Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стачката на учителите

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Стачката на учителите

    Хайде сега кажете какво мислите за нея- макар все още да не е започнала. При всички случаи е една подигравка, при това откровено да им кажеш сега ше ви дадеме 3 лв. , а после през юни по 6 лв. Абсурдно е! Жал ми е за тия хора. Много често някои казва, че били много от тях неграмотни....ами неграмотни са, щото нямат пари да си купят една книжка, според мен...как да не са неграмотни. В този форум сигурно има учители- мисля ISTORIK беше такъв....може и да се получи интересна дискусия.

    THE LABARUM


    sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
    ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
    ,sevogorob eht erew ysmim llA
    .ebargtuo shtar emom eht dnA

    Бе сгладне и честлинните комбурси
    тарляха се и сврецваха във плите;
    съвсем окласни бяха тук щурпите
    и отма равапсатваха прасурси.

    #2
    byzantiner написа
    Хайде сега кажете какво мислите за нея- макар все още да не е започнала. При всички случаи е една подигравка, при това откровено да им кажеш сега ше ви дадеме 3 лв. , а после през юни по 6 лв. Абсурдно е! Жал ми е за тия хора. Много често някои казва, че били много от тях неграмотни....ами неграмотни са, щото нямат пари да си купят една книжка, според мен...как да не са неграмотни. В този форум сигурно има учители- мисля ISTORIK беше такъв....може и да се получи интересна дискусия.
    Заплатите на учителите са ниски и това е лошо, но тия от тях, които са неграмотни - сами са си виновни. Книгите не са чак толкова скъпи, та да са съвсем недостъпни, а интересът към предмета им на преподаване може да поддържа духът им жив. Ако не е така ... толкова по-жалко за съответния учител/учителка.
    А дискусията надали ще е интересна, освен това бързо ще се изроди в политическа. А и наистина няма смисъл.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #3
      Самата стачка е глупава. Не е редно просто да отидеш и да искаш повече пари.
      Съвсем друг е и въпросът, че учителите работят много по-малко часове на седмица, а също така имат избор относно това как да си вършат работата и когато не я вършат добре, никой не ги санкционира.

      В един супермаркет примерно, като общ работник-бъхташ цял ден, потиш се-и ако се помотаеш за малко те глобяват 10лв от заплатата ти, която е колкото на учителя, а и по-малко. И работиш по 8 часа на ден минимум.

      А учителите са тръгнали да се оплакват. Надали щяха да го правят ако имах много работа, важна и отговорна работа да вършат. Зарязват всички ученици и отиват да викат на улицата.

      Помислете-смешно е просто.
      Another time around, another song, another crown
      New faces hide the cards Turn them down
      A masterful design-Not once upon a time
      And still we dream, we hope for something more,
      Another Time Around
      Tad Morose

      Comment


        #4
        Да, аз съм от "другата страна на барикадата". Учител съм.
        Не - само по история, но това е тема на друг разговор.

        Колкото до стачката на колегите...

        1. Аз мразя, когато ми прекъсват работата и учебния материал по разпределение започне да се "бави". Мразя отпуски, ваканции, парламентарни избори, празници, стачки и всичко подобно, сервирано в работни дни, и нах-вече - когато аз имам чзсове (особено - по история и география!). Мразя да отсъствам от работа. Никога не отсъствам по болест. Поне - досега не съм. Учениците изпитват ужас от факта, че аз не боледувам (или ходя болен на работа).
        С две думи - не обичам да губя от работните дни - това е свързано с крайната сума, която ще прибера, след като ми удържат данъци, такси, осигуровки... Отсъствал съм, да видим... една седмица бях в Гърция с личния си клас, два пъти ни викаха в работно време експертите в Районния Инспекторат към МОН, а през ваканциите (бил съм в отпуск, не винаги съм давал дежурства) съм бил на специализация във Варна (в тамошния ДИПКУ) и на екскурзия до Италия и Франция - като преводач.

