Както виждате сасанидския стил се използва доста широко в Ср.Азия и Кавказ.
Това че българското съкровище от Наги Сцент Миклош е изработано в сасанидски стил, не означава непременно че не е българско, а е аварско.
Така и никой от вас не ми отговори - защо във въпросното съкровище имаме надпис с гръцки букви на усл.казано прабългарски език. Подобни надписи са факт за Дунавска България, но абсолютно отсъстват при аварите, абсолютно!!! Те нямат писменост, не използват и руни!
Също на един от подносите ясно е направен рунически надпис, но не е в последствие изрязан, а гравиран при самата изработка. Ясно се чете "Ут аланга куане", в осетински Ут купи тези съдове (кани)!
А изображенията върху съдовете са блестящ сибирски "зверин стил" - блестящ и савършенно чужд на сасанидските традиции!
Animal style art, is characterized by its emphasis on animal and bird themes, and the term describes an approach to decoration which existed from China to Ireland in the early Iron Age, and the barbarian art of the Migrations Period. It is a zoomorphic style of decoration, and the Animal Style was used to decorate small objects by warrior-herdsmen, whose economy was based entirely on animals and plunder.[1]
Сравнете рога от Кунбабони с тези от съкровището от Малая Перещепина - идентични са! И това съкровище ли е аварско?
Стига сте плювали по Рашо Рашев. Не е възпитано най-малкото, а ако трябва да теглим кой колко е направил, никога няма да го достигнете.
Comment