Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стачката на учителите

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    RAMMSTEIN, а може и с по-малко емоции да се пише, все пак. И повече полза ще има.
    Очевидно че дори и СБ да има нещо общо с този проблем, то връзката е далечна - в никакъв случай не става въпрос за причина и следствие. Този проблем съществува навсякъде в една или друга степен, би го имало и тук без всякаква намеса отвън.

    Comment


      #47
      RAMMSTEIN написа
      Проблема е явно във вмешателството на световната Банка ,
      най-дорбе ще е да заведете дело срещу нея за това , че се опитва да дава тон на Българското образование ,
      всички учители първо да заведът дела срещи правителството , после срещу банката
      Това наистина ми дойде разведряващо !
      Какво ви решение - в училището намират отражение процеси, които вече 15 години текат в България! Погледнете в една класна стая и ще видите картината в цялото ни общество! За да се решат проблемите ще са ни нужни няколко пъти по 15 години, но аз, уви съм песимист! Имам син, който тепърва ще влиза в образователната система и отсега се страхувам какво ще излезе от него!
      Тотална промивка на мозъците, пълно оглупяване...

      Comment


        #48
        gollum написа
        RAMMSTEIN, а може и с по-малко емоции да се пише, все пак. И повече полза ще има.
        Очевидно че дори и СБ да има нещо общо с този проблем, то връзката е далечна - в никакъв случай не става въпрос за причина и следствие. Този проблем съществува навсякъде в една или друга степен, би го имало и тук без всякаква намеса отвън.
        ще ти отговоря , на първото изречение само защото си модератор ,
        отговор - какво е емоция за тебе в случая ?

        връзката не е далечена щом явно има определен контрол от вън в което съм склонен да вярвам след написаното от SEVEN и от много други източници

        Comment


          #49
          gollum написа
          RAMMSTEIN, а може и с по-малко емоции да се пише, все пак. И повече полза ще има.
          Очевидно че дори и СБ да има нещо общо с този проблем, то връзката е далечна - в никакъв случай не става въпрос за причина и следствие. Този проблем съществува навсякъде в една или друга степен, би го имало и тук без всякаква намеса отвън.
          Тук не си прав! Задайте си въпроса защо го има навсякъде проблема, защо и ние заприличахме на плиткоумните американци. Да, в цяла Европа проблема е един и същ, но тук ще забия в друга тема! Или в няколко!

          Comment


            #50
            За дискусии по всякакви общо-културни, философски, исторически и др. теми, които не се вписват във специализираните форуми. така, че не виждам къв е проблема....
            Какъв е проблема за политически? Както се казва: "Войната е продължение на политиката, но с други средства." Следователно политиката е много по-близо до основната насоченост на форума отколкото стачка на учителите. Все пак векове наред е било важно да се владее меча, а не перото (иначе казано мнозина са владеели първото и малцина второто). Но политиката е подложена на дискриминация. И въпросът не е в обиждането, защото това успешно може да се прави и без да се ползва "терминология" от политиката, а може и от други сфери на познанието, като зоологията напр. Пък обективността - тя винаги е имала пожелателен характер.

            Comment


              #51
              RAMMSTEIN написа
              какво е емоция за тебе в случая ?
              Емоция са възгласите (понякога подчертавани и с "!", макар че в много случаи това е излишно, тъй като се познава и без подобни формални означения). Емоции са "разведряващите" предложения, като това, което бе написал. Не пиша (в качеството си намодератор), че емоцията е осъдителна, просто ми се вижда излишна на това място.

              RAMMSTEIN написа
              връзката не е далечена щом явно има определен контрол от вън в което съм склонен да вярвам след написаното от SEVEN и от много други източници
              Разбира се, че има "определен контрол отвън" - винаги и навсякъде има влияния и част от тях са, така да се каже, "отвън". В конкретният случай, влиянията са и по-конкретни - България е поела определени задължения като държава и съответно - и бремето да бъде съветвана и направлявана.. като се има предвид, че това се прави от хора, които обикновено вярват, че имат готово решение без да са досаттъчно запознати, то не е чудно, че резултата рядко е достатъчно добър (а понякога си е направо лош). Но не става въпрос за директната връзка, за която се намеква - "проблемът същестувва, поради нарежданията отвън".