        2. Учителите са прави да стачкуват и да гладуват, за да им бъде обърнато внимание. Откакто аз започнах да бъда ученик (1980 г.) - насам липсват реални реформи. Има само голи приказки и констатации, дадени post factum... Само декларации... Правят се по 22 учебника по отделен предмет, в някои класове има ученици от по няколко набора...
        Какво да говорим, вижте темата тук:


        3. Колкото до това, как предпочитам да стачкувам, бих го правил символично - бих влизал в час, носейки на ревера си значка или някакво трикольорче с надпис "Аз подкрепям стачката" или "Аз стачкувам." Бих подкрепил и някакво градско шествие - по главната улица (правил съм го и друг път). Не бих искал да гладувам през зимата; ще ми "падне" имунната система. Никога не съм стачкувал чрез гладуване.

        4. В момента не работя; пак съм безработен... Търся си ново училище, което да превърна в "мъчилище".

        :vb_sad:
        Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

        Comment


          #5
          В един супермаркет примерно, като общ работник-бъхташ цял ден, потиш се-и ако се помотаеш за малко те глобяват 10лв от заплатата ти, която е колкото на учителя, а и по-малко. И работиш по 8 часа на ден минимум.
          Да обучаваш ученици е не по-малко тежка работа от това да се бачкаш като общ работник. Мои приятели учители поне са ми го казвали. Само си помисли, че 7 поредни часа ти трябва да се вживееш в звероукротител на по 20-30 човека или на 10-20 в зависимост и освен това да им преподадеш нещо. Едва ли би ми било на мен лично лесно.....

          Книгите не са чак толкова скъпи, та да са съвсем недостъпни, а интересът към предмета им на преподаване може да поддържа духът им жив. Ако не е така ... толкова по-жалко за съответния учител/учителка.
          Еми една книга страва да речем средно 5-10 лв. примерно. Има учители, които получават по 250 лв месечно и от тях трябва дадат 150-200 за сметки- парно, ток и т.н. и на туй отгоре да хранят и деца. еее....
          Самата стачка е глупава. Не е редно просто да отидеш и да искаш повече пари
          доколкото знам исканията им не са само за парии имат май още 5-6, ако не и повече....

          А учителите са тръгнали да се оплакват. Надали щяха да го правят ако имах много работа, важна и отговорна работа да вършат. Зарязват всички ученици и отиват да викат на улицата.
          При стачката се планира учителите да стоят в училище, а не на улицата.

          THE LABARUM


          sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
          ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
          ,sevogorob eht erew ysmim llA
          .ebargtuo shtar emom eht dnA

          Бе сгладне и честлинните комбурси
          тарляха се и сврецваха във плите;
          съвсем окласни бяха тук щурпите
          и отма равапсатваха прасурси.

          Comment


            #6
            Да обучаваш ученици е не по-малко тежка работа от това да се бачкаш като общ работник. Мои приятели учители поне са ми го казвали. Само си помисли, че 7 поредни часа ти трябва да се вживееш в звероукротител на по 20-30 човека или на 10-20 в зависимост и освен това да им преподадеш нещо. Едва ли би ми било на мен лично лесно.....
            Зная. Повечето хора, с които общувам са учители. Уверявам те, че напълно съм наясно какво представлява този труд. Но идеята ми беше, че ако не иска, учителят може и да не го върши. Това е.

            Учителите заслужават много по-високи заплати. Но това не е начинът, не и тук.
            И както вече казах-по-добре ще е този ден да отидат в училище и да си свършат добре работата.Хем те ще са доволни от себе си,хем много ученици ще оценят труда им, а това ако е им е малко... е, тогава какво искат учителите?
            Another time around, another song, another crown
            New faces hide the cards Turn them down
            A masterful design-Not once upon a time
            And still we dream, we hope for something more,
            Another Time Around
            Tad Morose

            Comment


              #7
              Но идеята ми беше, че ако не иска, учителят може и да не го върши. Това е.
              Тука се абсолютно прав, за съжаление е така и некои наистина не го правят.

              THE LABARUM


              sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
              ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
              ,sevogorob eht erew ysmim llA
              .ebargtuo shtar emom eht dnA

              Бе сгладне и честлинните комбурси
              тарляха се и сврецваха във плите;
              съвсем окласни бяха тук щурпите
              и отма равапсатваха прасурси.

