Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стачката на учителите

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    Мда - доста сте изписали откакто за последно бях при вас. Честно, по едно време се отказах да чета - явно тук сте се събрали все интелигентни хора, склонни да теоретизират, отколкото да боравят с факти от живота.
    Относно заплатата, защото уж за това е стачката, а тя не е - вече коментирах. Отделно от това, че е повод за съкращения, тя задоволява и мегаломанските напъни на Я. Такева да става министър на образованието /Боже, опази!/, което не се осъществи след изборите през лятото. Та - заплатата. От десет години съм учител и вземам 260 лв. чисто. Имам две деца, които едва ли биха получили образованието, което мутрагените могат да си позволят за своите деца. Тези заплати над 300лв. ги вземат хора с над 20 години стаж + клас квалификации. Слезте на земята. Това, което МВФ иска е да се премахнат парите за стаж - така, че, успокойте се в скоро време ще взимаме по-малко пари.
    Работила съм в провинцията в езикова гимназия, преподавам английски. Охо - триете доволно ръце, тази какво се оплаква?!?!? Което означава, че съм завършила английска филология.
    Първата година като учител в София искам да я залича от живота си! Разликите са от земята до небето. Например - наши ученици, които са имали 3-4 в езиковата тук станаха отличници и обясняваха, че в София не се следи толкова за обучението, колкото за дисциплината. Навсякъде, където подавах документи дежурен въпрос беше - как се справяте с дисциплината. Оказа се, че никак не се справям, защото в провинцията в езикова гимназия попадаш на най-избраните ученици от града, които са дошли в училище, за да учат!
    Учениците ми в София - 12 клас ми казаха още в началото - откажете се да ни преподавате и да ни учите на нещо, за 5 години тук сме разбрали, че ако искаме да научим нещо отиваме и си плащаме?!?!?!?!?
    Не знам каква наистина е заплатата във ВОЛФ, но днес ми зададоха въпроса, защо съм учила 10 години за учител, след като тези без да учат взимат повече от мен. Не ми се коментира.
    Частни уроци винаги е имало. Протестите срещу тях тръгнаха след "Индиго", когато вместо да се винят виновните за инцидента пак учителите бяха набедени. Пак трябваше да се отклони вниманието от същността. Къде са родителите в цялата ситуация - работят по 12 и повече часа. Тях просто ги няма!!! Прав е историк - и когато ги има гледат как да ги натирят от дома, за да си починат. Не познават децата си - училището е място, където те са други деца, където се разтоварват от агресията и напрежението у дома. Друга тема е това , но е просто страшно! Хващам око, знам английски - какво правя в училище. Искам моите деца да израстнат нормални хора, а професията ми дава време за тях.
    За американците! Падам от смях! Просто ги задминаваме вече. Учителите там също са едни от ниско платените и напрежението и агресията, с които се сблъскват са още по-големи. Говорим за училище. Държавно!!!!!
    Не за частни колежи и университети. За химна и другите "факти" - приказки, казани наизуст. Не учителите свалят "Аз съм Българче" от читанките - то изолира тези, които са небългари, а трябва да интегрираме в обществото.
    Съжалявам, че не съм последователна и изчерпателна, но едно съм разбрала - от приказки полза никаква!!!
    П.П. - да допълня пак за американците! Много моля - за правопис пък въобще не ми говорете, че знаят! Всички пишат на компютри, където има авточек!!! За символиката - ако една мултикултурна и многорасова държава като САЩ не се обединява от тези символи, то тя просто няма да може да съществува. Не българският учител прави от децата на България безродници - замислете се кой, защо и какво цели. Но, че задминаваме САЩ по плиткоумие е факт- наблюдавам процеса вече 10 години и не учителят е виновен!!!