              seven написа
              Тук не си прав! Задайте си въпроса защо го има навсякъде проблема, защо и ние заприличахме на плиткоумните американци. Да, в цяла Европа проблема е един и същ, но тук ще забия в друга тема!
              Възможно е и да не съм прав. Мисля се за такъв според това, което ми е известно и докъдето са ми способностите да го осмисля.
              В отправяне на питането към себе си, което любезно ми предлагаш да сторя, се упражнявам често. Не смятам, че съм намерил достатъчно задоволителен отговор, камо ли пък цялостен. Но бих казал, че става въпрос за системен проблем, който е характерен (макар и в различна степен) за цялата ни цивилизация (и особено за "развитата" й - да се изразя по тоя малко отвлечен начин, - част). И за мен е очевидно, че коренът на този проблем е във функционирането на самата система, а не в нечия "зла воля", която го причинява.
              Затова и написах, че връзката с каквато и да е институция, диктуваща на правителството какво да върши е далечна - не става въпрос за причина и следствие. Или казано другояче, този проблем е характерен за обществата, в едно от които се опитваме да превърнем България (пиша "ние" малко обобщаващо, става въпрос по-скоро за обща държавна тенденция, за която се предполага, че се ползва с одобрението на обществото). И пробелмът съвсем не е само образователен или тъй да го напиша културен. Става въпрос за комплексен проблем. Бих могъл да се опитам да опиша как го виждам, но ще ми трябва време и едва ли ще е накратко (а и може би сте права, че ще отидем твърде встрани от темата за стачката).

              Galahad написа
              Но политиката е подложена на дискриминация.
              Брях, точно с теб това май сме го обсъждали поне няколко пъти. На дискриминация на този форум не е подложена политиката (както може всеки да забележи от един бегъл поглед върху темите, досаттъчно често се обсъжда един или друг политически проблем в исторически план), а политизирането или идеологизирането. Т.е., не политиката като историческо явление, а политическия или идеологически поглед върху явленията въобще.
              За да дам пример, не да напиша да речем "комунистите са кофти типове, докато демократите са върха!", а да обясня кого назовавам "комунист", защо, каква е според мен политиката, стремежите му, пирчините за нея, без да ползвам каквато и да е идеологическа фразеология или пък оценки, след което да торя същото за въпросните "демократи".

              Comment


                #52
                gollum може да отворш нова тема в която да доразвиеш , това което си започнал


                и винаги подхождам с голямо съмнение към потребители които са се регистрирали в деня на първия си пост в форума

                Comment


                  #53
                  Ама нали уж щяхме да говорим сериозно и спокойно???
                  Проблемите на българското образование са МНОГО отпреди стартирането на проекта на Световната банка, който започна след 2000 година. Да не би преди това всичко да е било прекрасно? В проекта имаше много разумни неща, имаше и не толкова разумни, поне по мое мнение, аз съм го чела, който иска може да се запознае с него, има го на сайта на Световната банка или поне го имаше по-рано. Привърши без да се направят 90% от заложените в него неща и без да се усвои заема: заради мудността на българската система и заради корумпираността на българските и банковите чиновници. Нещо да виним за проблемите си световния империализъм ми се струва плитко.

                  Comment


                    #54
                    нямам си и на идея какво се опитваш да кажеш , виждам че пишеш за заем ( за пари )
                    пари има и то в самата България , но не отиват където трябва

                    Comment


                      #55
                      RAMMSTEIN написа
                      gollum може да отворш нова тема в която да доразвиеш , това което си започнал


                      и винаги подхождам с голямо съмнение към потребители които са се регистрирали в деня на първия си пост в форума
                      Наблюдавам форума ви от доста дълго време, но сега точно ме засърбяха пръстите !
                      Хана, не световния империализъм виня, но наистина това, което бих постнала абсолютно съвпада с вече написани от други мнения, така че не бих искала да повтарям някого! Като историци или хора, занимаващи се с история, на базата на връзки и анализи сами бихте си отговорили накъде вървим! Това, за което се регистрирах бе да дам друга посока на темата, защото да виним учителите за състоянието на образованието е смехотворно - ние сме пионки в ръцете на СБ , Министерство, родители, а защо не и на самите ученици?!

                      Comment


                        #56
                        За да дам пример, не да напиша да речем "комунистите са кофти типове, докато демократите са върха!", а да обясня кого назовавам "комунист", защо, каква е според мен политиката, стремежите му, пирчините за нея, без да ползвам каквато и да е идеологическа фразеология или пък оценки, след което да торя същото за въпросните "демократи".
                        На мен ми се струва, че е по-съществено какво са направили комунистите/демократите/фашистите, а не що е комунист/фашист/демократ и има ли то почва у нас. То за това си имаше подходящ виц - как чукче разкривал пред сънародниците си фауната: камила била като елен, но с гърбица и без рога; жираф било като елен, но без рога и с много дълга шия; пък крокодил било тещо дето ама хич не приличила на елен.

                        Та в случая с дискусията за стачката: като фактология нещата са оскъдни. Митове, легенди, предположения - да. А по-съществените неща ги няма.
                        Напр.
                        1. Ръст на заплатите в България - минимална и средна
                        2. Работно време на учителите - продължителност
                        3. Необходима образователна степен за да се стане преподавател (начален, гимназиален, ВУЗ).
                        4. Ограничения за допълнителна работа и което е още по важна за частни уроци.
                        5. Финансово състояние на държавата.
                        6. Съпоставка с други сходни професии в България - работно време, ниво на заплатите, възможност за допълнителни доходи.
                        7. Съпоставка с чуждия опит - съпоставка с заплати в чужбина; съотношение учителски:други заплати у нас и в чужбина...

