Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Panzer Corps (модерна версия на PG)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    Явно е трудноразбираем този метод сега Но едно време така сме играли даже и по няколко души. Още помня как аз, Голъм и Олорин така бяхме играли на втория Panzer General, а за разни сражения на НоММ II сме се събирали даже и по четирима души, така, един след друг, ход за ход. Създават се и някои добри навици за бърз анализ на сложни ситуации.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #77
      Играта стигна до пач 1.4, излязоха и две "гранд" кампании, всяка по 15-тина сценария, като промяната е такава, че неограничено количество "гранд кампании" могат да се връзват една с друга и core-единиците да се пренасят в следващите кампании. Първата кампания обхваща войната с Полша, а втората - Норвегия и Франция. Подобрили са това-онова, макар че пак се случва ИИ-то да върши глупости. Възможността да се играе с едни и същи като ниво единици (в рамките на полската кампания, т.е. горе-долу токова сценарии, колкото в оригиналната кампания, се играе с едни и същи като технологично ниво единици) е интересна. Самите сценарии са малко по-интересни и разнообразни като цели, а най-важното е, че е премахнато времевото ограничение като мярка за типа победа: сега има зададена продължителност на сценария, а типа победа се определя само от това какво е постигнато. Опитът е ограничен до 250 точки за първата кампания и сигурно до 350 за втората.
      Като цяло тези кампании ми се виждат добра идея.

      Comment


        #78
        Стигнах до средата на Полската кампания (предстои ми да превзема Модлинската крепост, след което остава Варшава и после няколко дребни допълнителни задачки). Определено е замислена и изпълнена по-интересно от оригиналната кампания, има чисто отбранителни сценарии (един вече го минах и е доста добре направен). Вярно, ако човек внимава общо взето няма да срещне особен проблем да постигне решителна победа на която и да е карта. Т.е. има достатъчно пари дори човек да си спести за следващата кампания (някакъв особен ъпгрейд в тази така или иначе не е възможен).
        Засега съм се отказал от някакви сериозни промени в оригиналните файлове на играта, освен две. Още отначало не ми хареса системата за ъпгрейди в PzC и най-после се хванах и я "върнах" към старата, т.е. тази от PG, която за мен е значително по-добра. Т.е. при ъпгрейд стойността на старата единица се вади от тази на новата и се плаща само разликата (като съм сложил 25% отгоре върху тази разлика за интрига - пари така или иначе има поне в гранд-кампаниите).
        Втората разлика се отнася до опита. При системата на PzC нивата опит имат някакво значение само за единиците с големи стойности на характеристиките (средно над 10), като в този случай прираста заради контраста не е голям. Аз предпочитам оригиналната концепция на PG, която също ми се вижда по-добра (на практика най-добре би било да се определя ефектът от опита върху всеки отделен клас, но едва ли ще се навият на подобна промяна, а при текущата система не може да се модифицира в тази посока) и успях горе-долу да сложа нещата в тази плоскост. Сега всяко ниво опит дава +1 към атаките, инициативата и отбраните. Ако можеше да се определя на база на клас щях да премахна допълнителната близка отбрана давана от опита за танковете и артилериите, както и допълнителна хард и софт атака за изтребителите, а за пехотата и противотанковите оръдия бих сложил +2 отбрана. Но няма как.

        Comment


          #79
          Здравейте, имам следния въпрос - опитах се да ъпдейтна играта, но ми иска serial key, рових се в гугъл, но не успях да открия...Някой знае ли къде мога да намеря такъв.

          Comment


            #80
            Завърших Полша и сега ме чакат трите Норвежки сценария. Всичките сценарии бяха много добре направени и забавни за игра. Може би донякъде твърде лесни (особено ако се играят за втори или трети път и вече знаеш какво да очакваш като сили и разположение), но интересни. Особено ми направи впечатление ловът на влакове в голямата гора (най-вече изненадата, когато северната ми група достигна Модлин) и военната игра срещу СССР (един от най-добрите сценарии в мини-кампанията: срещен бой с доста добри и многобройни сили).

