Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сравнение на качествата на самолетите от Втората световна война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    То обикновенно "простичките" хорица вършат работа!Тези конкретно са симпатяги.Би било коректно,обаче да се види точно какво и през кой период са свалили.Доказано свалили,а не за какво претендират.И в каква обстановка.Имам статия за друго едно "простичко" момче,унищожило лично десетки FW-190D.И то с танк Т-34/85.Просто им прегазва опашките,както си стоят наредени на едно Австрийско летище.Това прави ли 34-ката превъзходен изтребител?Мислех,че сравнявате качествата на определени модели и възможностите които произтичат от тях,а не достойнствата на конкретни майстори на въздушния бой.Моите уважения към героите,които рискуват с 8 тонна машина,въоръжена само с картечници,да се противопоставят на далеч по маневрените "месери" и "фокери",и то след часове еднообразен полет и натрупана умора.Тяхното себеотрицание и жертвоготовност заслужават адмирации.Имам спомени и за един Японски пилот,който с аналогична тежка и слабоманеврена машина сваля десетки американски самолети и то в края на войната при многократно числено превъзходство.Куриози има всякакви.Някои от летящите на П-47 наричат самолета "ютия",вероятно си имат основания.
    Last edited by bigbeer; 31-01-2009, 11:11.

    Comment


      #32
      Доказано свалили,а не за какво претендират
      Доказано, доказано и все на Р-47. Особено полковник Габрески (първия младеж) е човека дето е замел най-много на тая машина. Колегата му Робърт Джонсън на втората снимка е с 27

      Някои от летящите на П-47 наричат самолета "ютия",вероятно си имат основания.
      Приказки разни - други пък се оплаквали на командването, когато ескадрилите им минавали на Р-51D и си искали ютията

      въоръжена само с картечници
      8х0.5 не е точно най-лекото въоръжение.
      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

      Comment


        #33
        bigbeer, силно ти препоръчвам да се запзонаеш малко по-сериозно с историята и характерестиките на Р-47. Статиите на www.airwar.ru често са пълни с грешки, особено що се отнася до английски и американски машини. Руснаците мерят всичко с техния си аршин - радиус и време на виража на малки височини. Но на 7000 метра и нагоре яковете, лавочкините и миговете, просто нямат шанс. Същото, но не толкова ярко изразено важи и за Ме 109 и Fw 190. На тези височини господар е Р-47.
        Ето още един факт за размисъл - изтребителната група с най-много въздушни победи е 56 FG, въоръжена с Р-47.
        If you believe everything you read, better not read.
        Japanese Proverb

        Comment


          #34
          centara написа Виж мнение
          bigbeer, силно ти препоръчвам да се запзонаеш малко по-сериозно с историята и характерестиките на Р-47. Статиите на www.airwar.ru често са пълни с грешки, особено що се отнася до английски и американски машини. Руснаците мерят всичко с техния си аршин - радиус и време на виража на малки височини. Но на 7000 метра и нагоре яковете, лавочкините и миговете, просто нямат шанс. Същото, но не толкова ярко изразено важи и за Ме 109 и Fw 190. На тези височини господар е Р-47.
          Ето още един факт за размисъл - изтребителната група с най-много въздушни победи е 56 FG, въоръжена с Р-47.

          http://www.airwar.ru/ използвах,като материал за коментара си върху поста на Сейлър,който пръв ги анонсира в тази тема.Не съм ги изтъквал като непогрешими,но мисля че в случая са достатъчно точни,от тяхна гледна точка.Не намирам за коректно да се сравняват Лавочкините и Яковете,създадени,целево,като самолети за маневрен въздушен бой на средни и малки височини със 47-цата,който е машина от съвсем друг клас.Мига,който е свален от производство през 1942-ра също не е най-актуален в случая.Все пак отрочето на Картвели се изявява от лятото на 43-а нататък.Относно фразата "на тези височини господар е Р-47" бих направил сравнение с ето това непретенциозно самолетче -
          Das Archiv über den Einsatz von Mensch und Material bei der Deutschen Luftwaffe im 2.Weltkrieg

          http://www.pilotfriend.com/photo_alb...20Ta%20152.htm.

