Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Panzer Corps (модерна версия на PG)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Погледнах два от сценариите - "Багратион" и Линията "Густав". И двата са чисто отбранителни за Германия, т.е. задачата е да се защитават определени позиции. Но това не ме изненадва, защото, като отбеляза Воланд, такава възможност се появяваше още в Allied General. Могат да се правят чисто отбранителни сценарии и нещо повече, в кампанията загубата на определен сценарий не води до загуба на цялата кампания, както беше в PG.
    Между другото, в Open General (изцяло пренаписан PG2 от Луис Гусман) нещата са дори разширени, защото могат да се задават всякакви цели на сценария, които може въобще да не са обвързани със заемането на някакви позиции. Същото, за радост, го има и в PzC. Има един сценарий за мултиплейър, който е базиран на преследването на "Бисмарк". Там целта е унищожаването на кораб.

    Още впечатления от играта.

    По графиката: както отбелязах, много добре направена, точно както трябва. Има и някои дребни недостатъци - някои единици (най-вече пехота и някои оръдия) малко трудно се забелязват върху терена. Има опция за добавяне на "сияние" под тях, но то не е добре направено - много е деликатно, трябваше да е по-силно.
    Не винаги лесно се различава линията на видимостта, т.е. кои хексове са извън нея. Хубавото е, че цялата графика е png-базирана и лесно може да се редактира.
    Анимациите са премерени и добре направени, същото важи и за звуците. Те са развитие на тези от PG2.
    Известно неудобство е липсата на отделно меню за преглед на армията между сценариите а ла PG2. Но обещават да добавят тази възможност.
    Много добре са оформени различните символи, които задават състоянието на единицата (дали се е движила, дали е стреляла, иконките за "предупреждение" при намален боекомплект или свършване на горивото и т.н.). Натрупването на "неутрализация" (причинява го само артилерията) е показано чрез промяна на цвета, с които е изписана силата на единицата.
    Много добре е реализирано движението - плътна бяла стрелка показва точно откъде ще мине единицата (това можеше беше проблем при оригинална), достъпните хексове са маркирани с иконки - плътна точка докъдето единицата може да стигне сама и иконка с транспортното й средство докъдето може да достигне с него.

    По новостите в механиката на играта
    Промяната в начина на действие на артилерията и зенитките повишава ефективността им в сравнение с оригинала. Това е добре . Жалко че не е въведено правилото за защитен огън в рамките на обсега на единицата, а не само за единиците, които заемат хексовете до оръдието (в PG2 артилерията беше реализирана така и бе по-интересно). За съжаление, не е реализирана контрабатарейната борба, а би било интересно (и лесно може да се направи с бутона за промяна на режима - да превключва между контрабатареен и защитен огън).

    Влаковете са интересни като концепция. Ако имаш свободни градове ти позволяват на практика неограничен транспорт из картата. Разбира се, на влак можеш да качиш или разтовариш единица само в град и за това се губи един ход. Но като цяло дава много добра възможност за оперативно прехвърляне, още повече, че единиците се "качват" с органичния си транспорт.

    Ръчното "лекуване" на единиците между сценариите също е добра добавка към играта. Кара те по съвсем друг начин да приключваш сценариите. Въобще, на по-висока степен на трудност престижът не достига и често попълвам с новобранци (казвам си ", какво толкова, ще загубя 30-40 опит, но пък ще струва само 20 престиж, вместо 50). Има трудности с ъпгрейдването на единиците (скъпо е!), т.е. в условията на недостиг на престиж дота се замисляш преди да предприемеш рисковани действия.

