Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Военна промишленост в България

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    :-)))))))

    1951 написа
    Интересно SSmart, интересно.

    Вероятно си прав, но аз ще направя една проверка сред моите познати и приятели в кемафските среди.
    След това ще докладвам.
    Мислейки по-въпроса за бройката ми се струва ,че и аз съм срещал някъде цифрата 333. ЗА количеството около 4000 знам от публикуваните в началото на 90-те количества въоръжение по ДОВСЕ.Последните данни,които си спомням за 72-ките у нас пък са 6-700?!Това май е бройката ,на която имаме право?! Сигурно истината е някъде по средата!(оставям си вратичка)
    Още ме учудва с какъв акъл подписахме договора за съкращаване на въоръженията! Кой и с как се съгласи да имаме право на по- малко единици оръжия от основните типове( пък и въобще) от всички съседи с изключение на БЮРМ( ако това изобщо ни е съсед)?!?!?! При това тогавашните ни основни противници не се задължаваха да съкратят почти нищо. Накрая стана така ,че само ние изпълнихме и преизпълнихме задълженията си по договора докато се докараме до символични количества. :kill_myse

    Comment


      #47
      ДОВСЕ регламентираше само броя на танковете, а не от какъв точно тип колко може да имаме. За България бройката на танковете е 1450. Дали те ще са Т-55 или Т-80, това е без значение по смисъла на договора.
      Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

      Comment


        #48
        ЗА Т-72

        1951 написа
        ДОВСЕ регламентираше само броя на танковете, а не от какъв точно тип колко може да имаме. За България бройката на танковете е 1450. Дали те ще са Т-55 или Т-80, това е без значение по смисъла на договора.
        Явно не съм се изразил правилно! Нямах пред вид ,че по ДОВСЕ трябва да останем само със 72-ки ,тъй като договора го предвижда. Наясно съм със съдържанието на документа. Това ,обаче се подразбира просто защото нямаме и няма как да имаме по-нови машини скоро. Ние няма какво друго да направим освен да си оставим най- модерните танкове.
        Прав си за разрешената бройка!
        За мен проблема е ,че решихме да се лишим от настъпателна мощ оставяки си по план 2015 един танков полк и ,което е още по -важно , унищожавайки авиацията си !!!

        Comment


          #49
          Я малко история - Първа оръжейница - Русенски артилерийски арсенал (1878 до 1890), Софийски артилерийски арсенал (САА - 1891-1924), ДВФ - Държавна военна фабрика - Казанлък (1924-1946).... В музея на АРСЕНАЛ Kaзанлък има копия на държавните документи за създаването и преместването на тези фабрики. Но понеже ми свършва работното време - на следващ етап!
          Никой ли не знае историята на ВИР - София?
          "...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми

          Comment


            #50
            Военноинженерна фабрика


            Уважаеми колеги,
            Интересен момент от първите стъпки на българската военна промишленост е създаването и развитието на Военноинженерната фабрика в София.
            За произведена от нея продукция се срещат данни в някои ръководни документ от края на 20-те и началото на 30-те години. От данните за произведените и приетите на въоръжение през 1931 г. на носими КВ и УКВ
            радиостанции може да се прави извода за добро технологично ниво на електронната продукция.
            Призовавам всички, които имат данни, архивни документи, снимки, да помогнат за изясняването на този важен въпрос от развитието на българското военно производство.
            гвардеец

            Comment


              #51
              гвардеец написа Виж мнение

              Уважаеми колеги,
              Интересен момент от първите стъпки на българската военна промишленост е създаването и развитието на Военноинженерната фабрика в София.
              За произведена от нея продукция се срещат данни в някои ръководни документ от края на 20-те и началото на 30-те години. От данните за произведените и приетите на въоръжение през 1931 г. на носими КВ и УКВ
              радиостанции може да се прави извода за добро технологично ниво на електронната продукция.
              Призовавам всички, които имат данни, архивни документи, снимки, да помогнат за изясняването на този важен въпрос от развитието на българското военно производство.
              гвардеец
              Вече пуснах тема за това
              Виж:
              We don't see things as they are, we see them as we are
              ---Anais Nin----

              Comment


                #52
                dibo написа Виж мнение
                И трите танкови бригади ли са били с Т-72?
                айтоската е с т-72 за много малко /това са онези които получаваме през 90 те/, а преди това е с т62. резервната бригада е с т34-85. малко след превъоръжаването си е разформирована.
                Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                Comment


                  #53
                  Bulgarian Arms Delivery to Third World Countries, 1950-1989

                  We don't see things as they are, we see them as we are
                  ---Anais Nin----

                  Comment


                    #54
                    Благодаря за статията.