          Определено не съм склонен да се съглася,че Ме-109Г-1 "издиша" на тези височини.Мисля,че ефвктивния му таван беше над 11000 метра.Ако има нужда може да постна и таблички .Ето ти една,на прима виста http://www.wwiiaircraftperformance.o...09/me109g.html

          Относно това -"Ето още един факт за размисъл - изтребителната група с най-много въздушни победи е 56 FG, въоръжена с Р-47." би трябвало да уточниш сравнена с кого има най много победи.По мои спомени,победите на първата десетка от асовете на 56FG постигнати с Р-47,бяха приблизително,колкото победите на един немски пилот,от щурмовата авиация.Чудя се какво ли би било съотношението,ако на въпросния пилот му беше работа да сваля самолети,вместо атаките по земни цели.

          Във връзка с темата от която бяха отклонени тези коментари се сещам и за един импровизиран въздушен бой,към края на войната,между Съветски и Американски изтребители.Май ставаше въпрос за Як-9ДД и Р-47.Не мога да съм напълно коректен,докато не проверя,но мисля че руснаците не губеха нито един двубой.Доста показателно за алтернативката
          Last edited by bigbeer; 01-02-2009, 02:26.

          Comment


            #35
            bigbeer написа Виж мнение
            Не намирам за коректно да се сравняват Лавочкините и Яковете,създадени,целево,като самолети за маневрен въздушен бой на средни и малки височини със 47-цата,който е машина от съвсем друг клас.Мига,който е свален от производство през 1942-ра също не е най-актуален в случая.Все пак отрочето на Картвели се изявява от лятото на 43-а нататък.
            Хм, а тогава с кой америнаски изтребител е коректно да се сравняват? Въпросът обаче е по-скоро реторичен. СССР произвежда лавочкини и якове за маневрен бой на ниски височини, защото просто не е в състояние да създаде читав височинен изтребител (а и бомбардировач също). За щастие на руснаците, германците също не са в състояние да създадат читав височинен бомбардировач и необходимия ескортен изтребител. Между другото - отрочето е на Северски
            bigbeer написа Виж мнение
            Относно фразата "на тези височини господар е Р-47" бих направил сравнение с ето това непретенциозно самолетче -
            Das Archiv über den Einsatz von Mensch und Material bei der Deutschen Luftwaffe im 2.Weltkrieg

            http://www.pilotfriend.com/photo_alb...20Ta%20152.htm.
            Много обичам, когато някой се опитва да ме впечатли с Та 152. Единствената причина, поради която толкова много се тръби около него е, че все пак има и някой друга ескадрила, въоръжена с него. И то с цената на недовършеност на машината. Но в крайна сметка, това че немците успяват да произведат 150 бройки от него, не значи, че Великобритания и САЩ не са имали вече готов отговор. Просто приближаващия край на войната кара германците да опитват всичко, а САЩ и Англия прекратяват перспективни разработки, поради икономическа нецелесъобразност. Аз лично бих направил сравнението с това непретенциозно самолетче:

            ХР-72

            bigbeer написа Виж мнение
            Определено не съм склонен да се съглася,че Ме-109Г-1 "издиша" на тези височини.Мисля,че ефвктивния му таван беше над 11000 метра.Ако има нужда може да постна и таблички .Ето ти една,на прима виста http://www.wwiiaircraftperformance.o...09/me109g.html
            Сега можеш да видиш, че над 7000 метра, месера отстъпва на Р-47 по максимална скорост с 30 км/ч и с нарастване на височината изостава все повече.
            bigbeer написа Виж мнение
            Относно това -"Ето още един факт за размисъл - изтребителната група с най-много въздушни победи е 56 FG, въоръжена с Р-47." би трябвало да уточниш сравнена с кого има най много победи.По мои спомени,победите на първата десетка от асовете на 56FG постигнати с Р-47,бяха приблизително,колкото победите на един немски пилот,от щурмовата авиация.Чудя се какво ли би било съотношението,ако на въпросния пилот му беше работа да сваля самолети,вместо атаките по земни цели.