    Ценита на единиците се различават от оригинала. Вече няма евтини единици (примерно, първите противотанкови оръдия, гарнизонната пехота или танкети). Всичко е скъпо. Да речем, конницата е само малко (около 30%) по-евтина от пионерната единица и е по-скъпа от стандартната пехота. Бронираните коли са доста скъпички. Но изненадващо, пикиращите бомбардировачи са на цената на бронираните коли и средната пехота, докато останалите типове самолети са доста скъпи и са с цени близки или по-високи от оригиналната игра.
    Прицепната артилерия не е чак толкова скъпа (всъщност е около цената в оригинала), но самоходната - досега съм видял само щурмпанцер I (запазила се е "странността" от PG, според която тази единица има обсега на тежка гаубица (3), а в реалността това е тежко полкова оръдие с обсег на половината на този на дивизионната гаубица. Вероятно щеше да е по-разумно да въведат допълнителен клас за щурмовите оръдия) - е доста скъпа.

    Това са нещата засега. Играта е много добра, красива и функционална и стабилна (въобще не съм попадал на бъгове). Това не е чудно, при положение, че я тестваха поне от януари насам и в тестовете са взели участие над 800 играчи. А ако използват тази система за да възродят не само "панцер" серията, но и фентъзи и стар генералите... ех, би било чудесно.

    Comment


      #17
      На мен също ми допада играта. Изиграл съм само тренировките и то само донякъде. А само да попитам, ако накрая ми остане престиж, в края на кампанията, то какво следва с него? Един вид само за купуване/ъпгрейд и прочие на единиците ли е?
      Това е първата подобна игра(от серията), която за сега с лекота я разбрах в общи линии, интуитивна е. Ще видим как ще тръгна и за напред.

      Comment


        #18
        Да, престижът е валутата в играта, т.е. чрез нея купуваш нови единици, ъргрейдваш старите (или им купуваш транспорт; между другото, покачили са цената на бронирания транспорт, както и следваше да бъде - от 50 в PG 100 в PzC) и попълваш загубите по време на сражение или преди следващата мисия (на по-високите трудности това изисква доста трудни избори - между другото, ако мислиш да попълваш с новобранци в края на мисията, по-добре изчакай попълването в началото на следващата, защото тогава то е безплатно (за разлика от елитното)). Е, използва се и за да увеличаваш силата над 10 (+1 за всяка от петте звезди опит). В някои случаи можеш да избираш пътя си в кампанията и това също да ти струва престиж. Няма никакво друго предназначение.
        Той се запазва от сценарий в сценарий и се печели, за съжаление само от превземане на градове и каквото ти дадат за начало на следващата мисия. В PG се печелеше и част от стойността на нанесените на противника повреди, но вече не е така .
        Каквото ти остане от обучаващата кампания - губи се, няма да продължиш с него в някоя от основните кампании.
        Ако имаш някакви въпроси - пиши тук, аз съм много добре запознат със старите игри и добре се оправям и в новата.

        Comment


          #19
          Той се запазва от сценарий в сценарий и се печели, за съжаление само от превземане на градове и каквото ти дадат за начало на следващата мисия. В PG се печелеше и част от стойността на нанесените на противника повреди, но вече не е така .
          Жалко. =(. А иначе градовете, доколкото видях служат за: resupply & refuel, за слагане на нови единици, за влакове, за печелене на престиж, за хубаво бомбене с артилерията. Помеждувпрочем, защо като се стреля с артилерия по град, то например след 1-2 хода, пехотата вътре не печели например от руините в града, нещо като Сталинград, или не трябва да е така наистина?
          А танковете, доколкото видях, за крайно неефективни при битки с градове. Само с пехота ли успешно се щурмува град ?
          Може да са криво зададени въпросите, но ми стана интересно и заради това .

          Comment


            #20
            Ъъъ, хъм, не точно. Градовете служат за:

            1) източник на престиж (когато ги завладееш)

            2) като основни или допълнителни цели на сценария.

            3) добри отбранителни точки (в град може да се достигне най-високо ниво на укрепяване).

            4) новозакупените единици се разполагат около градове (сухопътните) или около летища (ВВС).
            Тук, между другото, действа ново (спрямо PG - иначе във PGF същият човек вече го бе въвел) правило. Трябва да минат два хода от завладяването на един град, за да могат да се купуват и разполагат единици около него.

