Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стачката на учителите

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Преди да се е наложило да се намесват модераторите - въздържайте се от политизирани изявления. Кой кого мрази си е негова лична работа и очевидно няма общо с темата (едва ли стачката е породена от политичесак омраза или пък причините за ситуацията в образованието са политически (или могат да бъдат разрешени чрез политизиране).

    Comment


      #32
      Аз всъщност не съм много наясно какво общо има стачка на учителите с предмета на форумите. Ако стачкуваха във Военната академия друга работа.

      По логично е да говорим например за убийството на Чората - все пак там е паднал голям бой.

      Comment


        #33
        gollum написа
        Преди да се е наложило да се намесват модераторите - въздържайте се от политизирани изявления. Кой кого мрази си е негова лична работа и очевидно няма общо с темата (едва ли стачката е породена от политичесак омраза или пък причините за ситуацията в образованието са политически (или могат да бъдат разрешени чрез политизиране).
        в краина сметка всичко се свежда до политика,
        така , че каквъв е проблема да се коментира,
        все пак това са
        Общи > Общи Дискусии >
        от какво се опасявате

        също така виждам , че се редактират мнения , на мен би ми било инересно да видя мнението както е написано , ( а не както е променено от модератора )

        Comment


          #34
          в краина сметка всичко се свежда до политика,
          така , че каквъв е проблема да се коментира,
          все пак това са
          Общи > Общи Дискусии >
          от какво се опасявате
          Съгласен съм, ама като почнем да се плюеме на на комунисти, капиталисти и т.н. ше стане страшно. така че май е по-добре, като се замисля, да се въздържаме, поне засега, от изказвания тип "Не понасям еди-какви си!". Съжалявам, че одеве постах едно такова и се наложи Голъм да го изтрие.

          По логично е да говорим например за убийството на Чората - все пак там е паднал голям бой.
          Еми що не пуснеш темичка в тоя раздел. Все пак това е за: За дискусии по всякакви общо-културни, философски, исторически и др. теми, които не се вписват във специализираните форуми. така, че не виждам къв е проблема....

          THE LABARUM


          sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
          ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
          ,sevogorob eht erew ysmim llA
          .ebargtuo shtar emom eht dnA

          Бе сгладне и честлинните комбурси
          тарляха се и сврецваха във плите;
          съвсем окласни бяха тук щурпите
          и отма равапсатваха прасурси.

          Comment


            #35
            seven написа
            ...Състоянието на образованието не започва от учителите , а отгоре надолу - и отвън, а не отвътре, по нареждане на Световната банка....
            това е интересно , би ли развил размислите си

            Comment


              #36
              RAMMSTEIN написа
              в краина сметка всичко се свежда до политика,
              така , че каквъв е проблема да се коментира,
              Едва ли "всичко се свежда до политика", ей така, от раз мога да се сетя много неща, които съвсем никак не са свързани с "политиката". Но както многократно е обяснявано (далеч не само от мен) въпросът не е дали се обсъждат политически въпроси - голяма част от историята по определение е "политически въпрос", а как точно се прави това. Едно е да се опиташ да обясниш в какво се състои дадена политичека позиция или действие, какви са основанията зад него и т.н., съвсем друго е да заявиш "еди кой си са мерзавци, защото са от еди-кой си политическа партия" (казано меко, което всъщност рядко се случва). На модераторска намеса се подлагат идеологизирани или политизирани мнения, не исторически дискусии засягащи политически въпроси. Изключение, по обясними причини се прави за текущи политически въпроси, по които почти никой не е в състояние да се изказва досаттъчно обективно.
              Мисля че byzantiner съвсем точно е обяснил разликата, за което благодаря.
              Извинявам се за отклонението, но то се налагаше поради този въпрос.

              Comment


                #37
                seven написа
                ...Състоянието на образованието не започва от учителите , а отгоре надолу - и отвън, а не отвътре, по нареждане на Световната банка....
                Това и аз нещо не го разбрах. Добре би било да го развиеш, за да знаеме, какво имаш предвид. Сега досещам се, че сочиш нашата икономическа зависимост от Световната банка и т.н., но все пак не мисля, че учителите ше тръгнат просто ей-тъй да стачкуват, ако знаеха, че няма пари и няма никакъв шанс да има скоро време...некак няма абсолютно никва логика. Освен това- как така нема пари за образование, а пък ще се купуват в НС нови мерцедеси?- те най-често това питат.

