Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Advanced Tactics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #91
    Не, няма никакво наказание, стига да не надхвърлиш определено количество субформации (мисля че 100). Въпросът е на съотносителна стойност. Представи си, че двамата играем един срещу друг и имаме равно количество градове. Всеки (примерно) има 200 пехота, 20 картечници, 20 танка, 20 камиона. Ти ги организираш в четири "свръх"-формации - по 50 пехота, 5 камиона, 5 танка, 5 картечници във всяка. А аз ги организирам в 40 единици - 20 от по 5 пехота, 1 камион и 1 картечница и 20 от по 1 танк, 5 пехота и 1 камион. Очевидно е, че никоя от моите единици не може да направи нищо на твоите, но пък ти не можеш да унищожаваш с една от твоите повече от една от моите за един ход. Проблемът ти е, че моите 40 единици веднага ще обградят твоите й ще им прекъснат снабдяването. Т.е. за 3-4 хода товите ще са напълно неподвижни, останали почти без точки и готовността им ще падне. Същевременно моите многобройни леки единици ще могат да ги атакуват от 6 страни, т.е. с бонус над 150%. За тези 3-4 хода ти да унищожиш най-много 10-12 от моите единици, след което твоите свръхединици са загинали.
    Иначе нямаш наказание за много субформации - аз често правя такива единици с по-малко от няколко неща, за да са по-универсални.

    За пехотните оръдия имаше една дискусия на съответния форум и общо взето се оказа, че са по-малко ефективни срещу пехота от примерно бронирана кола, но са по-издръжливи, т.е. по-малко е вероятно да загинат. Ако за нещо са достатъчно ефективни и добри, то е в кофти терен и в град. В останалите ситуации нямат никакви предимства пред лек танк, бронирана кола или (струва ми се, трябва да погледна) миномет. Аз мисля да ги модна малко, за да добият по-голяма ценност.

    Comment


      #92
      М-у другото, формация от 1 танк, 5 пехота и 1 камион е безсмислена - 1 танк дава 5 превоз, така че камионът е излишен.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #93
        Докато не ти убият танка . Така или иначе, не това е същественото - давам го за пример. А мобилността ти да е над 100% не е излишно, даже никак .
        Иначе в споменатия пример единственият въпрос на баланс е разликата в цената между 4 и 40 формации (4 спрямо 40 политически точки). За една политическа точка могат да се поризведат около 4 пехотинеца, ако не ме лъже паметта. Така че очевидно е въпрос на баланс, но важонто е, че пир текущата система силата разпределена в повече формации върши повече работа, отколкото когато е съсредоточена в по-малко.

        Comment


          #94
          Така ли? Има ли бонуси? Пропуснал съм го.

          Иначе ако са ти убили танка от тая формация, малко е вероятно от пехотата да е останало нещо
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #95
            Има - всяка субформация има отделни стойности за всички типове терен. Второ, не е задължително първо да загине пехотата или танка - зависи от местността и противника. И двете са фронтови субформации, т.е. понасят загуби заедно в сражение (не са тилови - като оръдията). След това, при въздушен удар е възможно да загубиш машината, но не пехотата, обратното е при артилерийски обстрел. Така или иначе, същественото е, че единица с над 100% мобилност се движи повече (ако е като преди, трябва внимателно да погледна).
            Иначе - едно несъмнено удобство са единиците за забавяне - такива могат да се правят от 3-5 пехотинеца и 1-2 спомагателни оръжия в зависимост от противника (картечници или базуки). Те идеално забавят големи и силни единици като им хабят точките.Цената на подобна единица (особено ако е наистина малка) е под 1500 точки, т.е. под цената на повечето тежки машини.

            Comment


              #96
              Все още нямам играта, обаче от това, което чета много от добрите неща, които Голъм е посочил като изводи на база на досегашния си игрови опит са запазени от единицата.
              И мен ме е яд за премахването на лидерите, а що се отнася да предложението на Грей да "тръгва само със щабове" - това беше страшно удачен вид игра в единицата (PT) естествено не буквално да се играе само с тях - взима се THQ, дава и се по-голямо количество транспорт и бронирана техника и се добавя пехота. Въпросното нещо се ползва като ударна, бронирана сила към дадена армия, която иначе си се командва от друго THQ. По-лесно се снабдява по линия от SHQ и е по-подвижно сравнeно със стандартна единица, на по-ниско ниво в командната структура. Аз ползвах такива THQ за тежка артилерия Big Bertha (която винаги беше по-ефективна от леката, дори и последната да е в големи количества - не знам дали това е запазено в AT).
              Също THQ беше идеална за десанти на вражеска територия - директно спускаш една тъпкана с бойци и техника такава единица в град и я връзваш като supply към него. Пести врееме. Интересно ми е дали подобна концепция върви и в AT?
              Пътищата май ще се окажат едно от най-важните подобрения, както и летищата.
              Кавалерия би трябвало да може да се направи сравнително лесно. По същия начин както например е направена в сценариото за Civil war в PT. Правиш част само с бронирана техника, на която си намалил съответната сила, сменяш картинката и готово
              Recalibrating my lack of faith in humanity...

              https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

              Comment


                #97
                Тъй като тук вече няма разлика между тактически и стратегически щаб (всички са стратегически), то това не е добра идея. Причините са прости и са няколко:

                - ако щабната единица е близо до "фронтовата линия", то тя лесно може да бъде локализирана и съответно - обградена. Достатъчно е дори да се прекъсне комуникацията й с градовете, от които се снабдява (или с основния щаб, ако има такъв и от него се прехвърля ръчно снабдяване). Тогава в рамките на 2-3 хода цялото обединение, което този щаб командва е застрашено от унищожение;

                - вероятността щабната единица да бъде ударена и да понесе загуби е голяма, ако е близо до "фронтовата линия" - намаляването на щабния персонал в нея се отразява на всички други единици, които тя командва. А в АТ обикновено на един щаб се падат много повече единици, отколкото в РТ. Да не говорим какво ще се случи ако бъде унищожена;

                - когато щабната единица се движи, снабдителните й възможности намаляват (поне доколкото разбирам, може и да греша).