            5) само в гардовете могат да се ъпгрейдват единици по време на самия сценарий.

            6) като входни и изходни точки за железопътната мрежа.

            Попълването с боеприпаси или възстановяването на силата може да се прави навсякъде - не е нужно да си в или до град. Има известна разлика само според метеорологичното време или по-точно, състоянието на земята (мисля че само калта и замръзналата земя оказват известно влияние върху попълването на запасите с боеприпаси и гориво извън гардовете). Разбира се, въздушните единици могат да се зареждат само на хекса на летище или шестте около него (и да се попълват само на самото летище).

            За артилерията и щурмуването на градове: няма някаква специална връзка между артилерия и градове, т.е. артилерията бомбардира добре навсякъде . Просто най-често се налага да се бомбардират именно градовете, защото там се укрепява чуждата пехота. Що се отнася до "руините" - има нещо подобно, но то може да се причини само от стратегически бомбардировач. Когато се случи, ще разбереш, защото флагът на града ще стане бял (възстановява се само когато се смени притежателят на града).
            Така че идеалният вариант за щурм на град е да имаш 1-2 пехоти, с които да направиш самата атака, 1-2 други единици (може и танкове или бронирани коли, особено ако има открит терен около града), с които да си осигуриш намаляване на инициативата на защитниците (т.е. в идеалният случай просто ги разполагаш около града, колкото да присъстват пир атаката, а след това заминават и можеш да ги използваш другаде, ако всичко потръгне както трябва (иначе може да се наложи и те да атакуват след пехотата) и по възможност 1-2 артилерии и една въздушна единица.
            Основния ти проблем (ако вече си изчистил артилерии или други помощници на защитниците) е нивото на укрепленията. Независимо какво е то, винаги има малък шанс за "ожесточена съпротива", което в системата означава, че независимо от инициативата, отбраняващите се стрелят първи. Но колкото по-високо е нивото на укрепления, толкова по-висок е този шанс. Мисля че за 4-5 е поне 30%, а това е много. Така че удряш с авиацията (ако имаш изтребител или бомбардировач над града от предишния ход, можеш да удариш, да го изтеглиш и да удариш с друг - всяка успешна въздушна атака сваля с единица укрепленията), след това да удариш с едната артилерия и ако имаш късмет, не само ще свалиш с още укрепленията, но и ще неутрализираш част от силата на защитниците. Тогава гледаш с коя единица получаваш най-висок резултат (най-често това ще е пехота - ако имаш пионери е най-добре да удариш с тях, защото игнорират отбраната и са имунизирани от ожесточена отбрана).
            Ако защитниците още се държат и на се отстъпили или първата артилерия не е причинила неутрализация (това се случва), тогава удряш с втората още преди първата атака с наземна единица. Иначе сега е моментът да удариш пак и след това с друг наземна единица. Това би трябвало да свърши работа при всеки вече обработен град, т.е. освободен от защитна артилерия (това се прави преди да се пристъпи към щурмуване на самия град).
            естествено, това се прави само с важните и добре защитени градове. Обикновените се взимат от бойна група в състав пехота плюс друга пехота, танк или бронирана кола, една артилерия и въздушна атака. ако не успееш то първия път, важшно е да имаш поне още една-две свои единици около града, за да не могат защитниците да се попълнят.
            Друг важен момента са укрепленията. За разлика от PG тук няма смисъл просто да атакуваш, за да ги намаляваш ако няма да използваш това в рамките на текущия ход, защото в началото на следващия те ще са възстановили укрепленията автоматично до стандартното ниво (естествено, допълнителното укрепяване не се възстановява, ако има противник).