                    (Ама пък пишат за оръжия, без дори да знаят правилните им названия... "Manliher", две грешки в една дума, "Zbroyovka" - само една грешка...)
                    Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                    A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                    Comment


                      #55
                      DEVELOPMENT OF THE BULGARIAN DEFENCE INDUSTRY DURING THE PERIOD UNTIL 1989

                      Nikolay Stavrev



                      стр. 249
                      We don't see things as they are, we see them as we are
                      ---Anais Nin----

                      Comment


                        #56
                        Българската авиационна промишленост
                        1904 - Васил Златаров и Хараламби Джамджиев построяват няколко планера и извършват показни полети край София
                        1910-1912 - Първи опити да се построят самолети от Иван Гевренов и Георги Божинов.
                        1912-1913 - Импровизирана аеропланна работилница на летището в Свиленград и после в Божурище.
                        1913 - Иван Каролев построява "Албатрос" ф-2 от част на катастрофирали вносни самолети.
                        1913-1915 - Нови построени самолети от Асен Йорданов и Стефан Калинов.
                        15.02.1917 - Към Аеропланното училище в Божурище построена аеропланна работилница.. 1919 - Закрито, 1922 - Възстановено.
                        1924 - Построен водосамолет биплан "Григоров - 1"
                        1925 - Създадена първата самолетна фабрика - Държавната аеропланна работилница (ДАР) в Божурище. Съдържа Коснтруктивен отдел, Контролен отдел, Химическа лаборатория, Дърводелски цех, Шлосерски цех, Оксиженно отделение, Моторен отдел, Тенекеджиен отдел, Тапицерски отдел, отдел Бордни уреди.До 1941 произвежда 94 самолета ДАР (7 ДАР У-1, 12 ДАР-1, 12 ДАР-2, 8 ДАР-1А , 6 ДАР-3 Гарван-1, 6 ДАР-3 Гарван-2, 12 ДАР-3 Гарван-3 и др.) и 2 безмоторни планера (1925). 1931 - Преименувана на Държавна самолетна фабрика. 1942 закрита и преместена в новата фабрика в Ловеч.
                        1930 - Създадена втората самолетна фабрика в Казанлък - изградена от "Аеро Прага" и впоследствие купена от "Капрони Милано". От 1930 до 1942 произвежда над 200 самолета КБ (6 КБ-2А, 20 КБ-3, 28 КБ-4, 45 КБ-5 и т.н.). От 09.1942 българската държава е отново собственик и произвежда както самолети, така и безмоторни самолети (планери) "Краних" и УП-1 Грюнау.
                        1938 - Създадени окръжни самолетни работилници в Пловдив, Горна Оряховица и Ямбол
                        1939-1942 - Изградена по полски проект нова фабрика в Ловеч. Там е преместена ДАР - Божурище през 1942. За периода 1941-1943 са произведени 72 броя УП-1, а след войната 160 Лаз-7 и 150 Зак-1.
                        1941 - Създадена Главна ремонтна работилни в Карлово. Тези в Пловдив, Ямбол и Божурище също стават Главни. На практика обаче необходимите условия като хангари и техника има само в Божурище, Казанлък и Пловдив (последната ремонтира КБ и бомбардировачи)
                        1943 - Създадени летищни ремонтни работилници във Враждебна, Граф Игнатиево, Телиш и "Чайка" край Варна.
                        1949 - Работилницата във Враждебна е преустроена
                        1950-1951 - Добавя се нова ремонтна работилница в Добрич. На практика остават три ремонтни работилници - Пловдив, Враждебна и Добрич. Те оцеляват до наши дни като аероремонтни бази, после от 1965 като машиноремонтни заводи, а от 1992 като военноремонтни заводи (без това в Добрич, другите са ТЕРЕМ "Георги Бенковски" Пловдив и ТЕРЕМ "Летец" София.
                        1954 - Самолетостроенето е спряно в България по решение на СИВ.
                        1955 - Създадена работилница за ремонт на безмоторни самолети, 1957 - в нея произведен прототип на безмоторник "Ястреб"
                        1958 - произведени 10 броя "Ястреб" и 10 броя "Бро-11"
                        1964 - Прототип на безмоторен планер "Бисер"
                        1965 - работилницата на ДОСО в Михайловград произвежда 34 броя "Бисер"
                        1966 - в Авиоремонтно предприятие Пловдив стартира разработката на Радиоуправляеми мишени. Произвеждат се единични бройки РУМ-1М и серийно производство (1972-1977) на РУМ-2М и РУМ-2МБ (1112 броя, вкл. за износ за СССР, Варшавския договор, Ирак, Индия и прочее). Впоследствие са създадени М-200"Синигер", "Ястреб-1, 2, 3", Р-200 и др.
                        1968 - производството на планери е прекратено
                        1972 - прототип на мотопланер "Бисер"
                        Last edited by dibo; 24-12-2023, 17:15.
                        We don't see things as they are, we see them as we are
                        ---Anais Nin----

                        Comment

                        Working...
                        X