                THE LABARUM


                sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
                ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
                ,sevogorob eht erew ysmim llA
                .ebargtuo shtar emom eht dnA

                Бе сгладне и честлинните комбурси
                тарляха се и сврецваха във плите;
                съвсем окласни бяха тук щурпите
                и отма равапсатваха прасурси.

                Comment


                  #38
                  Съжалявам, че предизвиках това "политическо" вълнение във форума, но съм новак - простете, закачих си обецата на ухото!
                  Уточнението за Световната банка:
                  Живеем в свят на контрасти
                  Само джобните пари на световния елит могат да спасят милиарди хора от глад*

                  17.06.2004



                  През 2002 г. секретен доклад на Световната банка за България бе попаднал в ръцете на синдикалисти и те го огласиха. Стана ясно че банката иска да се сведат до минимум разходите за висши учебни заведения, като се повишат таксите и се затворят част от университетите. 37 държавни университета били много повече от средния брой в страните-членки на ЕС близки по брой население. Световната банка иска пенсиите да не се индексират заедно с растящите цени на стоките. Отпуската по майчинство да бъде само 1 година и работното място на родилката да не се пази. Това са част от съветите, които дава Световната банка на българското правителство в поверителния си 250-страничен доклад.

                  Световната банка нарежда (вече на правителството на бившия цар Симеон) драстично да се съкратят учителите, лекарите и военните, да се закрият част от училищата и университетите, да се отложи намаляването на данъците, здравната вноска да се вдигне над 6 %, а пенсионната възраст за жените да се повиши от 60 на 63 г.

                  В същото време става ясно, че през 1991 г. средната пенсия е била 44 % от средната заплата, а през 2001 г. - 33,8 %

                  Бедността през 2002 г. в България е 2 пъти по-голяма спрямо 1995 г. Безработицата е най-висока в региона - 17,5 % за 2001 г.

                  СБ иска студентите да намалеят. Синдикатите са против с аргумента, че в България населението с висше образование е 14,5 % и по този показател страната е преди Унгария, Чехия, Полша, Франция, Италия, Германия и др. По средно образование също сме изпреварвали повече страни и сме наравно със САЩ и Япония.

                  ............................. ..................

                  Държавните служители били малко и трябвало да се увеличат, докато в образованието и здравеопазването трябвало да се извършат съкращения, защото заетостта в тези сектори била два пъти по-голяма от Гърция, Ирландия, Португалия и Испания. В България 2,8 % от населението са заети в образованието и 1,8 % в здравеопазването, докато за ЕС тези проценти били съответно средно около 1,8 % и 1,4 %.

                  След този цитат да вметна, че преди седмица-две, Янка Такева, която е изпълнителят на поръчението бе в Белгия - сами се сещайте защо!
                  Та да разяснявам ли - всички "реформи" в българското образование се правят първо по нареждане отвън, второ - тръгват от Министерството и се спускат надолу - учителите сме буфера, който поема удари отвсякъде. Историк вече спомена за броя учебници, не ми се пише каква е новата програма, по която учат за първи път учениците в четвърти клас! В учебника по история за 6 клас урокът е пет листа и учител със стаж се чуди как да побере всичко това в 1 учебна единица! Ние не пишем учебници, а преподаваме по тях! Материалът по математика за пети обхваща и такъв от шести, а часовете падат! Падат и по български, вдигат се по физическо...... От пети през 1995 по природонаучните дисциплини в света падаме на 27 място и същата тази Световна банка алармира, че трябва да вземем спешни мерки в образованието!
                  Дано не съм права, но тази стачка ще доведе единствено до нови съкращения и символично увеличение. Работила съм и в провинцията и в София като учител - тук ме е срам да казвам какво работя - отвратена съм от отношението на всички! Срам! Позор! Да ме питат какво правя в училище, а не си сменя професията, защото не била престижна!!!
                  Как искате квалитетни учители да се задържат на работа? С ужас установявам, че повече от колегите ми вече не са съвсем адекватни! Да не говорим и за гамените, на които в 60-70 % се налага да преподаваме!