            Между другото, още една разлика с оригиналната игра. В PzC "дълготрайната неутрализация" на сила действа малко по-различно. Пак се причинява само от артилерията и (май) от стратегическите бомбардировачи, но остава активна не до края на хода, а само до (и за) първата нормална атака, след това се изчиства. Това налага малко по-различна тактика при атака на добре укрепен град: бомбардировка с една артилерия, ако имаш късмет, тя ще неутрализира достатъчно сила, аз да може след това да се атакува с пехота. Ако не се получи от първия път и имаш втора артилерия, то тогава стреля тя, отново причинява неутрализация и следва втора атака с друга пехота. Подобен подход може да спести загуби и да реши задачата.

            За танковете: те не че не са ефективни, а са много уязвими в затворен терен. Такъв са двата типа гори, блатата, планините, градовете и хълмовете, което оставя като "танкодостъпни" само двата типа равен терен и летищата. Разликата е, че в затворените терени има ограничение на инициативата (танковете обикновено имат по-висока) и се използва близката, а не наземната отбрана (за танковете тя често е със стойности 1-2). Има известна разлика между различните типове затворен терен като хълмовете са преходен тип терен, т.е. там танковете са малко по-малко ограничени (ограничението на инициативата е 4 или 5), като най-зле са в град, планина или гъста гора.
            Град с танк или бронирана кола има смисъл да атакуваш само ако вече си причинил достатъчно неутрализация на защитниците с артилерия, така че няма шанс ад върнат с повече от 1-3 сила или когато защитниците са останали на много малко сила, примерно между едно и четири. Хубаво е да си сигурен, че танкът ти след това не може да бъде атакуван от тяхна пехота или противотанково оръдие, докато е разположен в закрит терен (при сражение винаги се гледа хекса, в който е разположена отбраняващата се единица).
            Тук допълнително следва да обърнеш внимание, че началните типове танкове на Вермахта в играта са много слаби; имат допълнителният недостатък да е много скъп ъпгрейда в по-добра машина (колкото нова). Затова е добре да се поизчака с покупката на нови машини докато излязат Pz III и Pz IV (на генерал това става чак в Белгия, т.е .на третия сценарий). Аз лично разпуснах двата танка PZ I, с които започвам в Полша и на тяхно място си взех две бронирани коли (в началото те са по-ефективни, а ще трябват и нататък, защото са добри за разузнаване, достигане на далечни цели и тормоз на артилерията).
            Аз лично гледам да имам (поне в началото) повечко пехота и артилерия в комбинация с добра въздушна сила. 6-8 пехоти, 4-5 артилерии, 1-2 бронирани автомобила, 1-2 танка и останалото авиация. от това, което виждам до момента, изискванията към авиацията поне в началните сценарии са по-ниски, отколкото в PG (там трябваше да имам вече 4-5 изтребителя в Белгия и Франция, за да си осигуря въздушно превъзходство. Тук сякаш и 2 или 3 ще са достатъчни). Така че гледам да имам 1-2 стратегически бомбардировача (най-добре да са два), поне толкова тактически (може и три) и 2-3 изтребителя. Но вероятно от Франция насетне ще трябва да се наблегне на изтребителната авиация, за да може да се овладява небето в първите 2-5 хода на всеки сценарий.
            Last edited by gollum; 18-07-2011, 11:39.

            Comment


              #21
              Добре де, откъде да я изтегля.


              thorn

              Средновековните църкви в България

              Comment


                #22
                Thorn написа Виж мнение
                Добре де, откъде да я изтегля.
                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                Проект 22.06.1941 г.
                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                Comment


                  #23
                  Един важен момент само за кампанията. Понякога за успешно минаване на мисия се получава допълнителна единица (пехота или танк), която е маркирана като елитна: SE ("СС", обаче поради юридически ограничения в някои държави са ги оставили така). Съществено за тези единици е, че те не се броят към собствените кампанийни единици, а са "свръх" ограничението за всяка карта.Така че няма смисъл да се разпускат, защото това няма да даде отворен core-слот.

