If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
За това, че е пренебрегната елементарната логика за сметка на това спартанците да изглеждат по-куул. Не говоря за "историческа истина", тя въобще не ме вълнува в случая, а за това че са хем полуголи, хем с шлемове и щитове. В комикс не прави впечатление, но на филм стоеше зле. Очевидно не за всички зрители, защото точно тази критика не беше изречена досега Не знам дали ще ме разбереш, но това е все едно спартанците да отидат на война въоръжени с кинжали, защото някой от екипа е решил че така ще е по-куул. Ясно е, че цялата концепция на филма/комикса почива върху този принцип - да се пренебрегват или преувеличават разни неща за сметка на зрелищността, но точно този елемент според мен беше малко прекален. Мъжагите в "Троя" и "Александър" бяха с блестящи брони и пак изглеждаха достатъчно зрелищно, нали?
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Мъжагите в "Троя" и "Александър" бяха с блестящи брони и пак изглеждаха достатъчно зрелищно, нали?
Към тези двата филма съм особено неравнодушен, В 300, авторите правят филм по комикса, а в Троя и Александър би трябвало по историята, а то какво се получи?... :1087: а и нещо ми убягват мъжагите, от двата филма, като изключим Брат Пит, той си изигра ролята.
Другите ако се пуснат в К'ва там беше планина ... направо ще се слеят с образа .
Правя се на стоик в момента, имам филма на компа, но ще изтрая да го гледам на голям екран, или няма.
абе по принцип, прекалената историчност в художествено произведение, като че намалява другата му стойност (ако тя може да се мери, де). а, Троя също е по художествено произведение и май трудно може да се иска историчност в него, все пак.
както вече е писано неведнъж вече тук, целта на историческите филми, или поне - по-голямата им част, не е точен разказ на определено събитие, а художествената му интерпретация. по същия начин Герника на Пикасо е интерпретация на определено историческо събитие (картината мен не кефи)
След като пред очите ми световната филмова медиа, образно казано "разкри" пред потребителя войнските добродетели на японци и спартанци, аз се оттеглям във вътрешния бастион на военнолюбството, сиреч изследването на "шопа" като боец, какво говоря, като архитип на боеца изобщо. Това японците са хипарливи дезертьори, а спартанците с кожените си гащи, нещо като фен клуб на Нина Ричи. Леонид умря призовавайки царицата си, съпругата си, любовта си, което нищо чудно да са три отделни персони като му гледам възсините очички. Шопът умира мълчалив-справка Геори Георгиев. Това е войнът, това е дифендърЪТ, това е героят от епосите в трели на Manowar. Другото са лузари с политически скруполи и мазохистични наклонности. Ква РОдина бре, Я ЧЕ ТИ... МАЙЦУ ТИ, ЧЕ МИ РЕЧЕ ОН НА МЕНЕ ТОЙ
Да ви кажа, във "300", нито смърта на спартанец, или на някой изверг, лош, ъъъ.. демек перс - не можа да постигне същия "заряд", както примерно - смърта на Патрокъл или Хектор /Ерик Бана/ във "Троя".
"Троя" не ми хареса кой знае колко, но поне и от двете страни имаше "добри".
Ясно е, че "300" е правен по комикс /за пореден път се убеждавам, че историите в комиксите е по-добре да си останат на хартия / и може би щеше да ми хареса, ака отново бях на 12-13 години..
Но времената се променят, вкусовете и ъкъла също..
По мое скромно мнение, ако баха направили"300" по-скоро исторически достоверно, и спартанците по-близо до нормалните хора, от колкото до фигури с червени плащове, размахващи копия и мечове, и разбира се съответното корекно представяне на "всичкото зло идващо от Азия", :tongue5: щеше да се получи по-добър и приятен филм.
И за малки и за големи..
Все пак, историята се развива в рамките на няколко дни - за разлика от "компресирането на време" във "Троя" или "Небесно царство".. И легендата си я бива. Просто имаше всички предпоставки, да се направи много добър филм.. Но уви! Може би след 20-на години отново..
.
..И кажи ми ти страннико,
чувал ли си звук,
по- велик от тропота на хиляди коне!!?...
Леле, ако имаше една рота шопета в персийската армия, сигурно Спарта щеше сега да се казва село Персеполисци, Коринт - Екбатановци, а Атина - Сузинци. Да не говорим, че солунската митница щеше да си е наша.
За това, че е пренебрегната елементарната логика за сметка на това спартанците да изглеждат по-куул. Не говоря за "историческа истина", тя въобще не ме вълнува в случая, а за това че са хем полуголи, хем с шлемове и щитове.
.....
В някой филм имало следната размяна на реплики. Някакъв новобранец се обръща възхитено към Ахил: "Вярно ли е, че си неуязвим?" Ахил го изглежда със смесица от презрение и умора и отговаря: "Ако беше така, щях ли да нося тази неудобна броня?" Май е в "Троя", ама нали не гледам филми...
А!.. Персийските магове с ръчните гранати бяха страшна гледка!
Но добре, че един спартанец със скок, осъществен навярно с помоща на ангелски криле, се отзова сред тях и започна да сече. И не щеш ли, една гранатка се търкулна в погреба..
.
..И кажи ми ти страннико,
чувал ли си звук,
по- велик от тропота на хиляди коне!!?...
И аз го гледах най-накрая - много зреищно, много тестостерон, много мускули. И много мистика. Много яко фентъзи беше филма. Определено ми хареса. Сега си дърпам "300 спартанци" (1962 г.) да видим с историческата страна на въпроса как са се справили в Холивуд.
Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
И аз го гледах най-накрая - много зреищно, много тестостерон, много мускули. И много мистика. Много яко фентъзи беше филма. Определено ми хареса. Сега си дърпам "300 спартанци" (1962 г.) да видим с историческата страна на въпроса как са се справили в Холивуд.
А, като си го дръпнеш запази едно копие и при следващата форумна среща го искам
Непременно!
Comment