Odzava написа
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каква форумна игра бихте предпочели?
Collapse
X
-
, защо ми се струва, че така дискутираната игра е подкрепена от най-малко гласове
Тия дни много си говорим за игри и направата им....въобще има активност, което е добре. Даже е супер.
моята предтсава за идеалната игра е следната:
Играта да изключва по дефиниция ролевия елемент. Т.е. играчът в никакъв случай да не е "герой" със собствени характеристики, а да играе абстрактно от името на дадена страна или по-добре от щаба й.
Последното трябва да ви наведе на мисълта че става въпрос за оперативно-тактическа игра. Политико-стратегическия елемент, разиграване на социален и икономически модел може да бъде надграждан евентуално само и единствено ако има устойчиво работеща оператвино-тактическа основа. (като последното е така да се каже бонус. Все пак най-интереснето за разиграване според мен са военните действия)
За фантастиката и магийте вече си казах т.е. играта трябва да бъде исторически достоверна (задължително). Предпочитан период: 1860-1905. Няма да се разсърдя обаче и на игра за "age of reason", наполеоновите войни или 30год. война.
Играта, трябва да ограничава до минимум или най-добре въобще да не изпозлва, употребата на зар. Дори и това да я превръща в особен вид шах (което като се замисля хич не е зле).
Водещият трябва да познава мн. добре съответната епоха която ще се разиграва. Нямам предивд само военната история. Независимо че ще се разиграват военни действия, необходимо е водещият да има пълни познания за епохата. (социално-културни нагласи, икономическо развитие и т.н. - т.е. да има ясна представа за тогавашната социална реалност)
Желателно е и играчите, да имат поне средни познания за разигравания период.
И за финал ...най-голямото предизвикателство пред една игра за мен е да може да "преведе" на игрови език историческата реалност (ИР) по такъв начин, че в играта да са налице същите военностратегически, оперативни и тактически ограничения и предпоставки, които са били налице и в ИР. Това означава напр. да бъде изключен принципа на воюване чрез натрупвне на макс. голяма армия и който има повече той печели в челния сблъсък - т.е. да бъде включен елемент на прехрана, снабдяване и логистика. Също и адекватно разиграване на транспорта и въобще движението по картата.
друго - използване на релефа и съответните тактически предимства и недостатъци.
Въоражението и ефективността му (на бойните единици) трябва да бъде изчислено така, че да се получават същите резултати които биха се случили в ИР при сблъсък на съответните бойни единици. Като пример за издънка в това отношение мога да посоча първата версия на Cossacs, където в ранния период (17век) е напълно възможно с един полк стрелци + 1-2 оръдия да бъде спряна кавалерийска атака от страна на същия брой кавалеристи.
Най-добрия вариант при решаването на това предизвикателство би трябвало да доведе дотам, че играчите да възприемат тактическите формации които са били реално използвани и в съответната ИР. В случай на нужда обаче в самата игра биха могли да бъдат заложени адекватните формации. - Напр. сгъстен строй в 3 линии за 18 век да кажем. това важи осоебно за разни тънки моменти които иначе няма как да бъдат приложени от само себе си в игровата реалност - напр. повзводната стрелба на английския батальон в линейно построение въведена в ранния 18 век.
Затова и именно са ми интересни периоди които биха могли да бъдат наречени "преходни" от към гледна точка на начините на воюване. Като 1860-1905 или да кажем 30год. война. Любопитно ми е да се разиграе и провери, дали в игровата реалност, ще се възникнат като рационално-адекватни същите нови тактически построения и модели, ако предварително в играта са заложени старите и утвърдени модели (напр. сгъстения линеен строй към 60-те и 70-те год на 19век.)
- А да добавя ...в играта може да има и флот( речен, морски, боен, транспортен..и съответните морски сражения и комбинирани операции)
Comment
-
Албирео, съмнявам се, че дори ако да речем изведнъж обединим усилията си всички, които в момента около форума работим в тази област, и примерно една година не ходим на работа и мислим само върху това, ще успее мда създадем описаната от теб игра. Всъщност не че се съмнявам, ами съм убеден в това.
Напълно съм съгласен с Камерер, че съдържанието на играта само по себе си не е чак толкова важно - интересно е да се прави игорав система както за ВСВ, така и за фентъзи игра, така и за космическа. Впрочем, по същество принципите са сходни и неща разработени за един вариант влизат в работа за всеки от останалите. Разработването на системата е най-интересният и предизвикателен момент .
