Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Военноинженерната свързочна фабрика

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Военноинженерната свързочна фабрика

    Търси се информация и снимки за българската Военноинженерна свързочна фабрика. Който има каквато и да е информация по темата - нека да я сподели тук.
    We don't see things as they are, we see them as we are
    ---Anais Nin----

    #3
    Завод „Средец" през януари 1907 г. е просто Инженерна работилница, по-късно Военна инженерно-свързочна фабрика, още по-късно - „Завод 12". Един универсален и един крачен струг, четири менгемета, дребни инструменти и съоръжения - ето първоначалното техническо обзавеждане на Инженерната работилница. Енергийната й мощност се изчерпва с локомобил с възможности да развие мощност от 15 конски сили.

    We don't see things as they are, we see them as we are
    ---Anais Nin----

    Comment


      #4
      През декември 1948 г. с постановление на Министерския съвет военните фабрики се обединяват в Държавно индустриално обединение “Металхим”, в което се включват: “ДВФ – Казанлък (по-късно Завод ¹ 19 и “Арсенал”), ДВФ – Сопот (по-късно Завод ¹ 11 и ВМЗ – Сопот), ДВФ – Карлово (по-късно Завод ¹ 15 и Комбинат за трактори), ДВФ – София (по-късно завод ¹ 12 и Завод “Средец”), фабриката в Казанлък (по-късно Завод ¹ 13 и обединение “Хидравлика и пневматика”), и ДВФ – Ловеч (по-късно Завод ¹ 14 и завод “Балкан”).

      AUTOTOGEL adalah Bandar Toto Macau Resmi dan Terpercaya dengan Pasaran Togel Terbaik di Indonesia dengan peluang maxwin gacor judi toto macau
      We don't see things as they are, we see them as we are
      ---Anais Nin----

      Comment


        #5
        Людмил Петров

        Видя ли дали има нещо у: Петров, Людмил. Военната икономика на България 1919-1945, С. 1999? Питам, да знам дали да търся там.

        Comment


          #6
          Rekikie написа Виж мнение
          Видя ли дали има нещо у: Петров, Людмил. Военната икономика на България 1919-1945, С. 1999? Питам, да знам дали да търся там.
          Има няколко реда тук там....

          През 1938-1939г. тя започва производство на телефонни апарати Б-тип-3Б и късовълнови радиостанции БРК-8. През 1942 се появяват новите модели Б-тип-42 и Б-тип-10-12, КСТ, ЩБ и др.
          We don't see things as they are, we see them as we are
          ---Anais Nin----

          Comment


            #7
            OFF//
            Навремето имах такава като тази на снимката в БФРА-само че малко по-широчка настрани и въртоците бяха доста по-големи и с дупка в която да си пъхнеш пръста и така да въртиш.По-точно 3 дупки на всеки върток.Беше преправяна за радиолюбителските обхвати,беше изкорубчено доста отвътре и дефакто беше само възбудител към външно крайно стъпало с ГУ29.Приемник имало ли е,немало ли е-не нам.Даже и захранване нямаше-дали някога е имало вътре не знам-във вида в който я получих се захранваше през един кръгъл съединител,на вид,като цокъл на радиолампа с водещо ключе-отзад долу вляво седеше.
            Беше производство от 30те години-абревиатура на модела не съм си и направил труда да помня.
            За съжаление отдавна не знам къде е,а вероятно е и подарена.

            Comment


              #8
              В четвъртък имах кратък разговор с г-жа Юлия Граматикова от Музея на МВР. Според нейната информация, съоръженията и документацията на фабриката в Божурище могат да се открият във фондовете на музея на авиацията в с.Крумово, заедно с авиационното оборудване. Разбира се в момента на пренасянето те все още не са били експонати, а действащо оборудване, но все таки следи от него могат да се открият (вероятно) в структурите на военното летище и музея там. Молба - ако някой има връзки - да хвърли едно любопитно око там...Благодаря!

              "...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми

              Comment


                #9
                Пробвай при колегите от форума на Криле:



                Те работят активно с Музея на авиацията в Крумово.
                We don't see things as they are, we see them as we are
                ---Anais Nin----

                Comment

                Working...
                X