            Във връзка с темата от която бяха отклонени тези коментари се сещам и за един импровизиран въздушен бой,към края на войната,между Съветски и Американски изтребители.Май ставаше въпрос за Як-9ДД и Р-47.Не мога да съм напълно коректен,докато не проверя,но мисля че руснаците не губеха нито един двубой.Доста показателно за алтернативката
            Да трябваше да уточня - става въпрос за групата с най-много победи от състава на 8 Въздушна Армия. Колкото до победите на въпросния ас щурмовик, те първо не са колкото на цялата десетка асове на Р-47, а по-малко и второ огромната част от тях са срещу противници от типа на Ил-2 и Пе-2.
            Демонстративните боеве към края на войната също не са показателни, защото те се извършват с цел зрелище, а не за определяне на силните и слабите страни и за изработване на съответна тактика.
            Добре че спомена Як-9ДД. По-добър пример от безсилието на руснаците да създадат изтребител с голям радиус на действие, едва ли може да се намери.
            If you believe everything you read, better not read.
            Japanese Proverb

            Comment


              #36
              Въпросът обаче е по-скоро реторичен. СССР произвежда лавочкини и якове за маневрен бой на ниски височини, защото просто не е в състояние да създаде читав височинен изтребител (а и бомбардировач също).
              Това, разбира се, е далеч от истината. Както вече нееднократно посочих тук и там, НУЖДАТА диктува какво и колко се произвежда. СССР има нужда от бързи и маневрени изтребители за малки и средни височини и ги създава. Другото е "икономическа нецелесъобразност".
              ФАКТ е, че Ta-152 няма равни на големи височини. Това е достатъчно.

              На посочения етап СССР няма нужда от височинни изтребители, иначе единственият, който до 42-ра изцяло лидира на височини над 7000 метра е МиГ-3. Производството му е спряно, защото от него няма НУЖДА. Пиша нужда с главни букви, барем някой забележи...

              На височини до 4000 метра няма западен изтребител, който да може да се мери с Як-9ДД. Не знам дали това е пример за безсилието на САЩ и Великобритания да създадат изтребител изобщо. Едва ли, защото гледам да не мисля в крайности, робувайки на фенство като някои, пишещи тук

              Comment


                #37
                кало написа Виж мнение
                Това, разбира се, е далеч от истината. Както вече нееднократно посочих тук и там, НУЖДАТА диктува какво и колко се произвежда. СССР има нужда от бързи и маневрени изтребители за малки и средни височини и ги създава. Другото е "икономическа нецелесъобразност".
                СССР има нужда и от свестен стратегически бомбардировачи, ама не може да създаде такъв. Икономическата нецелесъобразност в случая е евфемизъм за технологична импотентност.
                кало написа Виж мнение
                ФАКТ е, че Ta-152 няма равни на големи височини. Това е достатъчно.
                Това не е ФАКТ, а ТВЪРДЕНИЕ, за което ти очевидно нямаш доказателства
                кало написа Виж мнение
                На посочения етап СССР няма нужда от височинни изтребители, иначе единственият, който до 42-ра изцяло лидира на височини над 7000 метра е МиГ-3. Производството му е спряно, защото от него няма НУЖДА. Пиша нужда с главни букви, барем някой забележи...
                За твое съжаление, това далеч не е единствената причина. Освен, че руснаците нямат нужда от МиГ-3, той е посредствен като височинен изтребител. И понеже за разлика от тебе, чета по въпроса - ето ти и доказателство. Стр. 9-10.
                кало написа Виж мнение
                На височини до 4000 метра няма западен изтребител, който да може да се мери с Як-9ДД. Не знам дали това е пример за безсилието на САЩ и Великобритания да създадат изтребител изобщо.
                Този бисер от Комсомолская правда ли го взе? Само за да те накарам да си опресниш паметта, ще те попитам на какви изтребители летят Покришкин и Речкалов? А Як-9ДД е показателен с това, че руснаците не могат да създадат изтребител с подвесни баки. Но сигурно и от това не са имали нужда. Май гроздето излезе кисело.
                Last edited by centara; 02-02-2009, 14:00. Причина: запазване на добрия тон
                If you believe everything you read, better not read.
                Japanese Proverb

                Comment


                  #38
                  Всъщност, за разлика от демонстрираното теб, няма какво да постигам в тази посока, но те чакам, когато дойдеш тук. Засега си далеч.

                  Икономическата нецелесъобразност в случая е евфемизъм за технологична импотентност.
                  това е ярка демонстрация на определен тип убеденост у теб, подобна на религиозната, поне доколкото не се опира на доказателства. особено интересна е тя в светлината на двойните стандарти, ярко проявявани от теб при търсенето на същите тези доказателства при случай на противоположно мнение. но кой съм аз, че да оспорвам нечии вярвания...

