Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Форумна Игра номер 3 - Империализъм

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Хъм. Всъщност темпото на играта не е много по-различно от това на пръвата, а там не си спомням да имаше отказали се. Разликата беше, че там се започна с готова армия, поради което веднага запо(наха и военни действия - може би това е причината да е скучно за някого?

    Инак, за ускоряване на играта има много различни начини, които сме обсъждали, но не съм сигурен, че в случая има нужда да се прилага някой от тях. Възможно е, например, дасе ревизира системата за ходовете, като се разделят на стратегически и оперативни (подобна идея вече сме обсъждали), като първите се използват когато няма военни действия (например, в рамките на тази концепция могат да се използват 3 или 6 месечни ходове, което съответно ще ускори производството и науката, но ще намали контрола на играчите върху разхода на средствата (защото много по-рядко ще имат възможност да променят приоритетите и преразпределят средствата). А към оперативни ходове (1 ход - 1 седмица) ще се минава при започване на война.
    В рамките на тази концепция би могло стратегическият ход да има време от 5 дена за ход на играча (плюс колкото е необходимо на Водещите), а оперативния - 1 ден за играча (плюс колкото е необходимо на Водещия). Друг вариант е да се използва реално разпределението на функциите между играчите - ако един играч( ес занимава само с дипломацията, друг само с индустрията и трети - само с военните действия на една държава, мисля че няма да имат проблем да си правят хода в рамките на 2 дена (е, проблемите зе зипломата ще останат донякъде, но не чак толкова големи).

    Comment


      Az pyk ne moga da im razbera kakwo tolkowa hlenчат за продължителността на ходовете, аз лично мога да изчисля и отимизирам един ход в рамките на няколко минути+времето нужно за изписване на нужната документаци най-много30 минути да отидат ако се офлянквам. Дипломацията вече отнема повечко време. Но ако предложенията са добре формулирани и са реалистични едвали ще са необходими повече от 2-3 писма, т.е. в рамките на един ден е напълно възможно да се ореди даден въпрос и то с ЛС, а ако се ползуват други методи за комуникация и по-бързо.

      Comment


        Така, щом до там са стигнали нещата, то:
        1. Който смята, че може да се справя и да смята по-бързо като водещ, нека дойде, аз с удоволстве ще му отстъпя мястото.
        2. За продължителността на ходовете - нека всеки участник постне тук, колко според него е оптималната продължителност на хода за играчите и аз ще го определя въз основа на цифрата, която бъде застъпена най широко. Т.е., нека всеки постне едно кратко съобщение в тази тема, което да изглежда така:
        Име на играча / колко дни иска да е хода.
        3. Отказването на Уханов според мен няма нищо общо със сроковете - както казах, с изключение на заповедите за ход 1, от него мисля друго смислено съобщение не е постъпвало. Имам предвид - в заповедите за хода. За ход 2 имаше разни подробности, но те бяха малко и неизчерпателни.
        4. По въпроса на Витман - какво точно не върви в играта? Или пак става дума за скоростта на ходовете? В края на краищата, в рамките на ход 5 се включи нова държава, а и се появиха повече лидери във всички държави.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          случайни събития, ход 6

          Времетраенето на ходовете ме устройва нямам претенции. Това от което не съм доволен са неща независещи от теб, а именно постояната промяна на броя на играчите.. Сега Уханов се отказа, по средата дойдоха нови и т.н. Още отначалото едвам закърпихме положението... ми няма ентусиясти какво да се прави. Аз лично никога не съм искал да те обвинявам защото виждам, че правиш всичко възможно, а Гоги може би наистина трябва да се пробва като водещ за да види за какво става въпрос.
          Ruhm und Ehre der Waffen SS