                  Comment


                    #24
                    Много ти благодаря @gollum за информацията. Ще я взема под внимание, когато я започна по сериозно, че нямам време.

                    Comment


                      #25
                      Този форум за сваляне иска регистрация. Кояот пък е закрита за сега. Има ли друг начин?
                      Last edited by Spellbreaker; 27-07-2011, 13:22.
                      "Далеч съм от мисълта си"

                      Comment


                        #26
                        А в българските тракери има някакви идиотски правила за качване на торенти ... така че може би ще трябва изчакаш, в оня регистрацията беше само в определени часове, нещо от сорта между 7 и 9 сутринта наше време.
                        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                        Проект 22.06.1941 г.
                        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                        Comment


                          #27
                          Изтеглих си я. Благодаря за разяснението.
                          "Далеч съм от мисълта си"

                          Comment


                            #28
                            Минах и Fall Gelb и сега съм в началото на следващата кампания. Макар картите на пръв поглед много да приличат на тези от PG, сякаш все пак има разлика - по-малки са. Или поне на мен така ми се струва - със сигурност Норвегия е по-малка и, за разлика от PG е доста лесно да се превземат северните градове.
                            Забелязах още една разлика: "калта" не е чак толкова сериозен спиращ фактор, какъвто бе в PG, както за движението (донякъде), така и за офанзивните операции.
                            Още нещо за "гъстите гори" (нов терен) - те са изключително опасни за кажи-речи всеки тип единица, защото почти никоя не може да се движи в тях, т.е. движението става по път и този път ефективно служи като "блокиращ" отряд - ако по пътя се движи колона и единицата в челото бъде атакувана е много вероятно тя да се предаде.
                            Друго важно нещо, за което да се гледа. От време на време можете да попаднете на изключително мощни чужди единици, които наглед изглеждат нормални (като картинка), но са с доста по-добри показатели от тези на останалите единици (има такава британска пехота край Нарвик, белгийска пехота в Ардените (с много мощна противотанкова атака)).

                            И още нещо интересно - тъй като загубих една от пехотите от основните си сили в Полша и нямах достатъчно средства я замених (уж временно, но на "генерал" дори и да се взимат само решителни победи, престижът не стига) с конница. Оказа се доста добра замяна - тя вижда на 3 и въпреки общо взето мизерните си характеристики, твърде често се представя по-добре от останалите, уж по-силни пехотни отряди. Може би ще се окаже много добър избор за началните сценарии.

                            ПП Кой знае защо, след всеки успешен сценарий получавам по една бонус единица и все са пехотни. Ща не ща, армията ми реално ще прилича на немската . Много пехота, много артилерия, значителен въздушен отряд и малко танкове.

                            Comment


                              #29
                              Моите впечатления са, че реално танковете са почти неизползваеми. В част от картите няма къде да се "завъртят", нямат почти цели на открито (срещу които са ефективни) и най-важното- нямат овъррън-а от миналите версии. За сега моита армия е подобна на описаната от теб, но имам и значителни разузнавателни част- винаги съм ги намирал за безкрайно полезни.

                              Разбира се, още не съм играл много карти, но това виждам за сега.
                              "Далеч съм от мисълта си"

