Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сравнение на качествата на самолетите от Втората световна война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Много интересно, какви са съветските условия, през 1946 г.
    Такива, че току-що приключилата война изцяло диктува нещата.

    Ми той Бъд Андерсън го е казал - Кадилак и Модел Т.
    А кой назначи Бъд Андерсън за съдия?

    Comment


      Ми той Бъд Андерсън го е казал - Кадилак и Модел Т
      Въпроса беше риторичен

      А кой назначи Бъд Андерсън за съдия?
      А не е и необходимо. За разлика от нас, човека е потормозил и двете машини.
      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

      Comment


        Като се заговори за Р-51Н, би трябвало да се обърне внимание и на "леките" мустанги XP-51F,G, J. При тях North American правят същото което прави Яковлев на Як-3, но постигат по-високи резултати. Развоят на войната обаче ги обрича да бъдат произведени в няколко бройки и да останат доста по-неизвестни. Същите тези леки мустанги имат приблизително същата маса като Як-9П, но по характеристики го превъзхождат много.
        If you believe everything you read, better not read.
        Japanese Proverb

        Comment


          Интересно ми е как се преценява, че да речем Мустанг или Спитфайър не са подходящи за условията на Изт.Фронт. а именно и само Як-9/Ла-5/7 са перфектните изтребители за ситуацията.
          Ясно е, че и Ме-109 и ФВ-190 са се представяли повече от задоволително на малки височини и в специфичните особености на изток.
          Също така е установимо и това, че някои от руските изтъкнати асове са воювали повече от успешно на американски/англиийски машини на Изт.Фронт, което означава, че не само руснаците и немците са способни да създават техника, сполучлива за този ТВД.
          Никой не е поставял Мустанг в условията на Изток за да се твърди , че не е удачна машина за там. Напротив: като му гледам ТТД на малки височини и ги съпоставям с аналогичния и като хронология модел на Як-9, установявам превес за Мустанга, а ако стане сравнение на големи височини, Як-9 няма абсолютно никакви шансове за оцеляване. Съвсем друг е въпросът, че на Як едва ли ще му се наложи някога да воюва над 3к височина, а на Мустанга някога да слезе под тази височина.
          Но след като нито Мустанг е воювал на Изток, нито Як-9 е воювал на Запад, то едионственото, което можем да направим е да им сравняваме данните на хартия, а това е лесно и недвузначно.
          GOTT MIT UNS!

          Comment


            peterpetroff написа Виж мнение
            Интересно ми е как се преценява, че да речем Мустанг или Спитфайър не са подходящи за условията на Изт.Фронт. а именно и само Як-9/Ла-5/7 са перфектните изтребители за ситуацията.
            Ясно е, че и Ме-109 и ФВ-190 са се представяли повече от задоволително на малки височини и в специфичните особености на изток.
            Също така е установимо и това, че някои от руските изтъкнати асове са воювали повече от успешно на американски/англиийски машини на Изт.Фронт, което означава, че не само руснаците и немците са способни да създават техника, сполучлива за този ТВД.
            Никой не е поставял Мустанг в условията на Изток за да се твърди , че не е удачна машина за там. Напротив: като му гледам ТТД на малки височини и ги съпоставям с аналогичния и като хронология модел на Як-9, установявам превес за Мустанга, а ако стане сравнение на големи височини, Як-9 няма абсолютно никакви шансове за оцеляване. Съвсем друг е въпросът, че на Як едва ли ще му се наложи някога да воюва над 3к височина, а на Мустанга някога да слезе под тази височина.
            Но след като нито Мустанг е воювал на Изток, нито Як-9 е воювал на Запад, то едионственото, което можем да направим е да им сравняваме данните на хартия, а това е лесно и недвузначно.
            Сорка,че нямам време за нещо конкретно като отговор.Сега само ще щтрихирам.
            - Спит-а е ползван доволно на изт.фронт за което си има доста обемна документация.Вярно предимно LF сериите от 5 нанатък и то доста преработени във въоръжение и пригодени за ГСМ с какъвто руснаците разполагат.
            - Няколко мустанга са тествани за "условията на изток" и са намерени за труднопригодими по причини нямащи нищо общо с ТТ данните им,за което пак си има публикации.
            - Показаното от СССР - ски пилоти на "Кобри" няма нищо общо в случая.Тези машини които САЩ-ианците отхвърлят в "техните" условия,са правени по Руска поръчка точно за този ТВД.
            - ТТ данните на ниска височина на цитирания модел "Н" са ,не му е било работа да се вре там обаче.
            - Чисто технологично Яковете и Мустангите са представители на различни епохи.Да се сравняват качествата им в този смисъл е
            - когато се сравнява нещо "на хартия" трябва предварително много точно да се фиксират параметрите на ставнението.Всяко нерегламентирано сравнение би било погрешно и в този смисъл не така лесно и в никакъв случай "недвузначно".

            П.П.Относно изказването на Бъди за "Кадилак-а" думите му могат да се тълкуват и малко превратно .Тоест - лъскав,обемен и тромав.Точно kато кадилак от тази епоха.