                  Това не е ФАКТ, а ТВЪРДЕНИЕ, за което ти очевидно нямаш доказателства
                  Всъщност, ако поразровиш паметта си, стига тя да не ти служи изцяло избирателно, както нееднократно си демонстрирал, то би могъл и сам да откриеш достатъчно такива. Като започнеш от ттх на обсъждания самолет, например. Тогава вероятно ще откриеш, че единственият аналог по скорост на височина е П-47М, който е произведен в още по-малко бройки, защото има още повече проблеми...
                  Както вече посочих в опит да поразхладя приказките за техническа импотентност на този и онзи, базирани на фенство, германските и съветските изтребители се справят значително по-добре с въздушния бой на малки и средни височини от американските си аналози. НЕ защото американците не могат да направят добър самолет в тази област, както и не защото германци/руснаци не могат да построята добър височинен изтребител - а защото (пиша за двайсети път, в надеждата да срещне грам интелект) НУЖДАТА го налага.
                  Именно и затова П-39 се ползва успешно от съветите и не толкова от американците. Защото се ползва при различни условия. Въпреки това, и този самолет далеч не е върхът на сладоледа, сравнен с Г-серията, с Як-3, Як-9, Ла-5 и производните им.

                  12 Як-9ДД участват в поредица от учебни схватки в Югославия, където доказват, че имат преимущество по скорост и маньовър на височини до 4000 метра над П-47, Спит 11, Темпест и т.н.

                  Comment


                    #39
                    Бих искал да помоля за малко повече данни при воденето на дискусията и също така да обърна внимание на факта, че самолетите се сравняват не само като железария, но и като концепция на ползване и това кой държи инициативата и над какъв терен се развива действието.

                    Например да си представим една специфична обстановка и да приложим познанията ни за тактиката на двете страни както я знаем до сега. След това да видим кое и как би могло да еволюира. Например огромното превъзходство във височинни самолети и стратегически бомбардировачи на една страна съвсем не значи победа във въздушната война. Просто противникът ще се опита да наложи неговият стил на нисковисочинен бой. Например ако атакуваш масово с щурмова авиация и пикиращи бомбардировачи на 4000 метра вражеските войски по фронта, противникът ще се види принуден да отделя изтребители за противовъздушна отбрана и така ценните височинни прехващачи ще се наложи да се бият на неизгодни за тях условия. Оттам ескорта на стратезите ще намалее и ще ги направи по-уязвими за самолети които не са толкова добри на височина. Обратното също би било вярно в случай, че едната страна има достатъчно стратегическа авиация за да нанесе неприемливо големи поражения на противника с нея за кратко време и така да го принуди да се бие в неизгодни условия.

                    При сравнения като горното е добре да се помисли и малко извън рамката на ВСВ, в смисъл, че американската и британската стратегически авиации стават наистина ефективни доста късно в конфликта и то в момент в който опозицията от страна на противника е доста отслабена. Ролята на непотопяемият самолетоносач наречен Англия също е доста специфична и не виждам как може да се пренесе от нищото в общи сравнения. Просто западните съюзници имат перфектни условия за ползване на стратегическа авиация и я ползват. За СССР и липсата на стратези - някак не виждам какво толкова стратегическо ще атакува СССР когато съюзниците вършат тази работа, в смисъл просто ресурсът отива на по-важни в момента места.

                    Всички сравнения до тук според мен показват, че нито една от двете страни няма някакво твърде голямо и невъзможно за наваксване превъзходство спрямо другата. Искам да отбележа, че технологията по онова време не е твърде сложна за да е невъзможно да се навакса по-голямата част от едно изоставане ако се вложи достатъчно ресурс и познания по материалната база на противника. Тоест продължителна война ще се реши не толкова от изтребителя по-бърз от противника си с 20 км/ч и с 1 секунда на виража по-малко, а от този изтребител, който може да се направи в достатъчно големи количества и има система за обучение на летци която да подсигури пилотите за самолетите. Винаги по неизвестни причини се обсъждат всякакви глупости, но не и например изтребител Х колко човекочаса работа му трябват, какви ресурси за да се направи, колко добре обучен персонал и колко усилия за да се поддържа в готовност. На фона на тези стратегически съображения не смятам, че минимални тактически (5-10% превъзходство в един или друг показател) ще са от значение.
                    „Аз, Драгомир, писах.
                    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                    Модератор на раздел "Военна Авиация"

                    Comment


                      #40
                      кало написа Виж мнение
                      това е ярка демонстрация на определен тип убеденост у теб, подобна на религиозната, поне доколкото не се опира на доказателства. особено интересна е тя в светлината на двойните стандарти, ярко проявявани от теб при търсенето на същите тези доказателства при случай на противоположно мнение. но кой съм аз, че да оспорвам нечии вярвания...
                      Ще ми е много интересно да ми покажеш, къде прилагам двойни стандарти? Стандартите са ми единни, това че не ти харесват не е мой проблем. А колкото до доказателствата, за разлика от твоите, те са бол - напр. В-29 и Ту-4, копирането на немската система за директно впръскване при М-82ФН, фактът че СССР така и не успява да създаде собствен свестен бутален двигател и пр. Правя обаче уговорката, че това се отнася за ВСВ.

