Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какви би трябвало да са....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Елемаг, недей коментира неща, за които явно нямаш никаква идея. Това, за което говоря, е универсален принцип, който явно не разбираш. Аз въобще не коментирам Ф-16, но да ми кажеш че концепцията за OODA цикъла и натрупващото се превъзходство на по-бързо реагиращия е "отживелица" или неадекватна, цял свят ще умре да ти се смее.

    Няма да е зле малко да намалиш самоувереността и категоричността на такива изказвания, че става смешно понякога.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      centara написа
      И каква е същността на проблема? Между другото все още не съм наясно каква теза защитаваш.
      Е тук направо започнах да заеквам от възмущение!
      Защитавам позицията в създаването на F-16 няма пръст никаква теория на някакъв пилот а самолета е създаден по концепцията за усъвършенстван лек изтребител с увеличена номенклатура въоръжение с последващо преминаване към увеличаване удърните възможности без намаляване на управляемоста. Или опростено казано уголемен F-5 с въоръжение на F-15 и последващи възможности за изпозване на управляемо оръжие "въздух-земя".
      НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

      Comment


        Спокойно не се пали! Хубаво е, че си изясни позицията. Но така и не успя да обясниш, защо главният конструктор на F-16 твърди обратното т.е че теорията на Бойд е в основата на изтребителя?
        Факт е, че предшественика на F-16 - F-4 е подчертано тежък изтребител. До този момент в САЩ концепцията за лек изтребител не съществува. Тази концепция възниква с теорията на Бойд (вече се убеждавам, че ще е добре да прочетеш въпросната книжка на Криле). Между другото уголемена разновидност на F-5 с въоръжение на F-15, участва в конкурса за ADF под обозначението YF-17 Cobra. И губи, защото има по-ниски летателни характеристики!
        If you believe everything you read, better not read.
        Japanese Proverb

        Comment



          И F-16 е много по-близо до концепцията за това и печели.F-18 е много далеч от F-5. Той е по-скоро бомбадировач с изстребителни възможности.
          До този момент в САЩ концепцията за лек изтребител не съществува.
          И в момента не съществува. Сега е по модерна (колкото и да е странно) концепцията започната с F-4. По тези идеи се създава JSF
          До този момент в САЩ концепцията за лек изтребител не съществува
          Но съществува в СССР и Китай. То именно МиГ-21 причината за възникване на идеята за лек изстребител.
          НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

          Comment


            Уголемената разновидност на F-5 e YF-20 . пък и темата беше за ВСВ...май

            Comment


              YF-17 пряко произхожда от F-5. F-20 също, но не става за сравнение, защото е създаван за износ за приятелски държави. Но както и да е.
              Принципът, че самолетът който по-бързо възстановява енергията си или по-бавно я губи има предимство си остава валиден и за самолетите от ВСВ.
              If you believe everything you read, better not read.
              Japanese Proverb

              Comment



                Принципът, че самолетът който по-бързо възстановява енергията си или по-бавно я губи има предимство си остава валиден и за самолетите от ВСВ.
                Нещо не схващам смисъла на горе казаното. Бързото въстановяване на енергията зависи от приемственоста на двигателя а задържането и от израходеното за целта гори и натоварване на двигателя. И ще я загуби веднага щом изключи форсажа. И това се отнася за всеки самолет. Още от създаването на авиацията.
                НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                Comment


                  Елемаг, разглеждам останалите параметри като двигател итн. като равни.
                  В този случай темпът на възстановяване или загуба на енергия ще зависи преди всичко от съотношението между потребната и разполагаемата мощност. Както казах по-горе колкото по-голямо е това съотношение толкова по-големи възможности за маневриране има самолета. Само че в единия случай говорим за положителни стойности (когато възстановява) енергия, а в другия за отрицателни (когато губи).
                  If you believe everything you read, better not read.
                  Japanese Proverb

                  Comment



                    разглеждам останалите параметри като двигател итн. като равни.
                    Кои са тези други параметри? Единствения източник на енергия за движението на самолета е двигателя. Други няма.
                    НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                    Comment