          Comment


            Значи по-кратки ходове не са лоши като идея, НО при положение на задължителни екипи. Не забравяйте, че някои страни (Великобритания например) са ръководят от само един човек, а аз понякога с дни не мога да вляза в нета, или влизам само за бърз прочит. Но генерално наистина може да са по-кратки, да кажем 2 дена за играчите.
            За геймплея - там и аз имам някои мрънкания, но от базисен характер, които не могат да се променят вече (за следващата игра евентуално да се има предвид).
            1. и основно: Всички провинции носят еднакво ИК. Това просто тотално дебалансира играта, особено комбинирано със съществуването на Т провинции. Моето предложение за следващата игра е да има "потенциално" ИК, което да изразява количеството на суровините в провинцията и икономиката, която би могла да се развие там. Някак си не върви на пиклив остров в Тихия океан (или Малта в моя случай) да съществува (или да може да се изгради) толкова индустрия, колкото и в Плимут.
            След това туй "потенциално" ИК да бъде драстично отрязано процентно за неразвитите провинции, нещо от порядъка на 5-10%. Същевременно развитите провинции ще са с почти пълно ИК (90-100%). Този процент ще изразява съществуващата структура, индустрия и ефективност. Така например провинциите в Сахара биха имали ниско "потенциално" ИК и нисък "инфраструктурен" %, докато в Сибир високо "потенциално" ИК, обаче пак нисък % (ефективно орязващ доходите от такива провинции докато не се вложат значителни средства за изграждане на инфраструктура). Допълнително би могло да се сложат и различни "цени" за повишаване на 5% инфраструктура, така в един момент ще се окаже, че няма никакъв смисъл да се дават луди пари за инфраструктура в Сахара, след като максималния доход например ще е 2ИК. Това ефективно ще ограничи колониализма или поне ще го направи недоходоносен.
            Системата, която имаме в момента с икономическата ефективност се оказа бая куца.
            2. ъъъ, имах още нещо да казвам, ама забравих...
            XV mile the sea brode is
            From Turkey to the Ile of Rodez...

            Comment


              ЮАС/ 3 дена за ход и 2 за обработка ...като крайния срок за подаване на ходове да е работен ден (от понеделни до петък).
              Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

              请您死在地狱般的阵痛
              [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
              きさまはしんでくださいませんか
              [kisamawa shinde kudasaimasenka]

              Comment


                Така, за икономическата система - просто трябва бай-сетне да внедрим действащ социален модел и така автоматично да се балансират нещата. Обаче, първоначалната идея беше играта де е малко по-проста, а и все пак е донякъде тест.
                За различните типове провинции - това ще бъде също решено чрез социален модел (с няколко параметъра от сорта на - население / тип население / степен на грамотност)
                Друг баланс за играта би бил, ако аз бях решил в началото да определя за всяка държава стартови параметри - армия, индустрия и т.н. Това обаче може би щеше да наруши част от свободния избор на играчите за развитието им.
                За продължителността на ход 6 - ако всички са готови да речем до четвъртък вечерта (което обаче най-вероятно няма да стане) - аз бих могъл да започна сметките в петък и да започнем ход 7 най-вероятно в неделя сутринта.
                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                Проект 22.06.1941 г.
                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                Comment


                  вижте, много хора просто нямат възможност да влизат всеки ден в нета, смятам че драстично съкращаване на времето за ход просто няма да даде възможност на тези хора да играят.

                  а и не разбирам за къде сте се разбързали
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    Съгласен съм, че по-кратки ходове не биха били подходящи, особено при положение, че има хора, които не могат всеки ден да отделят дори и малко време на играта. Разбира се, може би ще е най-добре още преди началото на дадена игра да се прави тема-анкета, в която всеки бъдещ играч да сподели колко време и колко на често може да отделя на играта. И аз съм съгласен с Гоги, че с помощта на проста екселска-таблица изчисляването на хода откъм страната на играча е работа за 30-40 минути (до 1-2 часа в най-тежките случаи). Но дипломацията изисква поне 3-4 дена, защото няма как да се разчита цикълът пращам писмо/получавам отговор да става в рамките на един ден.
                    Леко съкращаване може да се постигне едниствено за сметка на работата в екип, където всеки поема част от задълженията, но мисля че при сегашното положение на нещата това е утопично.
                    Времето за смятане от страна на водещия/посредника не бива да се ограничава по какъвто и да е начин и ще се определя всеки път на базата на количество сметки/време, което водещия може да отдели. Т.е., Водещият преценява този параметър сам.