    Comment


      #77
      МВФ: Първо реформа, после още пари
      КРАСИМИРА ЯНЕВА
      Първо трябва да се вземат мерки за намаляване броя на училищата и на учителите и за повишаване качеството на образованието и след това можа да се премине към увеличение на възнагражденията на учителите. Така Ханс Фликеншийлд представи мнението на МВФ по въпроса за увеличението на заплатите на преподавателите след среща със социалния министър Емилия Масларова. Миналата седмица световната банка връчи нота на българското правителство за нужда от реформи в този сектор, добави ръководителят на мисията на фонда у нас. Фликеншийлд посочи, че постиженията в образованието намаляват и ще е грешка, ако сега се повишат заплатите на учителите.
      След срещата с Масларова Фликеншийлд обяви, че парите за прослужено време може да влязат в заплатите, а да не се дават отделно. Фондът иска изплащането им да отпадне, ако човек остане без препитание или си смени работата. Така безработните възрастните щели по-лесно да си намират нова работа, защото сега шефовете наемали млади, които не получават големи суми за прослужено време. Освен това хората няма често да си сменят работата. Според Емилия Масларова обаче парите за стаж трябва да се начисляват в стартовата заплата на новото място. Решението на съдбата на парите за прослужено време трябва да се вземе от работна група, в която влизат представители на синдикатите, работодателите и правителството до края на март, а до юни за има и законови промени за това.
      Според Ханс Фликеншийлд трябва да се изчислява средно работно време например за година. Ако има нужда и работниците са съгласни - да се трудят повече от 8 часа дневно, а ако няма работа - да работят по малко. Ако предложението на Фликеншийлд стане факт работодателите ще спестят средства от скъпия извънреден труд. У нас по закон извънредния труд е забранен и може да се полага само в краен случай. Ръководителят на МВФ за България е против гласуваното в парламента замразяване на осигуровките в съотношение 65:35 работодател работник до 2009 г.
      Последни новини и събития от България. Актуални вести на тема политика, общество, икономика, здравеопазване и много други на Telegraph.bg.

      Честито! За това ви говорех! Съжалявам ако съм внесла прекалено много проза в еквилибристичните ви упражнения, но ставаше дума за реални хора, за реалността в България, ако щете. С това аз смятам темата за заключена!
      Весела Коледа и Новогодишни празници!!!
      Last edited by seven; 13-12-2005, 23:06.

      Comment


        #78
        Eee, кво да кажеме за днешните преговори- 4% сега и още 6% юли месец догодина. Страшно много средства- няма спор! Ако учителите се съгласят на това днес, аз не виждам в такъв случай логиката на започването на тези стачни действия...така де за какво беше Велекото преселение на народите, по дяв*****? Щото дето с 5-10 лв. (в настоящия момент в България), там и без тях...кво да си говориме?!

        THE LABARUM


        sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
        ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
        ,sevogorob eht erew ysmim llA
        .ebargtuo shtar emom eht dnA

        Бе сгладне и честлинните комбурси
        тарляха се и сврецваха във плите;
        съвсем окласни бяха тук щурпите
        и отма равапсатваха прасурси.

        Comment


          #79
          По принцип аз съм склонен да се солидаризирам с учителите, защото онези които сега отправят критики към тях, вероятно помнят самото училище такова, какво то е било едно време, докато сега положението коренно се е променило.
          Truth will save the world

          Comment


            #80
            Това хубаво, въпросът е на какво основание учителите искат по-високи заплати при положение че в момента средната учителска заплата е по-висока от средната заплата за страната?

            Comment


              #81
              защото онези които сега отправят критики към тях, вероятно помнят самото училище такова, какво то е било едно време, докато сега положението коренно се е променило.
              Да, вероятно училището се е променило. Но имам известен поглед върху състоянието му сега (макар и отстрани) и това, което ме кара още повече да съм загрижен е, че дъщеря ми след по-малко от 3 години ще влезе в тази система. А не мисля, че състоянието му в момента е добро, дори бих казал, че е значително по-лошо от времето, по което аз учех. Или поне такова впечатление се създава у мен.
              Last edited by gollum; 14-12-2005, 14:55.

              Comment


                #82
                Несъмнено от учителите зависят много неща, но нека не забравяме как през последните години обществените нрави особено при децата коренно се промениха. Трябва да се има в предвид липсата на подготовка на училищната система и самите учители да посрещнат това радикално изменение, което е главната причина за тежкото положение. Държавната не показа никаква гъвкавост или сериозно съдействие в подкрепа на училищата в усилията им да се справят с тази нова вълна от липса на дисциплина там, където тя е нужна. Когато училището се оказва все по-самотно в опитите да бъде утвържден градивен манталитет сред подрастващите, не може да очакваме успех.
                Вярно, учителите получават по-високи заплати от средните, но все пак те са хора с висше образование.
                Last edited by ndragostinov; 14-12-2005, 22:38.
                Truth will save the world

                Comment


                  #83
                  Много съм далеч от това да обвинявам учителите (пък и въобще не е правилно да ги разглеждаме като някакав монолитна организирана обществена група или пък категория хора) за положението в образователната система. Без съмнение едва ли само те биха могли да оправят нещата, дори и да преположим, че имат съответното знание, желание и степен на организация. Основната отговорност е на държавата, която впрочем се и обслужва от образователната система по идея.

                  Comment


                    #84
                    Така е. Трябва държвата по-активно да се намесва. Аз лично съм запознат с това как директорката на бившето ми училище нерядко се чудеше откъде да намира разни частни спонсори и всякакви такива доброволни дарения. Нерядко имаше успех - направиха модерен зъболекарски кабинет, закърпваха тук-там, ама дали е редно така да се молим пред разни частни обекти, все едно България няма правителство.
                    Truth will save the world

                    Comment


                      #85
                      seven, ама ти имаш и деца?