                      кало написа Виж мнение
                      Всъщност, ако поразровиш паметта си, стига тя да не ти служи изцяло избирателно, както нееднократно си демонстрирал, то би могъл и сам да откриеш достатъчно такива. Като започнеш от ттх на обсъждания самолет, например. Тогава вероятно ще откриеш, че единственият аналог по скорост на височина е П-47М, който е произведен в още по-малко бройки, защото има още повече проблеми...
                      Всъщност, ако ти пробваш да прочетеш нещо повече по въпроса, ще установиш, че най-близък аналог по характеристики е F4U-4, който е произвеждан в пъти повече от Та 152.
                      кало написа Виж мнение
                      Както вече посочих в опит да поразхладя приказките за техническа импотентност на този и онзи, базирани на фенство, германските и съветските изтребители се справят значително по-добре с въздушния бой на малки и средни височини от американските си аналози. НЕ защото американците не могат да направят добър самолет в тази област, както и не защото германци/руснаци не могат да построята добър височинен изтребител - а защото (пиша за двайсети път, в надеждата да срещне грам интелект) НУЖДАТА го налага.
                      Именно и затова П-39 се ползва успешно от съветите и не толкова от американците. Защото се ползва при различни условия. Въпреки това, и този самолет далеч не е върхът на сладоледа, сравнен с Г-серията, с Як-3, Як-9, Ла-5 и производните им.
                      На немците, нуждата им налага да създават височинни изтребители, но така и не успяват да произведат такъв, в необходимия момент. За късмет на руснаците, не им се налага. Всъщност Сейлър Мелън беше загатнал, че причината за това е, че Германия и СССР не могат да произведат авиационен бензин с достатъчно високо октаново число. Оттам и двигателите и изтребителите им биват спъвани сериозно. Иначе, шапка им свалям на немците за GM-1.
                      Така и не ми отговори, защо след като СССР има нужда от стратегически бомбардировачи, не успява да създаде такъв, а в последствие копира американски?
                      кало написа Виж мнение
                      12 Як-9ДД участват в поредица от учебни схватки в Югославия, където доказват, че имат преимущество по скорост и маньовър на височини до 4000 метра над П-47, Спит 11, Темпест и т.н.
                      Ще те помоля да бъдеш малко по-конкретен (дати, условия и пр.), особено що се отнася до Спита и Темписта.
                      Last edited by centara; 02-02-2009, 13:59. Причина: запазване на добрия тон
                      If you believe everything you read, better not read.
                      Japanese Proverb

                      Comment


                        #41
                        centara написа Виж мнение
                        Така и не ми отговори, защо след като СССР има нужда от стратегически бомбардировачи, не успява да създаде такъв, а в последствие копира американски?
                        Ще си позволя да взема отношение към този въпрос.
                        Мисля, че това им спестява време и пари!
                        В една разорена от войната страна, това би бил значителен аргумент, нали?


                        .
                        ..И кажи ми ти страннико,
                        чувал ли си звук,
                        по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

                        Comment


                          #42
                          кало написа
                          след тази глупост разговорът е излишен.
                          Когато включваш в аргументацията си, доводи като фенство, вяра и пр., би трябвало да ти е ясно до къде ще доведе това.
                          BAGA_TUR написа
                          Ще си позволя да взема отношение към този въпрос.
                          Мисля, че това им спестява време и пари!
                          В една разорена от войната страна, това би бил значителен аргумент, нали?
                          Именно! Или с други думи казано - СССР не разполага с технологии, които достатъчно бързо и на приемлива цена, да му позволят да произвежда качествени стратегически бомбардировачи.
                          If you believe everything you read, better not read.
                          Japanese Proverb

                          Comment


                            #43
                            1/Благодаря,на Сейлър,Кало,Центъра и другите участници,за това,че поддържат жива дискусия по въпрос който ми е интересен.

