gollum написа
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Самолет за тотална война
Collapse
X
-
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
-
Amazon написа Виж мнениеТезата че производствения цикъл прави концепцията невъзможна си е твоя, ти си я доказвай.
Comment
-
Тезата е моя и е доказана по презумпция
Достатъчно е да погледнеш един-два договора на авиационна тематика.
А пък примера със Су-34 нещо съм го пропуснал.
Ама да те предупредя, че организацията на производството зависи от целите и финансовите параметри. А те не са константа. Да не кажа че всеки случай си е сам за себе си.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеМога да ти извадя поне две сделки където се е случило така че е имало планери на склад и поръчките за самолет ново поколение са изпълнени за отрицателно време.
Comment
-
Амазон написаКак очакваш да ти отговоря на въпрос на който могат да отговорят само от дивизионен менаджър нагоре в Локхийд или Корпорация Иркутск? Дадох ти примерите които знам, включая за отваряне на производствено обединение от съветско време, което започва да произвежда 4+ поколение Су-34. Ако не ти пасват на тезата ти си намери конкретни примери, ако може не с подводници от ВСВ. Защо аз да го правя? Тезата че производствения цикъл прави концепцията невъзможна си е твоя, ти си я доказвай.
За подводниците споменах само за да дам пример, защото започнах да добивам чувството, че не ме разбираш за какво говоря. Примерът ясно казва за какво става въпрос. Въобще не твърдя, че между двете има общо, т.е. че цикъла на подводницата ни дава нещо за 4-то поколение изтребител.
Ще потърся данни. Засега намерих малко за Ф-16, но са за началото на производството и се отнасят за средата на 70-те години. Между началото на производството на първия самолет и приключването му минават 439 дена, т.е. около 14,6 "стандартни" месеца от по 30 дена. Да кажем, че с времето производството е оптимизирано и прочее и този период е намалял с 50%. Това е много, но е възможно. Това пак дава малко над 7 месеца. Чиста спекулация, но засега разполагам с това и то подкрепя предположението ми за 8-12 месеца производствен цикъл. Въпросът е, че дори и производственият цикъл да е 3 или 4 месеца (съмнява ме, но може би ще е възможно в някакъв момент), пак е твърде дълго.
Comment
-
Дай да го видим това отрицателно време.
Ама както казах това нищо не доказва и го използвах като отрицателен пример. Че то дори MLU може да се използва като аргумент. От друга страна можем да вземем информацията която пуснах вчера за израелската сделка. Хората вече получават оборудването за F-35 а първата машина ще пристигне 2018-та. Ето ти 4 години производствен цикъл. Доказахме че няма нужда от оптимизиран лек самолет междинно поколение и подразделение от типа на air guard. И не само че няма нужда ами е и невъзможно да се направи. Заради шибания производствен цикъл. Който е шибана константа. И войната ще продължи точно две седмици плюс - минус 7 минути след завоюване на моментално въздушно превъзходство от 200 самолета 5-то поколение.
Разбирам тезата ти, не ми се спори повече.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
gollum написа Виж мнение...This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Ето цикъла на производство на F-16. Първите два бара са важни:
При масово производство "bottleneck" е линията са сглобяване. Всеки си решава този проблем по различен начин. Локхийд с по-голяма линия, плюс допълнителни по-малки линии. Боинг като натрупат критично количество поръчки(това за гражданските самолети) отварят нова линия. Руснаците общо взето са на принципа на множество малки линии.
Самите произодители на компоненти обикновенно не са компании работещи за един производител. Пука му на руският завод дето произвежда титаниеви елементи за колесници на самолети дали тоя месец работи за Боинг и B-747, или произвежда шаси за Су-35. Въпрос на организация. При добра организация, която е задължителна, винаги има натрупване на части(много от тях са за резерва и замяна). В мирно време един самолет се продава с няколко комплекта двигатели. Проблеми с производството на важни модули, каквито имаше при Ибрис-Е, бързо преодоляни, и това е изключение. Темповете на планирано производство на Су-35 не се забави.
Примерно при сделката за F-16 за Садуитска Арабия, южните комшии се закачат за сделката и без въобще това да им е било преоритет, произвеждат 100 двигателя за по-малко от година.
Когато F-16 става хит на пазара и производствената линия на Локхийд не може да поеме, се отварят допълнителни производствени линии в SABCA Белгия, Фокер в Холандия, Турция, Самсунг в Коря и и т.н. За това е оня скок в графиката която съм дал. И това дори са заводи които скоро(или никога освен Фокер) не са произвеждали самолети.
И тук не се включват по-късните деривати на Мицубиши или Грипен който също има доста чаркове от F-16. И за тях трябва да се произвеждат двигатели и радари.
Излиза че дори производствената линия не е проблем.
