сравнението е безпредметно.
            Нека да започнем с ново едно сравнение на еднокласни машини, появили се почти едовременно на ТВД: Ме-109Е и Spitfire Mk.1/2.
            Нека визираме тяхното представяне в Битката за Англия като ТВД. Интерсно би било ако включим и Hurricane, като участник с неговите позитиви и негативи в този ТВД. Изобщо, като цяло, е интересна метаморфозата на Ме-109E като преход към версия F за да стигне до масовата(основна) версия G.
            GOTT MIT UNS!

            Comment


              Покрая разговорите за безаналоговите машини, я да видим тука знаещите за едно самолетче, съществувало към началото на ВСВ, в РККА. Името на самолета е ПС184, използван е за нощен бомбардировач, 4 моторен, бърз и с голям бомбен товар. Уникална и удобна машина, за разлика от ИЛ-4 например
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment


                messire Woland написа Виж мнение
                Покрая разговорите за безаналоговите машини, я да видим тука знаещите за едно самолетче, съществувало към началото на ВСВ, в РККА. Името на самолета е ПС184, използван е за нощен бомбардировач, 4 моторен, бърз и с голям бомбен товар. Уникална и удобна машина, за разлика от ИЛ-4 например
                Гадина такава първоаприлска!


                thorn

                Средновековните църкви в България

                Comment


                  Е, сега, да ... но реално аз днес се сблъсках с такава машина, макар обозначението да е ПС-84 . Произвежда се по лиценз в СССР. Това щото се опитвам да вкарам данните за състоянието на РККА към 22.06.1941ва г. в някакви приемливи рамки. Сутринта го видях това и после намерих и самолета.
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    ПС-84 иначе Ли-2, иначе DC-3, иначе C-47 е ДВУмоторен!


                    thorn

                    Средновековните църкви в България

                    Comment


                      Да, да, така е, ама иначе щяха много бързо да го намерят кой е. В рамките на шегата един вид, можеше и 8-моторен да напиша, нали таковата ... безаналогов, ама ...
                      Та това: http://www.airpages.ru/cgi-bin/pg.pl?nav=ru95&page=li2 е статията по въпроса.
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment

                      Working...
                      X