              Comment


                #8
                Ако един учител има по 6 часа на ден - пет дни в седмицата, му се събират по 30 часа седмично. Аз, през миналата учебна година преподавах много предмети (вкл. - и заместване на отсъстващи колеги, когато е възможно) и имах по 33 часа на седмица. Да, някои се изплащат като лекторски часове. По различни тарифи.

                Да готвиш по няколко предмета у дома (дори - и нощем), да пътуваш до някакво далечно село и да се лашкаш във влака по (примерно) 4 часа на ден, да отидеш на работа с удоволствие, а там някакви маймуни, които не желаят да слязат от клона, да ти се правят на велики - разни малки дрисльовци и кресльовци... :twak:

                Повярвайте ми, никак не е лесно. Само учител може да разбере отчаянието на друг учител.

                Щом тези, които не си дояждат, гладуват на работното си място, за да могат да си позволят:
                - да пътуват дотам,
                - да увеличават квалификацията си,
                - да си купуват нови учебници,
                - да си купуват научна литература
                - да си купят домашен компютър
                - да ползват интернет
                - и какво ли още - не...
                ...до какво ли отчаяние са стигнали, щом са излязли от "топлите" класни стаи, щом са решили да гладуват насред зима... :aaa:

                Иначе, в интернет форуми може да срещнете мнения, че учителите са:
                - най-корумпирани,
                - най-мързеливи,
                - крадат тебеширите... :stupid:
                Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

                Comment


                  #9
                  Еми слухове и тъпотий всякакви, ама тва за тебеширите просто изби рибата у язовиро....

                  THE LABARUM


                  sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
                  ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
                  ,sevogorob eht erew ysmim llA
                  .ebargtuo shtar emom eht dnA

                  Бе сгладне и честлинните комбурси
                  тарляха се и сврецваха във плите;
                  съвсем окласни бяха тук щурпите
                  и отма равапсатваха прасурси.

                  Comment


                    #10
                    Аз влизам с по 3, 4 или 5 тебешира в час и, най-често, изписвам всичките!
                    След някой и друг ден, трябва да се поднови кутията с тебешир! Не само заради мен, но предимно по моя "вина" редовно се купува нов тебешир.

                    А те ще ми говорят, че "даскалите крадат тебешир - това е тяхната далавера!"...

                    :stupid: :sheep: :comp26:
                    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

                    Comment


                      #11
                      Аз напълно подкрепям учителите,макар и още ученик,знам как повечето от тях се чувстват когато над 25 човека правят всичко друго но не и да слушат и да научат нещо,което в момента може да им се струва ненужно.А както казаха и по горе трудно е и да си звероукротител и учител едновременно в рамките на 40 минути.

                      Изключително трудно е да живееш с толкова малко пари,като се има предвид че заплатите не се качват,но цените да.А когато кажат че ще им учеличат заплатата с 3% а това от да кажем 300лв са някакви си 10лв.Вярно пак е нещо,но цените на хранителните продукти се качват,както и всичко останало,и като се има предвид че един хляб е почти един лев просто с тези десет лева ще трябва да я кара на хляб и вода,а ако има и деца тогава положението се утежнява допълнително.Така че трябва да увеличат заплатите на тези хора,та те учат децата,които след 10 години ще станат водачите на България,ако те не бъдат образовани,какво ще се случи със страната ни? :shrug:

                      The end of the world came pretty much as we predicted.Atomic spark,struck by human hand raged out of control.Great cities were reduced to dust,burning continents were absorbed by boiling oceans.The spirits of the dead faded in the background radiation that blanked the Earth.

