Не мисля, че ще стане нещо съществено, просто ще отбият номера....
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Стачката на учителите
Collapse
X
-
Добре, а ако погледнем нещата от другата страна - да речем, че увеличат заплатите на учителите двойно - това ще оправи ли ситуацията в образованието, как мислите? Дали ще се подобри техният продукт?Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Е, твоята задача е с много неизвестни.
Доколкото разбирам образователната система няма критерии за оценка на продукта си. Или ако ги има те са безкрайно отдалечени от реалността. Докато двойното увеличение на заплатите си има мноооого конкретно измерение. От друга страна и сега има учители, които си гледат работата все едно "получават двойна заплата". Убеден съм, че учителите по математика в Математическа гимназия си гледат сега точно толкова добре работата, колкото и ако получаваха 5 пъти повече. Т.е. при тях трябва да има компенсиране на изоставането в заплатите.
Comment
-
Има ли хора, които вярват, че увеличението на заплатите ще доведе до повишаване на качеството? Това е абсурдно твърдение. И десет пъти да се увеличат заплатите качеството ще си остане същото. Изключение е вариант, при който заплатата е обвързана с резултатите от дейността, но това е съвсем различен случай.
Прехвалената ни образователна система е не само остаряла, но и напълно нефункционираща. И ако някъде в нея има нещо положително то това е резултат индивидуалните усилия на отделен човек(учителя е също човек).
Ако някой си въобразява, че децата учещи в Кубрат получават същото образование като тези в СМГ или класическата? От друга страна когато решат да кандидатстват в университет се оказва, че успеха им е много по-висок и съответно имат някакво предимство.
А писането на тия теми е глупост, която не може да бъде надмината. И разказването на реклами е по смислено от заучването на чужди глупости.
А що се отнася до учителите то незнам, щом има обещания...Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.
Comment
-
Камерер написаДобре, а ако погледнем нещата от другата страна - да речем, че увеличат заплатите на учителите двойно - това ще оправи ли ситуацията в образованието, как мислите? Дали ще се подобри техният продукт?
THE LABARUM
sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
,sevogorob eht erew ysmim llA
.ebargtuo shtar emom eht dnA
Бе сгладне и честлинните комбурси
тарляха се и сврецваха във плите;
съвсем окласни бяха тук щурпите
и отма равапсатваха прасурси.
Comment
-
Само да направя едно уточнение. Още в началото писах, че не подкрепям стачката - единствената й цел е да се оправдаят съкращенията.
Какво означава "реформа" в една или друга сфера в България вече на всички е известно - закриване на предприятия /вкл. и на печеливши/, затваряне на болници и училища. Това искат за образованието отново! Значи ли това, обаче, оптимизиране на учебния процес. Сега не можем да се справим с 20-26 ученика, представете си клас от 35-40 такива!
Между другото днес чета, че спират интернета в училищата. Четете тук:
Как мислите - това ще доведе до повишаване качеството на образованието ли? Кой го е грижа - защо се заблуждавате?
Съгласна съм, че трябва да се заплаща според труда - в езиковата не вдигах глава от тестове, диктовки и съчинения, а първата година в София се чудех какво да правя.
Comment
-
Е, честно казано аз не мисля, че тия компютри и тоя интернет не го използват в повечето училища за нищо, а само да се лигавят учениците с тях. Само се замислите колко много български образователни ресурси има в мрежата(примерно по история)- много, много малко, а и да има някакви, те се намират немного лесно. Така че в този смисъл това не е чак такава загуба. Така де- като цитирате тука в някоя тема някакъв източник(извор)- на какъв език го цитирате- на руски, на английски, евентуално френски, но много рядко на български, нали.
THE LABARUM
sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
,sevogorob eht erew ysmim llA
.ebargtuo shtar emom eht dnA
Бе сгладне и честлинните комбурси
тарляха се и сврецваха във плите;
съвсем окласни бяха тук щурпите
и отма равапсатваха прасурси.
Comment
-
seven, за съжаление или за радост съм икономист. Не знам какво занчи оптимизиране на учебен процес. Това, което искам да кажа е, че образованието трябва да увеличи резултата от дейността си на единица вложен ресурс. Или да се създадат условия с близо 2 млрд лева да се подобри крайния продукт. Защото от няколко години средствата за образование се увеличват (въпреки намаляващия брой ученици), а в същото време крайния продукт на образователната система е все по-некачествен (предполагам, че ще се съгласите).
Comment
-
Matrosov написаseven, за съжаление или за радост съм икономист. Не знам какво занчи оптимизиране на учебен процес. Това, което искам да кажа е, че образованието трябва да увеличи резултата от дейността си на единица вложен ресурс. Или да се създадат условия с близо 2 млрд лева да се подобри крайния продукт. Защото от няколко години средствата за образование се увеличват (въпреки намаляващия брой ученици), а в същото време крайния продукт на образователната система е все по-некачествен (предполагам, че ще се съгласите).
Качествените учители - голям процент -напускат системата. Аз също го обмислям, но изчаквам две-три години докато порасне синът ми, който сега е на три и половина. Причината е незаинтересоваността на управляващите и ниското заплащане. Единствено за това бих искала по-високо заплащане - за да остават кадърните в системата. На какво съм се нагледала тук не ми се пише. А за детските градини - да не говорим!
Само спонсорство от родители ги поддържа - държавата я няма.
Каквото и да пишем - народът го е казал: Разделяй и владей! Цялото общество отново се надигна срещу учителите, а тези на които е вратът за извиване си стоят на топло и си взимат големите пари и никой не се сеща, че проблема тръгва отгоре и отвън. Същото е и с лекарите. Разделяй и владей!
Comment
-
Matrosov написаseven, за съжаление или за радост съм икономист. Не знам какво занчи оптимизиране на учебен процес. Това, което искам да кажа е, че образованието трябва да увеличи резултата от дейността си на единица вложен ресурс.
Comment
-
Между другото се заблуждавате, че само административните мерки ще решат проблемите в образованието. До момента, в който конкуренцията не влезе в образованието, няма да има никакъв резултат от всички реформи. Докато не се знае или по-точно не се намери механизъм, по който да се определя, че даден учител е голяма работа и затова взема 3000 лева на месец, а другите не стават и затова вземат 200 лева, няма да стане нищо. Или пък след като има елитни училища, те да получават елитно финансиране и учителите в тях елитно заплащане.
Вероятно ни предстои да открием топлата вода.
Comment
-
Мда, подкрепям Матросов - май наистина ще трябва да минем по добре утъпканите пътища и да преоткрием вече станали азбучни истини ...Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
Comment