            ПП Между другото, единственото нещо, което много ме дразни от техническа гледна точка е решението сейв-файловете да пазят своя версия на игровите правила и екпимент-файловете. Така след всяка съществена промяна по тези файлове трябва да се почва нова кампания . О гледна точка на модификациите е доста идиотско решение.

            Comment


              #81
              Излезе преди известно време допълнение с Африканската кампания и патч 1.10 за основната игра (има разни готини добавки за хората, коти си падат по модовете). Сега имам малко време, та ще пробвам новата кампания и мисля да обновя мода, който правих навремето с промените в новия патч.

              Comment


                #82
                Хъм, уж трябваше да са пипнали ИИ-то, но нещо не се забелязва особено. Все тъй зле си е в атака, което се вижда особено добре в сценариите с английски настъпления (вече минах два - и двата се оказаха твърде лесни, може би и защото се "отклоних" от историческата композиция и се отървах от почти всички италиански единици (оставих началния изтребител и артилерия)). Главният проблем е, че ИИ-то не умее да си прикрива единиците, които се "возят" в транспорт, когато настъпва. Хем имаше на разположение достатъчно бронирани автомобили и танкове, въпреки това ги използва отделно, отделно настъпва с пехотата и артилерията в камиони - баш до моите единици, в резултат на което се стига до жалко клане.

                Comment


                  #83
                  ако някой играе Африканската кампания - като цяло италианските единици са доста зле, т.е. отърваването от тях още в началото е добре идея от гледна точка на максимвизиране на възможностите. от друга страна, запазването им вероятно е добра идея от гледна точка на някакъв историзъм (поначало убягващ в този род игри), а пък дори и на най-високата нормална степен на трудност (фелд маршал), поне засега сценариите не представляват никаква трудност (на отклячващите се след това може би ще е различно - особено на последната от тях с минимум престиж и всички врагове с 15 сила и допълнителен опит). Но поне от опита ми засега има смисъл да се запази изтребителят им - не е лош и на четвъртия сценарий се повяява нов тип, който е общо взето съпоставим с немските. Имат не лоши тактически бомбардировачи и много добър стратегически, но не съм сигурен дали ще е лесно да се ползват - аз поне засега карам без бомбардировачи, само с два изтребителя (англичаните получават по няколко пъти по време на сценария изтребители и бомбардировачи и ще е сложно да се изкара много от самотен бомбардировач - особено "Щука" (другите пък не си струват много)). Струва си да се вложи в повчеко 88 мм зенитки - аз мъкна три, които вършат много добра работа както срещу британската авиация, така и срещу танковете им (имат бая "Матилда 2" със сила 12 и опит).
                  От останалите италиански части рерсалиерите (елитна пехота) са малко по-силни от стандартната немска пехота (и имат движение 3, за разлика от тежките немски пехоти), но не съм убеден, че си струва да се влага в тях - вероятно няма да имат добри ъпдейти към края на кампанията. Имат не лоши мобилни артилерии, но все пак остъпват на немските (макар че сигурно ще ги пробвам, защото имам една запазена буксирна италианска артилерия, котя онатрупа добър опит).
                  За сметка на това, на петия сценарий се появи нещо чудесно, котео решава проблемите на Африканския корпус с разузнаването (съществен момент с оглед на големите карти и необходимостта да се внимава заради скриптираните появи на вражески сили и нови обекти за завладяване). Дотогава аз използвах само един немски рекон (8-колесен), който върши добра работа, но е доста уязвим. Но на петия сценарий се появява "Сахариана" - италиански рекон с не лоши показатели и безкраен боекомплет. По -важното е, че той може да се превкрючва в пехота - също с не лоши показатели. Това превръща единицата в незаменима. На пръв поглед може да изглежда разумно човек да си вземе и мотоциклетна немска част (разузнаване 3 и доста добри показдатели), но тя е с колесно движение и в пустинята се движи само на четири и с малко гориво, котео ксвършва много бързо. Вероятно ще е приложима повече на другите Театри на бойни действия.
                  още на вторият сценарий стават достъпни огнеметни Панцер 2. На пръв поглед може да изглежд, че показателите им не са нищо особено, а и са много скъпи, но имат многовисока близка отбрана и вероятно същите способности като пионерите, котео ги прави много ефективни срещу пехота, артилерия, когато натрупат опит и срещу бункери и урепена пехота в град. Но трябва да се пазят от танкове, противникът обича да се съосредоточава върху тях.
                  Друг съществен момент заради скриптираните появи на вражески сили: добре е да се държи гарнизон и охрана на вече завледени важни цели, както и малък мобилен отряд, който да може при нужда да се притече на помощ на внезапно атакуван пункт в тила.