                              Comment


                                #30
                                А, не, не са безполезни . Що се отнася до "прегазването" - то се появи едва в PG2, така че е нормално да липсва - те развиват PG (която си остава най-добрата система в серията). Вярно, аз бих предпочел да има съчетание, т.е. да вземат повече неща от втората и третата част (макар и не точно "прегазването", защото то твърде лесно можеше да се експлоатира), а по-скоро защитния огън на артилерията в обсега, а не само за близките части (в контакт с артилерията) - същото и за ПВО. А за контра-батарейният огън - трябваше да го вземат от PeG, евентуално с възможност за "превключване" между двата (т.е. на своя ход да определяш как ще се държи артилерията в рамките на чуждия ход - защитен огън или контра-батарейна борба). Нямаше да е зле да добавят и защитен огън за противотанковата артилерия, макар че и сега ми се струва, че тя се държи странно - от време на време не успявам да прегазя леко противотанково оръдие след като съм го ударил от въздуха, с артилерия и след това с доста силна пехотна единица. Преди това не се случваше (или може би много по-рядко).
                                Още впечатление след като минах и Франция: играта на трудност "генерал някак стана твърде лесна вече. Сега ще видя как ще е "Морския лъв", но при положение, че направих грешки в началното си разположение успях без никакъв проблем да взема решителна победа във Франция - без особено да се напрягам. "Виновник" за това е донякъде ИИ-то, донякъде май самите карти са малко по-малки от тези в оригиналния панцер (ще трябва да проверя това). ИИ-то има следната тенденция: избира си определен град от важните, обикновено такъв дълбоко в тила (но понякога е и по-близо до фронта) и го укрепява изключително мощно - постоянно купува около него единици. Въпросът е, че за сметка на това оставя почти всички градове в тила без охрана. Това, естествено, ускорява много превземането на картата.
                                Във Франция само с един успешен десант на 5тия ход заех един от градовете в другия край на картата. При това, ИИ-то видя единицата ми над летището си, пред да я пусна и теоретично можеше да купи пехота в града (той беше важен град) и да ме затрудни, но не го направи. Въобще, веднъж щом пробих фронта му (в тази карта има фронт и е бая стабилен, но не отнема повече от 4-6 хода да бъде напълно пробит), отделни пехоти в камиони плъзнаха из картата и заеха почти всички гардове. Естествено, въпреки съсредоточаването около два града (естествено, избра двата най-трудни за атака в двата противоположни края на картата, единият зад река), размера на картата и използването на ЖП-линии ми позволиха лесно да съсредоточа артилерията си и да ги взема бързо.
                                Странното е, че до момента не съм видял чак такъв "зор", какъвто съм имал на PG (Особено в Норвегия, но и понякога в първата полска карта). Норвегия дори се оказа изключително лесна за овладяване карта, а не би трябвало да е така. Единственото реално затруднение е недостигът на престиж, въпреки че вземам всяка карта са решаваща победа, нито ми стига за да си купувам нови единици, нито, още повече, за ад ъпгрейдвам старите. Чак във Франция успях да си позволя да кача една пехота в бронетранспортьори. Определено не ми харесва, че за разлика от PG не дава част от престижа на унищожените вражески единици - така човек можеше да компенсира активната и рискована игра.

