Търси се информация и снимки за българската Военноинженерна свързочна фабрика. Който има каквато и да е информация по темата - нека да я сподели тук.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Военноинженерната свързочна фабрика
Collapse
X
-
Last edited by dibo; 12-03-2009, 17:00.We don't see things as they are, we see them as we are
---Anais Nin----
-
Завод „Средец" през януари 1907 г. е просто Инженерна работилница, по-късно Военна инженерно-свързочна фабрика, още по-късно - „Завод 12". Един универсален и един крачен струг, четири менгемета, дребни инструменти и съоръжения - ето първоначалното техническо обзавеждане на Инженерната работилница. Енергийната й мощност се изчерпва с локомобил с възможности да развие мощност от 15 конски сили.
We don't see things as they are, we see them as we are
---Anais Nin----
Comment
-
През декември 1948 г. с постановление на Министерския съвет военните фабрики се обединяват в Държавно индустриално обединение “Металхим”, в което се включват: “ДВФ – Казанлък (по-късно Завод ¹ 19 и “Арсенал”), ДВФ – Сопот (по-късно Завод ¹ 11 и ВМЗ – Сопот), ДВФ – Карлово (по-късно Завод ¹ 15 и Комбинат за трактори), ДВФ – София (по-късно завод ¹ 12 и Завод “Средец”), фабриката в Казанлък (по-късно Завод ¹ 13 и обединение “Хидравлика и пневматика”), и ДВФ – Ловеч (по-късно Завод ¹ 14 и завод “Балкан”).
We don't see things as they are, we see them as we are
---Anais Nin----
Comment
-
Rekikie написа Виж мнениеВидя ли дали има нещо у: Петров, Людмил. Военната икономика на България 1919-1945, С. 1999? Питам, да знам дали да търся там.
През 1938-1939г. тя започва производство на телефонни апарати Б-тип-3Б и късовълнови радиостанции БРК-8. През 1942 се появяват новите модели Б-тип-42 и Б-тип-10-12, КСТ, ЩБ и др.We don't see things as they are, we see them as we are
---Anais Nin----
Comment
-
Гост
OFF//
Навремето имах такава като тази на снимката в БФРА-само че малко по-широчка настрани и въртоците бяха доста по-големи и с дупка в която да си пъхнеш пръста и така да въртиш.По-точно 3 дупки на всеки върток.Беше преправяна за радиолюбителските обхвати,беше изкорубчено доста отвътре и дефакто беше само възбудител към външно крайно стъпало с ГУ29.Приемник имало ли е,немало ли е-не нам.Даже и захранване нямаше-дали някога е имало вътре не знам-във вида в който я получих се захранваше през един кръгъл съединител,на вид,като цокъл на радиолампа с водещо ключе-отзад долу вляво седеше.
Беше производство от 30те години-абревиатура на модела не съм си и направил труда да помня.
За съжаление отдавна не знам къде е,а вероятно е и подарена.
Comment
-
В четвъртък имах кратък разговор с г-жа Юлия Граматикова от Музея на МВР. Според нейната информация, съоръженията и документацията на фабриката в Божурище могат да се открият във фондовете на музея на авиацията в с.Крумово, заедно с авиационното оборудване. Разбира се в момента на пренасянето те все още не са били експонати, а действащо оборудване, но все таки следи от него могат да се открият (вероятно) в структурите на военното летище и музея там. Молба - ако някой има връзки - да хвърли едно любопитно око там...Благодаря!
"...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми
Comment
Comment