                      Аз нямах време да си направя, а можеха да бъдат в 9 клас!

                      Когато започвахме педагогическото си образование, някой трябваше да ни каже, че преди това, трябва да си направим деца, за да има на кого да преподаваме, когато завършим!!!

                      Мои съученици имат по 1, по 2 или по 3 деца, а аз завърших две висши образования, но деца не създадох. (Не съм женен, между другото, не сум бил - и в миналото.)
                      Last edited by ISTORIK; 14-12-2005, 18:29.
                      Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

                      Comment


                        #86
                        Колкото до заплатата на учителите във Великобритания, един университетски преподавател там взима minimum около 20 000 GBP (британски паунда), а студентската издръжка за една година - такса за обучение, такса за общежитие, храна, учебници, книги... - е 42 000 USD.

                        :sm100:
                        Last edited by ISTORIK; 14-12-2005, 20:30. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                        Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

                        Comment


                          #87
                          ISTORIK написа
                          Колкото до заплатата на учителите във Великобритания, един университетски преподавател там взима minimum около 20 000 GBP (британски паунда), а студентската издръжка за една година - такса за обучение, такса за общежитие, храна, учебници, книги... - е 42 000 USD.

                          :sm100:
                          Ставаше дума за Америка. Съвсем различно е във Великобритания - купища книги и вицове има за заплащането на преподаватели в колежи и университети във Великобритания и тези в Америка. Съществува практика да се разменят преподаватели през океана - комичните ситуации са много - произтичат най-вече от това, че заплащането през океана е по-високо, но нивото по-ниско :sm100: !

                          Comment


                            #88
                            Подкрепям това което пише SEVEN ( повечето работи които пише се препокриват с моите виждания ) ,

                            Вчера говорих с един доц. в БАН човека е спец. Генетика ( при разстенията ), взима от държавата по неговите думи 440лв.
                            НО това е малко в друга плоскост

                            Comment


                              #89
                              А някой замисля ли се откъде ще дойдат парите за евентуалните увеличения? Парите за образование са 4,16 % от БВП или близо 2 млрд. лева. Единият вариант е да се вземат от други дейности като например отбрана, задравеопазване, от субсидията за пенсионното осигуряване. Пенсионерските добавки за Коледа вече го орязаха и аз съм склонен да мисля, че за това решение е повлияла и учителската стачка. Категорично съм против този вариант. Още повече, че ако се говори за ефективно използване на бюджетните пари и намиране на резерви по тази линия, то първо системата за образование трябва да намери СВОИТЕ резерви. А доколкото добих впечатление учителите или по-точно учителските синдикати са против ( или поне са за само на думи) относно оптимизирането на системата. Имам пред един репортаж със стачкуващи учители от софийско училище, които на въпроса дали са готови за реформи и евентуални съкращения, категорично отговориха НЕ.
                              Друг вариант да се намерят допълнително пари за образованието е да се увеличат данъците. Отново съм категорично против. Икономическия растеж ( и съответно увеличението на БВП, от който образованието получава 4,16 %) е в зависимост от процента на преразпределение. Макар и много минимално увеличение на данъците ще бъде лош сигнал. Освен това ако се стигне до такова решение, няма гаранция , че другите дейности на бюджетна издръжка няма да поискат подобно решение. Т.е. минималното увеличение на данъците е потенциално "голямо увеличение".
                              Не бих искал да пропусна, че почти всяка дейност и почти всички преминаха през последните 15 години през така наречените реформи. Доколко са успешни навсякъде е друга тема. В повечето случай на хората в рамките на тези реформи им се наложи да напускат работа и/или да оптимизират работата си. Оказва се, че образованието все още не е минало през това. Имам предвид оптимизиране от гледна точка на икономическата целесъобразност, а не относно учебния материал и дали трябва да се учи "Под игото" например.
                              Така, че много съжалявам seven и Istorik. Има много учители, който заслужават много повече, но системата не заслужава.
                              В тази връзка във форума на местния тракер ставам свидетел на умопомрачителен правопис. При това масов. Доскоро мислех, че някой думи трудно могат да се сбъркат. Например филм. Оказва се, че се пише "фюлм".

                              Comment


                                #90
                                Е, днес ще бъде блокирано НС, докато се гласува бюджета....кво ли ше стане?

                                THE LABARUM


                                sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
                                ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
                                ,sevogorob eht erew ysmim llA
                                .ebargtuo shtar emom eht dnA

                                Бе сгладне и честлинните комбурси
                                тарляха се и сврецваха във плите;
                                съвсем окласни бяха тук щурпите
                                и отма равапсатваха прасурси.

                                Comment

                                Working...
                                X