Нямам нищо против - намира се с е-мулето. Не е кой знае колко голяма - около 130 МБ (трябва и серийн номер, разбира се, но нищо друго - има и съответното текстово файлче).
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Advanced Tactics
Collapse
X
-
Не си търся извинение . Такова не ми е необходимо - все пак в това отношение съм закоравял престъпник (или хайде, закоравял от ползването на нелегален софтуер). А как си плащаш, защото да си призная, хич не съм наясно с тези неща, т.е. не съм пазарувал нещо онлайн, още по-малко пък от "запад" (казано най-общо). Сигурно е лесно и очевидно, де . Но просто не ми се е случвало.
ПП Впрочем, предполагам, че двамата с Албирео сте си я купили по този начин?
Comment
-
Една вечер няма да ти стигне, пиша от опит. Играта е достатъчно сложна и предполагам за да се навлезе в детайли трябва и дълго да се играе (което при мен е затруднително, да не кажа невъзможно). Особено ако човек реши да си поиграе с редактора й и да създаде нов основен файл с настройки (а има какво да се добавя и променя, според мен, имам предвид към основния вариант за ВСВ). Както и да е, не е това темата за АТ.
Comment
-
Разбира се, че няма да се запозная с нея за една вечер, но поне да разгледам картинките...
albireo написаИ аз не съм. Чакам Фриц да ми я купи и да му преведа пари, че с кредитната карта нещата малко се забавиха.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Може и да се изненадаш, но и картинките са хубави . Всичко в тази игра до момента е такова, каквото трябва да бъде. Да си призная, докато четях форума им преди да излезе играта някои решения на Виктор ми се струваха не толкова добри (например, премахването на лидерите и това, че слива двете нива на командна йерархия в едно), но сега, като ги видях на практика - добри са. Много важна добавка е слоя за снабдяването, а и инженерните части (открих, че са много, много полезни).
Comment
-
Аз също не чета подобни пособия- много съм ленив и разглезен. Използват се лесно - правиш си отделна формацийка - само инженери и камиони (може да се добавят и бойни единици, но според мен няма смисъл). Всеки ход формацията генерира определено количество инженерни точки (зависи от броя инженери, така че е хубаво да са много - поне 50-60) и според това може да строи пътища, както и да изгражда или взривява мостове. Формация с 60 инженери може да напарви поне 6-7 хекса път за един ход в открит терен или до 3-4 в по-сложните терени. Самата функция се активира с една иконка като път - натискаш я и посочваш съседно хексче, към което искаш да създадеш път. Ако минава през река се създава мост. Ако искаш да рушиш път или мост - трябва да си застанал на него и избираш иконката за разрушаване.
Освен това с тази единица можеш да създаваш пристанища, летища и два типа фортификации (полеви и крепост). Струва снабдяване, а не инженерни единици и отнема целия ход.
Аз слагах към всяка армия поне по една-две инженерни единици, за да мога бързо да създавам обходни пътища и да осигурявам снабдяването на армията. Пътищата в това отношение са ключови, както се вижда ако включиш слоя, показващ снабдяването.
Между другото, нещо съществено. Когато изграждаш командната си структура имай предвид, че значение има само едно щабно ниво. Т.е. идеалната структура е по един щаб за всяка армия (общо взето - на всеки 20-30 единици, може и на по-малко). Възможно е да караш и с повече единици на всеки щаб, но в един момент иска твърде много щабен персонал, за да се запази ефективността, така че май повече щабове е по-добрата идея (разбира се, не твърде много, защото всеки струва по 5 политически точки, а съотношението е поне 20 щабен персонал за една политическа точка). Към всеки подобен щаб пренасочваш примерно по един град близо до щаба, който да го снабдява само със снабдяване (т.е. да произвежда само това - 100% в едната от четирите линии). Цялата останала продукция може да се събира в един централен стратегически щаб, на който не му е необходим щабен персонал и комуто не са подчинени никакви единици. Той се използва само за да попълваш единиците, т.е. ще му трябва и доста транспорт. Няма смисъл армейските щабове да се подчиняват на централния. Нещо важно - ако в щаба имаш самолети или кораби, които още не си разпределил по частите, няма да можеш да го придвижваш.
Друга разлика - въздушните единици вече могат да десйтват само от летища (или от щаб в град, но последното не е много разумно).
