То е ясно за техниката, и всъщност аз въобще нямаше да й обърна внимание, ако тук не беше повдигнат въпроса за "Тигрите" (зачетох темата преди да гледам филма). Затова зорко следях къде ще се появят тези "Тигри", а те се оказаха Pz IV Ausf. H. Но това наистина е най-малкия кахър на филма.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фантастиката на Федор Бондарчук, наречена "Сталинград"
Collapse
X
-
Dinain написа Виж мнениеТо е ясно за техниката, и всъщност аз въобще нямаше да й обърна внимание, ако тук не беше повдигнат въпроса за "Тигрите" (зачетох темата преди да гледам филма). Затова зорко следях къде ще се появят тези "Тигри", а те се оказаха Pz IV Ausf. H. Но това наистина е най-малкия кахър на филма.
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеИ на мен ми харесва "Враг пред портата", въпреки че можеше и да е по-добре. Най-вече бюджетът им е бил тъничък.
Обаче това фонтанче е станало легендарно, битките за Сталинград винаги се водят около него:
Сънят е слаб заместител на кофеина!
Comment
-
ValBo написа Виж мнениеЗа съжаление фонтанчето вече не съществува
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеВраг пред Портата, ако отрежем първите 10-тина минути, според мен е един от най-добрите филми на военна тематика правени някога.
Защо трябва да отрязваме първите десет-двадесет минути?Анархист-Диктатор
Comment
-
Защо трябва да отрязваме първите десет-двадесет минути?This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Относно "Враг пред портата" и по-специално, така наречените "първи 10-20 минути" (по-скоро около 15) - моето мнение е, че няма никакъв смисъл да се махат. Как да кажа... тъй-като темата е за филма на Бондарчук, то неизбежно е да се прави сравнение. Честно казано, и двата филма са дотолкова далеч от реалностите на битката при Сталинград, че донякъде може да е обосновано да се разглеждат без връзка с нея, т.е. като самостоятелни художествени произведения. Погледнато от този ъгъл (т.е. не като художествено претворяване на реално историческо събитие, а като измислица) въпросното въведение във "Враг пред портата" на мен ми се вижда изключително добро. Няма да кажа "гениално", но за мен е много силна сцена - в художествено отношение в пъти надхвърляща целия опус на Бондарчук (то не е трудно). Дотолкова е впечатляваща, силна и епична, че бих я сравнил с, да речем, обсадата на МИнас Тирит или Битката при Осгилиат от втората/третата част на "Властелина на пръстените" (филма на Питър Джаксън). Филмът би загубил, ако тази сцена се махне. Т.е. да, би спечелил откъм достоверност, но пък в художествено отношение ще загуби.
Естествено, погледнато откъм реалната Битка за Сталинград, както целия филм, така и още повече въведението в него, е напълно измислено, т.е. няма нищо общо с реалността. Но макар и филмът на Бондарчук фактическ да е много по-близо, художествено е много по-слаб, а като дух (според мен), е дори по-далеч. Така че... въпросът е какво търсиш.
Comment
-
На мен "Сталинград" ми хареса. Далече е от немския "Сталинград", но като оставим настрана някои преувеличения и няколко блудкави момента, филмът дава ясна картина за главното, а то според мен, е, че войната е неприятна работа и в нея висшите духом се възвисяват, а низшите разкриват още по-ясно долните си инстинкти. Другото е, че жените са си жени, а мъжете са всякакви.Истинската тирания е само тази, която господства несъзнателно над душите, защото е единствената, която не може да се победи. Тиберий, Чингис хан, Наполеон без съмнение са били страховити тирани, но от гроба Мойсей, Буда, Иисус, Мохамед, Лутер са упражнили върху душите деспотизъм с доста по-различна дълбочина.
Гюстав Льо Бон
Comment
-
gollum написа Виж мнение...This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Amazon написаСъгласен съм ако не беше толкова прекалено. Атаката можеше да е отчаяна и без да е гротескна. Войниците можеха и да си ги возят наблъскани в конски вагони и без да ги закатинарчват.
Има и друг момент, който е интересен (за мен): това е митологията, т.е. западната легенда за това как са изглеждали нещата. Нямаща почти нищо общо с действителността. И това ме довежда до проблема, който често имам с достоверността на историческото кино на високо ниво, т.е. не говоря за достоверност в техническите детайли, т.е. правилната каска, щик или точния модел танк, а с общата - т.е. бита, поведението, мисленето, голямата картина, така да се каже. Проблемът е, че много често за масовия зрител (а в повечето случаи правилно поставям и себе си в дадената категория) историческото кино / роман ("научно"-популярен филм) е главният източник за представите ни за събитията от миналото, за отминалите епохи. Т.е. тази медия формира масовите митове и е основно отговорна за тях. А това си е значителна отговорност и всеки режисьор и сценарист, който се захване с подобна тема, би следвало да я усеща. Особено когато се изобразяват конкретни събития и хора.
От тази гледна точка, "Враг пред портата" е ужасен. Същото бих казал и за "Сталинград" на Бондарчук (или за спомената "Девета рота"). Тези филми формират до голяма степен масовите представи за въпросните събития. И ако формират нелепи представи, то грешката е на създателите им. И лошото е, че колкото по-добре е направен един филм, колкото по-висока е художествената му стойност, толкова по-голяма е отговорността, защото ще е и по-въздействащ.
А за ужасите и безсмислието на войната ("вечна" кино и литературна тема), не съм убеден, че това следва да е основното послание на един руски филм за битката при Сталинград. Особено ако темата "извира" от друг контекст, където си е по на мястото.
Comment
-
Да, съгласен съм с това което си написал. Аз за това използвах специфичен израз като отговарях на въпроса на @Макс Щирнер, а именно че мен "не ме кефят" тия моменти. А историческа достоверност във филма(който както написах ми е един от любимите) не съм търсил на никое ниво. Все пак филма не е правен по живота на Василий Зайцев, използвани са името и декора. Ако ще се прави филм за Зайцев ще трябва да се наблегне на създадената от него снайперистка школа в обсаден Сталинград и методите му на обучение. Уест Поинт не изпращат висш офицер да представлява академията на погребението на Василий, просто защото е похарчил чукурнайсе вражески офицера. Изпращат го заради методите за обучение и тактиките които е създал и които явно се изучават и до днес.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеДа, съгласен съм с това което си написал. Аз за това използвах специфичен израз като отговарях на въпроса на @Макс Щирнер, а именно че мен "не ме кефят" тия моменти. А историческа достоверност във филма(който както написах ми е един от любимите) не съм търсил на никое ниво. Все пак филма не е правен по живота на Василий Зайцев, използвани са името и декора. Ако ще се прави филм за Зайцев ще трябва да се наблегне на създадената от него снайперистка школа в обсаден Сталинград и методите му на обучение. Уест Поинт не изпращат висш офицер да представлява академията на погребението на Василий, просто защото е похарчил чукурнайсе вражески офицера. Изпращат го заради методите за обучение и тактиките които е създал и които явно се изучават и до днес.
Comment
-
gollum написа Виж мнениеАмазон има предвид влиянието върху снайперските школи, което Зайцев има (и затова споменава "Уест Пойнт"). Това няма общо със Сталинградската битка.
Comment
Comment