                  ПП В някакъв момент трябва да се появят и минни полета, но още не съм попадал на тях.

                  Comment


                    #84
                    От няколко дни се мъча с тази италианска кампания и явно съм доста слаб играч, защото играя на ниво "Генерал" и за мен сценариите определено ми създават трудности. В момента съм на Газала (минни полета колкото си искаш), за 2 дни имам около 10на опита да го мина този сценарии и засега не съм се справил. Досега всички останали съм ги минал с решителни победи, но въобще нямам същия комфорт сравнено с Източния фронт да речем. Случва се много често да мина някой сценарии, само с цената на ужасни загуби (накрая половината ми единици са 3/10, 4/10 или подобно), а нерядко губя и по някоя особено ценна единица.
                    Като цяло, експанжъна обаче е страхотен. Тези скриптирани сценарии, смените на приоритетите в течение на играта са ми много приятни.
                    Относно частите - аз имам две паралелни кампании (и двете до Газала), в едната съм ползвал смесено италиански и немски части, а в другата само немски, та според мен за началото италианците не се представят никак зле. И аз забелязах "Сахариана", само че как така може да превключва в пехота?? В момента имам едни немски рекон, дето общо взето е оцелял през 3-4 сценария (рядкост, защото противника специално се стреми да ме лишава от подобни единици) и е понатрупал опит, та затова не го смених със Сахариана, но това че може да се превръща в пехота общо взето решава въпроса.
                    Италианската артилерия не си струва според мен, не е особено по-евтина от немската, пък и няма достатъчно добри показатели. Пък и в условия на вражеско въздушно превъзходство камионите понасят жестоки загуби, а италианските оръдия на друго не се придвижват.
                    Авиация - италианските изтребители са съпоставими с немските, а са по-евтини. Проблемът е, че от един момент нататък май няма да имат достатъчно добри модификации, за да остават адекватни на нивото на новите съюзнически единици. Но в началото са си добри. В едната кампания съм с 3 изтребителя (1 дойчо и 2 италиански) + 1 тежък изтребител-бомбардировач, а в изцяло немския вариант с 2 изтребителя и 2 изтребителя-бомбардировача. Въпреки универсалността не на Ме Bf110, като че ли с 3 изтребителя е по-добре.
                    88мм са незаменими и противникът се стреми да ги преследва и избива с особено ожесточение. Аз имам 2 и много си ги пазя. Италианците имат подобно оръдие, много добро и малко по-евтино ако не се лъжа. Чудя се, кога обаче ще ми се появи Семовенте, като опция. Направо си мечтая за това оръдие.