Comment
-
Ясно, мерси.
втората част ми беше ясна в по-голямата си част, само за това да не се подчиняват армейските щабове на централния не съм сигурен - мисля, че централния трупа опит и така дава бонуси надолу по веригата. Но пък то опитът се трупа в най-вече от армейските щабове, та не знам има ли смисъл.
Също така мисля бях прочел някъде, че ако градовете пращат продукция до прекалено отдалечени щабове процент от нея се губи. Или това беше за от щабове до юнити? Не помняXV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Comment
-
Първата ми критика е, че ръководството е почти безполезно. Има да цъкам още доста, докато дам други впечатления. А, картинките са... приемливи. Само че моя PT беше така моднат, че изглеждаше по-добре от тази.
...
Разгледах форума и от там излиза, че няма смисъл от много нива на командната верига - само главен и армейски щабове?Last edited by Imperial; 30-11-2007, 05:44.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Да, само две нива щабове, като едното (основното) е само за удобство при разпределение на подкрепленията (да се разпращат от едно място, където е концентриран и транспорта). Бонуси на единиците дава само непосредствения щаб, т.е. няма никаква полза от това, че си вързал две нива щабове. Виктор изрично посочи това в една тема.
Да, има загуба на продукция при твърде голямо разстояние, то всъщност не е точно "загуба", а забавяне при прехвърлянето. От щабовете до единиците няма загуби.
Като цяло неудобството на това да имаш само едно ниво щабове (фронтовите) е в сложността с разпределянето на градовете между тях - така се получава, че понякога в един щаб се трупа продукция, която по-добра работа би ти свършили за единиците на друг. Не че пак не можеш да прехвърляш, но понякога в армейските щабове нямаш достатъчно транспорт (разстоянията са по-големи).
За мен засега най-интересни аспект (освен огромната важност на инженерните единици) е в баланса на силите между множество слаби единици и малко силни. На практика много по-добра работа върши ако имаш огромно множество единици с малко сила в тях (5-10 единици пехота, 1-3 единици поддръжка (картечници, миномети, базуки) и 1-2 бойни машини (заедно с необходимия транспорт - в този случай 2-3 камиона) - това при нормално ограничение от 100 единици "сила" за единица. Добър вариант е за отбрана да се ползват и по-малки единици (примерно 5 пехота, 1 картечница и 1 камион), за разузнаване примерно 1 бронирана кола, 2-4 единици пехота и 1 камион или пък само бронирана кола и лек танк. А за ударни - описаните по-горе относително по-тежки единици. Т.е. играта облагодетелства този, който използва бойна линия и наказва този, който съсредоточава много сила в малко единици. Изборът е между цената на всяка единица, т.е. формация (1 политическа точка, т.е. продукция, равняваща се горе-долу на 20 единици пехота) и цената на единиците сила. Когато използваш множество единици цената на армията ти е голяма заради многото формации, т.е. като цяло ще имаш по-малко единици сила от друг, който използва значително по-малко единици, в които концентрира силите си. Но за сметка на това ще го победиш чрез флангови атаки и отрязване на комуникациите.
Т.е. интересното в случая е, че играта не облагодетелства концентрацията на сили в тактически мащаб (в една единица), а ако може да се говори за концентрация, тя е на брой единици (формации), а не по отношение на относителната сила на всяка една от тях. Това е което дава голямо предимство.
Между другото, също както в предишната игра, артилерията има огромно значение. Тук също могат да се правят интересни неща с баланса (както и при авиацията) - множество слаби поддържащи единици или малко много силни. Все още не съм сигурен кой от двата варианта е по-добър.
Засега не съм изпробвал морските единици.
А, картинките са... приемливи. Само че моя PT беше така моднат, че изглеждаше по-добре от тази.
И да подчертая - пътищата са от решаващо значение - снабдяването върви надалеч само по пътната мрежа.
И нещо забавно за щабния персонал - той може да се ползва при нужда като лека пехота. И още нещо от значение - когато се разпусне формация политическите точки, изразходвани за създаването й се връщат.
Друго нещо за отбелязване е, че ъпгрейда на субформациите струва само единици снабдяване. Т.е. хубаво е винаги да има достатъчно количество в щабовете. За тази цел аз обикновено използвам малките градчета с продукция под 1000.
Comment
Comment