Погледнах два от сценариите - "Багратион" и Линията "Густав". И двата са чисто отбранителни за Германия, т.е. задачата е да се защитават определени позиции. Но това не ме изненадва, защото, като отбеляза Воланд, такава възможност се появяваше още в Allied General. Могат да се правят чисто отбранителни сценарии и нещо повече, в кампанията загубата на определен сценарий не води до загуба на цялата кампания, както беше в PG.
Между другото, в Open General (изцяло пренаписан PG2 от Луис Гусман) нещата са дори разширени, защото могат да се задават всякакви цели на сценария, които може въобще да не са обвързани със заемането на някакви позиции. Същото, за радост, го има и в PzC. Има един сценарий за мултиплейър, който е базиран на преследването на "Бисмарк". Там целта е унищожаването на кораб.
Още впечатления от играта.
По графиката: както отбелязах, много добре направена, точно както трябва. Има и някои дребни недостатъци - някои единици (най-вече пехота и някои оръдия) малко трудно се забелязват върху терена. Има опция за добавяне на "сияние" под тях, но то не е добре направено - много е деликатно, трябваше да е по-силно.
Не винаги лесно се различава линията на видимостта, т.е. кои хексове са извън нея. Хубавото е, че цялата графика е png-базирана и лесно може да се редактира.
Анимациите са премерени и добре направени, същото важи и за звуците. Те са развитие на тези от PG2.
Известно неудобство е липсата на отделно меню за преглед на армията между сценариите а ла PG2. Но обещават да добавят тази възможност.
Много добре са оформени различните символи, които задават състоянието на единицата (дали се е движила, дали е стреляла, иконките за "предупреждение" при намален боекомплект или свършване на горивото и т.н.). Натрупването на "неутрализация" (причинява го само артилерията) е показано чрез промяна на цвета, с които е изписана силата на единицата.
Много добре е реализирано движението - плътна бяла стрелка показва точно откъде ще мине единицата (това можеше беше проблем при оригинална), достъпните хексове са маркирани с иконки - плътна точка докъдето единицата може да стигне сама и иконка с транспортното й средство докъдето може да достигне с него.
По новостите в механиката на играта
Промяната в начина на действие на артилерията и зенитките повишава ефективността им в сравнение с оригинала. Това е добре . Жалко че не е въведено правилото за защитен огън в рамките на обсега на единицата, а не само за единиците, които заемат хексовете до оръдието (в PG2 артилерията беше реализирана така и бе по-интересно). За съжаление, не е реализирана контрабатарейната борба, а би било интересно (и лесно може да се направи с бутона за промяна на режима - да превключва между контрабатареен и защитен огън).
Влаковете са интересни като концепция. Ако имаш свободни градове ти позволяват на практика неограничен транспорт из картата. Разбира се, на влак можеш да качиш или разтовариш единица само в град и за това се губи един ход. Но като цяло дава много добра възможност за оперативно прехвърляне, още повече, че единиците се "качват" с органичния си транспорт.
Ръчното "лекуване" на единиците между сценариите също е добра добавка към играта. Кара те по съвсем друг начин да приключваш сценариите. Въобще, на по-висока степен на трудност престижът не достига и често попълвам с новобранци (казвам си ", какво толкова, ще загубя 30-40 опит, но пък ще струва само 20 престиж, вместо 50). Има трудности с ъпгрейдването на единиците (скъпо е!), т.е. в условията на недостиг на престиж дота се замисляш преди да предприемеш рисковани действия.
Ценита на единиците се различават от оригинала. Вече няма евтини единици (примерно, първите противотанкови оръдия, гарнизонната пехота или танкети). Всичко е скъпо. Да речем, конницата е само малко (около 30%) по-евтина от пионерната единица и е по-скъпа от стандартната пехота. Бронираните коли са доста скъпички. Но изненадващо, пикиращите бомбардировачи са на цената на бронираните коли и средната пехота, докато останалите типове самолети са доста скъпи и са с цени близки или по-високи от оригиналната игра.
Прицепната артилерия не е чак толкова скъпа (всъщност е около цената в оригинала), но самоходната - досега съм видял само щурмпанцер I (запазила се е "странността" от PG, според която тази единица има обсега на тежка гаубица (3), а в реалността това е тежко полкова оръдие с обсег на половината на този на дивизионната гаубица. Вероятно щеше да е по-разумно да въведат допълнителен клас за щурмовите оръдия) - е доста скъпа.