                    От противниците - прави ми впечатление, че вече е много по-трудно да изчоплиш окопала в град или укрепления пехота. Матилдите несъмнено са PITA. За известно време ползвах пленена Матилда с отлични резултати. Направо ме е яд, че разкара тоя танк. Идеален за спиране на контраатаки в тила.
                    Recalibrating my lack of faith in humanity...

                    https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                    Comment


                      #85
                      И аз забелязах "Сахариана", само че как така може да превключва в пехота??
                      По същият начин, както и 88-ката.
                      Аз планирам един мод, който да върне донякъде нещата (по отношение на пехотата, защото според мен, Руднакорт (руснакът, който е в основата на проекта) нещо не е разбрал добре оригиналната механика), т.е. всички пехоти да имат висок показател за "близка отбрана" (това ще направи танковете много уязвими в затворен терен, а пехотата - доста по-добра там), както и да поразнообразя артилерията и особено танковете. Също така, всички зенитки значително ще си повишат използваемостта, мисля да им сложа (на повечето) по две опции за превключване - към анти-танк и към артилерия. Но ще е малко работа, та вероятно ще се захвана след седмица или две.
                      Чудя се дали да не добавя възможност за по-ефективна лека ПТ-артилерия - да й добавя превключване към "пехота" със сходни показатели, за да я направя реално ефективна в затворен терен (а не както досега).

                      Аз рядко имам време за повече от един сценарий на ден, така че съм по-назад. Засега не съм губил единица от моите си, макар че се случва някоя и друга да завършжи сценарий на 2-4 сила. Аз поддържам сравнително голям резерв, между другото.
                      Last edited by gollum; 10-09-2012, 11:29.

                      Comment


                        #86
                        Зачетох се снощи по разни форуми за идеи във връзка с Газала и в крайна сметка се зачетох в доста други неща за различните части. Стигнах до извода, че е хубаво да почна цялата кампания от начало и да постигна малко по-друга композиция на армията. Не че и със сегашните ми немски части няма да стане, но някак си по-смислено е да се ползват докрай предимствата определени единици.
                        Ще сменя всички 88 мм зенитни за италиански оръдия, 2 Сахариани за разузнаване вместо немските, хубаво е да се отгледат 2 силни инженерни единици (според мен огнеметният танк, е твърде скъп, за да оправдава предимствата, които носи). Има смисъл и от италиански тактически бомбър - или по-точно май е хубаво да се запази Бредата, която поучаваш в една от мисиите. Идва с някакъв награден тип и съответно много мощни характеристики. Веднага го качваш на SM да трупа опит, после имало възможност да вземе немски самолет и тогава ставал чудовище .
                        Recalibrating my lack of faith in humanity...

                        https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                        Comment


                          #87
                          Ами не знам - според мен, няма смисъл да караш с италиански зенитки - разликата в цената е 10 престиж, което е смешно. За сметка на това италианските са с камиони, докато немските имат полу-верижен транспорт (вярно, кой знае защо само за зенитките са сложили тежкия влекач, който би трябвалода е за всички по тежки оръдия, гаубиците също ). Моята пехота е четири единици - два инженерни батальона и два пионерни батальона. Огнеметните танкове наистина са много скъпи (доста преувеличено, като се има предвид, че това си е Панцер 2) и чак от два няма голям смисъл - те си ми висят в резерва основно. Макар че са много ефективни срещу пехота, лошото е, че пир тази цена в сражения генератора на случайни числа си прави шеги понякога, което боли. Особено при липса на престиж.
                          Аз засега въобще нямам бомбардировачи - само два изтребителя за разчистване на небето (един италианки от началото, към който добавих немски).
                          Аз наблягам на комбинацията от мобилна артилерия (стуговете се показват много добре), зенитки и танкове (повечко).
                          Засега "добро разпределение" ми се вижда нещо около 4 пехоти, 3 рекона (обиновено един в резерва), поне 6 (по-добре 8 - това без огнеметните, ако човек е взел такива) танка, 6 артилерии, 3 зенитки и 2 изтребителя (плюс съхранен от началото анти-танк)