                        Иначе кой колко искал, колко смятал, че трабва да взима... Нашия народ си ге о казол: "От имане глава не боли" и "Като ти давай - взимай, като те гонят - бягай"

                        Comment


                          #57
                          Galahad написа
                          ..

                          Та в случая с дискусията за стачката: като фактология нещата са оскъдни. Митове, легенди, предположения - да. А по-съществените неща ги няма.
                          Напр.
                          1. Ръст на заплатите в България - минимална и средна
                          2. Работно време на учителите - продължителност
                          3. Необходима образователна степен за да се стане преподавател (начален, гимназиален, ВУЗ).
                          4. Ограничения за допълнителна работа и което е още по важна за частни уроци.
                          5. Финансово състояние на държавата.
                          6. Съпоставка с други сходни професии в България - работно време, ниво на заплатите, възможност за допълнителни доходи.
                          7. Съпоставка с чуждия опит - съпоставка с заплати в чужбина; съотношение учителски:други заплати у нас и в чужбина...

                          Иначе кой колко искал, колко смятал, че трабва да взима... Нашия народ си ге о казол: "От имане глава не боли" и "Като ти давай - взимай, като те гонят - бягай"
                          добре си ги подредил тия работи ,
                          НО проблема е съвсем другаде
                          не може да се сравнява Частния сектор с Държавния
                          в частния сюсектор работата и възнагражденията варират в големи амплитуди
                          докато в Държавния са фиксирани

                          един учител вижда , че по-ниско квалифицирани хора взимат много повече пари от него , как той тогава ще убеди и даде пример на децата ,
                          че с учене ще изкарват по-големи заплати , след като и родителите и децата знаят , че учителите взимат 'смешни' пари ,
                          към един учител трябва да има големи изсиквания и съответното тр.възнаграждение
                          в момента към учителите няам изисквания ( като задачи и т.н.)

                          утре ще продължим

                          Comment


                            #58
                            Въпреки, че съм още ученик, бих застанал на страната на учителите, тъй като осъзнавам какво е да бъдеш учител(виждам го всеки ден в къщи), разбирам какво е да укротяваш дозини ученици, които се мъчат да превличат внимание по всевъзможни глупави начини, а накрая да се сърдят защо остават и повтарят и всичко им се струва като ад - ами това може да се разгледа в три под аспекта:
                            1. Зависи от първоначалната основа на учениците, когато те започват училище и методите на обучение от страна на учителите;
                            2. Зависи също от културата, която получават в домашни условия, тоест от родителите;
                            3. И от това какво искат да станат самите ученици, какви амбиции имат те, да станат някой порядъчни необразовани измети в обществото и поради чиста случайност или мръсни дела да се окичват с ланци дебели колкото ръка и да ходят по луксозни курорти!
                            Моето мнение е, че който и човек да отиде на повисоко равнище в йерархията на управлението(министерски пост и др.), стъпе ли веднъж на сигурна почва той забравя проблемите долу на народа, от където той е тръгнал, дори познавам учител със същата участ...разбира се има случай при които не става така поради причината, че тези малко индивиди имат характер(ако мога така да се изразя).
                            Относно това, че рефрма е безмислено и нищо не значещо понятие абсолютно не съм съгласен, тъй като това понятие не идва от моето поколение или от поколението на някои от този форум, реформа е най - подходящото според мен понятие за тези промени ако искаш така да се изразя...
                            По-лесно е да се развърже завързаното, отколкото да се съедини разделеното.
                            --- Цицерон ---

                            Comment


                              #59
                              1. С каква мотивация родителят изпраща детето/децата си на училище?

                              2. С каква мотивация идва всеки един ученик в училище?

                              3. С каква мотивация идва всеки един учител в училище (на работа)?

                              Кой как е мотивиран, как е надъхан, с каква стратегическа цел го прави?
                              Каква е "далаверата" за всеки от тях?

                              - Детето да не седи у дома и да пречи на роднините си или да не хаби тока.

                              - Да седи на топло и на чисто в училище. Да бъде хранено безплатно.
                              Да му се подаряват учебниците.

                              Нека поразсъждаваме и над това! :sm186:
                              Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

                              Comment


                                #60
                                Ами ако имам предвид моето семейство, моите родители ме пращат там да науча нещо. Аз отивам на училище с цел да науча нещо, защото искам да знам и осъзнавам, че без знмания и без учене нищо не може да излезе от мен или от някой друг, освен някой общ работник. Но се опасявам, че в България колкото и да си учил, колкото и висши образования да имаш ти не можеш да се реализираш.
                                Ето аз отговорих на въпросите, които ти зададе.Това се отнася само до мен и моето мнение.
                                По-лесно е да се развърже завързаното, отколкото да се съедини разделеното.
                                --- Цицерон ---

                                Comment

                                Working...
                                X