Comment
-
gollum написаАлбирео, съмнявам се, че дори ако да речем изведнъж обединим усилията си всички, които в момента около форума работим в тази област, и примерно една година не ходим на работа и мислим само върху това, ще успее мда създадем описаната от теб игра. Всъщност не че се съмнявам, ами съм убеден в това.
Напълно съм съгласен с Камерер, че съдържанието на играта само по себе си не е чак толкова важно - интересно е да се прави игорав система както за ВСВ, така и за фентъзи игра, така и за космическа. Впрочем, по същество принципите са сходни и неща разработени за един вариант влизат в работа за всеки от останалите. Разработването на системата е най-интересният и предизвикателен момент .
а за тактическите формации съм на 1000% че е възможно, още повече че вече, многократно е правено.
Траспорт, логистика, прехрана ..също могат и трябва да бъдат достатъчно адекватно предадени.
Comment
-
Отделни елементи - без всякакво съмнение могат да бъдат реализирани. Но ти в поста си представяше една доста цялостна концепция и именно тя ми се вижда напълно невъзможна за реализация (към нея адресирам критиката си), най-малкото ще изисква година-две детайлни проучвания откъм историческа достоверност, да не говорим колко време ще трябва за да се напарви системата такава. А че отделен елемент може да се направи достатъчно дълбок и интересен че ако и не фактически достоворен (което това е излишно според мен, поне на този етап).
Според мен първо е необходимо да се създаде и изпипа абстрактна система, да се провери чрез игра. За да може вниманието да се съсредоточи изцяло върху системата, а не върху контекста е необходимо играта да е в измислен свят. Ако системата се окаже успешна, то постепенно може да започне да се прави все по-симулативна и по-малко абстрактна и да се изпробва и в реален исторически контекст (естествено, достатъчно общо погледнат - детайлизация не е необходима).
Впрочем, малко вероятон ми се струва да се намери и посредник, който хем да измисли играта и системата, хем да е в детайли запознат с конкретна историческа епоха и контекста й (въобще това е последна грижа, поне за мен).
Comment
-
albireo написаИграта, трябва да ограничава до минимум или най-добре въобще да не изпозлва, употребата на зар.
Пък даже и на стратегическо...
@Камерер: официалния сайт твърди, че пачът проверявал дали cd key е валиден, ако имаш кракнат, давай.
А намерих някакво ръководство където дават идея за характеристиките на единиците, там явно битките са наистина с отделни човечета. Аз си мисля отряд да е минималната единица и нещата са малко по-общи.
Мисля да прегледам пак правилника на Warhammer настолната игра, тя е тактическа но с доста особена, абстрактна система.Last edited by Imperial; 20-05-2006, 07:00.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
М`да, и според мен заровете са задължителна част от игровата система и на този спор отделихме половин час с Албирео наскоро . Явно без никой да успее да убеди другия . А конкретно за фентъзи играта си мисля, че нещо като warhhamer системата (както си я предтавям, без да съм виждал правилата) би била добра - само че приспособена към отряди в стил Kohan, т.е. отряд с основен тип воиници и възможни добавки, които регулират характеристиките. А отрядът да се използва като основна и общо взето неделима тактическа единица.
Между другото, Империал, имаш ли някъде правилата на настолния warhammer, би ми ибло интересно да ги погледна?
Comment
-
Оказа се, че имам само версия 2.06 (около 1 МВ) и генератори на кодове за нея. Самия патч нещо не пожела да го качи, а стана само с генераторите.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Реших да го кача на сайта - ето:
Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Мерси за пача, обаче пак ми прави някакви проблеми, версията била стара и не знам си какво.
Fantasy General го имам всъщност, но не ми е много ясно как работи. )) Там ми се струва че имат много малко параметри частите.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Той доста простичко работи, но е хубаво, че уточни, че са ти малко параметрите там . А имаш ли правилата на настолния уорхамър? Ако са ти в някакъв удобен за прехвърляне по нета вариант бих се радвал на възможността да ги разгледам . Аз нахвърлям един вариант сега (нещо ме е хванала такав краста ), та ще ми е интересно да го съобразя с тях и да видя какво може да се направи и дали ще ти се види много сложно или напротив, много простичко.
Comment
Comment