                      The 2 minute war - FallOut

                      Comment


                        #12
                        Нихилизмът спрямо националната ни история и спрямо съвременния книжовен език граничи с национално предателство. За огромно съжаление, в момента, у нас, националният нихилизъм е превърнат в държавна политика. Правят се многобройни опити за фалшификация на националните ни ценности като езика, историята, фолклора, литературата... Насаждат се псевдокултура и псевдоценности.
                        Голяма част от днешните българи имат объркана ценностна система. Държавата няма национална доктрина, не са определени националният проблем, националният идеал, националните ценности.
                        Младото поколение вече не може да говори и да пише, без да употребява жаргон. Един съвременен борец за чиста българска реч определя днешния младежки жаргон като “някакъв мултилингвистичен и полисемантичен бъркоч. Друг българист го допълва неволно с думите: “Грубото чуждопоклонничество (ксеноманията) е отблъскващо, защото е вид екстремизъм (крайност)."
                        Повечето българи имат закърняло чувство за правилността на българската говорима и писмена реч.
                        Доскоро, имаше риск да се превърнем в полуграмотна нация, а езиковата ни култура да се превърне в кастов белег на малцина духовни аристократи. Това вече е факт!
                        Езикът, с който си служат медиите, политиците и институциите, е лош. Ние – езиковедите – поддържаме рубрики за езиковата култура в медиите. Проблемът се състои във факта, че нито депутатите, нито министрите, нито журналистите, нито родителите, нито учениците и студентите, нито учителите и университетските преподаватели ги четат. Езикът, който се използва, е неуправляем чрез парламентарни закони.
                        Невежеството в областта на езика води като свое следствие невежество на мисълта. Още Конфуций казва: “Знание без мисъл е загубен труд. А мисъл без знание е опасност!” Затова, занемаряването на езика не е безобидно. Пренебрежението в тази посока показва липса на чувство за правилност на българската реч. Тези неща не болят и не кървят, затова малцина им обръщат внимание.
                        Илитератите (неграмотните, необразованите, неуките хора) са срам за всяка нация. Те не могат да бъдат полезни нито на себе си, нито на околните, още по-малко – на нацията си.

                        Децата не завършват грамотни средното училище. Въпросът е: кой е допуснал да вземат диплома за начално, основно и средно образование?!

                        Неграмотността придобива застрашителни размери. Не само правоговорната и правописната, но - и общокултурната грамотност изчезва. Стигна се дотам, че министри на културата да бъркат името на композитор с това на художник или пък да изписват думата "Сбогом!" като "Збогом!"...
                        А това е само върхът на айсберга.

                        Учениците, успели по някакъв начин да се ограмотят, с потрес установяват, че някои от техните учители са неграмотни!!!

                        И с право задават въпроси като тези:

                        - Защо да учим, след като хора с по две - три висши образования мизерстват, а други с по 2 гънки в мозъка карат бронирани джипове и развяват сланините си по разни екзотични острови?

                        - Защо да учим българската граматика, след като, при кандидатстване за работа, от нас се изисква да знаем английски или друг западен език?

                        - Защо ни тормозят в училище с граматика и литература? Аз никога нямаше да уча българския правопис, ако той не ми беше необходим при кандидатстването в университета!

                        Очевидно е, че от мотивация за по-добра работа се нуждаят не само учителите, но - и учениците, при това - в много по-голяма степен.
                        Но, на този етап, няма кой да им я даде.

                        Системата на образованието не се финансира достатъчно, а не се реформира, поради недостиг на финансова обезпеченост. Това е някакъв порочен кръг.

                        Свещеници и учители стачкуват!
                        И едните, и другите не са на работното си място!
                        Има празни от богомолци параклиси, черкви и манастири.
                        Има празни от деца и учители училища.
                        Има достойни свещеници и учители, но, за беда, те не са главите на Църквата и на просветата ни.
                        "Рибата се вмирисва откъм главата." Затова, "вмирисана" и "разложена" е държавата ни, а народът ни е обезверен и озверен.

                        В миналото, свещеници и учители не стачкували, защото не са имали за какво да стачкуват. Участвали са заедно с миряни-родители в събирането на средства и построяването на молитвени храмове и на училища. Не са ходили в университети, където да изучават богословие или педагогика. Сами са се обучавали, сами са се възпитавали. Ръководели са се от истината, че за да получиш, първо трябва да дадеш!
                        Да даваш качествена стока, повече от полученото, за да има за всички.

                        Учителите получават за труда си между 5 и 8 лева на ден.
                        Други учители преподготвят поредния си урок, за да бъдат "бетон" пред новите си ученици.
                        Трети казват "навпредвид" или "подпредвид".
                        Четвърти бият жестоко учениците си.
                        Пети биват убивани - от свой ученик или от родител на свой ученик.
                        Пети педофилстват.