                                За танковете - да, аз съм към момента само с три (макар че имам намерение да увеличавам стабилно бройката им). Не бих казал, че не са ефективни - добри са. Въпросът е, че разликата в ъпгрейдването спрямо PG (в PG беше просто разликата в цените, тук се ъпгрейдва на серии, т.е. от един вид PzIV в друг е много евтино, но от PzIII в PzIV е като да купуваш нов) и недостига на престиж (така е само на по-високите степени на трудност) ме принуждават да купувам само танкове, които ще използвам дълго. До Белгия си карах с двата начални PzI (за нищо не стават, освен да блокират градове) и един PzII (също почти безполезен), но там реших да ъпгрейдна поне двете единици, защото най-после се появи PzIV. Но в резултат на това бях принуден да оставя два слота незаети и ги заех чак в хода на сражението (и то към средата - не достигаше престиж).
                                За какво стават танковете? За използване на пробивите. Работата е там, че докато пехотите и артилериите се движат в камиони, те могат да стигат надалеч, но са крайно уязвими. Така че за да използваш пробив в тези ранни етапи на играта ти трябва бронирана кола, конница или танкове, като последните са най-държеливи все пак. Вършат работа за "убиване" на оръдия, а щом се появи PzIV и срещу пехоти. Място за използване реално има достатъчно (освен в Норвегия).
                                Интересното е, че с правилото за транспорта егерите се оказват доста безсмислена единица (освен в отбранителен сценарий или в Норвегия). В гора те не се движат по-добре от стандартна пехота, а непрекъснати хълмове или планини няма чак толкова много. ДОкато липсата на транспорт ги прави неизползваеми в офанзивна формация.
                                За разузнаването - и аз си падам по него, но първите три сценария ги минах без бронирани коли - използвах една конница (има същата разузнавателна способност без по-дългия и сегментиран ход, естествено, но пък е малко по-мощна и универсална). Във Франция добавих една бронирана кола и вероятно ще ги оставя толкова. В оригиналния PG още в първата полска кампания си купувах две бронирани коли, но тук сякаш основните слотове са по-малко (заради липсата на два полски сценария). За истинска ефективна армия си трябва пехота (поне 8, според мен), колкото се може повече артилерия - преди към "Барбароса" гледах да имам поне 7-8 артилерии, но сега като гледам сигурно ще са само 6. Към този етап вече трябват и танкове за офанзивна мощ - колкото се може повече в рамките на балансирания подход (някои получават само елитни танкови единици, но на мен ми се случиха само пехоти). И добра въздушна армия с много изтребители. Макар че открих, че тук мога да карам с малко по-малко изтребители, отколкото в PG. Там във Франция гледах да имам 6, докато тук изкарах сценария с 4 (вярно, имаше два изтребителя от самия сценарий, но щях да се оправя и без тях). И, като разлика с PG, повечко стратегически бомбардировачи - те тук са по-ефективни, а с натрупването на опит стават смъртоносни (орязали са ефективността им да отнемат престиж от противника (защото сега всяка единица е много по-скъпа, така че 10-20 единици не са толкова фатални както едно време), но за сметка на това атаката им е много по-голяма - Ju88 е с 10/6, докато в PG беше 4/1). Аз си взех два в Норвегия, но се чудя дали да не се сдобия и с трети. Виж, имам по-малко "Щуки" (само една към единия Bf-110, който се дава в рамките на стартовите сили), отколкото обикновено имах в PG, но те тук са много по-слаби и с мизерен обсег. Вярно, много евтини са - по-евтини от 105 мм гаубица с камион.
                                Предполагам, че ако имаше малко повече свободни слотове, щях да взимам и други типове единици (да речем, 88 мм зенитка (макар че в наземен режим тя става само през първите две години на войната), повече бронирани коли и може би някое противотанково оръдие, но при толкова малко слотове и високи цени, някак не си струва (въпреки че забелязах, че противотанковите оръдия могат да бъдат много ефективни)). НО пък щеше да е още по-лесно, т.е. трябваше и противникът да има повече единици. Сега като се замислих, във "фронта" си в Франция те имаха горе-долу толкова единици, с колкото разполагах и аз - 4 танка (с един повече, а техните са добри), 4 тежки артилерии и поне 2 леки (с една повече от моите), колкото мен пехота, плюс няколко зенитки, противотанкови оръдия (аз въобще нямам) и не малък въздушен отряд. Въпреки това ИИ-то не успя да постигне нищо с тях, освен да ме задържи за 5 хода (и то още от 4-тия в тила му вече действаха моите парашутисти, а едната танкови дивизия (аз групирам единиците по 5-6 в "дивизии") бе пробила по фланга). Така че не мога да кажа, че ИИ-то действа твърде ефективно.
                                Разглеждах кампанийният път в библиотеката. Струва ми се, че е по-кратък, отколкото в PG. Има по-малко сценарии на съветския фронт според мен. В началото се чудех, че опита се печели също толкова бързо, колкото и в PG, но сега разбирам защо. Вероятно истински ще можем да я оценим в мултиплейър (но пък толкова обичам кампанийния режим на бавно изграждане на силите, трупане на опит, "медали" и "офицери" (до Франция почти нямах единица с медал или офицер, но сега вече повече от половината имат).

                                Comment

                                Working...
                                X