Thorn написа
Все пак никой не открива топлата вода и основните прибори и похвати за управление са идентични.
Прав си, че Ф-16 ни върши идеална работа и аз много го харесвам този самолет, обаче самолети на старо според мен е абсолютен автогол. Колко е остатъчният ресурс? Десет години? Ние мислим за 40 напред. Колко време вече ни служи МиГ-21? Колко пари ще отидат за потдръжка? Как ще седят нещата с осигуряване резервни части на спрян от производство самолет? Ами ако се наложи да заменим загубена машина, откъде ще я вземем?
Така че, колкото и да е "политическа" цената, пак има вероятност в крайна сметка този вариант да не излезе особено по-евтин. Още повече, че ако ще е "политическа" цена по-добре да бъде за Тайфун примерно, с 20 годишен период на изплащане. Единственото положително на Ф-16 е, че ще може да си ремонтираме самолетите при южните комшии.
И спрете вече с това, че по политически причини трябва да изключим руските машини. В случая няма такова нещо. Гърция си купува руска военна техника, Турция също, САЩ купуват разработки, половината авионика на новите руски самолети се произвежда основно във Франция. Има френско-руски концерн за производство на двигатели за новият бизнезджет на Сухой, който вече е готов и има поръчки за него. Основни титанови части за Боинг и Еърбъс се произвеждат в Русия. Двигателите на ракетите с които Боинг изкарват спътници са руски. Да не продължавам, че мога да изпиша още много примери. За какви политически съображения става въпрос при нас? Няма такова нещо, ние и по-точно комисионерите ни просто в момента гледат в друга посока.
Ако има търг, там трябва да участва и руска техника. А дали биха спечелили, това е друга бира. Има си специалисти, които взимат заплати за тая работа, иама си лобисти и комисионери - като навсякъде по света.
Comment