                        Общество, което не се тревожи за това, какви процеси се развиват в една от най-важните сфери на обществения живот, е болно.

                        Това общество се нуждае от ново мислене в сферата на образованието, а не - от пускане на няколко стотинки в канчето на премръзналите свои (не)будители.

                        Образователната система не само не се нуждае, ами и изпитва ужас от будни, разсъждаващи, знаещи и можещи, културни и граждански осъзнати индивиди, в това число - и учители, които, като такива, биха подлагали на дебат самата система и биха произвеждали будни и непромити мозъчно деца.

                        Държава, в която полицаите взимат заплати по-големи от тези на учителите, на университетските преподаватели и на научните работници, е полицейска държава.

                        ---

                        Това се случва, когато не се спазва дисциплината в час и, когато никой не си гледа съвестно работата.

                        Конфуций съветва:
                        "Синът трябва да бъде син, а бащата - баща. Учителят трябва да бъде учител, а ученикът - ученик."

                        Но кой да го чуе?!
                        Last edited by ISTORIK; 10-12-2005, 14:46.
                        Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

                        Comment


                          #13
                          ISTORIK написа
                          Доскоро, имаше риск да се превърнем в полуграмотна нация, а езиковата ни култура да се превърне в кастов белег на малцина духовни аристократи. Това вече е факт!
                          Езикът, с който си служат медиите, политиците и институциите, е лош. Ние – езиковедите – поддържаме рубрики за езиковата култура в медиите. Проблемът се състои във факта, че нито депутатите, нито министрите, нито журналистите, нито родителите, нито учениците и студентите, нито учителите и университетските преподаватели ги четат.
                          Илитератите (неграмотните, необразованите, неуките хора) са срам за всяка нация. Те не могат да бъдат полезни нито на себе си, нито на околните, още по-малко – на нацията си.
                          ---

                          Това ще стане, ако не се спазва дисциплината в час и, ако никой не си гледа съвестно работата.
                          Е аз пък съм от другата друга страна на нещата (все още от ученическа гледна точка, поне още година) но съм склонна да се съглася с казаното от Историка. Между другото имах невероятен учител по история преди 2 години и наистина ми липсва, беше толкова приятно само да го слушаш.
                          Но да не отбягваме темата - истината е, че днешните ученици са се превърнали в една почти неуправляема маса, от която бъдеще има прекалено малка част (без никакви угризения смея да се причисля към нея) и сигурно за учителите ще е по лесно да възпитат овце, отколкото да се опитват да налеят нещо в кухите главички. (извинявам се ако има други учащи, не се засягайте)

                          Както каза Велко Кънев в 'Даскал': "Учениците са като животни, те не действат с мисъл, те действат по инстинкт".
                          "Нима, Създателю,
                          съм искал от пръстта човек да ме изваеш,
                          мигар аз самият съм те молил
                          от мрака да ме извлечеш?"

                          Comment


                            #14
                            Относно мнението на Историк за неграмотността:

                            Ами да, само дето в момента учителите изобщо и не мислят за това и в общи линии не ги е грижа(говоря за повечето, разбира се).

                            Как да стане тогава? Учениците да убеждават учителите ли? Първо- те не го знаят и второ-това не е тяхна работа-те имат задължението да научават. А какво им преподават учителите-нищо друго освен текста, който са прочели в учебника си и който са учили едно време.

                            Иди защитавай учителите, че им давай и повече пари, задето не ги е грижа младите неграмотни ли си или да.
                            Another time around, another song, another crown
                            New faces hide the cards Turn them down
                            A masterful design-Not once upon a time
                            And still we dream, we hope for something more,
                            Another Time Around
                            Tad Morose

                            Comment


                              #15
                              Ученическата глава не е тенджера или бъчва - да наливаш знанията в нея с фуния и да затвориш после капака. Де да беше, но не е!

                              Ако някой не желае да научи това, което му се преподава, никой не може да му го напъха в главата.
                              Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

                              Comment

                              Working...
                              X