                          Днес попаднах на първия малко по-труден сценарий - Dash to the wire. Трудността идва основно от липсата на претиж - в един момент се оказах с повечето единици на нулата и без възможност да ги попълвам, докато от британска страна пристига постоянен поток от единици със сила 14 и 12. Пехотата им е учудващо мощна - дори неокопана на открито издържа без проблем танкови атаки, да не говорим, че нанася добри щети на свой ред на танкове като пленената "Матилда 2", да не говорим за останалите.
                          Ще трябва да го рестартирам, защото се заблудих за снабдителнте складове за унищожение и вместо тях унищожих ред хангари в пустинята . То си пишеше да се гледа "по жицата", ама аз първо попаднах на хангарите и чак после разбрах грешката си. Зле си бях разпределил и силите, защото реших да се пробвам да взема Тобрук (безсмислено начинание на този етап).
                          КАто цяло, динамиката идва от скриптовете с появяващи се цели нови формации и различни допълнителни задачи. И цели морета добре попълнени вражески единици с опит, ктио ИИ-то използва зле, но те са много, от което идва трудността.

                          Comment


                            #88
                            Ооо ти си разкрил хангарите, аз разбрах за тях едва в края, когато дадох view battlefield. За хангарите давал някакви бонуси престиж, доколкото знам. А снабдителните складове ги мести при всяко рестартиране, да знаеш. Но горе долу са в един район де. Dash to the wire за мен беше много предизвикателен сценарии.

                            Иначе моята композиция е 4 пехоти (3 тежки, 1 нормална), 5 танка (от които два са бонус), 1 рекон, 3 артилерии (2 мобилни, 1 тежка гаубица точно на влекач), 2 88 мм зенитни, 2 изтребителя и 2 тежки изтребителя-бомбардировачи. Имам престиж за още едина единица (примерно сахариана) + да остане малко за попълване на силата в критични моменти. Резервни единици нямам никакви - всичко участва навсякъде.
                            Recalibrating my lack of faith in humanity...

                            https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                            Comment


                              #89
                              Минах го, но отбелязах първите загуби: една пионерна пехота (че беше и с една "звезда" опит), грижливо кътания ми немски рекон (трябваше да прикрия с него една сериозна дупка, ясно си беше че го рискувам и гадовете не пожертваха нищо, за да го ликвидират) и една току-що купена сахариана. Нищо, аз си взех още една и сега имам две.
                              За хангарите ми дадоха единствено един британски крайцерски танк, дето не виждам за какво ще ми служи - престиж нямаше. То заради липсата на престиж ми бяха другите две загуби (пионерна пехота и сахариана - пионерите бяха четворка и един британски рекон ги отнесе от първия път с голям късмет, а сахарианата беше единичка и я ползвах за търсене на хагари). Успях да им вземапочти всички градове извън Тобрук, дадоха ми още един танк бонус в края на сценария и още един Stug, така че сега вече разполагам с два.
                              Армията към момента включва над десет танка, само три пехоти ч(ще трябва да купя една), седем или осем артилерии, два рекона, един панцер-егер, три зенитки и два изтребителя.
                              Следващият сценарий изглежда интересен, макар че е малко странен като идея -първо трябва да се бяга към един град, обаче заедно с това да се опазят всичките.

                              ПП Решението чрез липса на престиж да се представя кофтиситуацията с логистиката е добро - наситниа се усеща гадно - британците постоянно попълват и бълват огромни количества единици, докато немските даже не могат да се попълват.

                              Comment


                                #90
                                gollum написа Виж мнение
                                Следващият сценарий изглежда интересен, макар че е малко странен като идея -първо трябва да се бяга към един град, обаче заедно с това да се опазят всичките.
                                Следващият сценарии е там с цел да натрупаш малко мускули за да минеш Газала. Обаче като гледам бройките в армията ти, не би трябвало да имаш проблем с покриването едновременно на много цели, т.е. Газала няма да ти е чак такава мъка.
                                Recalibrating my lack of faith in humanity...

                                https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                                Comment

                                Working...
                                X