Така че нека всеки сам си прецени дали производственият цикъл е пречка пред сравнително масов мобилизационен изтребител. Или е просто въпрос на организация и планиране. И не е като да не е правено. И не, няма наужда да има напроизведени чаркове на склад. Даже ще е глупаво и неефективно и ще блокира всякакви модернизации.Last edited by Amazon; 18-06-2014, 04:49.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Малко ще идребнея-Фъ-16 се прави в споменатите страни не защото Локхийд не може а защото това е част от сделката.
А Фъ-35 ще го доставят в Израел не защото производственият цикъл е 4 години а защото си чакат реда.
Иначе си прав за двете седмици. Но ако "избягаме" от тоталната война си мисля че точно мобилизационен/бюджетен самолет ще е нужен сега в пясъчните страни предвид пролетните настроения там. в такив аконфликти първо вече няма ресурси за закупуване на хайедн техника (ако някой изобщо им продаде). Полс еняма нужда от такава. а предвид че те могат да продължат години техниката трябва да е лесно заменяема и достъпна за неопитни пилоти. В предните поколение самолети има такива. споменаваният многократно тук Ф-16 (в изходната си конфигурация) е такъв, в предното поколение това е Ф-5.
Comment
-
Амазон написаЕто цикъла на производство на F-16.
Пак по темата, за сравнение, намерих някакво споменаване на разчети за производство на Як-141 - 420 денонощия за пълен цикъл (14 разчетни месеца). Та затова продължавам да си мисля, че с 6-8 месеца (за силно оптимизиран и модернизиран процес) едва ли съм много далеч от истината. Евентуално това в бъдеще да може за подобен самолет (не последна дума на техниката) да може да се съкрати до 3-4 месеца. Засега други данни въобще не виждам изнесени в темата.
Гоги написаИначе си прав за двете седмици.
За останалото съм съгласен. аз въобще не съм против цялата концепция. Единственият момент, който оспорвам е идеята за самолет, чието производство ще започне след началото на войната. Т.е. идеята за специализиран военно-временен самолет. С останалото съм съгласен - всичко зависи от разликите в количествата и нивата на двете (или колкото са) държави - авиацията и ПВО-то им. В зависимост от този параметър, ще им трябват различен тип самолети. А след като въздушното превъзходство е постигнато, тогава задачите се променят и най-различни летала могат да вършат работа. За партизански войни, да не говорим.Last edited by gollum; 18-06-2014, 12:24.
Comment
-
Gaden Gogi написа Виж мнениеНо ако "избягаме" от тоталната война си мисля че точно мобилизационен/бюджетен самолет ще е нужен сега в пясъчните страни предвид пролетните настроения там.
Comment
-
Не помня в темата някой писал ли е колко бързо се разконсервира един самолет от 4 поколение ?
Защото реалистично това ще са масовите самолети за тотална война, ако са съхранени - били са много по-евтини от днешните и са произведени в голям (за днешните потребности) брой.
И евентуално за колко време могат да се модернизират до някакво приемливо ниво.
И може би е редно да се разгледат консервираните наличности (хипотетични) и възможностите на САЩ, Русия, Китай и евентуално Франция, защото другите и в мирно време нямат масово производство, камо ли във военно.
Comment
-
Realno konseрвирани и годни за повторно използване самолети имат само щатите. Не помня къде съм чел но срок за разконсервация ми се върти от няколко дни до няколко седмици.
На подобно ниво като че ли едно приемливо решение са Супер Тукано и подобни
Comment
-
gollum написаАмазоне, ти наистина ли не разбираш за какво питам/пиша?!
Gaden Gogi написаА Фъ-35 ще го доставят в Израел не защото производственият цикъл е 4 години а защото си чакат реда.
Сун Дзъ написаНе помня в темата някой писал ли е колко бързо се разконсервира един самолет от 4 поколение ?
Защото реалистично това ще са масовите самолети за тотална война, ако са съхранени - били са много по-евтини от днешните и са произведени в голям (за днешните потребности) брой.
Може пък да ги произвеждат без някой компоненти подлежащи на скорошна модернизация. То такива не са много. Нещо като заготовка която си има всичко а само трябва да се монтират сензори и переодично се обновява софтуерния пакет ако ще се интегрира ново въоръжение. Напълно оборудвани ще бъдат само тези самолети използвани за обучение на пилоти или бойни мисии в ограничени конфликти.
Gaden Gogi написаи да се нанижеш с такова на някое ДШК (дето е масово оръжие по разните бандустани) или при особен късмет на КПВ? Иначе ако специално ще се прави бих предпочел съвремена версия на Бронко или Пукара. турбовитлови двигатели от този клас са достатъчно масови.Last edited by Amazon; 18-06-2014, 15:38.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Gaden Gogi написа Виж мнениеи да се нанижеш с такова на някое ДШК (дето е масово оръжие по разните бандустани) или при особен късмет на КПВ?
Comment
Comment