Хъм. Всъщност темпото на играта не е много по-различно от това на пръвата, а там не си спомням да имаше отказали се. Разликата беше, че там се започна с готова армия, поради което веднага запо(наха и военни действия - може би това е причината да е скучно за някого?
Инак, за ускоряване на играта има много различни начини, които сме обсъждали, но не съм сигурен, че в случая има нужда да се прилага някой от тях. Възможно е, например, дасе ревизира системата за ходовете, като се разделят на стратегически и оперативни (подобна идея вече сме обсъждали), като първите се използват когато няма военни действия (например, в рамките на тази концепция могат да се използват 3 или 6 месечни ходове, което съответно ще ускори производството и науката, но ще намали контрола на играчите върху разхода на средствата (защото много по-рядко ще имат възможност да променят приоритетите и преразпределят средствата). А към оперативни ходове (1 ход - 1 седмица) ще се минава при започване на война.
В рамките на тази концепция би могло стратегическият ход да има време от 5 дена за ход на играча (плюс колкото е необходимо на Водещите), а оперативния - 1 ден за играча (плюс колкото е необходимо на Водещия). Друг вариант е да се използва реално разпределението на функциите между играчите - ако един играч( ес занимава само с дипломацията, друг само с индустрията и трети - само с военните действия на една държава, мисля че няма да имат проблем да си правят хода в рамките на 2 дена (е, проблемите зе зипломата ще останат донякъде, но не чак толкова големи).
Инак, за ускоряване на играта има много различни начини, които сме обсъждали, но не съм сигурен, че в случая има нужда да се прилага някой от тях. Възможно е, например, дасе ревизира системата за ходовете, като се разделят на стратегически и оперативни (подобна идея вече сме обсъждали), като първите се използват когато няма военни действия (например, в рамките на тази концепция могат да се използват 3 или 6 месечни ходове, което съответно ще ускори производството и науката, но ще намали контрола на играчите върху разхода на средствата (защото много по-рядко ще имат възможност да променят приоритетите и преразпределят средствата). А към оперативни ходове (1 ход - 1 седмица) ще се минава при започване на война.
В рамките на тази концепция би могло стратегическият ход да има време от 5 дена за ход на играча (плюс колкото е необходимо на Водещите), а оперативния - 1 ден за играча (плюс колкото е необходимо на Водещия). Друг вариант е да се използва реално разпределението на функциите между играчите - ако един играч( ес занимава само с дипломацията, друг само с индустрията и трети - само с военните действия на една държава, мисля че няма да имат проблем да си правят хода в рамките на 2 дена (е, проблемите зе зипломата ще останат донякъде, но не чак толкова големи).
Comment