Я прочети правилата. Все едно четеш указанията на Червения барон леко осъвременени. В САЩ може и да е допринесъл нещо за тамошната авиация но в световен мащаб не е новатор.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какви би трябвало да са....
Collapse
X
-
Елемаг, има много примери за това, че двама души независимо един от друг стигат до едни и същи изключения. Не знам защо все пишеш Рихтхофен, при положение, че съм написал Хартман.
Това с препоръките за водене на въздушен бой е само един от приносите на Бойд. Фактът, че неговата теория е в основата на F-16 (за това доказателствата са безспорни), който днес се експлоатира от 30+ държави недвусмислено показва, че приносът му е не само за американската, но и за световната авиация.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
Няма как да не ми направи впечатление, че от страна на Центъра има дълги, аргументирани мнения, а от страна на Елемаг - къси, съдържащи почти само емоции.
Защо ли?Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
centara написаЕлемаг, има много примери за това, че двама души независимо един от друг стигат до едни и същи изключения. Не знам защо все пишеш Рихтхофен, при положение, че съм написал Хартман.
Това с препоръките за водене на въздушен бой е само един от приносите на Бойд. Фактът, че неговата теория е в основата на F-16 (за това доказателствата са безспорни), който днес се експлоатира от 30+ държави недвусмислено показва, че приносът му е не само за американската, но и за световната авиация.
няма. Все още не се е родил пилот който да даде началото на нов вид концепция за конструиране на самолети. И май няма и да се роди. Пилотите по принцип нямат такива знания.
Imperial написаЗа същия Бойд ли става дума, който измисля т.нар. "цикъл на Бойд"?НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
-
Елемаг, ти знаеш ли за кой "цикъл на Бойд" говоря? Също така е известен като OODA цикъл. Фактически се явява теоретична обосновка на "блицкрига", макар че първоначално теорията е разработена с цел да обясни успехите на американските пилоти в Корея. Теорията впоследствие се използва за какво ли не, дори за бизнес-стратегии.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Imperial написаЕлемаг, ти знаеш ли за кой "цикъл на Бойд" говоря? Също така е известен като OODA цикъл. Фактически се явява теоретична обосновка на "блицкрига", макар че първоначално теорията е разработена с цел да обясни успехите на американските пилоти в Корея. Теорията впоследствие се използва за какво ли не, дори за бизнес-стратегии.НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
-
Сега видях биографията долу, става дума за същия човек.
Интересната част е тази:
By "fast" he didn't mean speed. He meant time. The idea of "fast transients" advances the theory that, to win or gain superiority, you must get inside the adversary's time scale. Boyd called this time scale the OODA loop (OODA, for Observation-Orientation-Decision-Action).
Boyd postulated that all engagements of opposing forces can be divided into four essential elements: (1) observe and interpret the situation, (2) become oriented to the condition and intensity of the situation, (3) make a decision as to what response to make, and (4) put that response into action. The key is to obscure your intentions and make them unpredictable to your opponent while you simultaneously clarify his intentions. That is, operate at a faster tempo to generate rapidly changing conditions that inhibit your opponent from adapting or reacting to those changes and that suppress or destroy his awareness. Thus, a "hodge-podge" of confusion and disorder occur to cause him to over- or under-react to conditions or activities that appear to be uncertain, ambiguous, or incomprehensible.
Put more succinctly, deny your opponent the use of his maneuvering advantages against you while you convert your strengths into an advantage over him and cause him to make a wrong move, one that can be easily defeated. Time is the dominant parameter: the pilot who goes through the OODA cycle in the shortest time prevails because his opponent responds to actions that have already changed. In very simple terms, be unpredictable; operate at a pace and pattern that allows you to get him before he gets you.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Imperial написаТози принцип далеч надминава въздушния бой между изтребители и е един от основните стожери на теорията за война на маньовъра, която тук сме обсъждали в темите за блицкрига. Доктриналното ръководство на американската морска пехота ("Warfighting", има го в нета за теглене) е отлично обяснение на тази теория. Американската армия в момента НЕ я практикува, макар че твърди обратното - на практика практикува една доста крива доктрина с елементи на тази теория но и много други консервативни практики, които я обезсмислят.НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
-
Елемаг написаНе мога да преценя колко е полезна за бизнеса но за съвременната война е анахронизъм.
Точно в модерната война на високи комуникации принципът е от огромно значение и същевременно може да се наблюдава в почти "чист информационен вид". А пък развитието на маневрения бой достатъчно ясно показва верността и важността му.XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Comment
-
Sir Gray написаМного се кефя когато се изкажеш така, Елемаг, оправяш ми настроението за деня op:
Точно в модерната война на високи комуникации принципът е от огромно значение и същевременно може да се наблюдава в почти "чист информационен вид". А пък развитието на маневрения бой достатъчно ясно показва верността и важността му.НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
-
Ъъъъ, кой говори за въздушен бой?! Ти не прочете ли в поста на Империал, че става въпрос за сухопътния маневрен в частност? А по-общо може да преведе и за всеки конфликт или даже ако щещ действия в бързо променяща се околна среда (да кажем споменатия бизнес)XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Comment
-
Sir Gray написаЪъъъ, кой говори за въздушен бой?! Ти не прочете ли в поста на Империал, че става въпрос за сухопътния маневрен в частност? А по-общо може да преведе и за всеки конфликт или даже ако щещ действия в бързо променяща се околна среда (да кажем споменатия бизнес)
В такъв случай се страхувам че си объркал темата.НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
Comment