                  Comment


                    #39
                    Дано не съм права, но тази стачка ще доведе единствено до нови съкращения и символично увеличение.
                    За съжаление май така ше стане обаче......
                    Стана ясно че банката иска да се сведат до минимум разходите за висши учебни заведения, като се повишат таксите и се затворят част от университетите
                    А причините за това, какви са...ниското качество на преподаване в някои от университети или просто глобално гешефтаджийство спрямо България и проблемите и от страна на СБ??

                    THE LABARUM


                    sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
                    ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
                    ,sevogorob eht erew ysmim llA
                    .ebargtuo shtar emom eht dnA

                    Бе сгладне и честлинните комбурси
                    тарляха се и сврецваха във плите;
                    съвсем окласни бяха тук щурпите
                    и отма равапсатваха прасурси.

                    Comment


                      #40
                      [QUOTE]Цитат:
                      Стана ясно че банката иска да се сведат до минимум разходите за висши учебни заведения, като се повишат таксите и се затворят част от университетите


                      А причините за това, какви са...ниското качество на преподаване в някои от университети или просто глобално гешефтаджийство спрямо България и проблемите и от страна на СБ??[QUOTE]

                      Целта е да ни направят тъпи, неспособни да мислят консуматори и успяват - от десет години съм в образованието и всяка година нивото пада, а учениците стават все по-лоши и необразовани. А не са глупави деца!

                      Comment


                        #41
                        Проблемът няма еднозначен отговор. От една страна, наистина голяма част от промените се правят заради натиск отвън - може би защото няма натиск, мотивация и воля отвътре.
                        Преди време четох някаква съпоставка на средния брой на ученици в клас по света, статитстически данни. Бях направо изумена - България бе сред страните с нисък брой на учениците, забравила съм числото, но беше под 20, примерно 16-17. Това се получава като се съберат паралелките по селата с 7-10 човека и тези в градовете с по 35. Като погледнеш това средно число, естествен е изводът, че броят на учителите трябва да се съкрати, бедна държава не може да си позволи такв лукс като в частно училище. Обаче става дума за съкращения в селски райони, където друга работа няма... с една дума, да съсипеш живота на няколко десетки или стотин дори семейства. Тъй че медалът има не само 2, ами и повече от 2 страни.

                        Comment


                          #42
                          Вижте, ясно е, че демографския срив тепърва ще започне да се усеща в училищата и съкращения така или иначе ще се наложат по естествен начин! Защо е нужен целият този фарс сега, преди Коледа по средата на учебната година, когато паралелките са вързани! Обществото и без това е настроено срещу нас, за какво това трябва да се засилва още повече - колко защитиха учителите и колко ги критикуват открито? Нещата се разглеждат само на повърхността, никой не иска да дълбае надолу, защото проблема е много сериозен!

                          Comment


                            #43
                            Проблема е сложен ( не-толкова) ,
                            предложи нещо което може да се направи ??,

                            Comment


                              #44
                              Нещата се разглеждат само на повърхността, никой не иска да дълбае надолу, защото проблема е много сериозен!
                              Е (колкото поне тук леко да разведрим атмосферата ), нека се опитаме поне тук да задълбаем малко в проблема, който е много сериозен. Аз съм съгласен с написаното от Хана - както всеки проблем и този има много страни и не бива да се поляризира, нито да се взима страна емоционално. Аз се опитах малко по-назад в дискусията да определя за себе си в какво се състои той и азщо не може са такива средства да се реши. Може би не е лошо да се опитаме да го определим и да потърсим какво би могло да е решението (ясно е, че този опит ще си остане словесен, но все е нещо).

                              Comment


                                #45
                                Проблема е явно във вмешателството на световната Банка ,
                                най-дорбе ще е да заведете дело срещу нея за това , че се опитва да дава тон на Българското образование ,
                                всички учители първо да заведът дела срещи правителството , после срещу банката

                                Comment

                                Working...
                                X