                      Приемам, че двигателите са еднакви. Все едно разглеждам F-9F Panther и МиГ-15. Технике двигатели са едни и същи
                      Last edited by centara; 30-03-2005, 11:55. Причина: добавка
                      If you believe everything you read, better not read.
                      Japanese Proverb

                      Comment



                        Едва ли са еднакви но това можем да го приемем поне теоритично. Но не виждам как ще игнорираш вида на маневрата която извършва в момента самолета, продължителноста на работа на двигателя, запаса на гориво и връзката на аеродинамиката със всичко това за да приложиш горния принцип. Да не говорим че един по тежък самолет би имал по голяма енергия но по-малка способност за маневра.
                        НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                        Comment


                          Не ги игнорирам. Под останали параметри имам предвид въоръжение, система за управление, обзор от кабината итн. Горивният запас и аеродинамиката оказват съществено въздействие върху необходимата мощност.
                          Ако имаме два еднакви самолета на една и съща височина, но в резевоарите на единия единия има с 3 тона повече гориво, то той ще има по-голяма енергия. В този случай, той ще има по-ниско съотношение м-у разполагаема и необходима мощност и по-трудно ще маневрира. Във виражи ще губи повече скорост и по-бавно ще я възстановява (това за което писах по-горе). Но по-високата му енергия ще му позволи да пикира с по-висока скорост и да трансформира потенциалната енергия в по-висока кинетична. Така по-високата му енергия евентуално ще му позволи да избегне боя с противник който го превъзхожда.
                          If you believe everything you read, better not read.
                          Japanese Proverb

                          Comment



                            Но по-високата му енергия ще му позволи да пикира с по-висока скорост и да трансформира потенциалната енергия в по-висока кинетична.
                            А ако не пикира а се гонят на вираж? Тогава какво? Принципа не действа ли? А за горка да не говорим.
                            НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                            Comment


                              Напротив действа си принципа, че който по-бързо възстановява енергията и по-бавно я губи има предимство. Както писах по-горе бой на виражи и горка ще са по-неизгодни за по-тежкия самолет. Ако тръгне да прави стръмен вираж, много бързо ще се окаже с по-ниска енергия от противника си, макар и в началото тя да е била по-голяма. Именно затова пилотът който знае как рационално да си използва енергията няма да предприеме подобни действия. Единственото предимство което има в случая е по-високата потенциална енергия и вместо да я губи във вираж, ще предпочете да я трансформира в кинетична. И както писах по-горе така ще избегне бой с противник който го в случая го ПРЕВЪЗХОЖДА. Това е така именно защото по-лекият самолет ще има по-голямо съотношение между разполагаемата и необходимата мощност на двигателя, ще губи по-малко скорост във виражите и ще има по-висока скороподемност.
                              If you believe everything you read, better not read.
                              Japanese Proverb

                              Comment


                                centara написа
                                Напротив действа си принципа, че който по-бързо възстановява енергията и по-бавно я губи има предимство. Както писах по-горе бой на виражи и горка ще са по-неизгодни за по-тежкия самолет. Ако тръгне да прави стръмен вираж, много бързо ще се окаже с по-ниска енергия от противника си, макар и в началото тя да е била по-голяма. Именно затова пилотът който знае как рационално да си използва енергията няма да предприеме подобни действия. Единственото предимство което има в случая е по-високата потенциална енергия и вместо да я губи във вираж, ще предпочете да я трансформира в кинетична. И както писах по-горе така ще избегне бой с противник който го в случая го ПРЕВЪЗХОЖДА. Това е така именно защото по-лекият самолет ще има по-голямо съотношение между разполагаемата и необходимата мощност на двигателя, ще губи по-малко скорост във виражите и ще има по-висока скороподемност.
                                В случая няма значение какво знае пилота. И по-лекия самолет ще загуби скорост по-бързо от по-тежкия(познай защо).И ще му трябва повече мощност за да я въстанови. По-лекия самолет винаги ще бъде с по-малка енергия. И още нещо енергията е една, кинетичната и потенциалната са само нейни компоненти които се изменят в зависимост от работата на пилота с управлението на самолета и двигателя. Тоест гореспоменатия принцип явно не е валиден.
                                НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                                Comment

                                Working...
                                X