                            2/Струва ми се,че на моменти тона на дискусията непреднамерено се обостря.Мисля,че между хора,достатъчно начетени по темата за да формират собствено мнение,подобна острота е непрактична.Уважавам правото на всеки да има мнение различно от моето и дори бих се радвал ако успее да ме убеди в правотата си.Приятели,нека седнем на една маса

                            3/Относно технологичната изостаналост на СССР-ците в посочения период съм отчасти съгласен.Само,че мишката си има опашка.Зщо се е стигнало до това положение е тема на друга дискусия.В този смисъл,намирам,че ниската производствена култура при масовото производство дава отражение,но не е основен фактор при формирането на инженерната мисъл в посочения период.Имат си достатъчно смели и удачни конструктивни разработки,малко им куца практическата реализация,но,кой не допуска грешки?

                            4/Характеристиките на МиГ-1/3 за периода в който е произвеждан серийно са на ниво,въпреки дървените крила и проблемите с двигателя.Потенциала на конструкцията се демонстрира и с опитните машини на същото КБ произведени до края на войната.Щом намесваме ХР-72,имам основание да включа и И-220,221-224;250.Руснаците са доказали с адаптацията на ДБ-3 в ДБ-3ф и впоследствие в Ил-4,(преминал етапите от килийно производство до пълна преработка на конструкцията и налагането на плазово-шаблонния метод)както и с адаптацията на ЛаГГ-3 във все оше дървения но добър Ла-5фн,Ла-7 и модифицирането му до технологично изпипаните Ла-9/11,че при наличието на нужните суровини и производствена база могат да се справят доста успешно.

                            5/смятах да се аргументирам подробно за основанията на всяко мое мнение,но поста на Пилот,излязъл докато пиша обобщава до голяма степен вижданията ми.Затова ме извинете че точка 4 от поста ми остава висяща малко извън контест и неподкрепена с източноци.С оглед на излезлите междувременно постове не мисля да я довършвам.
                            Last edited by bigbeer; 01-02-2009, 22:56.

                            Comment


                              #44
                              С оглед дискусията до сега - моля за следните няколко подробности:
                              1. Да се избегне отношението "аз съм чел повече от теб и ще говоря назидателно защото съм по-умен, а ти си фил/фоб"
                              2. Когато се твърди, че определен изтребител е примерно по-бърз от друг да се посочи на каква височина примерно става това явление, за коя модификация и т.н., а не двете страни да се замерват с по 1-2 цифри хванати оттук-оттам и така до края на света.
                              3. Когато се сравняват някакви изтребители по възможност да се хвърли поглед на обстоятелствата и контекста около тях - тоест примерно ако едните не могат да произведат еди-си-какво може да има 1001 причини, които може би имат значение при сравнението.
                              4. Да не се пренасят факти и развитие от една реалност в друга хипотетична наготово и после да се твърди казаното за вярно.
                              5. Да няма делене на червени/сини/бели или замерване с откъслечни факти където ни е изгодно. Просто така може да продължим 50 страници и накрая всеки да мрази всеки.
                              6. Да се поддържа учтив и информативен тон.

                              Моля да взимате предвид казаните от мен неща, защото на моменти дискусията прилича на караница от типа "моята ябълка е по-жълта! / не, моят банан е по-сладък". Ако се сравнява нещо, моля се постарайте - в какъв театър, каква тактика, кой и как би овладял инициативата, противодействия и т.н. Просто едни 3-4% превъзходство в една категория и за това да се обожествява някой не върви, на война случайността и опита са поне един порядък по-големи.
                              „Аз, Драгомир, писах.
                              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                              Модератор на раздел "Военна Авиация"

                              Comment


                                #45
                                При всички сравнения до сега забелязвам, че непрекъснато всеки прескача от период на период без да се замисля. Аз предлагам за начало да погледнем нещо съвсем специфично - лятото на 1941 (това е началото на войната и приемаме, че тогава армиите ще имат нещата които искат, а не нещата които се налага да имат) - кой и как е по-добър - САЩ/Англия/Германия/СССР/Япония - тук може да се разгледат ниските височини+високите за изтребителите, + тактически бомбардировачи/стратегически такива. Всичко излязло след това може да го имаме в категория перспектива за развитие, но не повече.
                                „Аз, Драгомир, писах.
                                Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                                Модератор на раздел "Военна Авиация"

                                Comment

                                Working...
                                X