            Comment


              а на Мустанга някога да слезе под тази височина
              Mного редовно се е налагало на пилотите на Мустанги(включително и на Бъд Андерсън) да гонят целите си на малка височина, както и да изпълняват мисии срещу наземни цели, което определено не става от големи височини. На Бъд Андерсън му се случва именно малката височина да му спаси задника поне веднъж(немския пилот излиза зад него, обаче губи контрол над неговата си 109ка и се размазва в земята)

              П.П.Относно изказването на Бъди за "Кадилак-а" думите му могат да се тълкуват и малко превратно .Тоест - лъскав,обемен и тромав.Точно kато кадилак от тази епоха.
              Bigbeer ясен ли ти е смисъла на английския израз "да си сложа крака в устата" или да го обясни някой? Особено пък имайки предвид на какво са изкарали Yoxford boys(357 FG), част от които е и Бъд Андерсън, цялата война.
              Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

              Comment


                Доста трудно е да се направи обективна преценка... Но много добре помня мемоарите на Покришкин "Небе на войната". Там се вижда, че най-големите си победи той постига през пролетта на 1943г. в Кубан, над т.нар "Синя линия", летейки на "Аерокобра". Според Покришкин(ас ¹1 на съветите с 59 официални и около 15 непризнати победи), янките не са искали тази машина заради разположения зад кабината двигател който измества центъра на тежестта и при "свещ" с малка скорост попада в заден свредел. Също така при катапултиране летците са се удряли в издадения напред стабилизатор и от загуба на съзнание дори някои не са успявали да отворят парашута. Такова чудо-3-4 свалени в един бой на МиГ-3 и Як-1, той няма...просто Ме-109 е несравнимо по-добър. Истина, е че цялата руска концепция се свежда да простота на машините, при запазване на определени ТТХ. Лично аз не мисля, че Р-51 ще се изложи в условията на Източния фронт, дори напротив. И накрая, ниското ниво на начална подготовка на руските летци прави безпредметно правенето на скъпи самолети в СССР.

                Comment


                  Също така при катапултиране летците са се удряли в издадения напред стабилизатор и от загуба на съзнание дори някои не са успявали да отворят парашута.
                  Колега, от Кобрата се излиза като от автомобил(отстрани) и много силно трябва да се постараеш за да се фраснеш във вертикалния кил, а за катапултиране и дума не би могло да става, просто защото в Кобрата няма такова кресло. А и от опит(понеже съм имал възможност да видя Р-51D и Р-39 eдин до друг) мога да ти кажа, че вертикалния кил на единия не е по-висок от тоя на другия.

                  А проблема който описваш има място при Bf-109G2 примерно. Говори се, че заради него загива Ханс Йоаким Марсей. Пък и по-късно при F-104, именно за това при него се катапултира надолу
                  Last edited by Sailor_Malan; 21-03-2009, 22:14.
                  Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                  Comment


                    Марсей загива именно като се удря в стабилизатора. Но доколкото си спомням, той именно се опитва да "изпадне" от кабината, като обръща самолета наопаки.
                    Въобще май е имало два начина за напускане на самолета по това време - излизане и скачане от крилото или обръщане самолета наопаки и "изпадане".
                    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                    "But I know none, and therefore am no beast."

                    (Richard III - William Shakespeare)

                    Comment


                      Това за контузии при катапултиране от Аерокобра са думи на Покришкин, книгата е пред очите ми!

                      Comment


                        багатур написа Виж мнение
                        Това за контузии при катапултиране от Аерокобра са думи на Покришкин, книгата е пред очите ми!
                        Ами не знам за какво катапултиране може да става реч от самолет, който няма катапулт първо, и второ някакво много нещастно стечение на осбтоятелствата трябва да се получи, за да може потока така да те завихри, че излизайки отстрани да уцелиш вертикалния кил
                        Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                        Comment


                          Странно защо, когато се говори за самолетите на САЩ и Великобритания се споменават само мустангът и спита. Англичаните например още 1942 г. правят самолет, който има всички данни да стане идеалния изтребител за СССР - Хоукър Тайфун. На ниски височини има скорост и скороподемност, по-високи от тези на Як-9 и Ла-5ФН, като в същото време по мощ на въоръжението и здравина се доближава до Ил-2. Колесникът му е масивен и здрав.
                          Освен това се е доказал в боевете на ниска височина срещу Fw 190.
                          Но май руските условия се изразяват повече в липса на суровини, технологии, квалифицирани работници и техници, отколкото някакви особености на въздушните боеве на ниска височина. И така погледнато Тайфун не е лъжица за тяхната уста. Жалко за тях, че не са им ги доставяли като ленд-лийз.
                          If you believe everything you read, better not read.
                          Japanese Proverb

                          Comment


                            Aми те, доста по непретенциозна машина като Р-47 са забутали да играе ролята на бомбардировач в Северния флот, щото носела повече товар от Пе-2 на по-голямо разстояние и по-добре носела на бой, та за Тайфуна и Темпеста съвсем би настъпило омазване ако се наложи да ги поддържат. За лиспата на такова нещо като високооктанов ГСМ май вече споменахме.
                            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                            Comment


                              Sailor_Malan написа Виж мнение
                              За лиспата на такова нещо като високооктанов ГСМ май вече споменахме.
                              Хм,
                              за какво ли му е на маслото да му слагат октан, пък чак и висок;-)

                              Честно казано, идея нямам защо пак се опитвате да ги мерите.
                              Самолетите и хората в тях са си свършили работата когато и където е трябвало. 60 години по късно да се мъчим да изкараваме едини по добър от другия, нито има смисъл, нито полза.
                              Сънят е слаб заместител на кофеина!

                              Comment


                                Sailor_Malan написа Виж мнение
                                Ами не знам за какво катапултиране може да става реч от самолет, който няма катапулт първо, и второ някакво много нещастно стечение на осбтоятелствата трябва да се получи, за да може потока така да те завихри, че излизайки отстрани да уцелиш вертикалния кил
                                ОК! Няма катапулт и това го знае всеки...просто употребих този терми, това не променя същността на проблема-контузии при опит да се напусне повредения самолет.

                                Comment

                                Working...
                                X