                Ако в АТ има смисъл да се ползва нещо, то не е щаба като бойна единица, а щабния персонал като лека пехота. Цената му не е твърде висока (съотносима е с тази на пехотата) и при недостиг на пехота и излишък на щабен персонал, последният може да се прехвърля във фронтови единици (или да се създават нови с него) при лоши ситуации, когато се налага противникът да бъде забавен или да се запуши дупка някъде.

                В АТ десант могат да правят само парашутистите.

                Да се ползва щаба като контейнер за артилерия - няма особен смисъл, нито за авиация. В първия случай се налага да е достатъчно близо до фронта с произтичащите от това опасности. Във втория ще е неподвижен и ограничен до летищата. В крайна сметка, подобно нещо не се и налага. Цената на щаба е 5 политически точки, на обикновена формация - 1 точка. Винаги може да се направи нова формация за конкретна цел и да не се рискува щаба за нея. Още повече, че дори фронтовите щабове (които се използват само за командване) са слабо подвижни, защото съдържат много снабдяване и много щабен персонал, обикновено при относително малко транспорт. Това в още по-голяма степен важи за щабовете, които обединяват готова продукция (стратегически). Това ги прави още по-слабо подвижни.

                За мен най-важното "подобрение" е редактора. Вярно, още не съм го разучил, но планирам като се поосвободя да направя един доста по-богат набор от единици за ВСВ: повече и разнообразна артилерия (сега има само един тип), ще включа контрабатареен огън (в момента е изключен, но има такава възможност), ще добавя самоходна и щурмова артилерия, конница и може би още специализирана пехота, както и може би още един тип транспорт. В авиацията също е възможно да се въведе допълнително разнообразие. За щастие всичко може да се напарви добре и интересно. Да не говорим какви възможности дава играта за един набор от единици в стил FG.

                Comment


                  #98
                  gollum написа

                  В АТ десант могат да правят само парашутистите.


                  За мен най-важното "подобрение" е редактора. Вярно, още не съм го разучил, но планирам като се поосвободя да направя един доста по-богат набор от единици за ВСВ: повече и разнообразна артилерия (сега има само един тип), ще включа контрабатареен огън (в момента е изключен, но има такава възможност), ще добавя самоходна и щурмова артилерия, конница и може би още специализирана пехота, както и може би още един тип транспорт. В авиацията също е възможно да се въведе допълнително разнообразие. За щастие всичко може да се напарви добре и интересно. Да не говорим какви възможности дава играта за един набор от единици в стил FG.
                  Имах предвид десант от кораб на брега. А иначе и в единицата редактора беше много добър. Тук половината от един добър сценарии май е в работа и в нагласянето на разни events. ИЛи поне така споделят някои хора. Не знам ти какво ще кажеш...
                  Recalibrating my lack of faith in humanity...

                  https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                  Comment


                    #99
                    Не, в РТ редакторът беше много по-лош, а за да се направят неща, като замисляните от мен определено трябваше да се ползва нещо повече от редактора . Разликата е много голяма. За създаване на сценарии - още не съм стигнал дотам, а и да си призная, интереса ми не е към сценариите, а към цялотен комплект от единици. Аз така или иначе пердпочитам абстрактната страна и съответно огледални или случайни карти. Не че чак не игаря сценарии, но определено едав ли ще си играя да създавам такива.
                    А за събития (и карти) - да, вероятно за да е що-годе реалистичен един сценарий, ще трябват такива неща. И много нагласяне. Което означава много време, а последното е ясно, че липсва (а и когато се намери точно за това ли ще го ползваме ).

                    Comment


                      Albi, не съм пробвал едитора на PT, но за AT може да се каже, че всъщност е едитор, който между другото идва с някакъв стандартен набор единици и карти.
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        Да, в това отношение прилича (макар и да я задминава, несъмнено) на една стара игрица - Empire. Впрочем, имаше и една сравнителон по-нова, но по тактически ориентирана и не много добра, която така и се казваше - War Engine. Разликата е, че тази е оперативно ориентирана и това я прави достатъчно уникална .

                        Comment


                          Наистина е малко странно да има три вида танкове, а артилерията да е само един вид. Също така да има танкоунищожители, а да няма нормална самоходна артилерия и тн.

                          На мен са ми интересни случайно генерираните карти, получават се разнообразни терени и ситуации. Но да седна да правя собствен сценарии няма да имам време.

                          А иначе като се замисля аз май искам HoI с военната част на AT ))))
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            Нещо взех да отделям твърде много време на тая игра. :argh:

                            Първи успешен нов юнит. :rock: Малко са завъртяни нещата в едитора ама нищо страшно.
                            Last edited by Imperial; 05-12-2007, 06:18.
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              Браво. На мен не ми остава никакво време за нея. Иначе като се появи малко ще разуча нещата и ще добавя цяла група нови субформации . Между другото, има един минус в това да слагаш разузнавателни самолети в щабовете - така ги правиш неподвижни.

                              Comment


                                Това го знам, същото е и с корабите. Този самолет си е в отделна част - макар че в случая просто исках да покажа юнита
                                albireo написа
                                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                                Comment

                                Working...
                                X