                    Както вече отбелязахме - има почти готов социално-икономически модел, който ще регулира всичките тези "несъвършенства" на текущия (те не са несъвършенства, доколкото текущия модел е просто разширена "Дипломация", в която се тестват някои неща). С малко тестване в следващата игра ще се види дали моделът ще оправдае очакванията ни.

                    Comment


                      Ако някой иска да се включа в отбараму-да казва :lol: .Обаче имам едно много важно изискване-абе хора кажете ми как да вляза в играта :cry: .Така де,приусловие,че ме приемете.Благодаря ви от сега.
                      Горд съм,че съм българин!

                      Comment


                        Като начало ако искаш прочети правилата:

                        И виж темата с въпроси и отговори. След това си избери някой от участниците или някаква длъжност - за да си по-конкретен, на такова общо искане не знам кой ще ти отговори.
                        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                        Проект 22.06.1941 г.
                        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                        Comment


                          Добре де, тук никой не твърди че водещите са виновни за бавната игра, нито че не си вършат работата както трябва. Просто се замислих затова че аз съм готов с данните за новия ход за точно 15 минути и после чакам една седмица да видя какво ще стане... а на тея дето им трябва по една седмица за дипломацията - ами ако сте толкова заети че не успявате да влезете поне веднъж на ден и да си прочетете ЛС-тата, незнам защо сте се захванали изобщо с играта... тя е за забавление, така че не се оправдавайте че нямате време, не вярвам да работите 24 часа в денонощието, всичко е въпрос на желание.
                          Деймос/Персия - два дена за изпращане на ходовете, без да се забавя играта ако някой не си ги е пратил, и колкото време им трябва на водещите да пресметнат данните от хода(това беше и първоначалното ми предложение)
                          <<..........>>

                          Comment


                            за мен времето е почти без значение
                            2 дена ми звучи добре


                            Dark Galaxy ---> GoodKnight

                            Comment


                              След като изчетох правилата и форума с въпроси и отговори придобих по-ясна представа за какво става въпрос.Играта е почти като Hearts of Iron.След като се справям не лошо с нея реших,че мога да се справя и с тази.След дълго мислене /когато играя HoF и EU гледам да направя армия колкото се може по-бързо,за да завладявам територии/ реших да помоля да бъда включен като ГЕНЕРАЛ.За да не съм нахалален няма да настоявам да се вкюча към някой отбор/ЮАС или Швеция/.Ако мислите,че ви е нужен още 1 човек няма да откажа.
                              Горд съм,че съм българин!

                              Comment


                                Ме-262 с-у Метеор

                                Моето мнение е за 3 дена за изпращане на ходовете и колкото е необходимо на водещите за изчисляването им. Сега тези изчисления отнемат по-малко време, но ми се струва, че с напредване на играта нещата ще се усложнят доста за тях и небива да ги ангажираме с фиксирани срокове.

                                Времето за играчите все пак е нужно не само за дипломацията, но и за комуникацията между играчите от една държава. Ние с Деймос се засичаме сравнително често в ICQ-то, но не винаги е така, а все пак е нужно да съгласуваме действията си.

                                А и не цялата информация се подава наведнъж. Например за този ход получихме икономическите резултати, но все още няма допълнителната информация за другите неща. С това не обвинявам водещите, а само искам да отбележа, че времето за подаване на ходовете трябва да започне да тече само след подаване на пълната информация.

                                Поздравления за водещите за труда им и нека не забравяме наистина, че това е само игра и е за забавления на всички ни.

                                Поздрави!
                                Dulce et decorum est pro patria mori

                                ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
                                СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
                                НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
                                СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

                                Comment

                                Working...
                                X