Това са нещата засега. Играта е много добра, красива и функционална и стабилна (въобще не съм попадал на бъгове). Това не е чудно, при положение, че я тестваха поне от януари насам и в тестовете са взели участие над 800 играчи. А ако използват тази система за да възродят не само "панцер" серията, но и фентъзи и стар генералите... ех, би било чудесно.
Между другото, в Open General (изцяло пренаписан PG2 от Луис Гусман) нещата са дори разширени, защото могат да се задават всякакви цели на сценария, които може въобще да не са обвързани със заемането на някакви позиции. Същото, за радост, го има и в PzC. Има един сценарий за мултиплейър, който е базиран на преследването на "Бисмарк". Там целта е унищожаването на кораб.
Още впечатления от играта.
По графиката: както отбелязах, много добре направена, точно както трябва. Има и някои дребни недостатъци - някои единици (най-вече пехота и някои оръдия) малко трудно се забелязват върху терена. Има опция за добавяне на "сияние" под тях, но то не е добре направено - много е деликатно, трябваше да е по-силно.
Не винаги лесно се различава линията на видимостта, т.е. кои хексове са извън нея. Хубавото е, че цялата графика е png-базирана и лесно може да се редактира.
Анимациите са премерени и добре направени, същото важи и за звуците. Те са развитие на тези от PG2.
Известно неудобство е липсата на отделно меню за преглед на армията между сценариите а ла PG2. Но обещават да добавят тази възможност.
Много добре са оформени различните символи, които задават състоянието на единицата (дали се е движила, дали е стреляла, иконките за "предупреждение" при намален боекомплект или свършване на горивото и т.н.). Натрупването на "неутрализация" (причинява го само артилерията) е показано чрез промяна на цвета, с които е изписана силата на единицата.
Много добре е реализирано движението - плътна бяла стрелка показва точно откъде ще мине единицата (това можеше беше проблем при оригинална), достъпните хексове са маркирани с иконки - плътна точка докъдето единицата може да стигне сама и иконка с транспортното й средство докъдето може да достигне с него.
По новостите в механиката на играта
Промяната в начина на действие на артилерията и зенитките повишава ефективността им в сравнение с оригинала. Това е добре . Жалко че не е въведено правилото за защитен огън в рамките на обсега на единицата, а не само за единиците, които заемат хексовете до оръдието (в PG2 артилерията беше реализирана така и бе по-интересно). За съжаление, не е реализирана контрабатарейната борба, а би било интересно (и лесно може да се направи с бутона за промяна на режима - да превключва между контрабатареен и защитен огън).
Влаковете са интересни като концепция. Ако имаш свободни градове ти позволяват на практика неограничен транспорт из картата. Разбира се, на влак можеш да качиш или разтовариш единица само в град и за това се губи един ход. Но като цяло дава много добра възможност за оперативно прехвърляне, още повече, че единиците се "качват" с органичния си транспорт.
Ръчното "лекуване" на единиците между сценариите също е добра добавка към играта. Кара те по съвсем друг начин да приключваш сценариите. Въобще, на по-висока степен на трудност престижът не достига и често попълвам с новобранци (казвам си ", какво толкова, ще загубя 30-40 опит, но пък ще струва само 20 престиж, вместо 50). Има трудности с ъпгрейдването на единиците (скъпо е!), т.е. в условията на недостиг на престиж дота се замисляш преди да предприемеш рисковани действия.
Ценита на единиците се различават от оригинала. Вече няма евтини единици (примерно, първите противотанкови оръдия, гарнизонната пехота или танкети). Всичко е скъпо. Да речем, конницата е само малко (около 30%) по-евтина от пионерната единица и е по-скъпа от стандартната пехота. Бронираните коли са доста скъпички. Но изненадващо, пикиращите бомбардировачи са на цената на бронираните коли и средната пехота, докато останалите типове самолети са доста скъпи и са с цени близки или по-високи от оригиналната игра.
Прицепната артилерия не е чак толкова скъпа (всъщност е около цената в оригинала), но самоходната - досега съм видял само щурмпанцер I (запазила се е "странността" от PG, според която тази единица има обсега на тежка гаубица (3), а в реалността това е тежко полкова оръдие с обсег на половината на този на дивизионната гаубица. Вероятно щеше да е по-разумно да въведат допълнителен клас за щурмовите оръдия) - е доста скъпа.
Това са нещата засега. Играта е много добра, красива и функционална и стабилна (въобще не съм попадал на бъгове). Това не е чудно, при положение, че я тестваха поне от януари насам и в тестовете са взели участие над 800 играчи. А ако използват тази система за да възродят не само "панцер" серията, но и фентъзи и стар генералите... ех, би било чудесно.
Comment